Hvad er de tre mest imponerende?


jsc
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg må være lidt utraditionel, så må det mest imponerende være at kunne løfte og flytte rundt med tunge mennesker(uden at tæve dem altså :tongue: )

Levende dynamisk enheder, som ikke altid er glade for at blive løftet på og ændrer stilling. Det må være en udfordring.

Lyder som om vi har en kommende judoka her? :santa2:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis jeg må være lidt utraditionel, så må det mest imponerende være at kunne løfte og flytte rundt med tunge mennesker(uden at tæve dem altså  :tongue: )

Levende dynamisk enheder, som ikke altid er glade for at blive løftet på og ændrer stilling. Det må være en udfordring.

Lyder som om vi har en kommende judoka her? :santa2:

Jeg tror snarere, at vi har en kommende grisefarmer. Det ville opfylde hans ønske om at få kvalitetskød (selvgjort er velgjort), han ville få funktionel træning (efter hans mening) og han ville få sex. Tre i en. :santa2:

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg må være lidt utraditionel, så må det mest imponerende være at kunne løfte og flytte rundt med tunge mennesker(uden at tæve dem altså )

Levende dynamisk enheder, som ikke altid er glade for at blive løftet på og ændrer stilling. Det må være en udfordring.

Lyder som om vi har en kommende judoka her?

Jeg tror snarere, at vi har en kommende grisefarmer. Det ville opfylde hans ønske om at få kvalitetskød (selvgjort er velgjort), han ville få funktionel træning (efter hans mening) og han ville få sex. Tre i en. :santa2:

De er en ond mand, hr. jsc :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke lige umiddelbart set det imponerende i en chinup. Det er vel næppe sådan at man finder det overvældende rent visuelt at en person kan hive sig op i armene?

Nope - men nu var spørgsmålet jo også den mest imponerende og ikke visuelt imponerende, fortolkningsfriheden ligger jo enhver fritfor.

Som jeg ser det er chin-ups en øvelse hvor du aldrig er bedre end det svageste led, da der jo som bekendt bruges flere muskelgrupper - det stiller krav til udøveren hvis man blive god til øvelsen.

Derfor ligger der for mig noget imponerende i at se chins udført korrekt - specielt weighted :o

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Som jeg ser det er chin-ups en øvelse hvor du aldrig er bedre end det svageste led, da der jo som bekendt bruges flere muskelgrupper - det stiller krav til udøveren hvis man blive god til øvelsen.

Derfor ligger der for mig noget imponerende i at se chins udført korrekt - specielt weighted :o

Kim S

Jo, men det gælder vel alle ikke-disco/isoleringsøvelser. Så er der da mere saft og kraft i andre øvelser, synes jeg. Et tungt træk eller en mand der fighter nogle store sten, der kæmper tilsvarende tilbage, se DET synes jeg er stort. Men selvfølgeligt er det da subjektivt ( :chicken::santa2: )

Link to comment
Share on other sites

Jo, men det gælder vel alle ikke-disco/isoleringsøvelser. Så er der da mere saft og kraft i andre øvelser, synes jeg. Et tungt træk eller en mand der fighter nogle store sten, der kæmper tilsvarende tilbage, se DET synes jeg er stort. Men selvfølgeligt er det da subjektivt ( :chicken::santa2: )

Jo - det har du ikke uret i.

Stenløft og trucktræk (hvis det var det du mente ?) og andre ting i samme kategori er da ganske underholdende at se på, men jeg opfatter det mere som "discipliner" istedet for øvelser - men det tager naturligvis ikke "wow" effekten fra dem.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Generelt så alle de øvelser, som er svære at snyde i, og ikke rigtig kan bruges udstyr i, efter min mening bedst. Plus at det er nogne øvelser, som de fleste kan forholde sig til :xmas:

1. Chinups valgfrit greb til max reps

2. Clean and press max vægt over hovedet og stå med den i 3 sek

3. Farmer walk masser af vægt for flest meter

3 stk styrke testere, som er perfekt til en forsjov stærkmands konkurrence, i den lokale gym :devil:

Edited by Infestedass
Link to comment
Share on other sites

Jeg har godt nok aldrig tænkt "wow" når jeg så én lave chins. Jeg har derimod sagt "hold da kæft" flere gange når der er blevet stødt eller squattet huge weights.

Jeg har det lige omvendt.

Chins er en øvelse, der også tager hæjde for ens vægt. Så det er en øvelse, hvor det i modsætning til squat ikke bare gælder om at blive så stor som muligt, for at flytte så meget vægt som muligt.

Desuden er det sjældnere, at se folk, der chinner med en masse kilo, end folk, der squatter en masse kilo.

Faktisk er det rigtig sjældent, at man ser folk chinne tungt.

Ja, jeg har faktisk aldrig set det.

Det er kun tre styrkeløftere med licens, der finder squat som et af de mest imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Desuden er det sjældnere, at se folk, der chinner med en masse kilo, end folk, der squatter en masse kilo.

Faktisk er det rigtig sjældent, at man ser folk chinne tungt

jeg synes ikke man ser folk squatte noget som helst i fitness centrene, og da slet ikke til godkendt. Jeg synes ikke man skal hylde en øvelse bare fordi de er få der er gode til den. Der er også få der er gode til wrist curls. Men når det er sagt, så synes jeg chins er en af de klart mest imponerende overkropsøvelser.
Så det er en øvelse, hvor det i modsætning til squat ikke bare gælder om at blive så stor som muligt, for at flytte så meget vægt som muligt.

Brug wilks!

og så er der en øvelse som chins, hvor der gælder om at blive så lille som muligt, for at være god.

Jeg synes klart at squat er en af de mest imponerende øvelser. Det kræver et MANDFOLK at gå ud med store vægte på ryggen. Kan man ikke løfte den i dødløft, jamen så er det jo bare at slippe stangen og gå sin vej. Kan man ikke løfte den i bænkpress, så står der en spotter der nemt kan tage ved uden det store ubehag. Men mange er ikke trykke ved at skulle blive rejst op i squat :santa2:

jeg var til ligaturnering i september hvor der var en(fra en anden klub) der ikke turde squatte den vægt han gik ud med, men det har jeg endnu ikke set i dødløft og bænk

Jeg synes helt sikkert at squat og dødløft skal med. den tredje ved jeg ikke rigtig med. Bænkpress ville jo være oplagt nu hvor man er styrkeløfter, så man rigtig kan hylde sin sport osv. men jeg synes ikke en øvelse hvor man ligger end og løfter bør være med på listen. Af den årsag er jeg mere til stående military presses, egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes klart at squat er en af de mest imponerende øvelser. Det kræver et MANDFOLK at gå ud med store vægte på ryggen. Kan man ikke løfte den i dødløft, jamen så er det jo bare at slippe stangen og gå sin vej. Kan man ikke løfte den i bænkpress, så står der en spotter der nemt kan tage ved uden det store ubehag. Men mange er ikke trykke ved at skulle blive rejst op i squat

Fuldstændig enig med lillebror squat er kongeøvelsen. Det er nemmere at max'e i fx dødløft for hvis man ikke kan løfte den smider man jo bare vægten. Squat derimod puuha, det kan være sin sag at gå ned med en vægt som er meget tung, dette kræver mandsmod.

Link to comment
Share on other sites

Helt på linie med brødrene Prehn her:

1: Squat - fordi der er det lille ekstra moment af risico ved at gå ned med vægten. Og så føles en tung vægt også helt fantastisk, når man går ud med den.

2: De to vægtløftningsdisicpliner

3: Siddende db.skulderpres. Det har altid været min fetisch hvad angår træning. Der er noget hypnotiserede når man samler vægtene over hovedet og de siger klonk klonk....

Link to comment
Share on other sites

B)

Jeg synes at følgende øvelser er de mest imponerende i stærkmandsregi:

De står ikke i rækkefølge!!!

Atlas-sten

Weight for height.

Conanwheel

Crusifix-hold

Loglift

Det er er naturligvis også imponerende med lastbiltræk....Men de andre kræver også en del teknik... og udholdenhed.

FKP :xmas:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Der er kun 2 kongeøvelser:

Chins :superman: Dips

Begge øvelser, fordi det her gælder om at løfte sin egen vægt, og ikke gælder om at være et eller andet stort grimt svin. :tongue:

Og hvis man skal på stranden om sommeren, så ville det vel ikke skade men en omgang bænkpres B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share