Øge muskelmasse


andreas1857
 Share

Recommended Posts

Hvad får man ud af at køre 16 rep. Min makker påstår at det er den rigtige træning, hvis man vil øge sin muskelmasse. Jeg har altid fået atvide, at 6-8 rep er rigeligt.

I alle øvelser 16 rep, og man skal helst syre til på de sidste, så skulle man opnå maksimal belastlasning, af muskel. Jo mere du smadre den, jo mere vokser den.

Det er hvad min makker siger, er der noget hold i det.?

Mvh

Andreas Andersen

[email protected]

Ps: send gerne et kopi, ved besvarelse til min mail.

Link to comment
Share on other sites

Det er en instruktør, der har sagt det. Han mener at man bedst "smadrer" muskelen ved at køre de 16 rep.

Jeg selv mener også det er forkert. Jeg startede for 5 år siden, og har altid kørt 6-8 rep. Jeg vejede 68 dengang, idag vejer jeg små 85 kg.

Det må da være noget han har misforstået et eller andet sted, den "instruktør".

Mvh

A.Andersen

[email protected]

Link to comment
Share on other sites

Det er meget normalt at fitness instruktører har den holdning. Det er forkert. Især på det grundlag de siger det. Mange reps kan bruges, feks til periodisering af træning osv, men ikke til at træne for masse med, og ved hvert pas. Ja der kan du se. Det andet har også virket for dig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hader fitness instruktører. De er så pissebange for at de folk de instruerer skal komme til skade, for så kan det jo være at de stopper med at træne og derfor ingen kunder i butikken. Men på den anden side ville jeg sgu da blive træt af hvis jeg trænede og ingen resultater så af min træning! Gylden regel for fitness instruktører: Maskinøvelser med mange gentagelser, er det eneste der virker. Lad os tage verdens ondeste bodybuilder, Ronnie Coleman. Startede som styrkeløfter. Ryggraden i hans bodybuilding program er øvelser som Dødløft, Squat, Bænkpres og alt andet godt med frie vægte. Hans reprange er offseason fra 10 og nedefter, dog 15 og nedefter når han træner ben. Prøv lige at forklare ham at han ikke bliver større af det, og så forklar lige hvorfor han er et af de største lokummer i BB. Mange vil sige, "ja ja han bruger AS", men AS hjælper ikke en skid hvis du ikke træner rigtigt!!!!

Link to comment
Share on other sites

en masse andre ting... såsom at slå søm i og slå ind på kasseterminalen, når stakkels uvidende mennesker skal flås for deres sidste sparepenge?

Deres primære opgave burde stadig være at vejlede og hjælpe medlemmerne i deres træning, og det gør man ikke ved at være god til kasseterminalen eller hammeren.

Link to comment
Share on other sites

Langt de fleste instruktører er ulønnede og derfor er det begrænset hvlike krav man kan stille til dem.

Som regel er det bare nogen der går i centeret, som bliver tilbudt at være instruktører.

Den løn de får er tit gratis træning og rabat på diverse produkter.

Sålænge det er tilfældet, kan man ikke forvente at de ved ret meget om træning, diæt, cardio. Hvis de ved noget er det tit tilfældigt og ikke grunden til at ejeren har valgt dem som instruktører.

Ejerne vil selvfølgelig helst være fri for at betale løn og kurser til instruktørerne, og resultatet er elendige instruktører.

Hvad kan der gøres?

Link to comment
Share on other sites

Der er meget meget få penge at hente i at eje et motionscenter. Det kan godt ske at de rigtig store kæder tjener penge. Jeg kender en som har haft et ret stort motionscenter med alt det udstyr som skal være i sådan et. Det var kun lige sådan at det kunne løbe rundt. Der er jo meget store udgifter forbundt med lokaler, udstyr, administration, reklamer, og bemanding.

Så jeg forstår som sådan godt at de vælger den løsning. Det er bare synd for dem som kommer der.

Jeg kan godt se det fra ejerns side at de vælger den billige løsning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke problemet er stort i de mindre danske centre, hvor instruktørerne er ulønnede. Det er ofte kapaciteter der lever og ånder for træningen der varetager de funktioner, og de vil ofte have mere end den basale viden der skal til. Desuden kunne jeg ikke drømme om, at kritisere ulønnede arbejdere, det er prisværdigt de har tid og lyst til at hjælpe folk.

Problemet ligger efter min hos de etablerede kæder. (læs: eksempelvis form og fitness) Her er der tale om lønnede jobs!!! Men ak, mange af dem ved jo ikke for fem flade øre om noget der bare minder om vægttræning/BB.. spørger du dem til kosten, kommer svaret husk at spise nok (eller spis lidt mindre hvis du vil tabe dig*#¤%*#"&%*)...  

Det kan godt være der er god energi i dem under aerobic lektionerne, men der er mere i livet end svedige, glinsende kvinder i små stramme trikoer... vent, noget gik galt her :confused3: ved ikke helt hvad :silly:

Link to comment
Share on other sites

Problemet findes både i de store kæder og i de små centre.

Det er da rigtigt at der findes kompetente instruktører i nogle små centre, men der findes også mange dårlige.

Det samme gør sig nok gældende for de store kæder.

Forskellen er at det for de store kæders vedkommende er berettiget at kritisere instruktørerne hvis de er inkompetente, mens det i de mindre centre er mere passende at kritisere ejeren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share