Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0...5728036-3212406

Desværre ser det ud til der kan gå op til 5uger før de kan sende den..

Der er også mange andre spændende bøger derind om SAS.

Den bog er også oversat til dansk hvor den bare hedder "Elitetræning - Sådan udvælges og trænes verdens skrappeste soldater", en udemærket bog som kommer mange forskellige elementer igennem. Der er et godt 14 ugers trænings program, bogen er klart anbefales værdig! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Vores tanker går til eleverne der er igang med 96 timer. Må Gud og viljen være med de værdige! Amen

hvad er denne 96 timers tur? Kan kort nævnes jeg selv træner til en af elitestyrkerne, og spændt følger på jeres og Niels W træning og blog, forsæt med den spændende læsning.

Link to comment
Share on other sites

I kan være med igen så snart alle elevdykkerne er dygtige nok til at kunne give modstand.

Idag har jeg fået fingrene i en super lækker spritny fibersovepose med en komfort temp. ned til minus 15 grader. Så er det slut med at fryse på traveturene!

Iaften

10-13 km intervalløb med klubben :thumb:

Med efterfølgende en lille times træning i styrketræningscentret ASTRO/Fin form

Link to comment
Share on other sites

Idag var jeg i Greenå i kattegatcentret og dykke i det store ocenarium med bla. 4 forskellige store slags hajer, masser af rokker og pighvarre i 45 min. Det var skægt at være på den rigtige side af glasset og sammen med fiskene og vinke ud til at de måbende børn, der forgæves prøvede at advare, med store fagter, en mod de farlige hajer der kredsede rundt omkring

En spændende, men lang dag. Fra kl 0600-2030

Link to comment
Share on other sites

Onsdag træning

10-13 km intervalløb med løbeklubben

Det var frostvejr og vejene var glatte, men stadig et højt tempo med ca. 10 lange sprinter. Der er især en dræbersprint om onsdagen, det er en lang bakke ca 700 meter støt stigende og så bare fuld gas.

Det plejer ikke at være noget problem at forcere den, men igår fik jeg et virkeligt smertefuldt sidestik. Når jeg får sidestik bliver det gradvist værre og værre og til sidst resultere det i, at jeg får virkelig åndenød som var min ene lunge punkteret og klappet sammen som en pandekage. Det er nogenlunde som at få en enorm hård mavepuster, der bare vare indtil jeg stopper eller falder om. Mine lunger vil slet ikke fungere.

Sidst jeg fik dem var i sommerferien, hvor sidestikkene og så 'endags-diarre' var et meget stort problem for mig. Siden September har jeg ikke haft nogen af delene, men håber virkelig ikke de får et comeback nu.

Jeg har aldrig fået dem før i andre sportssammenhænge, kun almindelige småirriterende sidestik.

Link to comment
Share on other sites

Okay tusind tak, det må vi lige undersøge nærmere

Hør og læs H.K.H Frederik fortælle om hans tid ved frømandskorpset

http://www.kronprinsparret.dk/9d0029

Træning

Det skal siges at der hver dag mellem linier skulle stå, at jeg også får taget ca. 3 sæt af 10 kropshævninger uden for lange pauser imellem, foruden den øvrige træning.

Link to comment
Share on other sites

Trods at vi tossede rundt hele natten med en masse 1.G'er skulle vi have en ordentlig løbetur.

Med 5 timers søvn og 3 boller( morgenmad+middagsmad) løb vi ud til havet og hjem igen. En tur på den rigtige side af de 25 km.

Jeg har løbet flere halvmarathon'er end der kan tælles på en hånd, og jeg har aldrig været rigtig presset, men idag var den sidste kilometer inde i byen mærkelig. Jeg følte mig svimmel, som havde jeg drukket et par julebryg (som er nok til at få mig godt i snak :blush: ) En ubehagelig fornemmelse.

Da jeg kom hjem og havde fået noget sukker indenbors, gik jeg i bad, hvor jeg i bokstaveligste forstand, gik totalt ud, som havde jeg fået for megen af den dansken mjød.

Her et par timer efter, er det endelig gået over, fuldemands/hovedpine/sygheds fornemmelsen.

En dum kombination af søvn, sukker og væske mangel. :nonono:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hej interresant træning du har gang i :4thumbup:

JEg har tænkt lidt på, at prøve det UV-rugby. kan du ikke fortælle lidt om, hvordan det forgår osv og hvor jeg kan få lidt mere info om det. Det eneste jeg rigtig ved er, at det forgår under vand :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hej interresant træning du har gang i :4thumbup:

JEg har tænkt lidt på, at prøve det UV-rugby. kan du ikke fortælle lidt om, hvordan det forgår osv og hvor jeg kan få lidt mere info om det. Det eneste jeg rigtig ved er, at det forgår under vand :blush:

Check Uv-sport.Klik ind på world of uv-rugby. Her findes alt om uv-rugby i DK. Jeg kan se du bor i Randers og i har en klub deroppe der spiller uv-rugby. Du kan ringe til Alfred Bjørnholt på tlf.: 8642 5257 og høre nærmere om hvornår de træner i Randers. Der er selvfølgelig også andre klubber i området, men når nu du bor i Randers er det jo nærliggende at starte der :smile: De andre klubber kan findes i det link jeg har sendt dig.

Link to comment
Share on other sites

Check Uv-sport.Klik ind på world of uv-rugby. Her findes alt om uv-rugby i DK. Jeg kan se du bor i Randers og i har en klub deroppe der spiller uv-rugby. Du kan ringe til Alfred Bjørnholt på tlf.: 8642 5257 og høre nærmere om hvornår de træner i Randers. Der er selvfølgelig også andre klubber i området, men når nu du bor i Randers er det jo nærliggende at starte der :smile: De andre klubber kan findes i det link jeg har sendt dig.

Mange tak for hjælpen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share