RIBBE


atomnissen
 Share

Recommended Posts

Man skal helt klart fortsætte med at træne selvom man er inde i en low-carb periode, ellers taber man alt for meget muskelmasse. Hvis du træner imens kan du måske ikke opbygge, men i hvert fald opretholde din lean body mass.

Mht øvelser vil jeg ikke mene der er nogen specielle "rippe" øvelser. Bare kør de samme store basis løft som altid. Så kan du sørge for du ikke bliver alt for svag i disse øvelser. Man kan eventuelt køre nogle høje reps for at få lidt mere cardio bla. ind i det. (Hvem sagde 20 rep squats?). Ikke fordi cardio egentlig er nødvendig for at tabe sig, men det er en mulighed.

(Redigeret af Newbie McNasty ved 1:47 pm på Okt. 22, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke lige ekspert i konkurrence forberedelse til bodybuilding, men jeg vil IKKE anbefale at man skifter til høje gentagelser. Du kan godt tilføje lidt sæt med høje gentagelser som McNasty siger, men hold dig til den træning som har skabt dine muskler. Hvis din hovedvægt har været på 3 sæt x 6-8 reps, så bliv ved med det. Jeg ved Skip LaCour (US drug-free bodybuilder som følger MAX-OT programmet), prøver at fokusere på at bibeholde hans styrkeniveau under diæt. Han træner på nøjagtig samme måde hele vejen op til konkurrence. Han mener at jo mere styrke man kan bevare mens man ripper, jo mindre muskelmasse mister man. Det er selvfølgelig ikke nødvendigvis 100 % sandt, da hans styrke også afhænger af hans neurale effektivitet, men den er ikke helt skæv synes jeg. Bliv ved med at træne som du hele tiden har gjort. Forsøg at bibeholde din styrke, og lad diæten og eventuelt lidt cardio gøre resten. At blive rippet er primært et diæt spørgsmål, og ikke noget med hvordan man træner.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

ok thomas, det vil jeg så gøre, til den tid!  :)

 og nu skal jeg jo ikke ligefrem til konkurrance.....og dog, der er jo altid lidt "kamp" på stranden.......  :)

 Men jeg må da forvente at den betydelig del af musklerne forsvinder, når jeg så går på diæt, ikke???

Link to comment
Share on other sites

De professionelle BB begynder ikke at køre flere rep pr slt når de går på diæt. Derimod træner de både morgen og aften for at holde stofskiftet så højt som muligt alle døgnets 24 timer.

Det er vigtigt at du bliver ved med at træne tungt for at stimulere de hurtige muskelfibre, derved vil du bibeholdemest muskelmasse. Da jeg ved at du lige har været på lidt oliebaserede sjov og ballade ville jeg, hvis jeg var dig, vente til blodet er blevet lidt tyndere end det er i øjeblikket hvor det indeholder alt det olie fra dine injektioner. Det er jo ikke dit hjerte du skal træne tungt. Så slap af med cardionen de første par uger!!!

Link to comment
Share on other sites

hmm.....det hører vist til i det andet forum.....men jeg er da blevet større!  Meget af det vil jo nok forsvinde igen, da der jo også er meget væske, men jeg kan da tage ca. 20kg mere i bænk nu end før!  Jeg ved godt at jeg mister noget styrke igen, men jeg ville også bare have lidt fremgang efter at have stået stille i 6 mdr, og det har jeg fået.....  :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share