Træningsmusik !


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Kender i det, man skal ned og træne tung dødløft eller squat, og så spiller de sgu giro 413, Britney Spears eller andet pop lort. Hvordan skal man kunne psyke sig op til den slags hyggemusik. Jeg ved godt der skal være plads til pop tøserne og de smarte fyre med solbriller i panden, men det skaber fandme ikke en atmosfære hvor man har lyst til at presse sig. Er det sådan over hele landet ??

Jeg nyder virkelig og tage ned og træne med min makker søndag eftermiddag, hvor centret har lukket. Så kan man smække noget konkhra eller Sepultura på CD afspilleren og gå amok med noget tung dødløft. Efter min mening kan den rette musik skabe den rette atmosfære for tung træning. Det kan virkelig bringe det dyriske frem i en :uriel:

Hvad betyder musikken som bliver spillet i centrene for jer ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

God musik kan helt sikkert være med til at psyke en op til tung træning, men jeg har egentlig altid synes det er lidt komisk, at styrkeløftere SKAL høre tung heavy :shocked:

Personlig vil jeg heller høre noget rigtig technomusik(ikke det almindelige mainstream diskotektechno), så kan jeg bedst koncentrere mig 100% om træningen. Jeg har fuld respekt for at nogen vil høre høj heavy/metal/trash, men der skal være plads til alle i et træningscenter :spinface:

I mit center er der areobicsal lige bag et forhæng (helt seriøst), så nogen gange må man finde sig i, at træne styrkeløft til høj aerobic musik :cry:

Link to comment
Share on other sites

Hver sin smag ;)

Jeg kunne aldrig finde på at sætte noget heavy musik på derhjemme, men det virker godt på mig i træningshenseende. Jeg kan mærke jeg bliver mere agressiv, hvis der bliver spillet den rette musik. Og ja, der skal være plads til alle, men jeg har den fordel at jeg har nøgle til centret, så jeg kan træne efter lukketid, og spille lige hvad jeg har lyst til :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

jeg træner bedst til techno musik (goa eller house). men nu er jeg også lidt skummel nogle gange!  :)

 men når de bare spiller alm. radio eller en ell anden tøs har sat noget skod musik på, så ignorerer jeg det bare, det er ikke sådan at jeg kan blive irreteret over det............og pigerne SKAL der jo også være plads til........... :tongue2:

Link to comment
Share on other sites

I vores center er der stort set ingen kvinder, men en masse techno-entusiaster, ak desværre!

Jeg er helt enig med Thomas J, hård musik til hård træning. Selvfølgelig er smag forskellig, men jeg synes at tæppebanker rytme, der lyder som om cd'en er gået i hak, er irriterende.

Så hellere slukke helt for lortet og kun lytte til skiver der klirrer og folk der grynter.

Link to comment
Share on other sites

tja, man kan vist hurtigt konkludere, at vi nok ikke bliver enige her. Men vi kan jo altid blive enige om at "målet helliger midlet", og hvis i træner bedst med heavy musik, jamen så er det jo selvfølgelig det rigtige for jer!  :)

 ps. jeg rækker hånden lidt ud mod jer, og siger "limp bitzket" (uha, stavningen) de er også fede at træne til (og lytte til).............

Link to comment
Share on other sites

Linkin Park kan jeg godt hoppe med på :)

Kender i forøvrigt det, at man har nogen videosekvenser som sætter nogen følelser igang hos en, som gør at man med et føler sig dobbelt så stærk. Noget som virkelig kan motivere mig til en tung omgang træning er WSM konkurrencerne fra 80érne. Jon Pall Sigmarsson (R.I.P) var så karismatisk, at man ikke kunne undgå, at føle den energi han udstrålede. Det som gjorde ham speciel, var at han var lidt af en loonie. Han læste de islandske sagaer som barn, og havde en brændende lyst til at reproducere de historier. Han kunne selvfølgelig ikke gå rundt og hugge hovedet af folk, så han valgte strongman. Som han selv sagde, "of course I cant chop heads of people, so I do it my way, in competitions against giants". Han så virkelig konkurrencerne som en tegneserie agtig kamp mellem kæmper. Når han efter at have vundet en disciplin, råbte "I am the strongest one, I am from Iceland", så kan man ikke undgå at blive hooked på en omgang seriøs tung træning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg så Mr Olympia igår via webcast, efter det blev jeg fa'me også tændt på at rykke jern.

Ellers er Tom Platz i "The golden eagle" også for hård. Man får sgu lyst til at squatte efter at høre manden tale om squatstativet som et alter, som stedet hvor liv og død finder sted etc. Totalt hardcore hehe.

Conan the barbarian er også for brutal!

Link to comment
Share on other sites

ok, jeg ved godt dette slet ikke er inden for emnet, men fuck det!  Hvor blev den post af der handlede om "hvorfor folk tog as".....?  nu har jeg fanme kigge hele forummet igennem 2 gange, og kan slet ikke finde den igen!!!    Det var den post, hvor Thomas brugte min signatur, til et eksempel........

Link to comment
Share on other sites

Musik er ekstremt vigtigt for min træning.

Jeg har selv mulighed for at vælge musik, hvor jeg træner, så min makker og jeg hører primært hard trance. Engang imellem hører vi også noget lidt blødere som f.eks. Antiloop.

Hvis vi skal have fat i noget tråd, er jeg mest til det gode gamle Rage Against the Machine. Så får jeg lyst til at rive noget i stykker. (Kan i øvrigt anbefales til skiløb, hvis man har pisten for sig selv! :biggrin:)

Hvis jeg kender det track der spiller, kan jeg godt finde på at vente med at køre næste sæt, til en bestemt sekvens kommer. Fuck hviletid mellem sættene. Hvis der er et veltimet break efterfulgt at en leversmadrende bassdrum, så kører toget! :firebounce:

Morten

Link to comment
Share on other sites

Helt klart enig i, at musik er en god ting at have når man træner.

Det kan ligefrem være lidt "klamt" at træne uden!

For et stykke tid siden, var der kun 3 mennersker i træningsrummet, og de 2 af dem stod så i hver deres ende af rummet, mens jeg stod i midten. Det eneste man kunne høre, var skivernes klirren mod hinanden! Man stod faktisk og ventede lidt på, at der kom musik igen! 2. min efter kom musikken dog igen, og så blev der løftet jern ;)

Men det er absolut ikke ligegyldigt, hvilken musik der bliver spillet. Alt det nye popagtige musik, er efter min mening ikke at træne til. Det skal hellere være nogle "seje" sange. Sån at man har den følelse, at man er lidt "sej", og nu skal der løftes. Man rokker ldit med i sangen, og "chekker" sig selv ud i spejlet :smile:

F.eks. en sang som Eye Of The Tiger med Foreigner

Jeg mener den stammer fra en af de gamle Rocky film.

Prøv at gøre den, og forestil jer,at i går og kigger på en møg tung vægt, og nu skal den bare op.

Men det skal generelt ikke være noget stille musik, der skal være gang i det, og en eller anden rytme som man kan følge, og "sætte" sig ind i.

Link to comment
Share on other sites

Det center hvor jeg træner har desværre en lidt anden målgruppe end seriøse styrkeløftere/bodybuildere -

hvilket resulterer i The Voice gjaldende ud igennem højtalerne time efter time...

Hvis der er noget der er værre end at træne squats til Britney Spears -

så er det sq at træne til reklamer!

Link to comment
Share on other sites

uuuhhh...

White Zombie "astro Creep 2000" rykker for vildt til en gang tung dødløft!

Desværre er der alt for tit allerede nogle der har sat musik på når jeg skal træne, og det er som regel en gang f#¤%#& ringe rap. Ikke at jeg har noget imod rap, der findes faktisk særdeles meget godt rap at træne til, men skal det absolut handle om hvem der er hvis "nigger" og "homie" altsammen??? ret belastende når man nu gerne vil høre tarmene på en ko blive misbrugt(ja det brugte man til guitarer i sin tid...) og et par trommer buldre, så det lyder som om det er tivoligarden på speed, der spiller...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share