vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    276
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Everything posted by vestjyden

  1. Vestjysk dagligdag

    Hej hej Så prøver jeg med log. Jeg er en mand på 54 år, som har motioneret længe. Det er blevet en vane, som jeg ikke er rigtig opmærksom på. Derfor vil jeg prøve at føre log. Formålet: 1. Blive bevist om hvad jeg laver ved at register det. 2. Finde ud af hvor jeg vil hen. Yderligere kan jeg oplyse at jeg er rødhåret og vejer 100 kg. fordelt på 175 cm.
  2. Vestjysk dagligdag

    24-01-2020 Styrke Opvarmning: 20 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 60kg. Horizontal pull up: 5 x 5 x Bw. Armstrækker: 5 x 10 x Bw. Baglår (Pure strength maskine): 3 x (10+10) x 20 kg Læg, 1 ben stående: 3 x (15+15) x Bw. Arnold press 1 x 10 x 12kg. 24-01-2020 Løb 10,2 km. 1h09m09s Stille og rolig. ville egentligt en tur i skoven, men tiden løb. 25-01-2020 Styrke Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 2 x 5 x 80kg. 1 x 5 70kg. Arnold pres: 1 x 10 x 11kg 2 x 10 x 12kg. Pull down (kabeltræk): 1 x 10 x 50 1 x 10 60 1 x10 x 55 Benspark: 2 x 10 x 50
  3. Vestjysk dagligdag

    23-01-2020 Løb 9,9 km. 1h03m43s Tunge ben, men puls og tempo passede sammen. Pulsmålingen var stabile, så jeg fortsætter med at prøve mig frem, før jeg køber pulsbæltet.
  4. Vestjysk dagligdag

    "Måling på håndleddet? Det stikker som regel helt af for mig, når jeg bruger mit Forerunner på løbeture. Til cykeltræning bruger jeg pulsbælte rundt om brystet, og det er langt mere pålideligt. " Ja, det er måling på håndledet. jeg har brugt pulsbælte før, men de fleste ure er gået over til håndledsmåling, så jeg tænkte, det skal prøves (Polar Vantage). Egentligt funger det godt, bare ikke når det er koldt. Jeg vil prøve mig lidt frem, ellers tilkøber jeg pulsbælte.
  5. Vestjysk dagligdag

    20-01-2020 Spinning: En std. time. Koblede bare hjernen fra og kørte som udmeldt. god time. 21-01-2020 Løb: 9,2 km 1h02m07s Social tur. Første halvdel i behageligt tempo, sidste halvdel i mageligt tempo. Er lidt irriteret på mit pulsur. Når det er koldt stikker målingerne helt af. Sidste del af turen var med puls 170, hvilket mindst er 40 slag for højt. Prøver lige at løbe med handsker for at se om det ændre noget. 22-01-2020 yoga: 1 times flow yoga i varmen. Havde egentligt tænkt mig at styrketræne, ved ikke lige hvad der skete! Men det var rart at få kroppen helt gennemvarm.
  6. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Jeg er lidt imponeret over hvor meget du når. Da jeg pendlede, var træning noget jeg lige sneg ind mellem 20 og 21 to aftner om ugen. Max. Hep, godt gået.
  7. Vestjysk dagligdag

    He, he Henrik. er ikke sikker på at lige den bjørn er god på cykkel. 19-01-2020 Styrke: Opvarmning: 20 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 65kg. 1 x 5 x 70kg. 1 x 5 x 75kg. 1 x 10 x 50kg. Kb swing 1H: 2 x (10+10) x 16kg. Arnold pres: 3 x 10 x 12kg. Pull down: 1 x 10 x 40 kg. 3 x 10 x 80kg. Plank: 1 x 1min. Bro med løb: 1 x 1min. (Hæver et ben af gangen, således at benet har same position, som når man sider ned.) De 75 kg i squat er max, hvis jeg skal holde formen.
  8. Vestjysk dagligdag

    18-01-2020 Part 1: Yoga: 1 times flow yoga. Intet Flow over mig. Var i byen aftenen før, for meget alkohol med dertil hørende ringe søvn, gør intet godt for evnen til at koordinere åndedræt med kropskontrol!! Derefter løbetøj på og videre. Part 2: Trailløb: 1h28m58s ca. 11 km. Stille og roligt. Nød at få luft og lys i hovedet. Part 1 og 2 burde være i omvendt rækkefølge, men kunne ikke få hovedet ud af sengen.
  9. Vestjysk dagligdag

    "Det er meget eksemplarisk - og sikkert sundt " Henrik, tak for ordne. Jeg har det lidt ambivalent med min træning. Jeg spreder mig for meget, til at udfylde det potentiale jeg har. Begrænsningens kunst har jeg aldrig været god til. Men jeg kan godt lide, det jeg bruger tid på, så det bliver nok kun småjusteringer jeg laver. "Fin log du kører - er særligt begejstret for at du har givet dig i kast med yoga. Mht. Mol-problemer, så har det tidligere hjulpet for mig at slette cookies - måske et forsøg værd? " Spinderella, glad for at du syntes om loggen. Mht. yoga, så er det nærmest en udfordring jeg har givet mig selv. Yoga er nogenlunde så langt fra noget jeg har lavet i mit liv, som man kan komme. Så jeg tænkte, den udfordring skal da prøves. Og jeg har opdaget at det gør godt for min mobilitet. Tak for idéen med at slette cookies, jeg vil prøve. "det er så sejt Vestjyde" Bjegtrold, det er nu så meget sagt. Jeg prøver såmænd bare at holde skruen i vandet. En stille tanke. Det kunne være at jeg skulle sætte et mål op? Skal lige i tænkeboks.
  10. Langt pokker i MOL

    "overvejer kraftig at droppe projektet med de anderledes og ekstra grøntsager " Bare lige en tanke. Jeg Ved ikke hvor lang tid du har været i gang. Men når jeg begynder at spise flere grønsager, tager det lidt tid, før kroppen tilpasser sig. Et eller andet med en større mængde mad i kroppen. (Samt at jeg skal vænne mig til at spise lidt mindre af andre ting.)
  11. Vestjysk dagligdag

    15-01-2020 Styrke Opvarmning: 20 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 5kg. 2 x 10 x 60kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Row, Maskine: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Læg, 1 ben stående: 3 x (10+10) x Bw. Hurtigt ind, Hurtig ud. Havede lige en time til det hele.
  12. Vestjysk dagligdag

    14-01-2020 Løb: 9,5 km 1h00m38s Stille og rolig tur. Hvilket passede mine ben godt, de var tunge.
  13. Motion i balance™

    14 km 4:46 er godt løbet, specielt da du ikke lader til at have fokus på det. "USE Alien saddelpind i carbon og en Rotor Uno 11-speed-kassette " He he, Mulighederne for tilbehør er bare støre ved cykling.
  14. Vestjysk dagligdag

    10-01-2020 Styrke Opvarmning: 20 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Dødløft: 1 x 5 x 60 kg 4 x 5 x 70 kg. Row Db.: 1 x (10+10) x 22 kg 1 x (10+10) x 24 kg 1 x (10+10) x 26 kg Bænkpres: 1 x 10 x 40 kg 3 x 10 x 50 kg Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x Bw. Mave maskine: 3 x 10 x50 12-01-2020 Part 1 Hata yoga 1 time Opvarmningen bestod af en trx combo for bagskulder/ryg + lidt maskinflyers. Part 2 Trailløb 1h32m16s 11,7km. Havde ikke travlt, men snitpulsen var alligevel 137. Skøn tur, for en gang skyld var der tørvejr fra oven, underlaget derimod, vådt i mudder! 13-01-2020 Spinning Std. time. Skulle lige have gang i systemet, gårdagens trail sad i benene.
  15. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Jeg læser lige med her. Er lidt imponeret over dine dobbeltpas.
  16. Vestjysk dagligdag

    19-12-2019 til 9-1-2020 10 løbe pas 5 Styrke pas 3 spinnings pas 2 yogatimer Lidt sjovt. Har følelsen af ikke at lave noget. Men når jeg lister det op, passer det jo ikke. Mol har, af uransagelige årsager, ikke ville lad mig gemme indlæg, derfor lige denne opsummering.
  17. Vestjysk dagligdag

    17-12-2019 Løb 7,3 km 46m50s 18-12-2019 Yoga Kom lidt i god tid og fordrev tiden med Squat. 3 x 10 x 60kg.
  18. Vestjysk dagligdag

    16-12-2019 Spinning En standard time.
  19. Vestjysk dagligdag

    9-12-2019 Spinning: en std time. 10-12-2019 Løb: ca. 6 km ca. 52 min. Trailtur i bakker. 11-12-2019 Styrke opvarmning: 20 min. på crosstrainer. Dødløft: 1 x 10 60kg 2 x 10 x 70kg Pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg 3 x 10 x 80kg Arnold pres: 3 x 10 x 12kg Curl i kabeltræk 3 x 10 x ? (glemt) Triseps i kabeltræk: 3 x 10 x ? (glemt) Læg 1 ben: 3 x (10+10) x Bw. Med 4 s hold i top og 2 s hold i bund position på sidste rep. Mave maskine: 5 x 10 x 90pund Brystpres maskine: 2 x 10 x 50 Benspark maskine: 3 x 10 x 50 12-12-2019 løb 9,5 km 1h01m28s Stille og rolig social tur. 13-12-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 2 x 10 x 60 kg Low row (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg 1 x 10 x 80kg. Bryst pres maskine: 1 x 10 x 50 3 x 10 x 60 Mave maskine: 3 x 10 x 45kg Lille muskel i underben stadig dum, æv. 14-12-2019 løb 13,8km 1h45m40s Trailtur i skov. Ramte lige mellem regnbyger. smuk smuk tur. Nogen gange må jeg ikke gemme på mol. Dybt underlig!
  20. Vestjysk dagligdag

    2-12-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Dødløft: 1 x 5 x 20kg 3 x 10 x 60kg Armstrækker: 3 x 10 x Bw. Bro med benløft: 3 x (10+10) x Bw (Ligge i bro og løfte 1 ben op, nærmest som liggende knæløft) Forsøg på balleaktivering. Stille omgang, prøver at få ro på de små muskler i benene der driller. 3-12-2019 Løb: 9,4 km 1h00m00s (jeg har ikke snydt med tiden) 4-12-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 3 x 10 x 60 kg Bænkpres: 1 x 10 x 20kg 1 x 10 x 40kg 1 x 10 x 50kg 1 x 5 x 55kg 1 x 5 x 60kg 3 x 5 x 55kg 1 x 10 x 50kg Row enarms Db: 1 x (10+10) x 24kg 1 x (10+10) x 26kg 1 x (10+10) x 28kg laterals raise: 1 x 10 x 9kg Baglårsmaskine (pure strength): 3 x 10 x 20kg Læg stående: 3 x (10+10) x Bw Sidste rep. med 4s hold i topposition og 2s hold i bundposition Udemærket træning, lægen driller lidt, skal bare lade være med at presse på, så går det. Men næsten pinligt at jeg bænker ligså meget som jeg squatter. 5-12-2019 Løb: 8,3 km 52m03s En tur med tempo på ca 4km. 6-12-2019 Yoga 1 ½ time hata yoga 7-12-2019 Løb: 9,0 km 57m17s Stille og rolig tur. 08-12-2019 yoga 1 time flow yoga i varmen.
  21. Vestjysk dagligdag

    30-11-2019 Løb: 13,30 km 1h23m08s Vel nærmest det man kalder en "sumpe tur" Bare lige så stille løbe i landskabet. 1-12-2019 Yoga 1 time Flow yoga i varmen. Jeg bliver pinlig bevist om mine svagheder! Både mht. mobilitet og styrke.
  22. Motion i balance™

    " Det bliver grønt, jeg rejser mig og tager nogle raske tråd ud midt i krydset, hvor kæden knækker(!). Jeg slingrer lidt, " Godt redet, sidst det skete for mig, endte jeg i asfalten! pist, ham der Friel lyder klog, er bogen ok?
  23. Vestjysk dagligdag

    27-11-2019 Styrke Opvarmning: 10 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 3 x 10 x 60 kg Bænkpres: 1 x 10 x 20kg 1 x 10 x 40kg 3 x 10 x 50kg Row enarms Db: 3 x (10+10) x 24kg Triseps i kapeltårn: 3 x 10 x 25 (tror jeg) Curl Db: 3 x (10+10) x 12kg Baglårsmaskine: 3 x 10 x ? (glemt) 28-11-2019 Løb: 6,7km 41m35s inc. lyskryds osv. Lille hurtig tur.
  24. Langt pokker i MOL

    Tænk hvis de kaldte dig tændstikken! (Hvis man endelig skal kaldes noget, er bøf da ikke det værste.)
  25. Vestjysk dagligdag

    25-11-2019 Spinning: Std. time. Tror min max puls er faldet en del, kunne ikke få den over 162, hvilket er i den lave ende i forhold til forventningerne. Men for en gangs skyld prøvede jeg at presse citronen. 26-11-2019 Løb: 9,4 km 1h01m39s inc. lyskryds osv. Stille og rolig, nærmest meditativ tur.