Jyske Mesterskaber Trekamp 2003


klausjensen
 Share

Recommended Posts

NOget af det jeg synes er mest spændende er at se, hvor forskelligt folk løfter. F.eks. Tonni kontra Asbjørn i squat. Lige gamle, ikke helt uens af statur, men Asbjørn squatter ultra-smalt, mens Tonni står meget bredt.

Også i bænkpres, hvor nogen er ufatteligt eksplosive, og andre kører jævnt og roligt. F.eks. en Søren Eggebrecht kontra Lars Sørige.

Link to comment
Share on other sites

NOget af det jeg synes er mest spændende er at se, hvor forskelligt folk løfter. F.eks. Tonni kontra Asbjørn i squat. Lige gamle, ikke helt uens af statur, men Asbjørn squatter ultra-smalt, mens Tonni står meget bredt.

Også i bænkpres, hvor nogen er ufatteligt eksplosive, og andre kører jævnt og roligt. F.eks. en Søren Eggebrecht kontra Lars Sørige.

Det med Tonni skyldes vel også lidt Johan Westerbergs indflydelse i HSK :)

Og Lars Sørige. Han er en "hydraulikløfter" :D. Et konstant og ikke alt for eksplosivt tempo, men op kommer skidtet. :w00t::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det med Tonni skyldes vel også lidt Johan Westerbergs indflydelse i HSK

Måske! Men Tonni har altid været stærkest i squat når han har stået relativt bredt! Helt fra dengang at Thomas J og Tonni battlede i diverse WSB varitioner af squatten, havde Thomas J med at vinde når der stod på Max effort i olympisk squat og front squats, så jeg tror faktisk at han simpelhen kan løfte mere med bred stand :)

Men ellers synes jeg da også at det er rigtigt skægt at ligge mærke til forskellen i løftestil!

Link to comment
Share on other sites

Det med Tonni skyldes vel også lidt Johan Westerbergs indflydelse i HSK

Jeg tror nu mere det skyldes at hele hans fundament er bygget op omkring noget der ligner WSB squat. Da Tonni startede sammen med mig kørte vi WSB, og jeg satte ham til at lave squat med bred stand. Og så har Troels iøvrigt ret i hans betragtninger. Tonni er lousy i squat med smal stand. Han kan sjovt nok ikke komme ordentligt ned når han står smalt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så er der resultatet af endnu en omgang video-ripning.

Der er kommet en stribe nye løftere fra JM på hjemmesiden.

http://www.powerlifting.dk/JyskeMesterskaberTrekamp2003.htm

Jeg kan anbefale man tager et kig på Keld Ingerslev og Steen Hansen's squats. Det er vist det man kalder bred stand. :)

Kig også på Søren Eggebrechts bænkpres. Det er en imponerende hastighed, han løfter de mange kilo med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må også ha rippet Søren Eggebrecht, så man kan få set noget eksplosivt bænkpres og danmarks suverænt mærkeligste anvendelse af bælte i dødløft. 

Hva dælen laver det bælte nede over røven :D

Flækker Keld Ingerslev sin dragt på det 3. løft eller hvad?

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Hva dælen laver det bælte nede over røven :D

Søren synes det giver en bedre støtte når der sidder om røven. Men hvis det virker for ham, så er det jo alletiders :) ...og det giver os andre et lille grin ;)

Flækker Keld Ingerslev sin dragt på det 3. løft eller hvad?
Jepper, dragten flækker. Det er er første gang han bruger den til et stævne, og han har vist ikke brugt den mere end 5 gange ialt....

Han flækkede hans tideligere dragt på samme måde til divisionsturnering i sommers :(

Det kunne ellers have været lækkert at se ham lave de 280 :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share