Minimal muskelvækst: Bryst


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

- seriøst, der skal ikke mere masse på mit bryst som tingene er lige nu - det ser skidegodt ud når det trænes, men i den virkelige verden, nope.

Sammenlining; hvis jeg lige nu stikker en finger ind på mit ribben lige ved siden af solar plexus (der hvor bunden af brystet "starter") og trækker en linie ned hvor brystet starter - så er der 6 cm af min finger, jeg ikke kan se ovenfra.

Dvs. at mit bryst altså går 6 cm UD fra kroppen.

Hmm... Det lyder godt nok lidt vildt.

Kan du ikke lave et billede magen til din avatar i ny udgave?

Det er altså for overdrevet Fist - og det er ikke fordi jeg har jordens største fedtprocent heller.

Du kan lige så godt, før eller siden, indrømme, at det bare er sovse-patter! ;) :biggrinhat:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hmm... Det lyder godt nok lidt vildt.

Kan du ikke lave et billede magen til din avatar i ny udgave?

Perverse stoddere, jeg prøver at få taget et pic fra omklædningen hvis det flasker sig - ellers lav finger-priktesten og fortæl mig om det virker vildt.
Du kan lige så godt, før eller siden, indrømme, at det bare er sovse-patter!

Well, de peger sgu lodret nedad - så tror ikke det hele er sovs.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hmm.. Jeg forstår ikke helt.. Efter min mening burde han jo netop istedet tage flere reps med let vægt, og så i øvrig skære lidt ned på brysttræningen. Få reps med tung vægt er jo netop masseudviklende.. Det er jo det der er hovedprincippet i programmer som f.eks. 20 squat breath routine.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes denne tråd var en fornærmelse over for 99.9 % af MOLs besøgende, men skriver vi "røv" i stedet for bryst, ser det jo anderledes ud. Så kan flere af os relatere til det.

Min tilgang til ikke at bygge en stor røv (læs:større) er at lave fronts squats, og så holde mine fem sæt på tre reps, og tre til fire af dem er opvarmningssæt:

Sidste træning:

70 x 3

90 x 3

110 x 3

125 x 3, 3

Nu kan man selvf. ikke overføre det direkte til bryst, men reps og sæt kan godt overføres, hvis man er ude efter mindre masse.

Hvis man kørte noget tilsvarende som det eneste for bryst i fx bænkpres eller inclines, vil man med fordel kunne køre skuldre bagefter, da man da vil være stærkere her efter at have "tændt" nervesystemet med de tunge pres.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Få reps med tung vægt er jo netop masseudviklende.. Det er jo det der er hovedprincippet i programmer som f.eks. 20 squat breath routine.

Øh kan du sige diskrepans??

Tal Dansk eller giv mig en ordbog? :lol:

Ej, gider du ikke beskrive lidt nøjere hvad du mener?..

Link to comment
Share on other sites

Køb dig en ordbog eller lær dansk :)

Diskrepans: Uoverensstemmelse, i dette tilfælde i dit udsagn: Du snakker om lave reps, og nævner så 20 reps breathers som eksempel. Det er ikke lave reps! Heller ikke selv om du bruger en 10-12 RM. Lave reps er i min verden 1-5, dernede hvor man primært træner nervesystemet

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Nu skal det jo nævnes at det kun er squat du tager 20 reps med.. Resten af øvelserne ligger med 6-8 reps og 80-85% af max.. Dette har jeg klart opnået de bedste resultater med, Mht til masse..

Dette stemmer også fint med den nye undersøgelse der er kommet, hvorpå forskningsresultater viser at trænede gainer mest ved få reps med høj belastning, hvorimod nybegyndere bør træne med 10-15 reps det første ½-1 års tid, indtil de har fået noget muskulatur at arbejde med.

Link to comment
Share on other sites

ved godt det ikke er et brystpic (det var et mavepic taget med kameratelefon lige før sommeren) - og nogle herinde har allerede set det.

men man kan få en lille fornemmelse af brystet på f.eks. den højre brystmuskel da (hvis man kigger godt efter er en form og en forskel i forhold til baggrunden - det stikker altså -LIDT udover kroppen, og lidt for meget; det er efterhånden nogle tunge patter - og det er kun bunden der ses på billedet...

meget meget dårligt eksempel, for det ser ikke så voldsomt ud faktisk på det billede...men hva, så kan i se maven om ikke andet - indtil jeg får taget et pic.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Resten af øvelserne ligger med 6-8 reps og 80-85% af max.. Dette har jeg klart opnået de bedste resultater med, Mht til masse..
Det er ikke rigtigt. Ved reps på over 12 er spændingen på musklen for lille, og ved reps under 8 er TUT simpelhen for kort, sålænge vi snakker optimal vækst!

Det er nu engang et fysiologisk faktum!!!!!

Dette stemmer også fint med den nye undersøgelse der er kommet, hvorpå forskningsresultater viser at trænede gainer mest ved få reps med høj belastning

De forskningsresultater vil jeg meget gerne se - nægter at tro på de eksistere. :thumb_down:

Edited by panser
Link to comment
Share on other sites

he he...som der var en der sagde på chatten; fedt at poste et mavepic - det virker lidt malplaceret - men der er patværk i toppen. men jeg piller det snart af igen.

Har du aldrig overvejet at stille op til mister Fitness

Never ever :w00t: lige mister fitness går slet ikke i spænd med min rytmesans, og vil gerne have lidt mere masse end lige de typer - bodyfitness er mere fysikken hvis det endelig skulle være...men det er mere andre der vil have jeg skal stille op end mig selv, kan sagtens leve med IKKE at skulle stå på en scene - det er ikke lige min stærke side.

Men intensiteten og træningen op til - det kunne jeg godt tænke mig at få ind i min træning, men stævnet er noget jeg sagtens kan undvære.

Link to comment
Share on other sites

Ok Fittsmoke.

Du må aldrig nogensinde igen brokker dig over din masse udvikling. og det er en ordre.

Overholder du den ikke, er du tvunget til at give mig dine gener og leve med mine.

For så kan jeg love dig at dit problem ophører.

Hvordan man kan være så fantastisk heldig at få sådan nogle gener du har forstår jeg ikke.

99 ud af 100 mænd ville gøre PÆNT meget for at få de gener du har.

Det gør det nok væsentlig sjovere at træne.

Det ser hamrende godt ud.

Keep up the good work.

en misundelig hilsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share