Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Træning

Formiddag

Jeg var i Fitness.dk centret og spille et slag badminton med en kammerat. Bagefter gik vi ind og straffede noget bly.

Eftermiddag.

Efter en god frokost, tog vi ud og gik amok i skoven på MTB. Der var sne og blade over det hele, så man skøjtede rundt. Et held at ingen af os blev smidt af cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Læs Frømandskorpsets uddannelses-chef tale ud:

http://www.fov.dk/arkiv/nyhedsbrev/2001/06/fr%F8mand.htm

og så lige en gammel hyggelig nyhed, jeg faldt over:

Jagt på kongelig frømand

Befolkningen på Sydfyn er af Hjemmeværnet blevet opfordret straks at melde, hvis man ser kronprins Frederik. Så vil Hjemmeværnet sørge for, at han bliver taget til fange. Han og hans kammerater fra Jægerkorpsets frømandskursus skal nemlig som et led i de afsluttende øvelser prøve at snige sig i land et sted på Sydfyn og operere i "fjendtligt" område.

Foto: Svenske "Frø'er" sniger sig i land

Det ser sq lidt spasset ud, må jeg sige :jodler: :beerchug:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Det var rigtig god træning i går aftes. Uffe og jeg fik lært en rigtig god måde at svømme langt under vand.

Da vi stoppede, kunne vi begge holde vejret 20 sekunder og efterfølgende svømme en bane(25m) i langsomt tempo med overskud.

Næste gang ser jeg, om jeg ikke kan komme op på halvanden bane. Det er et spørgsmål om teknik.

Idag

2 timers håndbold med Gymnasiets hold. Der skal ligges kræfter i, når man står i forsvar mod 3.g' erne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg nåede lige at cykle over til gym. og komme ind i omklædningsrummet før jeg fik at vide, at dagens træning var aflyst. :unhappy:

Nu er jeg bare super rastløs og ærgerlig. Havde virkelig glædet mig til at blive smadret godt og grundigt igennem og løbe lidt efter en læderbold. :unhappy:

Jeg er så træt af den almindelige hjernedøde træning, som at straffe bly og løbe rundt i ring uden formål (ved godt at der heller ikke er meget mere formål i at rende rundt efter en bold).

Tror jeg hopper over i svømmehallen og øver lidt i at holde vejret. Eller tager ud i ASTRO og spiller badminton eller noget.

Den stang, til at lave kropshævninger med, jeg ellers har været så glad for tidligere, har ødelagt min dørkam og jeg er gang på gang røget på gulvet fordi karmen har udvidet sig. :unhappy:

Jeg ville så gerne starte på gymnastik igen, men det er 4 obligatoriske gange om ugen og dermed ingen tid til løb, svømning og diverse frø træning. Men man blive bare ikke frø af at rende rundt og danse med piger og lave skruede saltimotaler. :unhappy:

Bare vi lavede noget aktivt på gymnasiet :w00t: , tænk hvis Bertel Haarder fik den ide at indføre bare en times FUT ind i hverdagen på skolerne landet over, så var vi alle mere friske og så var overvægts problemen skaffet af vejen (mon dog :wink: ).

Link to comment
Share on other sites

Jeg nåede lige at cykle over til gym. og komme ind i omklædningsrummet før jeg fik at vide, at dagens træning var aflyst. :unhappy:

Nu er jeg bare super rastløs og ærgerlig. Havde virkelig glædet mig til at blive smadret godt og grundigt igennem og løbe lidt efter en læderbold. :unhappy:

Jeg er så træt af den almindelige hjernedøde træning, som at straffe bly og løbe rundt i ring uden formål (ved godt at der heller ikke er meget mere formål i at rende rundt efter en bold).

Tror jeg hopper over i svømmehallen og øver lidt i at holde vejret. Eller tager ud i ASTRO og spiller badminton eller noget.

Den stang, til at lave kropshævninger med, jeg ellers har været så glad for tidligere, har ødelagt min dørkam og jeg er gang på gang røget på gulvet fordi karmen har udvidet sig. :unhappy:

Jeg ville så gerne starte på gymnastik igen, men det er 4 obligatoriske gange om ugen og dermed ingen tid til løb, svømning og diverse frø træning. Men man blive bare ikke frø af at rende rundt og danse med piger og lave skruede saltimotaler. :unhappy:

Bare vi lavede noget aktivt på gymnasiet :w00t: , tænk hvis Bertel Haarder fik den ide at indføre bare en times FUT ind i hverdagen på skolerne landet over, så var vi alle mere friske og så var overvægts problemen skaffet af vejen (mon dog :wink: ).

Ja, for pokker.. Hvem kan ikke lidt FUT?! :unsure::cooldance::wootdance:

Du kan jo også lave noget intervalløb, hvis det er.. Eller se hvor mange strækkere du kan nå på en aften..

Forresten.. Hva bli'r der af marchturene???

Edited by PatrickGO
Link to comment
Share on other sites

Så for søren, så er der sne og nisse mænd over det hele :newyear:

Marchture får vi desværre ikke lavet så meget af, det er mest fordi det er tidskrævende og ikke specielt udfordrende for os. Så det bliver højst en gang om måneden for vores vedkomne. Desuden er min mor ikke så glad for, at jeg slæber rundt på alt for mange kilo her i mine unge dage. :nissetunge:

Igår tog jeg til håndbold i min gamle håndboldklub, det var hyggeligt at snakke med resterne af det gamle gudehold.

Vi trænede i ca. 2 timer, mest kontra løb og lange afleveringer. De prustede noget spillerne, men jeg er jo vandt til at løbe konstant i hele træningsperioden så for mig, var det ikke så udfordrende igen. Men jeg fik dog vabler på 3 fingre og revet en sidste helt op, havde glemt hvor meget harpiks river.

Det blev også lige til

4x20 armstrækkere. :nissegrin:

I aften står den på 10-13 km interval-løb med klubben med Uffe drengen. :rudolph:

Og hvis vi har energi tilbage træner vi lige lidt i ASTRO, men med en smadret hånd bliver det nok lidt svært at straffe en masse jern.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Fredag

arbejde i svømmehallen, fik mig lige et parsvømmeturer mellem holdene.

Bagefter i byen til langt ud på natten, og vi løb selvfølgelig hjem derfra :nissecool:

Lørdag

Er lige kommet hjem fra jagt, det var koldt i vejret, men ellers en rigtig god jagt.

Masser af rådyr og fasaner.

Jeg skød 3 fasaner ud af de 11 som blev nedlagt. Jeg kunne nok også havde fået ram på en sneppe, men jeg var ikke hurtig nok på reflekserne da den kom.

5x20 armstrækkere

Glædelig 3 december! :newyear:

Jagtparade

2 stolte ungjægere (Jeg er ham, der minder mindst om Rambow :nissegrin: )

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Søndag aften (efter at have set julekalender selvfølgelig :nissecool: )

1 times løb i regnen rundt omkring i mørket.

I aften

1 times teoriundervisning

1 times træning af elevdykkerne

1 times egentræning:

opvarmning 8x25m

1x25m uv

1x25m bryst

1x25 sprint

1x25m bryst

1x25m uv

x 4 såvidt muligt uden pause

Påtagning af finner

10x 25m

25m uv

25 m overflade

25m uv

x4

Af med finnerne og så langt ned med pulsen som muligt.

3 store mundfulde luft

holde vejret 10-20 sekunder, kigge ned i vandet ved kanten og slappe totalt af

Lade sig glide ned til bunden, sparke af fra kanten, lade sig glide indtil, man står stille i vandet, tage et fuldstændigt korrekt langsomt bryst-tag, glide til man står stille etc. hele tiden kun fokusere på at følge stregen på bunden og slappe af, nyde det og glemme at man holder vejret, aldrig kigge på hvor langt man har svømmet eller hvor meget man mangler. Komme op 20 sekunders hvil. 3 mundfulde og tilbage igen.

Det så utroligt hardcore ud første gang jeg så den øvelse, vores trænings-ven brugte ca. 1minut på at svømme 25m, han var totalt afslappet og det så ud som om det var det nemmeste i hele verden når han gled gennem vandet uden nogen form for stresfaktor.

Vi plejede at bruge ca. 30 sekunder på denne distancen, og det så ikke kønt ud, især ikke de sidste 5 meter, hvor kroppen virkelig har brug for luft.

Jeg var ret skeptisk, da jeg skulle prøve denne metode, jeg tænkte, at jeg knapt nok kunne holde vejret de første 20 sekunder, og så efterfølgende skulle svømme en bane eller mere, var da helt umuligt.

Men det gik utroligt godt, man blev nærmest helt afslappet af at holde vejret lidt først, og så bare tage det hele stille og roligt og kun kigge og følge den grå streg på bunden med langsomme og ikke stressede halve svømmetag. Til min overraskelse mødte jeg væggen i den anden ende af bassinet uden at mine lunger var særlig sultne.

Glæder mig til at finde 'frømands-roen' i aften, hvis den stadig er der. :newyear:

Link to comment
Share on other sites

Vi fik trænet godt igennem igår, men frø-roen var ikke at finde i sin reneste form, desværre :nonono:

I aften, Håndbold i klubben, 2 timer lige på og hårdt. Og så selvfølgelig 5 kilometers cykling frem og tilbage

:newyear:

Glædelig 6 december

PS: Pyrus er den eneste rigtige når det gælder julekalender! :nissecool:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tja hehe patrick, det havde nok været nødvendigt hvis han havde vovet sig i vandet, men han var der kun for at hente sin bror som jeg havde trænet.

Ellers var det bare en undskyldning, han brugte for at komme og se mig i bar overkrop, jaa man ved aldrig med den dreng.

29 OKT - 16 DEC 2005

Aspirantkursus

Ugens Tal

1

Jægeraspirant Kursus

Er slut...

1 MAND

Bestod

Jægerkorpset - Thisted Landevej 53 - 9430 Vadum - Tlf.: 9819 5900 -

fra jægerkorpsets hjemmeside

Tillykke til den nye jæger nummer 320, som gennemførte lang del af vejen på egen hånd :worship:

I sandhed respekt herfra.

:newyear:

Link to comment
Share on other sites

Gode råd til dem der vil (fra' Jægersoldat i en terrortid' af Poul Dahl)

Kend betingelserne: Sæt dig ind i de konkrete betingelser og krav for at deltage. Det er også vigtigt, at du forstår, hvad der ligger til grund for de betingelser, som måske umiddelbart synes ligegyldige.

Vær altid dig selv: Det er vigtigt at du kender dig selv, og at du er helt ærlig over for dig selv og dine omgivelser. Hvis du spiller en anden end den, du i virkeligheden er, så har du allerede tabt på forhånd.

Vær målbevidst: Du skal koncentrere din indsats på det daglige, aktuelle opgaver, men du skal også være bevidst om, at målet er at blive jægersoldat, og at det er derfor at du gør tingene som du gør.

Du skal ikke tro du skal vide: Hvis du er i tvivl så spørg. Spørg også, selv om du tror, at alle forventer at du kender svaret. Sørg for ikke at komme i situationer, hvor du mangler informationer, du kunne have indhentet tidligere.

Lyt til din krop: Selv noget der ligner små problemer, som en udskyldig vabel eller et lille sår, kan udvikle sig til alvorlige skader, hvis det ikke behandles i tide. Lyt til alle de signaler, kroppen giver dig.

Du er aldrig alene: Selvom du først og fremmest er ansvarlig overfor dig selv, så glem aldrig dit bagland, din familie dine venner og dine kolleger. Du har brug for dem, og de har brug for dig.

Bevar altid optimismen og realismen: I dine bestræbelser på at nå målet, skal du være både optimistisk og realistisk. Du skal også være dristig, men aldrig dumdristig. Det er netop det, der skaber den nødvendige selvtillid og tillid.

Link to comment
Share on other sites

Tja hehe patrick, det havde nok været nødvendigt hvis han havde vovet sig i vandet, men han var der kun for at hente sin bror som jeg havde trænet.

Ellers var det bare en undskyldning, han brugte for at komme og se mig i bar overkrop, jaa man ved aldrig med den dreng.

Han ser altså også godt ud i bar overkrop ham Peter :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Det blev til nogle blodige kampe divemasterne imellem, da vi havde vinket farvel til elevdykkerne. God træning

Igår Tirsdag

var jeg til utroligt godt foredrag med eks-jæger og eventyrer Nicolai Moltke Leth. Det var et foredrag med 300 mennesker i København, som Omega fik lokket mig med til.

Showet hed' Kys den gamle verden farvel' og kan i sandhed anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til nogle blodige kampe divemasterne imellem, da vi havde vinket farvel til elevdykkerne. God træning

Igår Tirsdag

var jeg til utroligt godt foredrag med eks-jæger og eventyrer Nicolai Moltke Leth. Det var et foredrag med 300 mennesker i København, som Omega fik lokket mig med til.

Showet hed' Kys den gamle verden farvel' og kan i sandhed anbefales.

Kan du kommentere mere på det? hvad handlede det mere præcist om. Hvilken gamle verden er det? og hvad skal der kysses farvel?

Ikke fordi jeg ikke tror han har en masse spændende at sige. Jeg er bare lidt træt af den hype omkring jæger/frø foredrag hvor de pludselig har løsningen til alverdens ting. Tag kanin-dræberkurserne som eksempel.

Kan man stadig komme ind og se det? hvor og hvornår?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share