Kvinder og alkohol


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Taget fra en siden om alkohol (Søg, og jeg skal finde B) )

http://www.alkoholviden.dk/default.asp?ID=110

Der er utvivlsomt en arvelig faktor, men den er ikke velbeskrevet. Kroppens størrelse og især vandfasens (det, der ikke er fedt) størrelse er særdeles velkendt som faktor, og dette er årsagen til at kvinder tåler alkohol dårligere end mænd. Kvinder indeholder gennemgående mere fedt, og derfor bliver den indtagne alkohol fortyndet mindre end hos mænd. Det svarer til en større indtagelse.
Link to comment
Share on other sites

For mange mange år siden fortalte min kemilærer mig at forskellen skyldtes et enzym.

http://www.jerk.dk/toemmermaend.htm står følgende:

Kvinder bliver hurtigere berusede end mænd.

      Mænd har mere ADH-enzym i mavesækken end kvinder. Dette enzym nedbryder alkohol, allerede inden den kommer ind i kroppen. Den proces er kraftigst hos manden, så hos kvinden trænger der i stedet mere alkohol ind i kroppen.

      Med andre ord bliver en kvinde mere beruset af samme alkohol, selv når der tages hensyn til, at mandens krop er større end kvindens.

      Kroppens størrelse og sammensætning betyder nemlig også, at kvinder tåler mindre. Kvinden har mere fedt på kroppen, mens manden har mere vand. Normalt består en mand af ca. 70 % vand, mens en kvinde indeholder 60 % vand. Derfor kan manden bedre fortynde alkoholen. Og hans større krop fortynder yderligere alkoholen.

Link to comment
Share on other sites

Jørgen L ->

Det er decideret latterligt, at du altid bliver mobset, når du skal skrive til mig.

Fatter slet ikke du gider at blive at blive fornærmet over ingenting. :blink:

Jeg siger jo ikke du har gjort noget forkert eller betænkrligt. Syntes jo bare at det var fornøjeligt, at du oprette en tråd med et spørgsmål og så 10 minutter selv finde svaret ved at søge på nettet. :)

Lighten up mand. Livet er for kort til at være edikesur hele tiden. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Ud over det med mængden af blod, så tror jeg, det er fordi kvinder træner for lidt. Man skal immervæk opleve at knække sig ud over det hele og vågne op med hovedet i den store telefon en del gange, før man helt har styr på det med alkohol.

Første gang, jeg drak en rom+cola blev jeg hønefuld. Nogle år senere var jeg på højskole, hvor vi ikke lavede andet end at drikke gin+nicolinevand. Til slut ku man drikke en halv til en hel flaske gin uden at det egentlig ku mærkes.

Kvinder burde altså drikke noget mere. Fulde kvinder er også så sjove og hyggelige.

Det er også en kendt sag, at kvinder er mere følelsesbetonede end mænd, har en mindre hjerne og i højere grad i det daglige går efter at være pæne og artige. Så der skal ikke så meget til, før de ved hjælp af alkohol får lettet lidt på låget og stavrer rundt og kommer med intime betroelser.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Det er decideret latterligt, at du altid bliver mobset, når du skal skrive til mig.
Så kunne det være at du skulle overveje din formulering!! Og hvis din mening ikke var at provokere, så kan jeg slet ikke se hvad dit indlæg skulle til for..
Lighten up mand

Din lystigper <_<

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Ud over det med mængden af blod, så tror jeg, det er fordi kvinder træner for lidt. Man skal immervæk opleve at knække sig ud over det hele og vågne op med hovedet i den store telefon en del gange, før man helt har styr på det med alkohol
Tror til dels du har ret, har i perioder følt jeg kunne drikke som et hul i jorden når det gik heftigst for sig på mit gamle arbejde hvor vi måtte drikke på arbejde :bblush: Det går bare ikke så godt længere, men nu er der også længere mellem at jeg drikker :angel:
Kvinder brude altså drikke noget mere.
Så hedder næste stop udpumpning her :lol: Mænd er nok bare mere heldige mht hvordan alkoholen optages :unsure:
Det er også en kendt sag, at kvinder er mere følelsesbetonede end mænd, har en mindre hjerne og i højere grad i det daglige går efter at være pæne og artige. Så der skal ikke så meget til, før de ved hjælp af alkohol får lettet lidt på låget og stavrer rundt og kommer med intime betroelser.

:4whistling: :4whistling: :4whistling:

Ikke meget relevant jeg kunne komme med, men kunne ikke lade være med at blande mig, da jeg også tit har tænkt over hvorfor mænd kan tåle så meget mere... :)

Link to comment
Share on other sites

Tulle:

Tror til dels du har ret, har i perioder følt jeg kunne drikke som et hul i jorden når det gik heftigst for sig på mit gamle arbejde hvor vi måtte drikke på arbejde  Det går bare ikke så godt længere, men nu er der også længere mellem at jeg drikker 

Hmm Tulle....glem nu ikke hvor glat der blev på vejene når du cyklede hjem ;) :poking:

Link to comment
Share on other sites

Tulle:

Tror til dels du har ret, har i perioder følt jeg kunne drikke som et hul i jorden når det gik heftigst for sig på mit gamle arbejde hvor vi måtte drikke på arbejde  Det går bare ikke så godt længere, men nu er der også længere mellem at jeg drikker 

Hmm Tulle....glem nu ikke hvor glat der blev på vejene når du cyklede hjem ;) :poking:

Fantastisk som du, Fitt, altid kan finde de indlæg der omhandler mig og :4drunk: :4drunk: :4drunk:

Hi-hydrk-lsen Tulle :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Kvinder brude altså drikke noget mere.
Så hedder næste stop udpumpning her :lol: Mænd er nok bare mere heldige mht hvordan alkoholen optages :unsure:

Jamen, det hører alt sammen med til en glad aften i byen! Hvordan skal man kunne kende sin grænse, hvis man ikke har været til udpumpning 4 á 5 gange? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share