Overtræning: Har du oplevet dette for alvor ?


FittSmoker
 Share

Har du nogensinde løbet ind i seriøse overtræningsproblemer ?  

74 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Prøver lige at få en primer om hvormange der rent faktisk har oplevet dette fænomen.

Det skal ikke være sådan at i har oplevet at få en snue eller sådan noget, som tog lidt længere tid at komme over - det skal være et seriøst tilfælde, hvor alle de ubehagelige symptomer melder sig over en længere periode.

Link to comment
Share on other sites

Nej - ikke seriøse problemer, har nogle gange måtte vente en ekstra dag eller to til næste træningspas hvis den har fået lidt for meget gas men dette er vel netop forebyggelse ift. overtræning.

Jeg indlægger også fra tid til anden en pause på 1 uges tid, hvor der kun er let cardio på programmet - dette har efter min mening også en forebyggende effekt.

Det er ikke sjovt med en ødelagt skulder eller ryg, som man skal vente uger eller måneder på kommer iorden - hellere "tvinge" sig selv til et par korte pauser istedet ind imellem.

Skal ses i forhold til styrketræning :4flex:

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Når der er dobbeltsplit på programmet, ryger jeg i eller nær overtræning i den 4 uge, og ligeledes var jeg også ret overtrænet lige omkring DM.

De symptomer jeg oplever, er at jeg er vildt træt hele tiden, og hverken har lyst til det ene eller det andet. Appetitten ryger og søvnbehovet stiger en del.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hmm.. Så er det sgu nok derfor jeg hele tiden er så træt.. Træner lidt rigeligt meget hvis jeg skal være ærlig, og det skal man vel.. Kører 20 squat breath routine, og har lagt en del flere øvelser og sæt ind.. Opnår rigtig gode resultater, men synes især på det sidste at jeg har været MEGET træt.. For ikke at nævne at jeg er snottet hver morgen når jeg vågner, og et godt stykke oppe på dagen.. Går ofte rundt og småfryser osv.. Sveder koldsved og den slags.. Det må vel være et symbol på overtræning?

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Ja det tror sgu da pokker, man kan jo dø af hjernehindebetændelse, har selv haft det som lille.. Men så vidt jeg ved kommer det nu af en infektion.. Som du så har taget lettere imod grundet dit svagere imunforsvar

Link to comment
Share on other sites

Og jeg er lidt i tvivl om hvad den rigtige behandling er.

uden at lyde kæk; så skal man nok geare ned for træningen..

Men BlackIce; - det kan altså også godt være vejret, og at vi skifter til de kolde måneder; jeg kan sgu også godt mærke det på humøret for tiden :( - faldt bare lige over en af dine posts hvor du nævnte humøret....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i hvert fald fundet ud af, at rammer man en overreaching, så skal man tage en slapper. Ellers ender man i decideret overtræning. Jeg var så overtrænet, at min pat kun kunne holde til ét sæt per træning!

-Jeg havde heller ikke holdt en pause i alle de 20 månder, jeg havde trænet.

Det er en god lærestreg til fremtiden!

Link to comment
Share on other sites

Ja det tror sgu da pokker, man kan jo dø af hjernehindebetændelse, har selv haft det som lille.. Men så vidt jeg ved kommer det nu af en infektion.. Som du så har taget lettere imod grundet dit svagere imunforsvar

Ja, det er rigtig nok at hjernehindebetændelse skyldes en infektion. Men min krop var jo højst sandsynligt mere modtagelig overfor sygdomme fordi mit immunforsvar var nedslidt p.g.a. hård træning...

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share