Vægttab samtidig med muskelvækst


Nielsen
 Share

Recommended Posts

Hej Forum

Jeg har lidt fedt på mine lår og på min mave, som jeg gerne vil have forbrændt.

Men jeg har hørt noget om, at det praktisk talt er umuligt at forbrænde fedt, samtidig med at man dyrker styrketræning for at få større muskler?

Det er ikke særligt meget fedt der er tale om, men det er lige den lille "ring" nederst på maven, og det fedt der sidder på inder- og på bagsiden af låret.

for lige at give jeg en ide om hvordan jeg ser ud, så er jeg 178 høj, og vejer 68 kg

Hvad skal jeg gøre for at komme af med det, og samtidig forøge min muskelmasse?

Jeg har indtil nu løbet hver anden dag, for at komme af med det, og jeg kan også se at det har hjulpet en del på det siden jeg startede for ca. 3 mdr siden. Men der er som sagt lidt tilbage endnu.

Jeg er begyndt at gå til styrketræning 4 gange om ugen, men jeg har jo så hørt, at det praktisk talt er umuligt at få noget ud af disse to ting på samme tid.

Hvad skal jeg gøre???

Skal jeg fortsætte med at træne, og dyrke styrketræning på samme tid, eller skal jeg droppe løbetræningen, og så håbe på, at de lige så langsomt forsvinder efterhånden som min styrketræning skrider frem???

Hvor meget fedt kan man forbrænde ved at dyrke styrketræning? Er det et synligt "fedttab" man vil opleve?

Det er jo skide irriterende at have nogle rimelige gode mavemuskler, der er skjult bag lidt fedt, så man ikke rigtigt kan se dem!

Jeg håber virkelig der er en der har et par gode råd!

Link to comment
Share on other sites

Mit bud:

En stor del af hemmeligheden ligger i kosten...

Men praktisk talt tror jeg ikke at begge del kan lade sig gøre samtidig...Muskelvækst kræver energioverskud, som netop skaber vægtforøgelse.

Du kan starte med at tabe fedt, samtidig med at du bevarer dit eksisterende muskelmasse. Her kunne du prøve lave diet som hovedsagligt består af proteiner og fedt, dvs. at du undgår indtagelse af kulhydrater såvidt muligt. Jeg ved ikke om der er nogen videnskabelig beviser for at det virker, men jeg har selv brugt den med succes i sommers ;)  og har tit hørt at det er en god måde at bevare sin muskelmasse samtidig med at man taber fedt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du skal droppe din fedt forbrænding. Du lydder absolut ikke overvægtig. Jeg er 183 høj dvs kun 5 cm højere end dig, og jeg vejer 72kg. Og jeg har ikke FOR meget fedt. Jeg har lidt, dog ikke vidre synligt eller direkte grimt.

Men hvis du skal til at træne seriøst, så synes jeg bare du skal lade det være. For så er det godt at du har lidt kropsvægt. Du kan ikke blive stor hvis du ikke har lidt at tage af.

for det er korrekt at det er svært at gøre begge ting samtidig. jeg har prøvet det helt samme. Men efter jeg har droppet min løbe træning og har droppet alt min sunde og forholdsvis fedt fattige kost, har jeg opnået en del bedre resultater.

jeg må selvfølgelig indrømme at jeg ikke er så defineret som før, men det vender jeg tilbage med til sommer. Nu her til vinter spiser jeg som jeg har lyst, og træner et godt program og så jeg kan tage noget masse på. Så til somme kan jeg lige rette kosten til og løbe lidt for at få forbrændt de eventuelle overføldige kilo af.

Du kunne eventuelt besultte dig for det samme. Træn igennem her i vinter halv året, der er alligevel ingen der skal se dine muskler....(hmm måske ik ihvertfald) og så vent med at forbrænde til sommer,.

Er det helt skørt?

Link to comment
Share on other sites

Hej Nielsen.

Jeg har selv med succes opbygget muskelmasse samt mindsket fedtprocent. Hemmeligheder er - som xax er inde på - dieten. Mange proteiner, begrænset kulhydrat og meget lidt fedt. JEg ved det ikke er samme dietplan som xax anbefaler, men jeg kan kun anbefale det.

Du skal estimere dit nuværende energiforbrug og derefter mindske det en anelse, men sørge for at få rigeligt med protein og nok kulhydrat. Det er vigtigt at du ikke indtager for lidt kalorier, for så vil du også miste muskelmasse. Jeg anbefaler at indtage kulhydrater frem for fedt, idet kulhydrat er en bedre energikilde, fx i forhold til din træning. Samtidig er der heller ikke den samme risiko for at kulhydrat sætter sig som kropsfedt som der er ved fedtindtag. Husk at lidt fedt er nødvendigt, derfor er det en god idé at spise fed fisk en gang imellem, fx sild, makrel og laks.

Træn aerobisk træning som supplement til tung vægttræning, men vær opmærksom på ikke at træne den aerobiske træning for intenst. En mulighed kunne være 3 X 45 min om ugen ved 70 - 75 % af din makspuls. Den aerobiske træning bør foretages på andre dage end din vægttræning. Vægttræningen bør primært bestå af tunge basisøvelser, fx squat, chins, rows, dødløft, bænkpres, militarypress og lidt supplement i form af curls, extensions, laterals o.lign.

Det er hårdt og kræver en stærk disiplin, men det er ikke umuligt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Drenge.

Hvordan er det man siger - man kan ikke både blæse og have mel i munden.

Det samme gør sig gældende efter min overbevisning mht. vægttab. Hr. Nielsen, hvad er dit overordnet mål med træningen?

Hvis det foreksempel er, at tage 10 kg muskelmasse på indenfor det næste 1½ år, så er det nok en dum idé at fokusere på en lille smule fedt omkring inderlåret! og nedre mave..

Prøv i stedet at sige, hvad skal der til for at nå mit mål -> energioverskud. Personligt har jeg sat mig for at veje 100 kg. Planen var så at jeg først ville runde 102-104kg, for derefter at smide 2-3 kg igen for markeringernes skyld. Men alting til sin tid, og delmålene (fedtprocenten) må ubetinget være en del af hovedmålet (øget muskelmasse).   :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

jeg er enig i at man ikke kan træne efter masse og tabe sig samtidig, da muskler jo vejer mere end fedt!  Men hvis det er fedtet han vil af med, mener jegf godt det kan lade sig gøre, samtidig med at han forøger (ell. ihvertfald holder) sin muskelmasse. Men han skal vide at han vil tage på i vægt (igen, muskler vejer meree end fedt).

 JEg mener ikke du bør droppe din løbetræning. Hvis du fx. løber i 30 min. 3 gange om ugen efter din styrketræning, vil du forbrænde noget fedt, samtidig med at du har trænet dine muskler!  Du vil selvfølgelig ikke tage ligeså meget muskel masse på, men da du samtidig smider lidt fedt, vil resultatet blive en mere markeret krop. Og da jeg regner med at det er det du vil opnå, syntes jeg det er værd at overveje. Og husk diæten!   held og lykke, med hvad du nu beslutter dig for!  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om det kan lade sig gøre er måske diskutabelt, men det er helt sikkert ikke den mest hensigtsmæssige måde at gøre tingene på.

Hvorfor ikke først tage masse på og derefter trimme ned eller omvendt. Det er garanteret nemmere og vil i det lange løb både være hurtigere og give bedre resultater.

Det betyder ikke nødvendigvis at man bør skippe alt cardio i en masseopbygningsfase, men at man modererer cardiomængden og intensiteten.

God fornøjelse

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for alle de gode råd!

Men jeg tror jeg vil følge blackice´s råd, og vente med forbrændingen til om ½ år. Så er det ved at blive forår igen, og så er der sikkert noget skønnere vejr at løbe i :smile:

Med hensyn til det der med at ændre kosten, så tror jeg nok jeg er lidt en klovn til at styre det!

Og som blackice siger, så er det fedt han har ikke grimt eller videre synligt, og det er mit sådan set heller ikke.

Jeg synes mit fedt på maven er blevet strammet meget op siden jeg begyndte at træne mave. Det startede jeg på for et ½ år siden, i den tro, at jeg kunne forbrænde det overflødige fedt på maven, og få store markerede mavemuskler i løbet af et par måneder! NOT!!!!! Det var en eller anden IDIOT i Go´morgen Danmark på TV2 der sagde det. Hun viste nogle øvelser, og jeg fuglte selvfølgelig hendes råd!!!

Men nu er jeg heldigvis blevet en hel del klogere, og jeg regner med, at jeg vil bruge vinter½året til at opbygge så meget muskelmasse så muligt.

Så skal der forbrændes helt vildt i foråret!

Og så lige et spørgsmål til: Begyndte i også at æde som grise efter i startede på styrketræning eller BB???? Jeg synes jeg spiser fuldstændig voldsomt, og der skal virkelig meget mad til før jeg er mæt. Men jeg har ikke taget noget på, så det er vel godt nok.

Det var stik modsat da jeg løbetrænede. Der var det tit jeg ikke kunne spise ret meget, hvilket jo var godt nok, da jeg ville tabe mig.

Nå, det var vist hvad jeg havde på hjertet denne gang.

Hygge

Link to comment
Share on other sites

>Nielsen

Jeg vil lige påpege at løb er den mest katabolske form for cardio du kan foretage dig. Jeg har selv løbet en del før i tiden samtidig med at jeg dyrkede BB. Og de to ting kan altså ikke kombineres hvis man ønsker seriøs muskelopbygning.

Her er et par retningslinjer for din træning og kost, men jeg vil lige advare dig, at hvis du følger disse skal du ikke regne med at smide dit fedt, men du vil tage på i muskler. Men som du selv siger så er der lang tid til at du skal ned og "flexe" på stranden.

- Spis hele tiden især de dage du træner

- Kør basisøvelser

- Kør tungt 4-10 rep

- Træn hver muskelgruppe en gang om ugen

- Spis noget mere

- Drop alt cardio træning

- Få mindst 8 timers zzzzz hver nat efter en træningsdag

- Før en træningslog

- Spis lige lidt mere

Kosten skal selvfølgelig være rig på protein og kulhydrater, og moderate mængder af det rigtige fedt. Du må ihvertfald ikke fjerne fedt fra din diæt når du prøver at opnå en så anabolsk tilstand som overhovedet muligt. Prøv at spise ca. 4000 kalorier dagligt. Heraf skal 30-35 % af energien komme fra protein, 45-50 % komme fra kulhydrater og 15-20 % fra fedt.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Nielsen, det lydder rigtig fornuftigt.

Og ja alle har prøvet at føle man er gået helt i æde flip.

Men sådan skal det være, og det er rigtig godt. FOr du bliver ikke større hvis du ikke får en masse mad ind.

Gerne også en masse mælk.

og alle de der godmorgen Fitness bras kan du godt glemme, det holder ingen steder. jeg så også en i fjernsynet for et par dage sådan som var sådan en fitness helt, som stod og udtalte at hun ALDRIG drak mælk. Godt Trick smarte.

Og ja du kan fedt forbrænde til foråret, det skal jeg også.

Men som det nu tager jeg stadig på, og det er DEJLIGT, jeg ender jo med at blive en helt stor gut *s*

jeg har selv løbettrænet meget, og jeg ved godt at det kan virke sådan. man kan drikke en bunke men ikke spise.

Men drop løbe træningen.

Michaelebeltoft`s indlæg giver en bunke rigtig gode råd som er helt rigtige.

Søvn kan dog være et problem, jeg har dog aldrig oplevet at det gør en Særlig stor foreskel, borset fra at det kan være svært at føle sig motiveret. Men uden tivivl også en god ting hvis du har mulighed for at sove så meget.

Men ja vær glad for at der er langt til sommer, og du har tid til at blive en strandløve i løbet af vinteren. dog er der ikke noget som LIGe kommer i løbet af ingen tid, men det kan hurtigt ses.

du har umildbart en rimelig vægt sådan din høje taget i betragtning. Men lidt mere ville nok ik skade. men helst muskler *s* God træning. Hold gejsten oppe.

Link to comment
Share on other sites

Hej Allan

Latterlige TV programmer! Det må man nok sige.

Der er lige en lille vigtig ting jeg lige vil sige. Du kan ikke bare tabe fedt på maven og inderlåret uden at tabe fedt andre steder. Der er ingen sammenhæng mellem at træne f.eks mave, og forbrænde det fedt der sidder udenpå. Hvis du træner mave, forbrænder ligeså meget fedt på lårene, som hvis du træner ben. Men det lan måske godt se ud til det, hvis musklerne vokser under fedtet.

Man ser også mange damer der træner baller i motioncentre, og så træner de gudhjælpemig for at bagenden skal blive mindre??? Musklerne vokser og de får en større røv, end hvis den ikke blev trænet.

TV programmer: Her behøver jeg vist ikke skrive mere end TV Shop... Mavemaskiner der kan hjælpe én af med 100 kg kropsfedt, folk må f..... være naive.

MVH Carsten C

Link to comment
Share on other sites

NEEEEJ. Jeg tænder helt af på den dims. jeg har gang på gang siddet der hjemme og taget mig til hovedet i bare iritation over dette LATTERLIGE produkt.

jeg kan hidse mig helt op over det.

Især når de reklamerer om at den er designet af professionelle designere og er lavet i en elegant tidløst design. DET ER EN PLASTIK DIMS I ET GRIT SORT NYLON BÆLTE FOR POKKER.

Men sådan er det for alle TV-Shops ting. Tænk at de har fået Chuk Norris til at medvirke. Til grin, og så en det sådan en dims man kan træne med egen krops vægt.

Så siger han om Chins: Dem er der alligevel ikke ret mange af os der kan lave særlig mange af. Dette råder denne maskine bod på. Her kan du lave mange flere.

Øee ja, men en belastning som svarer til 1/20 del af din krops vægt, så vil jeg helre lave en REP i chins.

Eller hvad med de små elektroder du kan sætte på maven og brystet og så blive TOTALT pumpet i løbet af 3 måneder ved at bruge dem 15 min og dagen.. Smart ik.

Hvorfor har alle ikke sådan en. jeg forstår det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har rent faktisk prøvet den der dims som vibrerer. Og den virker...IKKE en skid. Det er den mest latterlige ide jeg nogensinde har set. Lortet skulle fungerer på følgende måde, når man spænder mavemusklerne holder den op med at vibrerer. Det er bare ikke altid at den gør det. Og så larmer den mere end en 1500 watts dildo, så som de siger i reklamen "man kan have på overalt da den er usynlig under tøjet", ja tak, men du lyder altså som en nokia telefon med vibrator på steorider. Så det eneste den gør er bare at huske dig på at du skal spænde sækken konstant, hvilket egentlig ikke er en seciel god ide, nå ja, og så gør den dig til grin.

Nu er der jo nok nogen som tænker, hold kæft hvor er han dum ham MichaelEbeltoft, har han virkelig købt sådan en. Bare rolig venner, det var en af mine kammerater som købte den. Og den er sendt retur!

Link to comment
Share on other sites

jepz..........det er sku synd for alle de let påvirkelige fjolser (undskyld udtrykket) som tror på alle de reklamer på tv-shoppen. Jeg så en ny igår, Tracktor tourge hed den (eller noget i den retning ihvertfald). Det er en maskine som skulle træne hele!!!  kroppen på kun 15min. 3 gange om ugen!  Det ligner mest af alt, at man får et par rulleskøjter på hver hånd, og så laver armbøjninger........(det ser faktisk ret komisk ud!!). Nå, men jeg ville bare lige sige at der er særere maskiner derude, end dem som ME leger med........ :tongue2:

Link to comment
Share on other sites

>Atomnissen

Jeg vil godt have at du tager ordet "leger" i dig igen. Det var en meget professionel videnskabligt udført test jeg foretog :biggrin:

Man må nemlig absolut ikke spøge med alle de revultionerende fitness "maskiner" som de sælger i tv-shop.

Jeg vil faktisk begynde at inddele min træning i 3 kategorier:

- Frie vægte

- Maskiner

- TV-shop

Og har du set de folk som bruger de dersens TV-shop apperater, altså dem fra reklamerne. De har sgu ikke opnået sådan en pæn krop ved traditionel BB. Nææh nej, det har de klaret på 3 måneder med TV-shop træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share