Den komplette ryg


jsc
 Share

Recommended Posts

Starr anbefaler ofte at man kører sine powershrugs i power-racket, så alle reps bliver startet med stangen liggende død på pindene.

synes også det er en god måde at gøre det på, når man kører tungt er det lidt ligesom at gassen går af ballonen, når kiloene hænger i armene.

Link to comment
Share on other sites

TJ -> Ja, vi har det ikke i vores center! Hvad sker der? Det synes jeg virkelig er for dårligt! Synes "frivægtsfolket" bliver stærkt nedprioriteret i vores center! Der kommer hele tiden nye maskiner, men vi kan ikke engang få et power rack og en cambered bar! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Du forventer vel ikke at få store "vinger" ved kun at dødløfte?

Det han siger er vel at hans vinger aldrig har været større end de er nu, og det til trods for at han stort set kun kører dødløft. Ergo må han mene at hans vinger er vokset af dødløft.

Personligt mener jeg også at man kan opbygge et par OK vinger med kun dødløft, selvom lat musklen ikke er voldsomt aktiv. Bare se på de helt gamle styrkeløftere som kun kørte squat, bænkpres og dødløft. Deres muskeludvikling var relativt jævn over hele kroppen, og deres vinger havde også OK udvikling.

Men lidt chins/pullups og lidt tunge rows kan selvfølgelig altid hjælpe :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nogen af disse gamle styrkeløftere du kan sætte navn på?

En af dem kunne være Bob Peoples. Han var en ekstremt god dødløfter (omkring 40´erne og 50´erne), og så vidt jeg er orienteret, så trænte han ikke meget andet end dødløft og variationer af dødløft, hvad angår rygtræning. Og de billeder der er af ham i Paul Anderson videoen viser en meget symmetrisk fysik, med en bred og veludviklet ryg.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ikke efter at få store vinger.

Jeg træner hovedsagligt bænkpres og dødløft (bænkpressen kan vel også stimulere vingerne, når vingerne er med til at stabilisere bænkpres)

Jeg træner også cable rowing og træk til brystet med lav vægt mest for at motionere øvre ryg og skuldre lidt ud over dødløftet.

Jeg har tidligere kørt chinups som en fast del af programmet, men nu, hvor det er begrænset, hvad jeg træner intensivt ud over dødløft, er mine vinger større end da jeg trænede chinups.

Link to comment
Share on other sites

Kan det passe at ingen har et link til Power Shrugs som barrett efterlyser ?

Jeg er selv i øjeblikket i gang med masseopbygning af min Trapezius med 6 sæt shugs (stående samt incline) - dette kunne måske ordnes med 3 sæt power shugs istedet, hvis der ellers er den saft i øvelsen som antydes.

Men jeg har aldrig set denne øvelse udført i praksis og kan som barrett ikke lige få den ind på nethinden - det minder lidt om et dødløft men med stangen i startende i knæhøjde ? :confused:

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share