ABCDE diæten


MR ROC A FELLA
 Share

Recommended Posts

ABCDE diæten virker! men der skal hårdt cardio arbejde til, når man skal smide alt det fedt! den går i grove træk ud på at tage lad os sige 4 kilo på i blandet masse, og der efter smide 3 kilo igen og opbygge mere masse på den måde, da fedt ryger hurtigere end muskel masse vil jeg da mene at det kan lade sig gøre.  

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle du prøve at læse artiklen Blackice, for bedre at forstå hvad jeg mener, diæten går ikke ud på at gaine muskel og tabe fedt på samme tid!

Den går som Lomax siger, ud på at først gaine ex. 4 kg blander masse i en periode hvor man æder sygt meget, derefter spiser man meget lidt i en periode, hvor man taber alt fedtet, men beholder noget af muskelmassen, og derved har man gainet ren muskelmasse, uden at blive fed, og hurtigt!

Læs om den, bare gå ind under artikler og søg på : ABCDE diæt

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke læst den artikel der refereres til på getbig.dk, men jeg har læst om ABCDE diæten andre steder. Pointen er, at man æder som sindsyg i et par uger, og derefter deffer i et par uger. Det er vigtigt at hver periode ikke overskrider et par uger, for idéen er, at man manipulerer med sin krops hormonsystem. Først æder man vildt meget, hvilket resulterer i øget testosteron og væksthormon som bevirker øget muskelvækst. Efter et par uger vil kroppen tilpasse sig, og man vil begynde at lagre relativt mere fedt (end muskler). Derfor er det vigtigt at man ændrer kost plan og deffer i et par uger. Derefter kan cyklussen gentages.

Efter sigende skulle ABCDE dieten være præsenteret på en lægekonference i Upsala i Sverige i 1999. Hvis det er sandt, så borger det vel et eller andet sted for, at teorien bag bag dieten er ok.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg ikke, men jeg har da før i tiden været interesseret. Jeg er bare bange for, at det er svært at ÆDE så meget, og derefter holde stram diet. Personligt er jeg mere til en allround sund kost.

Du kunne jo fx prøve at holde dieten i en kortere periode. Æde meget i en uge, og deffe en uge.

Link to comment
Share on other sites

I beskrivelsen af diæten på getbig køre man 10-12 dage med højt kalorie indtag, og deffer derefter i 10-12 dage, så det kunne være jeg skulle prøve det en enkelt gang, bare for at se om det virker efter formålet!

Jeg som dig Thomas bange for det er sværdt! Jeg er glad for mad, og meget af det, bliver sulten hver gang der ergået 2 timer uden indtagelse af føde!!

Derfor tror jeg deffe perioden bliver hård!

Men det er vel det hele værd hvis diæten virker efter formålet.

Tak for responsen, jeg vil stadig gerne høre fra nogen der har prøvet diæten og hvilke resultater de har opnået...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet den, men jeg synes ikke jeg kunne nå ret meget på 2 uger. Efter 2 hårde cardiouger, var jeg ikke vildt tændt på at træne supertungt, og det er vel også begrænset hvor meget man kan nå at gaine på 2 uger, idet man max vil kunne træne kroppen igennem 3-6 gange.

Istedet gør jeg det at jeg træner med et let kalorieoverskud i en måned og derefter trimmer i 2-3 uger.

Det har virket ganske fint på massen, samtidigt med at jeg har kunnet blive mere trimmet.

Link to comment
Share on other sites

>thomas

Ja det er bestemt også de sidste 12 dage jeg er bekymret for!

>Crawdaddy

I følge beskrivelsen af diæten på getbig.dk, skal man mindst tage 1,5 kg på om ugen, ellers skal man spise 500 kcal mere om dagen, og yderligere 500 hvis det ikke virker osv.

Måske spiste du ikke nok?

Det lyder til du kun har trænet cardio de sidste 2 uger, hvor man, igen i følge beskrivelsen på getbig.dk, skal træne moderat vægt træning nogle af dagene.

Det skulle ikke have så meget at gøre med selve træningen de 2 første uger, men at man skulle sætte "skub" i hormonerne, pga. det øgede kcal indtag, hvilket skulle resulterer i øget muskelvækst. Efter de 10-12 dage skulle effekten mindskes, og så skal man tabe fedtet de næste 10-12 dage...

Træningen de første 10-12 dage er blot for at forøge effekten en smule!

 

Link to comment
Share on other sites

ABC diæten blev først lanceret i musclemedia for nogle år tilbage, så det er der jeg (og sandsynligvis Getbig) har den fra.

Jeg kørte det "By the Book", men vægtforøgelsen var primært vand og så det masse man mister i cuttingfasen.

Som sagt så synes jeg at 2 uger er for lidt til at tage noget synderligt på, uanset hvilke hormonale forandringer der sker.

Jeg tvivler også på at folk der tager krudt, øger muskelmassen i de 2 første uger, hvor hormonniveauet er skyhøjt. Her tager de mest væske på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Til Crawdaddy.--

Det er heller ikke meningen at man kun skal køre denne diæt i 2 uger. Den skal gerne køres i min. 10 uger!! Det er jo klart at du ikke så de helt store resultater på 2 uger. Det vil man aldrig på nogen somhelst diæt kunne (mht. muskelopbyggelse).

P.S Har også selv i tankerne at køre denne diæt.

Link to comment
Share on other sites

--Thomas J---

Nååå! På den måde!!  Det er jeg nemlig også selv lidt i tvivl om, men disse undersøgelser viser jo, at de anabolske hormoners niveau vil falde efter ca 2 uger, og man derfor skal begynde de anden del af diæten for at "forvirre" kroppen og derved opretholde niveauet. MEN.. der er jo ikke andet at gøre, end at prøve og se om det virker!!

P.S Regner med at begynde på ABCDE diæten den 1 dec.  

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan fortælle dig at det er en ren bugger at køre det. og det udbytte du får står ikke mål til det man skal yde (Især mht til cardio).

Jeg tvivler på om der er nogen der kan opbygge masse, ved kun at træne optimalt hver anden uge.

Men prøv den, så kan vi se om en måned, om du får nogle resultater.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share