Sign in to follow this  
MultiCoach

Rystende TV!

Recommended Posts

Jeg vil godt være med her, jeg går hos DDV og også hos inge som der var i tv, hvorfor det lige kom frem på den måde at man ikke må dyrke motion ved jeg ikke men det er ikke noget hun fra råder, alle jer der griner af de regler og det med at man skal have en "kontakt bog" med fra Arbejdsgiver i skal bare grine videre for det sikekrt også jer der griner af overvægtige IRL, vi skal lige huske at det er frivilligt at komme og man kan stoppe når man vil, jeg har indtil videre tabt 35 kilo på 6 mdr og denne kostomlægning, det største problem der er ved DDV er at man faktisk ikke altid kan spise alt hvad man skal og det skal man anyways.

Jeg personligt er meget positivt indstillet overfor DDV og vil til forsvar sige at den måde programmet var sat op på er meget misvisende iforhold til virkligheden, hvis jeg ikke i forvejen gik der ville jeg også blive skræmt af udsendelsen, for mig har det og er det meget rart at komme hver uge da alle andre kure jeg har prøvet ikke har haft den samme irkning da man ikke skulle vejes foran andre, jeg kan godt forestille mig at det for mennesker der ikke har haft vægt problemmer før virker slave agtigt men kan kun sige det er frivilligt og jeg har ikke mødt mange folk der fra som ikke er meget positiv over måden det køre på. jeg dyrker selv Boksning og gjorde det også inden derfor har jeg ikke lige frem øget muskelmassen som folk der starter hos DDV og så også begynder på motion, motionen er også en meget svær faktore for overvægtige for vi kan jo ikke se resultater som normal vægtige derfor er det ikke så dumt at vente emd motionen til man er nede på en vægt hvor man ligepludseligt kan se markeringer på kroppen, jeg ved godt man kan se det på målebåndet men det er ikke det samme som når man kan se markeringerne af musklerne, spørg heller, om hvordan dem, der går der har det, med det end at rakke det ned.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der er intet i det du siger der ændrer min opfattelse om at DDV er fomynderisk og nedladende, og totalt uden en coachingstruktur. Det der sker er nemlig ENDNU en ansvarsfralæggelse fra medlemmernes side. DDV siger at jeg skal..... den holder ikke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De folk, som jeg kender, som har prövet vägtvogterne har haft succes med deres vägttab, i hvert fald umiddelbart, for deres kostplaner er gode.

For det interessante er ikke, hvad man vejer, når man er färdig, men hvad man vejer feks et år efter. Og der har successen väret knap så stor (Men dog större end ved almindelige slankekure).

For spörgsmålet er, om man "blot" har tabt sig, eller om man også har fået värktöjerne til at holde vägten. For når man slutter hos vägtvogterne, så stopper man jo også de ugentlige vejninger, hvor man stolt fremviser sit seneste vägttab for de andre, som er den primäre motivationsfaktor. Og det er vel herefter, at det skal vurderes om det er effektivt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
motionen er også en meget svær faktore for overvægtige for vi kan jo ikke se resultater som normal vægtige derfor er det ikke så dumt at vente emd motionen til man er nede på en vægt hvor man ligepludseligt kan se markeringer på kroppen, jeg ved godt man kan se det på målebåndet men det er ikke det samme som når man kan se markeringerne af musklerne, spørg heller, om hvordan dem, der går der har det, med det end at rakke det ned.

Jeg synes dette er noget vrøvl. Det kan da godt være, at andre ikke kan se den helt store fremgang, men selv som svært overvægtig kan man da virkelig mærke en fremgang med motion. Man kan mærke at man bliver stærkere, at man kan løbe efter bussen uden at blive forpustet m.m. Jeg kan da også tydeligt se det på mig selv når jeg kommer i bedre form.

Edited by bls

Share this post


Link to post
Share on other sites

HØRT

Undersøgelser viser at de mest overvægtige er dem der har de mest urealistiske forventninger. Monstro ikke at det handler om ugebladenes 114 kilo på 3 dage holdninger. DDV fokuserer EKSTREMT på vægten, i stedet for at give nogle andre måleenhader, og sikrer sig en accept af de forventninger der er realistiske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er godt nok lidt rystet over jeres tolerance over for DDV, jeg hører så til den gruppe der på deres program har tabt sig 55,5 kilo og nu så småt er begyndt med motion, jeg cykler 35 kilometer 1 gang om ugen og løber en 3 km rute en gang i mellem - det have da været umuligt for mig før mit vægttab! Nu har jeg jo så oplevet DDV "indefra" og synes jo heller ikke at et TV program kan fortælle hele historien om det DDV jeg kender - Jeg har været stabiliseret i ca. et år nu, og så længe jeg holder min vægt, så kan jeg gratis komme til kontrolvejning hos konsulenten - så det er da en ok deal, betal de 49 uger du taber dig og resten af livet er det gratis - jeg ser ikke DDV som en pengemaskine.

Det med seddlen fra arbejdsgiveren...... Kan i få kontingentet tilbage fra motionscentret hvis i har fået beordret overarbejde - det kender jeg ikke nogle steder der tilbyder?

Jeg håber ikke at de indlæg jeg ser her, er et udtryk for hvem jeg møder den dag jeg og mine ligesinnede dukker op som nybegynder i et motionscenter?

Share this post


Link to post
Share on other sites
og så længe jeg holder min vægt, så kan jeg gratis komme til kontrolvejning hos konsulenten

Hvad er ideen med det? Hvis du alligevel har styr på vægten, hvad får du så ud af at få det bekræftet hos en "konsulent"? Hvad sker der hvis du skulle have den frækhed at styrketræne og tage på - I MUSKLER?

jeg ser ikke DDV som en pengemaskine
Jeg kender ikke meget til DDV, men du kan være 100% sikker på at de gør det ikke for at være flinke, og der er nok en grund til det har bredt sig så meget - de tjener kassen ;)
Jeg håber ikke at de indlæg jeg ser her, er et udtryk for hvem jeg møder den dag jeg og mine ligesinnede dukker op som nybegynder i et motionscenter?

Jeg forstår ikke hvad du mener.

Har nogen i denne tråd givet udtryk for at de ville behandle nybegyndere i centret dårligt??? :blink:

Tillykke med vægttabet i øvrigt :)

PS: Jeg var lige inde på DDV's side og se hvad de mener min "idealvægt" er :blink:

67-83kg mente de (182 høj), så enten vejer jeg 8kg for meget eller også er jeg bare 10cm for kort :lol:

Edited by MaxPower

Share this post


Link to post
Share on other sites

--->Webowl,

Dit indlæg viser på samme tid både det gode og det dårlige ved DDV. Det er afgjort af det gode, at de hjælper mange med et vægttab, som de ellers ikke selv kan sætte igang. Jeg tror også på at de er med til at forbedre kostvanerne hos mange mennesker.

Men, det er FULDSTÆNDIGT FORRYKT at bruge vægten som det primære succeskriterie når man snakker sundhed. Jeg ville hjertens gerne tage 10kg på, hvis jeg samtidig kunne holde min fedtprocent uændret. Det ville nemlig betyde at jeg har taget muskelmasse på, som vil gøre det lettere at holde min vægt fremover, give mig en højere livskvalitet, og formindske risikoen for problemer med eks. ryggen.

At øge sin vægt kan sagtens gøre en til et sundere menneske ;)

Rent faktisk så viser undersøgelser af 25% af de ældre, der falder og brækker hoften dør inden for et år. Ikke fordi hoftebrud er livstruende, men fordi deres fysiske tilstand er så dårlig at det er næsten umuligt for dem at komme sig over det. I stedet bliver de lænket til en sygeseng, og dør af følgesygdomme. Personligt tror jeg at mange af disse ville kunne overleve, hvis de havde haft blot en rimelig muskelmasse at trække på.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Mange af jer burde prøve at møde op til en af disse vejninger, så ville i se at ca. 60% er kvinder i alderen 30-50 år, 30% er kvinder 20-30 år (med små børn derhjemme) de sidste 10% er mænd.

De eneste som har tid til at dyrke reglmæssig motion er de 10% mænd som normalt taber sig meget hurtigere end kvinderne.

Planen hos ddv er man i snit skal tabe sig 1 kg pr. uge, det kan de fleste nemmere overskue fremfor om hvorvidt de har taget på i muskelmasse eller væske, de fleste konsulenter fraråder ikke motion så som gåture eller lettere løbetræning men de fortæller at man kan have problemmer med at følge helt med på sin badevægt hvordan det går.

Man for også fortalt at man ikke tager muskelmasse på i samme takt som man kan smide fedt, det går meget langsommere, og hvis man finder de vise sten er der nok nogle bodybuidere som gerne vil have et råd eller to. :-)

Det jeg syntes i glemmer er at der kommer end del mennesker der vejer 50-100kg formeget disse mennesker har sku ikke brug for at træne de skal have omlagt deres kost for DE SPISER FORKERT hvis de vil ned i vægt.

Jeg går selv hos ddv jeg følger planerne så godt som jeg kan dvs. ca. 90% af min kost er som ddv foreskriver, jeg træner 5-6 gange om ugen i motionscenter 1-2,5 time pr. gang. og jeg havde et vægt tab på 9,1 kg på 3 uger, nu er jeg oppe på 28kg på 18 uger (mangler lige de sidste 4-6 kg).

Jeg er ikke helt enig med ddv omkring min idealvægt, og man kan ikke bruge ddv`s

hjemmeside mht. idealvægt de bruger tit h=190 cm =90kg eks som er forlidt såfremt en som jeg holde min vægt bagefter, men det er måske en kilde til at forlænge betalingsperioden med.

Det der er det gode ved ddv er at vender sig til at spise en masse grønsager og fedt fattigt, ikke fedtfrit det er usundt, det ændre selvfølgelig ikke ved at der også er lidt kult over dem samt at det er en forretning der skal give overskud, men det kan jeg godt leve med, man skal selv kunne skelne imellem skidt og kanel som med alt andet her i verden. men helt skidt er det ikke.

Tv programmet var meget dårligt produceret, og da jeg første gang var til møde hos ddv tænkte jeg det her kommer jeg aldrig til at følge med alle de regler, det to mig ca. 5 dage så kunne jeg det meste af programmet uden ad.

Thomas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg går selv hos ddv jeg følger planerne så godt som jeg kan dvs. ca. 90% af min kost er som ddv foreskriver

det spændende var så at vide hvordan ddv foreskriver man spiser? For det er da på en måde rigtigt nok at motion ikke er strengt nødvendigt for et vægttab, og jeg er enig i at hvis man ikke kan overskue det hele på een gang er det fint at fokusere på den ene del til at starte på. Men man må bare ikke glemme motionen i det lange løb - overvægtig eller ej er en vis ´portion motion altså en rigtig god ide.

Jeg er i øvrigt ikke enig i at opbygning af muskelmasse kan forstyrre billedet af et vægttab. Det går simpelthen for langsomt til at du vil kunne se det på en almindelig badevægt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
så ville i se at ca. 60%  er kvinder i alderen 30-50 år, 30% er kvinder 20-30 år (med små børn derhjemme) de sidste 10% er mænd.
Vigtig pointe! Hvis det virker, så kan jeg kun bifalde det!
De eneste som har tid til at dyrke reglmæssig motion er de 10% mænd som normalt taber sig meget hurtigere end kvinderne.

Hvis vi skal være helt ærlige, så er det jo nok mere et spørgsmål om lyst, end om tid :)

Man for også fortalt at man ikke tager muskelmasse på i samme takt som man kan smide fedt, det går meget langsommere, og hvis man finder de vise sten er der nok nogle bodybuidere som gerne vil have et råd eller to

Good point, igen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu må jeg indrømme at jeg ikke ved meget om den nævnte kur, men at fraråde motion i en kur, lyder alt andet lige, helt grotesk. Du kan have ret i at der kan være et psykisk element i at man ikke kan måle resultaterne på badevægten, men så må man jo vælge en anden målemetode: fedtprocenten i stedet for vægten. Så vil man stadig kunne følge fremgangen. Derudover vil jeg dog også mene at det er begrænset hvor meget man nedsætter sit vægttab ved træning, specielt kardio. Jeg vil gætte på at det må være mindre end 1 kg pr. måned - minus den ekstra forbrænding tror jeg faktisk at det vil være 0 eller negativt.

Men een ting synes jeg dog man må give vægtvogterne: de forstår at motivere, og det i sig selv er bemærkelsesværdigt.

Der er STOR forskel på De Danske Vægtkonsulenter og Weight Watchers!! DDV udsprang af WW, og følger stadig det gamle, aflagte og forældede program fra WW - hvorimod WW fornyer sig og følger med den seriøse forskning på slige områder!

Iøvrigt følger jeg WW's program, og jeg må sige at for mig virker det fantastisk! Jeg kan se tråden her er 8 år gammel, og den gang kendte jeg ikke WW, men derimod DDV - som var akkurat ligeså rædselsfuldt som I er flere om at beskrive. Vi var en flok kvinder der i 1 år tabte os efter DDV's principper (som virkelig er sære) og ikke én af os holdt stabiliseringsvægten bagefter. Jeg må indrømme jeg ikke selv er i stand til at tabe mig, jeg har brug for nogle fornuftige principper, som jeg i høj grad har fundet i WW's 2011 udgave!

F.eks må man inderligt gerne, hellere end gerne og i særdeleshed MEGET gerne træne - og det ligeså meget man ønsker. Hvis I kender lidt til WW så ved I at man får tildelt et point-tal at spise for (afledt af højde, drøjde, alder og køn, hvor det laveste points-tal er 29) pr dag, og så kan man ved at dyrke motion optjene points som kan bruges til lidt ekstra mad, til at "spare op" hvis man skal i byen eller bare lade dem være og glæde sig over de bringer vægten nedad! Og bare fordi det er sådan - dyrker jeg motion som aldrig før. Det er korrekt at DDV dengang ikke tolererede motion blandt medlemmerne, men sådan er det vist ikke mere. Men som WW gør det er det genialt, for mig! Aldrig før er jeg blevet så ansporet til at træne og blive ved med det!

Jeg har fulgt med her i MOL længe, og jeg har stor og dyb respekt for jeres måde at leve på, sætte træning øverst, spise fornuftigt osv :clap: jeg har bare ikke selv kunnet styre det på samme måde, men vha Weight Watchers kan jeg, og det virker! Taber mig 1 kg om ugen i gennemsnit og har aldrig haft det bedre! Derudover styrer jeg det hjemmefra - jeg går ikke til møder osv selvom de anbefaler det. Den slags fik jeg nok af ved DDV, som netop var så skræmmende og hæmmende på sårbare menneskers selvværd. Det er ikke sikkert WW gør det på samme måde med at nedgøre og ydmyge mennesker som DDV gjorde, men jeg fik mere end rigeligt dengang, og vil helst selv :smile: :smile:

Edited by Mlle Chanel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har godt lagt mærke til at tråden er adskellige år gammel, men alligevel interessant læsning, og mon ikke der er en del nye der kommer til at læse tråden igennem for første gang nu, så føler alligevel at jeg vil give mit besyv med.

Jeg har selv tabt mig 50 kg i løbet af 5-6 måneder sidste år med weight watchers, så taler lidt af personlig erfaring her :smile:

Kan se at der er indtil flere der blander DDV (De Danske Vægtkonsulenter) sammen med Weight Watchers (tidligere kendt som vægt vogterne)

Men pas på med det, der er himmelvid forskel.

Jeg har ikke selv set udsendelsen som der refereres til, som omhandler DDV.

Kender en der har gået hos DDV, og ved at de er super restiktive, der er en hulens masse ting man ikke må spise overhovedet, kød må man eksempelvis kun spise 2-3 gange om ugen, og man skal spise 600 gram grøntsager hver eneste dag, har hørt om flere der er ved at brække sig af alle de grøntsager efter et stykke tid. Har også hørt at der nærmest er skideballer hvis man ikke taber sig nok.

Hos Weight watchers hvor jeg som sagt gik, fungerer det helt anderledes, det er udelukkende konsulenten og en selv der kender ens vægt og ugentligt vægttab, uanset om man taber sig eller tager på.

Jeg prøvede en enkelt uge at tage på, og der var udelukkende trøstende og opmuntrende ord fra konsulenten, bestemt ingen "skideballer"

Endvidere er alt tilladt at spise, selvfølgelig i begrænsede mængder, og der er heller ikke noget bestemt man skal spise.

Bestemte fødevarer er opgivet til at koste et bestemt antal points, og man får regnet ud hvor mange points man må spise for om dagen, baseret på køn, alder, højde og vægt. Der ud over skriver man alt hvad man spiser dagligt ned i en bog og holder regnskab med.

Egentlig bare en simplere måde at tælle kalorier på.

Efterhånden som man bliver fortrolig med hvor lidt/meget man kan tillade sig at spise og opnå et fornuftigt vægttab, kan man så vælge at lade være med at tælle points for ens madvarer.

Endvidere optjener man disse points ved at dyrke motion, så man kan tillade sig at spise mere når man dyrker motion, eller blot tabe sig hurtigere, så man bliver bestemt opfordret på det kraftigste til at dyrke motion hos weight watchers.

For mit eget vedkommende gik der virkelig sport i at optjene disse motionspoints, men lod være at spise for dem. Endte med 7 timers ugentligt motion, hvilket jeg så er fortsat med og nærmest blevet afhængig af her et år senere.

De kostvaner man lærer under weight watchers er nogle man sagtens kan fortsætte med at leve efter selv når man er færdig med at tabe sig, desuden tilbyder de også gratis vejning resten af livet, hvis man holder sin vægt, så man ikke falder tilbage i den gamle rytme.

Det eneste negative jeg har at sige om weight watchers er at de udelukkende fokuserer på vægt og bmi, og slet ikke kigger på fedtprocent og muskelmasse.

Det skal så siges til deres forsvar at bmi retningslinierne jo nok passer ret godt på 99 % af befolkningen. Langt de fleste der har et bmi over 25 er i virkeligheden nok overvægtige, hvilket selvfølgelig nok ikke er gældende for folk herinde der dyrker styrketræning osv.

Just my 50 cents

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this