Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Klokken 9 kørte Uffe og jeg mod Dianalund, efter et par små ærinder i byen (penge og proviant). I Dianalund hentede vi Jonas, derpå efter diskution om dagens rute kørte vi over Stenlille til Holbæk, der blev lagt et højt tempo for dagen. Herefter om på den anden side af Lammefjorden, og med en fantastisk udsigt til vandet, grønne marker og høj himmel kunne vi rulle de sidste kilometer ned til Kongsøre skov.

Basen så velkendt ud, og ved porten fik vi os en lille snak med Vagten som dog var Minørdykker. Vi vandrede langs hegnet hele vejen rundt om basen for at få set så meget som muligt, selve basen var enormt lille, men det var en rigtig lækker skov omkring. I skoven ved basen ligger der en lille forhindrings bane, og den skulle vi selvfølgelig prøve kræfter med og efter det i vandet. Det blev til 4 x 10,20,30..... :cooldance:, så en kop varm kakao og så snuden hjemad. Vi kørte fra Kongsøre ved 17 tiden det vil sige at det meste af vejen hjem var mørk, vi skød dog en god fart da vi skiftede til at tage teten og ellers ligge lige efter hinanden, som var vi et par løbske ryttere fra årets tour :smile:, jeg ville heller ikke snyde drengene for et par march/løbe sange, så vi sang højt i kor både; lille prinssesse, ooh mama can't you see, dragon'ens vise, min forglem mig ej, kaliber sangen, med flere. Dog da klokken nærmede sig 19 kørte vi på efterbrænder, og da Jonas kørte fra til Dianalund var der stadig 25 km til Slagelse.

Men alt i alt en god tur. 140+ km cykling

Link to comment
Share on other sites

Klokken 9 kørte Uffe og jeg mod Dianalund, efter et par små ærinder i byen (penge og proviant). I Dianalund hentede vi Jonas, derpå efter diskution om dagens rute kørte vi over Stenlille til Holbæk, der blev lagt et højt tempo for dagen. Herefter om på den anden side af Lammefjorden, og med en fantastisk udsigt til vandet, grønne marker og høj himmel kunne vi rulle de sidste kilometer ned til Kongsøre skov.

Basen så velkendt ud, og ved porten fik vi os en lille snak med Vagten som dog var Minørdykker. Vi vandrede langs hegnet hele vejen rundt om basen for at få set så meget som muligt, selve basen var enormt lille, men det var en rigtig lækker skov omkring. I skoven ved basen ligger der en lille forhindrings bane, og den skulle vi selvfølgelig prøve kræfter med og efter det i vandet. Det blev til 4 x 10,20,30..... :cooldance:, så en kop varm kakao og så snuden hjemad. Vi kørte fra Kongsøre ved 17 tiden det vil sige at det meste af vejen hjem var mørk, vi skød dog en god fart da vi skiftede til at tage teten og ellers ligge lige efter hinanden, som var vi et par løbske ryttere fra årets tour :smile:, jeg ville heller ikke snyde drengene for et par march/løbe sange, så vi sang højt i kor både; lille prinssesse, ooh mama can't you see, dragon'ens vise, min forglem mig ej, kaliber sangen, med flere. Dog da klokken nærmede sig 19 kørte vi på efterbrænder, og da Jonas kørte fra til Dianalund var der stadig 25 km til Slagelse.

Men alt i alt en god tur. 140+ km cykling

Lyder som en god tur! :-)

Kom i over denne her?

post-5869-1130669038_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nej den så vi slet ikke, men vi kom over de andre. Så er det imorgen det gælder? nerver på?

Ja vi så gravhøjen!

Sjovt I ikke så den - den ligger lidt længere væk fra basen end resten af forhindringsbanen. Desuden er der en anden forhindringsbane opbygget af reb/tov.

Men første gang jeg var i Kongsøre Skov, kunne jeg heller ikke se den der "reb-klatre-mur", så jeg tror måske den bliver pillet ned engang imellem. Den er i øvrigt 18 meter høj ...

Ja, der er lidt sommerfugle i maven i forhold til i morgen - desværre er der også en lille skade i bentøjet, som jeg ikke er helt klar over, hvor slem er lige p.t., da jeg har holdt en pause med løb netop af den årsag. Men den har givet sig til udtryk ved hurtig løb på astfalt, hvor lægmusklerne har spændt så sindsygt meget op, at det har været umuligt at løbe videre - hvilket nok er forårsaget af noget betændelse i lægmusklerne pga. lidt rigelig intensiv træning på det sidste. Og hurtig løb på astfalt er jo netop forholdene under coopertesten ... Så hvis skaden viser sit grimme ansigt, så bliver det måske en kort tur i morgen ...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du syntes det var slemt, skulle du have været der, hvor at vi fandt ud af at der stadig var 25 km til slagelse. Der var det et kvarter siden vi havde sagt farvel til dig og vi var 8 km fra Sorø.

De sidste kilometer, var ikke så sjove, eller jo fordi man begyndte at føle sig presset. Eller jeg gjorde indtil jeg lige tog situationen op i hovedet. Nok var jeg kold, træt, sulten, tørstig, havde ondt i ryggen og stadig 25 km+ hjem og bæl ragende mørkt

,men Jeg havde dog Uffe ved min side, der var intet vi skulle nå, der var flot himmel, jeg havde en cykel der virkede, det var spg. om en time før vi var hjemme og det var weekend. Så, så det jo lige pludseligt ikke så slemt ud og jeg begyndte at nyde situationen istedet for at gøre det hele værre for mig selv ved kun at tænke på at der var 20 km længere at jeg havde regnet med.

Træning

Søndag

ca 5 km aftenløb

Mandag

2 timer i svømmehallen

Link to comment
Share on other sites

Nej tror ikke det kan passe, vi kom alt for tæt på Sorø. Nå men det kan være lige meget.

Nej jeg har ikke fået bestilt den, det skal jeg nok få gjort, bare irriterende når man ikke har sit eget dankort.

her er et lille link til den http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=656838

Ja den bog ser vældig fin ud. Uffe og jeg har lånt den nede på slagelse biblo, nu ligger den nede hos uffe så har ikke kigget så meget i den.

Vi fandt også en bog der hed :

How to pass SAS trainingcourse (noget i den dur)

om træning til såen noget sjov

Vores tanker går til eleverne der er igang med 96 timer. Må Gud og viljen være med de værdige! Amen

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Vi fandt også en bog der hed :

How to pass SAS trainingcourse (noget i den dur)

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0...5728036-3212406

Desværre ser det ud til der kan gå op til 5uger før de kan sende den..

Der er også mange andre spændende bøger derind om SAS.

Forresten kommer der også et program igen i aften med 4 tidligere special soldater, det hedder Hunting Chris Ryan og kommer på BBC prime - http://www.bbcprime.com/popups/scheduleDet...30-29c7dd3e9715

''When the Bravo Two Zero patrol got into deep trouble during the Gulf War, SAS trooper Chris Ryan was the only one to evade death or capture. Now, his mental and physical strength is put to the test against an international team of former Special Forces soldiers, who try to hunt him down in some of the most extreme environments on Earth. Chris must carry out a covert mission in the hot and hostile Botswana bush.''

Link to comment
Share on other sites

Træning:

Tirsdag

Kropshævninger

Mavebøjninger

Armbøjninger

Sandsækketræning (dog med dykkerflaske ca 17 kilo)

Skulle have været ud og løbe, men kunne ikke nå det. Jeg var fyldt med skyld følelse da jeg gik i seng :sneaky2:

Onsdag

5 timers fysisk arbejde for Operation dagsværk (slæbe sten).

I aften 10-13 km interval løb med klubben.

Styrketræning i Astro

så kan det også siges at: Uffe er på løbefod igen og har købt et par lækre nye løbesko, nu må vi se om det ikke hjælpe lidt på at komme over alle de skader. Der er et par asics kenyano.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share