xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

træning Videbæk 3-12-2012

dødløft 3x70, 3x80, 2x90, 2x100, 2x110, 2x120, 1x130, 1x140, 1x150, 1x160

smalt fat 10x40, 10x50, 8x10x55

barbell rowing 5x70

cable rowing 3x10x40

pec dec 3x10x25

træk til brystet 3x10x30

barbell biceps 3x10x25

Jeg overvejede at forsøge med 170 kg i dødløft, men 160 kg singlen var let men i dårlig stil, så jeg valgte, at det var nok for i dag (det havde også bare været en forhåbning, at jeg kunne løfte 160, jeg ville have været tilfreds med 150)

Jeg havde planlagt nogle barbell rowing øvelser med vandret ryg, men jeg kunne slet ikke træne rowing efter dødløft.

Link to comment
Share on other sites

træning Videbæk 7-12-2012

barbell rowing 10x10x70

smalt fat 10x10x55

cable rowing 10x40

barbell biceps 15x20

Jeg var kommet for sent afsted, så jeg måtte begrænse mig.

Planen var at nøjes med rowing og smalt fat, men jeg fik lyst til noget mere.

Jeg vil på sigt gøre bevægelsen i rowingøvelserne mere dynamisk, men lige nu holder jeg lidt kramagtigt.

Jeg vil også gerne se, om jeg ikke kan finde ud af at lave opspænd i smalt fat, men p.t. kan jeg ikke finde ud af det.

Rowing øvelsen var for at få dynamikken med, og biceps var for lige at få lidt pump i biceps inden weekenden.

Jeg var til a-kasse-kursus tirsdag og onsdag, og der aftalte jeg med en af de andre, at vi skulle motivere hinanden til træning.

Derfor har jeg besluttet, at jeg vil forsøge at løfte 170 kg i dødløft i år. (I praksis inden 19. december)

Link to comment
Share on other sites

træning 10-12-2012 i Videbæk

dødløft 3x70, 3x80, 2x90,2x100, 2x110, 2x120, 1x130, 1x140, 1x150, 1x160, 1x170

bænkpres 10x50, 7x10x57.5

Jeg kunne se, at jeg måtte presse pauserne, hvis jeg skulle nå færdig inden lukketid.

På et tidspunkt kom jeg i tanke om, at jeg ikke plejer at træne bb bænkpres i pauserne, når jeg tester max i dødløft, og på et lidt senere tidspunkt besluttede jeg at holde helt pause i pauserne.

Løftet på 150 kg var meget tungt. Måske var det fordi jeg havde taget et sæt bænkpres i pausen (sidste sæt bænkpres i dag), men det gjorde jeg jo også sidst, hvor jeg trænede op til 160 kg.

160 kg var hårdt men ikke hårdt nok til, at jeg følte mig helt brugt. Det var grimt men ikke så tungt som 150 kg løftet.

Jeg var dog meget i tvivl om jeg turde forsøge med 170 kg. Under hele træningen var jeg øm i venstre bagside skulder, men jeg var også optaget af tanken om at presse mine grænser, og jeg var lidt bange for, om jeg bagefter ville tænke, at jeg jo kunne mærke, at en skade var på vej.

Je var i tvivl om jeg skulle pakke sammen, da jeg gik ind i vægtrummet, men jeg satte 5'erne på, og tog lidt magnesium, og den kom op, selvom løftet vist var et af de grimmeste dødløft, jeg har gennemført. Det var ikke helt en Onkel Troels, men det var grimt.

Bagefter kom jeg i tanke om, at jeg jo netop har drømt om at kunne løfte mere som Onkel Troels, og måske har mine forberedelser båret frugt.

Lige mens jeg skriver dette tænker jeg, at hvis jeg nu huskede at lade være med at køre bænkpres i pauserne, så var det måske muligt at løfte 180 kg i år?

Nå, men undervejs hjem tænkte jeg nu, at 180 og 190, det må blive næste år.

Måske kunne jeg forsøge med 175?

Jeg kom forøvrigt også i tanke om, at jeg plejer at øge mere end 10 kg mellem sættene, når jeg tester max for ikke at bruge al energien på opvarmning og vægttilpasning, så måske?

Men jeg må også minde mig selv om, at jeg rent faktisk ikke er i træning med tung dødløft.

Næste gang bliver 10x10x70 i rowing og 10x10x57.5 i bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 13-12-2012

barbell rowing 10x10x70

smalt fat 10x10x57.5

pec dec 3x10x25

nedre ryg 3x10

biceps barbell curl 3x10x25

træk til brystet 3x10x20

Jeg var noget øm i forskellige dele af ryggen, og jeg besluttede at droppe en ide om at køre cable rowing efter barbell rowing.

Bænkpres var lige hårdt nok, og ved 5. sæt overvejede jeg et kort øjeblik at stoppe.

Jeg var noget stolt over at løfte 12,75 ton i de to store øvelser.

Jeg vil træne ben næste gang.

Vægten var oppe på 96.5 kg.

Jeg har været noget stresset på det sidste. Jeg har været til nogle jobsamtaler, og jeg skal starte i job 2. januar. Det bliver første regulære arbejde i 2,5 år.

Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 14-12-2012

benpres 5x10x80

nedre ryg 5x10

biceps barbell curl 3x10x25, 2x15x25

triceps pushdown 15x20, 15x25, 15x30, 15x35, 15x40

Jeg ville lige træne lidt ben som suplement til torsdagens træning.

Det var faktisk for let, men jeg havde ikke mod på at øge vægten ved første bentræning længe.

Måske når jeg at træne 2 gange mere før juleferien.

Jeg kunne godt tænke mig at træne i Polen også, men jeg tror ikke på, at det kommer til at ske.

Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 17-12-2012

dødløft 3x70, 3x80, 3x90, 3x100, 3x110, 3x120, 3x130, 3x140, 3x150, 3x120

smalt fat 10x40, 10x10x60

Planen var egentlig at afslutte med benpres og bryst og biceps og triceps og træk til brystet, men da jeg kørte det sidste sæt på 120 kg i dødløft, var jeg helt smadret i røven, så jeg besluttede at droppe ben, og så gad jeg egentlig ikke mere, så de sidste 2 sæt smalt fat var ikke i sekvens med noget andet end læsning i lystfiskerblade. (Jeg havde glemt at få min bog med)

Vægten var nede tæt på 95 kg, men det var også før aftensmaden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kigget tilbage i loggen og kan se, at jeg løftede 180 kg i dødløft første gang 28-12-2002, og jeg løftede 190 kg 12-5-2005.

Jeg har en helt forvrænget opfattelse af, hvordan jeg trænede.

Jeg huskede det som noget med en masse tripler, men det ser ud til, at det var noget jeg trænede i bænk, og det ser ikke ud til, at det havde en gavnlig effekt.

Jeg spekulerer lidt på, om jeg alligevel skulle forsøge at tangere 180 kg, hvis jeg er i Danmark 28-12-2012. Hvis jeg laver 20 kg spring, og jeg undlader bænkpres imellem dødløft sættene, så burde det være muligt.

Link to comment
Share on other sites

træning 24-12-2012 i Opole

barbell rowing 4x60, 4x70, 4x80, 4x90, 4x100, 2x110, 4x100, 5x10x60

smalt fat 4x50, 4x60, 4x70,4x80, 4x85, 5x10x50

benpres maskine 3x10x120, 3x10x110

biceps barbell curl 2x8x3?

triceps pushdown 3x15x?

Jeg var med min pap-svigersøn til træning.

Det var imponerende, så mange fyre med store skuldre og arme, der trænede dernede.

Det var til gengæld også imponerende, så mange fyre min pap-svigersøn tilsyneladende var venner med. Det viste sig, at de har en tradition for, at man giver hånd når man kommer, og vist også når man går.

Centret havde en bænkpres bænk og en skrå bænkpresbænk. Måske var det derfor, at alle havde store arme og skuldre (noget skal man jo lave, når der ikke er plads i bænkpressen).

De havde også adskillige løbebånd og et rum, som var stort set tomt. Der kunne være plads til mange flere bænkpresbænke. Jeg tror, at det samlede areal var nogenlunde som i Videbæk.

Der var nogle fyre, som kom og trænede imellem, da jeg trænede bænkpres, og det stressede mig noget.

Planen var at teste max 4'ere i bænk og rowing.

Jeg er kommet til at kigge på 531 programmet, hvor der et sted står, at man kan finde 90% af sin 1 rm ved at teste 4rm.

Jeg kom til at kigge på 531, fordi en tumpe postede et programoplæg under styrletræning, og en anden mente, at det lignede 531. Det gjorde det så ikke, det var bare ren idioti, men 531 derimod, det ser interessant ud lidt a la TL's alternativ hypertrofi for avancerede, hvis man tager ideen om 5x10 med (jeg kan ikke lige huske, hvad han kalder det)(Ham med 531 altså)

Jeg havde håbet at kunne køre 110 kg rowing med 4 gentagelser, men det kunne jeg ikke i dag.

Jeg havde også håbet at nå 90 kg i smalt fat, men den sidste rep med 85 kg gjorde mig lidt for nervøs.

Alt i alt var det nu interessant træning, og jeg håber, at jeg bliver frisk til at teste 180 kg i dødløft, når jeg kommer hjem. (De skriver, at 5x10 med omkring 50% skulle være hårdt, men det tvivler jeg på, at det er i min udgave)

Link to comment
Share on other sites

træning 28-12-2012 i videbæk

dødløft 3x70, 3x80, 2x100, 2x120, 1x140, 1x160, 0x170, 2x4x140

military 2x10x15

Jeg var bare voldsomt svag i dag, og jeg kunne mærke, at 180, det kunne jeg slet ikke, men jeg tænkte, at 170, det måtte jeg da kunne, men den flyttede sig ikke langt over gulvet, før jeg gav op.

Bagefter tænkte jeg, at jeg lige ville undersøge, om jeg kunne tage 4 gange 140 (planen havde været 4x150). Det lykkedes i grim stil. Jeg forsøgte igen lidt senere, og det gik lidt bedre men ikke pænt, så jeg overvejer, hvad jeg skal programmere udfra, hvis jeg da ikke bare skal droppe programmer forløbigt.

Sara var dernede (og Lars og en, hvis navn jeg hele tiden glemmer, og en jeg ikke kender).

Sara er altså vildt dejlig, men det var vist ikke befordrende for rm-forsøg, eller hvad man nu kalder det, at der var så mange styrkeløftere.

Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 31-12-2012

squat 5x5x20

pendlay rowing 5x5x50

smalt fat 20x20, 10x25, 10x30, 10x35, 10x40, 10x45, 10x50, 10x55, 5x60, 5x65, 5x70, 5x75, 5x80

cable rowing 4x10x40

benpres 10x0, 10x20

nedre ryg 4x5

barbell biceps curl 3x12x25

Jeg var stadig øm efter sidste træning, så planen var bare at træne bryst og lidt skulder, men skulderen var for øm, så jeg besluttede at nøjes med lidt aktiv restituering.

Jeg havde lovet at åbne og lukke i dag, og det var egentlig ok. Vi var vist 6, da der var flest.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er noget i tvivl om, hvordan jeg skal træne det næste stykke tid.

Wendler siger, at man skal droppe egoet, men det kniber åbenbart, selvom jeg er enig med ham i det.

Jeg tror, at det ville være godt med lidt squat træning, men jeg ved ikke, hvordan jeg skulle passe det ind i den øvrige træning, da squatten ikke siger mig noget men samtidig er en tung øvelse, som jeg skal sætte tid og enregi af til, hvis den skal genoptages.

Samtidig forestiller jeg mig, at det vil være svært at træne squat sammen med dødløft eller med BOR, da de øvelser begge belaster røven og nedre ryg, når jeg træner dem, og det gør squat også.

Måske skulle jeg satse på 3 dage, hvor en er til dødløft, en til rowing og en til squat?

Jeg er også meget i tvivl om formen på øvelserne, for det er gået op for mig, at næsten alt, hvad man kan finde om styrkeløft træning, det er baseret på udstyrsløft og/eller doping.

Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 3-12-2013

dødløft 5x40, 5x60, 5x82.5, 5x95, 5x107.5

smalt fat 5x10x50

db rowing 10x11, 10x13.5, 10x16, 10x18.5, 10x21

pec dec 5x25, 5x30, 5x35, 5x40, 5x45

Dødløft blev voldsomt hårdt de sidste 2 sæt, og jeg mærkede tydeligt sidste uges træning.

Under det ene sæt af smalt fat kunne jeg desværre også tydeligt mærke højre skulder, men det var kun under et sæt. Desværre kunne jeg også mærke skulderen under de sidste sæt db rowing.

Ømhederne er desværre blevet værre undervejs hjem, så jeg frygter endnu en gang for fremtiden.

Til gengæld er de første 2 dage på det nye job forløbet rimeligt godt. Eneste "problem" er, at jeg tilsyneladende får mere og bredere ansvar, end jeg havde regnet med.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning i Videbæk 14-1-2013

barbell rowing 5x10x70

smalt fat 20x20, 20x30, 15x40, 15x50, 10x60

Jeg ville i gang med træningen igen, selvom jeg stadig har lidt ømhed under knæene.

Det var meningen, at jeg ville have trænet mere, men jeg var noget øm i røven, og jeg havde en dårlig fornemmelse bag på højre skulder, selvom der ikke var noget, der gjorde ondt.

Jeg overvejede noget armtræning, men biceps føltes egentlig godt brugte, så jeg tænkte,m at der nok ikke skete noget ved at stoppe før jeg følte mig skadet for en gangs skyld.

Det er godt nok vildt fedt, at JAAB er genopstået, selvom hun har taget navneforandring.

Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 18-1-2013

barbell rowing 7x10x70

bænkpres 20x20, 10x40, 5x10x50

nedre ryg 2x10

skulder øvelse 2x30x1

bb biceps curl 10x20, 25x20

triceps pushdown 2x15x35

Jeg endte med mest at træne kæbe med en, som også lige var startet i nyt job 2. januar. Han havde set et TV, som vist lige passer til mit behov. Mit 28" crt tv er begyndt at vise mærkelige farver, når det bliver varmt, og det andet tv, som jeg har stående, har kun et fungerende scart stik.

Det var dejligt at snakke med en, som jeg havde et fællesskab med, selvom han kun havde været uden job nogle dage, mens jeg havde været arbejdsløs i 2,5 år. Vi fik også snakket lidt om lønsikring. Jeg er jo ikke vildt glad for de begrænsninger, som lønsikringen gav i min jobsøgning, og jeg har en tanke om, at min økonomi skal tilpasses til, at jeg kan leve for mindre end understøttelsen. Det burde være muligt, hvis jeg får overetagen isoleret.

Jeg var lidt i tvivl, om jeg overhovedet skulle træne, fordi jeg stadig er øm lidt under knæene, men jeg valgte at tage afsted, da der var lidt under 2 timer til lukketid, så jeg vidste, at jeg ville begrænse mig.

Jeg er nået op over 97 kg, fordi jeg får for lidt motion og samtidig spiser en del for at holde maven i ro på arbejdet.

Jeg kommer til at tænke på Jaaanie, når jeg tænker på alle mine skavanker. Jeg vågner som regel 5-10 gange om natten, fordi jeg er øm i skuldrene, men alligevel kan jeg ikke motivere mig selv til reel skåne-træning.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg er en anelse frustreret!

Sidste jeg læste i min log, kom jeg i tanke om, hvor dårlig til pas jeg blev efter mini mol træffet i Odense i 2005.

OT's kommentar i JAAB's nye log minder mig om dengang, og jeg synes ikke selv, jeg har formået at skrive noget anvendeligt i loggen siden.

Jeg synes, at Jaaanies log er vildt inspirerende, og jeg synes faktisk, at min egen log var næsten lige så spændende indtil mini mol træf, men så var der en del kommentarer om, at det, jeg skrev, var upassende, og selvom jeg tænkte, at jeg var kommet over det, så synes jeg ikke, jeg har skrevet noget interessant siden dengang.

Jeg ved ikke, om OT opfatter det, som om jeg forsøger at lægge an på JAAB, men det er mit indtryk, at JAAB kan lide store fyre, og at i hendes verden er selv en fyr som OT ikke stor, så jeg har egentlig aldrig tænkt på det som en relevant mulighed at lægge an på JAAB (måske bortset fra første gang jeg så hende og var flov over, at jeg tænkte, at hun var dejlig, selvom jeg troede, hun var omkring 20)

Link to comment
Share on other sites

Jaaanie: Jeg troede egentlig, at jeg havde kommenteret din log tidligere, men hvis jeg har, så kan jeg ikke finde kommentaren.

Jeg blev færdig med at læse din log her for nylig, og det glæder mig meget, at du fortsætter med at logge.

Jeg er vildt misundelig på dine formuleringer.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Dine formuleringer er glimrende, og du har ingen grund til at være misundelig på nogen.

Men giv dog dig selv lidt kredit for at være den person, du er, i stedet for at bekymre dig så meget om, hvad andre mener.

Du skal holde dig inden for de rammer, som mol sætter, men så længe du gør det, er det da fløjtende ligegyldigt, hvad enkelte mener er 'upassende'. Hvorfor lade det begrænse din glæde ved en logbog?

Det er dit sted, og du sætter reglerne. Indenfor mols overordnede rammer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en anelse frustreret!

Sidste jeg læste i min log, kom jeg i tanke om, hvor dårlig til pas jeg blev efter mini mol træffet i Odense i 2005.

OT's kommentar i JAAB's nye log minder mig om dengang, og jeg synes ikke selv, jeg har formået at skrive noget anvendeligt i loggen siden.

Jeg synes, at Jaaanies log er vildt inspirerende, og jeg synes faktisk, at min egen log var næsten lige så spændende indtil mini mol træf, men så var der en del kommentarer om, at det, jeg skrev, var upassende, og selvom jeg tænkte, at jeg var kommet over det, så synes jeg ikke, jeg har skrevet noget interessant siden dengang.

Jeg ved ikke, om OT opfatter det, som om jeg forsøger at lægge an på JAAB, men det er mit indtryk, at JAAB kan lide store fyre, og at i hendes verden er selv en fyr som OT ikke stor, så jeg har egentlig aldrig tænkt på det som en relevant mulighed at lægge an på JAAB (måske bortset fra første gang jeg så hende og var flov over, at jeg tænkte, at hun var dejlig, selvom jeg troede, hun var omkring 20)

Det var bestemt ikke min mening at dårlig tilpas. Jeg går meget ind for den personlige frihed til at skrive som man lyster og jeg tager såmen heller ikke din kommentar til JAAB vildt alvorligt. Iøvrigt er jeg sikker på at JAAB heller ikke selv tager det særligt alvorligt :-)

Men selvom Logbøgerne her på MOL plejer at være steder hvor folk kan skrive næsten som de vil omkring alt gør det jo ikke noget at man har for øje at det er et offentligt forum.

Dine kommentarer støder ikke mig og angiveligt heller ikke JAAB så fred være med det, men sker jo ikke noget ved at man tænker på sine kommentarer omkring hvad der er socialt normalt i vores kultur. Ikke at vi alle skal være normale men nogle af dine kommentarer virker lidt ved siden af. Lidt i tråd med hvis jeg havde en datter på 13år(Hvilket jeg ikke har), og hun havde en venninde og jeg begyndte at rose hendes bryster og numse. Det er bare ikke god stil uanset om datterens venninde så kunne li' rosen eller ej og man iøvrigt ikke mente mere med det. Ved godt det er sat lidt på spidsen men kan ikke rigtigt forklare det bedre.

Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 22-1-2013

barbell rowing 8x10x70

smalt fat 20x20, 7x10x50

benpres 10xslæden, 20xslæden

nedre ryg 2x10

skulderøvelse 2x30x1

bb biceps curl 2x15x20

triceps pushdown 2x15x40

Jeg vejede 97.8 kg, så det går den forkerte vej.

Jeg er stadig til tider øm lige under knæene, så jeg prøvede noget behersket motionering.

Jeg er ikke lige motiveret til at kommentere kommentarerne lige nu

Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 28-1-2013

barbell rowing 9x10x70

smalt fat 9x10x50

benpres 3x20x10

nedre ryg 3x10

skulderøvelse 3x30x1

bb biceps curl 3x20x20

triceps pushdown 3x15x40

Jeg vejede 96.6 kg, hvilket forbløffede mig en del. Jeg ville have gættet på 99 kg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share