Minimal muskelvækst: Bryst


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Hvad gør man med en muskelgruppe, hvor man gerne vil drosle lidt ned for massen ? altså ikke vækst, men minusvækst. Mine patter vil jeg ikke lige p.t. have til at vokse mere, da det vil kræve at jeg går et hak op i de andre muskelgrupper, og så begynder det at blive lidt gumpetung (mit eget mål).

Det nemme svar; lad være med at træne den gruppe - men det giver vel bagslag på et senere tidspunkt.

Jeg har hørt at man så skal køre lettere men mange rep - men hvad med at køre få tunge rep istedet for (udfra betragtningen at det ikke giver masse) ?

Jeg ville jo være glad hvis det var det sidste, men holder vil det holde i praksis - vil træning i styrke-rep-rangen samtidig betyde minusvækst - eller vil det betyde status quo, eller lidt vækst ?

Hvad siger i ?

(det er rent symmetrimæssigt dette her, og bid mærke i at jeg ikke accepterere argumentet at jeg bare skal rykke op i de andre).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

He he, lad være med at træne bryst...

Ellers lav noget styrke/eksplosiv træning på bænkpressen alene med 1-3 reps for en håndfuld sæt et par gange om ugen

ja ja det var så også det jeg selv kom frem til jo.... <_<

MEN kan du fortælle mig om hvad 1-3 rep ville betyde rent massemæssigt ? går det nedad, bliver det stående, går det fremad ?

Styrken ville jo være kanon at få, til brug i andre grupper, samt til den dag man ønsker rykke en skjortestørrelse op.

Link to comment
Share on other sites

Er lige med på en lytter, er stødt på det samme problem som dig Fitt ;)

Jeg har de sidste 4 uger kørt med max 3 gentagelser, hvilket har gjort, at jeg har bibeholdt massen, men er ikke steget i størrelsen. Dog skal det tages med et gran salt, da 4 uger er for lidt for mig til at se det fulde resultat.

Link to comment
Share on other sites

Blasfemi! Man kan ikke få for store patter!
:tongue: jo mere tid der går, jo mere synes jeg faktisk at lige patterne er en muskelgruppe som er stærkt overvurderet sådan rent symmetrimæssigt, synes ikke det skal være særlig stort, før det ser kikset ud.
Men du kan jo bare køre en HST for patten. Det virker jo ikke! 

:lol: :lol: det er sgu nok det bedste råd længe ! det er lige før jeg skulle gøre det faktisk ?

Link to comment
Share on other sites

jo mere tid der går, jo mere synes jeg faktisk at lige patterne er en muskelgruppe som er stærkt overvurderet sådan rent symmetrimæssigt, synes ikke det skal være særlig stort, før det ser kikset ud.
Kan man virkelig træne på den lukkede? :biggrinhat:
det er sgu nok det bedste råd længe ! det er lige før jeg skulle gøre det faktisk ?

Haha... :lol: :lol: :lol:

Seriøst?

Link to comment
Share on other sites

Så er det sgu da med at fokusere mere på skuldrene istedet. 

Fist netop ! det er nemlig hvad der skal gøres - men alt skal følge med - ikke kun skuldrene; så man må så bedømme som person om man vil rykke en vægtklasse opad, eller måske geare en gruppe ned - og jeg vælger det sidste.

De billeder du viser der, det er jo supercuttede fitness-nips :tongue: - skuldre skal helt sikkert dominere billedet, ikke pecs.

Link to comment
Share on other sites

Fist netop ! det er nemlig hvad der skal gøres - men alt skal følge med - ikke kun skuldrene; så man må så bedømme som person om man vil rykke en vægtklasse opad, eller måske geare en gruppe ned - og jeg vælger det sidste.
Du må altså tage dig sammen, og poste nogen ordenlige billeder af dig selv.

Jeg er lidt nysgerrig efter, om du virkelig ér blevet så stor, du ikke skal tage mere masse på.

De billeder du viser der, det er jo supercuttede fitness-nips  - skuldre skal helt sikkert dominere billedet, ikke pecs.

:baaa:

Link to comment
Share on other sites

Du må altså tage dig sammen, og poste nogen ordenlige billeder af dig selv.

Jeg er lidt nysgerrig efter, om du virkelig ér blevet så stor, du ikke skal tage mere masse på.

:lol: - seriøst, der skal ikke mere masse på mit bryst som tingene er lige nu - det ser skidegodt ud når det trænes, men i den virkelige verden, nope.

Sammenlining; hvis jeg lige nu stikker en finger ind på mit ribben lige ved siden af solar plexus (der hvor bunden af brystet "starter") og trækker en linie ned hvor brystet starter - så er der 6 cm af min finger, jeg ikke kan se ovenfra.

Dvs. at mit bryst altså går 6 cm UD fra kroppen.

Det er altså for overdrevet Fist - og det er ikke fordi jeg har jordens største fedtprocent heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share