Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Jeg troede at enhver værnepligtig kunne løbe 2800 meter på 12 min.
:rofl2::rofl2:

Jeg tror nok kravet er 2400, eller også er det lige sat ned til 2200, og selv der er der folk der ikke klare den. Så du skal være godt tilfreds.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaa jeg hørte en historie om en værnepligtig der kom ind i august, ved den første cooper de havde løb han ca. 1000meter - Så står det altså slemt til. :blink:

Det er jo lækkert i et to så i kan motivere hinanden til det helt vilde :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede at enhver værnepligtig kunne løbe 2800 meter på 12 min.
:rofl2::rofl2:

Jeg tror nok kravet er 2400, eller også er det lige sat ned til 2200, og selv der er der folk der ikke klare den. Så du skal være godt tilfreds.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaa jeg hørte en historie om en værnepligtig der kom ind i august, ved den første cooper de havde løb han ca. 1000meter - Så står det altså slemt til. :blink:

Det er jo lækkert i et to så i kan motivere hinanden til det helt vilde :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Sådan en mand må jo aldrig komme gennem sessionen :sneaky2: Det er jo spild af hans og andres ressourcer. Enhver gennemsnits mand/kvinde kan gøre det bedre. Det svarer jo til 5 km/t :dry:

Nå, men godt at se at I er i langt bedre form :4thumbup: og i super form!

Link to comment
Share on other sites

Planen indtil videre er jo bare 'keep on running' så nu må jeg jo se på det efter jul hvor langt jeg synes jeg er.

Igår aftes introduktcerede uffe og jeg, omega til UV-rygby og får mig og Uffes vedkommende blev det en kanon aften med ca. 2,5 time i vandet mmmmm :cooldance::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Idag blev det til ca. 14 km med klubben.

Vi løb ud til en stor bakke med ca. 600 meter hård stabil stigning og så op og ned af den 3 gange i fuld firspring. Det kunne trække tænder ud. Bagefter lundede vi hjem i det perfekte løbevejr.

Idag har jeg også meldt mig til årets bedste dyk, nemlig den årlige havnerydning i skælskør havn, som er på lørdag (hvor der samtidig også er havnefest, med musik og udstillinger). Vi trækker puch maxier, cykler, skilte, løbehjul, værktøj og lignende op af havnen, som i løbet af året er forsvundet. Der plejer at dukke en masse interesserede folk op og kigge på, rigtig hygge og sjovt. Kom og vær med!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Idag var jeg til dyk i skælskør havn. Vi var afsted fra kl 8 til 16 og der blev tid til en masse gode dyk og fremvisninger.

Også fedt at sejle med gummiebåden igen.  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

lyder spændende....fortæl, fortæl...

hvor mange dyk? hvor dybe var de? hvor lang tid var i nede og så videre...... og hvad er der at se i skælskør havn? er sigtbarheden god?

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Omega: Det skal vi helt sikkert det lyder rigtig godt

Kenneth: Dykket var ikke særlig teknisk svært. Ingen trin deko o.s.v.

Jeg havde 2 dyk. Hvor 1 af dem var driftdive, hvor jeg lod mig tage af den stærke strøm og blive smidt ud i noret. Det andet var jeg på opdagelse rundt i havnen.

Jeg dykkede ned til 8 meter.

Og i de forskellige dyk. Havde jeg henholdsvis

135>100 bar

100>60 bar

Jeg var meget ked af at jeg ikke havde mere luft til rådighed.

Du må spørge ind til det, hvis der er noget du vil have at vide.

Sigtbarheden er ringe i overfladen men bliver bedre ved bunden. Fisk er der masser af især ål og spætter.

Link to comment
Share on other sites

Igår aftes var en travl aften.

Først løb med klubben 45 min ca. 8 km

Bagefter Uv-rugby fra 1930-2150.

Imellem spillene tossede Uffe og jeg rundt og lavede alle mulige sindsyge ting. Heraf kan nævnes en masse "lege" med en stofpose over hovedet. Vores regel var at man kun havde bestået hvis man have posen på hovedet indtil makkeren sagde at det var okay at hive den af.

Det var ret ubehageligt da posen, når den blev våd sugede sig fast til hovedet, så man ikke kunne få vejret, før man havde pusted lidt luft i den, så den blev lidt stor igen.

Først sprang vi i vandet fra alle viperne men posen overtrukket. Det var en ret ubehagelig fornemmelse at stå på 5 m vippen uden at kunne se vandet.

Derpå skulle vi svømme en bane hver i overfladen. Stadig med posen på, så man havde ingen chance for at orientere sig. Makkeren svømmede ved siden af, og skubbede en mod bunden og puffede en i hovedet konstant uden varsel, det forudsagede i at man slugte en forfærdelig masse vand og at man var ved at kløjes i posen når man skulle have luft. Men så længe man ikke gik i panik var det 'kagedej'.

Bagefter simulerede vi helikopterdrop fra 5 m vippen. Vi havde alt vores grej på og smed os ud samtidig, når vi kom ned på bunden svømmede vi lige en bane uv og så op.

Ellers blev det til et par fede rugby kampe.

Link to comment
Share on other sites

På efterskolen fik jeg i en kort periode en idé om at løbe halvmaraton hver onsdag. Det holdte selvfølgelig ikke helt, men jeg fik da løbet et par gange. Jeg fik dog aldrig taget tid præcist men tiderne har været omkring 2 timer+.

Jeg løb første gang i December 04. 2 gange i Januar. 2 gange i februar. En enkelt gang i marts og en sidste gang i maj.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Nej han var der ikke. Men vi var nok til at få lavet hold alligevel så det gik, men vi savnede jer!

Igår Onsdag

13,5 km med klubben fuld skrue unden pauser. Vi kom ind på omkring en time.

De fleste på holdet skal ind og løbe emeritage her om snart, så det øver vi lidt på for tiden, derfor 13,5 distancer.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

I aften

10-14 km med løbeklubben

Efterfølgende

2 timers leg og uv-rugby i svømmehallen, forhåbentligt med OMega?

Ellers kan det siges at jeg er ved at blive lidt træt af løb, jeg ved det lyder dumt at sige, men det er fandme hårdt og det er ikke fordi man altid brænder for at komme ud i skoven 3 gange om ugen for at overbelaste sin uskyldige lille barnekrop.

Nu er Uffe også skadet for tiden, så er der ingen at følges med :dry:

Men det er jo go træning og vejen er lang og hård ind til korpset, men det er svært at motivere sig, når der er så lang tid til, at man skal ind.

Men jeg håber på at komme på mini PTRKUR ved JGK sammen med Omega og Niels W. her i efterårsferien, det kunne jeg forestille mig at det gav et ordentligt skub i motivitationen, hvis det vel og mærke bliver ligeså fedt som jeg forestiller mig det. :w00t::cooldance:

Men ellers kunne det være, at jeg skulle lade være med at pive så meget og komme igang og ud i det gode vejr.

Oh ich will so gern früemand werden. Ja eller glæder mig til at jeg ikke skal side på skolebænken længere.

Vi kan hermed konkludere at jeg ikke skal være akademiker, ihvertfald ikke før jeg har tosset rundt ude i en skov iført tørdragt i et par år. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Igår aftes blev kanon!

Først havde jeg gode ben i skoven og var helt fremme i alle spurterne. Jeg måtte dog betale for den sidste spurt som gav mig et vildt sidestik 500m før mål.

I svømmenhallen var der god stemning og relativt mange fremmødte.

Det blev til et par hårde uv-kampe, og jeg måtte også op på kanten 2 gange for brække klorvand op. Den anden gang var så voldsom at Omega stoppede spillet hehe :tongue:. Jeg var også en spasser, jeg havde været nede for lang tid og havde glemt at min snorkel var blevet slået af. Da jeg nærmede mig overfladen pustede jeg ud og ind som hvis jeg havde haft min snorkel. Det resultere i at mine luftvejen blev fyldt med en 0,5 liter svømmehalsvand. MMM guf

Da vi havde spillet en times tid. Begyndte vi at lege :blush: Vi legede hercules drop fra 5 m vippen og hoppede i vandet i en lang række. 4-5 personer. Vi legede heli. indsættelse og smed os i vandet fra 5'eren samtidig med udstyret i armene. Tog det på, på bunden, ventede på hinanden og fulgtes to baner. Alt uv selvfølgelig.

Nå ja til sidst ville jeg og Uffe lave død mur fra 3'eren. Uffe var cool til det og landede selvfølgelig perfekt 3 gange i træk. Jeg kom ikke langt nok rundt og landede på nakken alle 3 gange, som resulterede i et kæmpe brag gennem svømmehallen og rygplaskere som jeg aldrig har fået dem før. Det føltes som at blive slået i ryggen med en skovl af Brian Nielsen 3 gange i træk.

Nå men alt i alt en god aften. Og på fredag står det forhåbentligt på paintball med Omega :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Idag var jeg til jagtprøve

Noget jeg havde frygtet i lang tid

Men jeg kom heldigvis helskindet igennem med kun;

1 fejl i teori og ingen i praktisk prøve. :4thumbup:

Så et styk træpind fra skov- og naturstyrelsen til mig :4smartass:

I aften bliver det til 10-14 km med løbeklubben efterfølgende lidt styrketræning med Uffe.

Mvh

Peter

Nyuddannet Jæger

Link to comment
Share on other sites

I fredags efter skole, var jeg på min første jagt sammen med en ven. Min dræber karriere startede med en grusom frygtelig frygtelig kæmpe RINGDUE :shades::kickass:

Udover det har Uffe og jeg fået den ide at vi vil på u21 landsholdet i uv-rugby. Jeg har prøvet at komme i kontakt med chef træner over mail og mr. freeze her på forumet, men uden held.

Mine chancer er nok heller ikke særlig store, men Uffe er i sandhed giftig til uv-rugby han har en rationel chance, det må alle der har spillet med uffe kunne bekræfte.

Jeg føler mig alene i min log

:sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Igår aftes igen en travl aften.

13 km med løbeklubben, non stop! Et stop blev der da. Jeg løb bag en og snakkede med ham der løb ved siden af mig, jeg havde ikke øjnene på vejen og det blev jeg straffet for. Jeg trådte på stor sten/gren og mådte smage grus. Vi havde fart på og jeg havde aldrig nogensinde vrinket så hårdt om. Det var dog ikke være end jeg kunne løbe det væk. Men det var ikke turens sidste problem. Som sidste onsdag er tempoet skruet helt i vejret den sidste 1,5 kilometer som så også indeholder 4 stigninger. Det forårsagede sidestik som sidst, bare værrer dennegang, jeg løb bare videre på det men det blev bare værrer og værrer til sidst føltes det som om jeg ikke kunne trække vejret med den lunge i den side hvor sidestikket sad. Jeg måtte sætte tempoet i bund de sidste 500 meter :sneaky2: , de føltes somom jeg havde fået en ordentlig mavepuster og jeg måtte hive efter vejret. Ganske ganske ubehageligt.

Udover det var det en god løbetur og Uffe er klar på benene igen :4thumbup:

Bagefter stod det på uv-rugby i halvanden time med omega lækkert. Bagefter fik vi en lang snak om HJV så det blev en lang aften.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med jagttegnet :4thumbup:

Bare rolig, jeg tror der er flere der - ligesom jeg - følger lidt med fra sidelinjen, uden at vi har noget direkte at bidrage med til jeres træning eller mål. Din/jeres træning ser jo spændende ud. Hvad med også at få lidt mere styrketræning med i Jeres program?

Du skal ikke føle dig helt alene, Waits is Watching you! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med jagttegnet :4thumbup:

Bare rolig, jeg tror der er flere der - ligesom jeg - følger lidt med fra sidelinjen, uden at vi har noget direkte at bidrage med til jeres træning eller mål. Din/jeres træning ser jo spændende ud. Hvad med også at få lidt mere styrketræning med i Jeres program?

Du skal ikke føle dig helt alene, Waits is Watching you! :tongue:

Hehe jo tak. Jo ekstra styrke træning ville gavne, det er bare ikke det jeg mest brænder for at cykle ud i den anden ende af byen for at hive i maskiner. Desuden tror jeg også mere på, en ribbe, bronzecirkel, mavebøjninger, armstækkere og kropshævninger.

Idag hørte jeg det vilde. En tredje G'er løb 4400 meter på en cooper vanvittigt!. Så var jeg ude og løbe igår i klubben sammen med Uffe. Der fik jeg at vide at vm rekorden lå på omkring 5000 meter... vanvittigt!!!!

Men så er der jo noget at gå efter :devil:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

4400m er en del :cooldance::blink: Men så må man også spørge sig selv hvor gode er de på bunden af en svømmehal eller med en rygsæk (de skal jo ikke tro de er noget :laugh: ) Se på Kipketer: 1,41 på 800m og det er nok ikke usandsynligt at han kan holde et tempo på 2min pr 800 meter i 12 minutter = minimum 4800... men hvor meget militarypresser han eller hans bronzecirkel tid? Det handler jo om alround styrke og muskeludholdenhed, vel nok særligt der hvor I vil hen. M.a.o. læg ikke så stor vægt på at de andre kan løbe 4400 men læg vægt på at I kan tage en bronze (eller guld) cirkel under 12 minutter og løbe en cooper på 3200 bagefter, samtidig med at I er stærke i vandet, marchen, slæbe ting og sager rundt i evigheder.

Prøv at se på den sandsække træning fra træningsprogrammerne på forsiden. Det er rigtig god træning, er billig og så slipper I for maskinerne (hvilket flere herinde nok vil bifalde :tongue: ).

Så.... nu ser det heller ikke ud som om I er alene i loggen længere

Link to comment
Share on other sites

Idag

Cooper test med gymnasie folket. Jeg lagde stille ud, men efter ganske kort tid var jeg en omgang (343m) foran de andre, og jeg syntes egentlig bare jeg luntede, det var virkelig vagt tempo fra mine kammeraters side... sørgeligt! :dry: Nå men jeg lagde et godt grundtempo og så tænkte jeg at jeg ville forøge mere og mere. Der var dog ingen til at presse mig, så jeg løb bare og hyggede mig og fik ikke rigtig presset mig selv og tiden gik utrolig stærkt. Nå...., men jeg kom ind og havde løbet 2900m (med meget overskud) så det var jo udemærket, jeg var bare vildt skuffet over at jeg ikke havde fået presset mig mere, men det er svært når man løber alene. Det må der gøres noget ved, regner med at tage mig sammen og løbe omkring de 3400m ( 1,5 omgang mere) næste gang som nok bliver her i weekenden.

Ellers skulle Uffe og jeg havde sovet under åben himmel ude i skoven i nat, men det bliver ikke til noget, da Uffe uheldigvis har vredet anklen hårdt om igen :confused:

I aften er der trænermøde for de nye Divemasters (læs Uffe og jeg) der skal have det nye elevhold, som starter her på mandag. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share