KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Hr. K > Du er et vidensorakel hvad angår træning, så jeg lytter når du taler.

Fredag d. 19. juni 2009

BB Bent-Over Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

DB Flyes:

10 @ 15 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

CG Push-ups:

15

15

15

15

+ protshake

Tid: 20.00 - 20.50

Soundtrack: Dark Funeral - Vobiscum Satanas / Teach Children To Worship Satan :wub:

Som Hr. Kirchebrandt foreslog, så tog jeg endnu et let pas med en omgang rows, og så lidt flyes og strækkere. Ingen udfordringer i dag. Curls og strækkere blev ss'et.

Og fordi jeg lige p.t. er en bitter røv og slet ikke irriteret over at sidde herhjemme, så uploader jeg lige dette billede. Fandt billetterne og husker begge aftener som var det i går, så jeg har slet ikke behov for at være i Parken lige p.t. :4nope:

ACDC.jpg

:sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 20. juni 2009

Løb: 4,2 km @ 21min06sek ~ 12.09 km/t

Min bedste tur nogensinde. Masser af overskud hele vejen, og så også den første tur over de 12 km/t i gennemsnit. Det var en sen tur hvor jeg startede omkring 21.30. Lørdagen var egentlig ment som off-day, men fik bare lyst til at komme ud og løbe, og det viste sig at være en god ide. I morgen er der styrketræning, og så har ugen været 4 x styrke + 3 x løb. Rytmen passer mig fint.

Dagen blev ellers bedrevet med svigerfamilie på besøg og en tur til strand og havn med kone og barn. Derefter tre timers middagslur til knægten (som ville op 6.45 og far havde morgenvagten :nonono::laugh: ) mens jeg fik en slapper på sofaen med kvalifikation i Formel 1. Sidst på eftermiddagen kom jeg endelig i gang med rent faktisk at kalke mine udebygninger. De sidste uger er gået med højtryksrenser og efterfølgende "udrapning" med mørtelblanding, for der er ikke blevet kalket på den gård i knap 10 år, at bedømme efter udebygningernes tilstand, så de trænger seriøst til det. Vi har boet her siden marts '07 og nu skal det gøres ordentligt, således det fremover bare bliver en weekend om året hvor der skal fejes ned og kalkes, og vupti, så har vi en gård med, bogstavelig talt, kridhvide vægge. Jeg er ikke metro, så det behøver ikke se "godt" ud, men jeg er mand, så det må gerne se vedligeholdt ud! Det var derfor dejligt endelig at komme i gang med det egentlige arbejde hvor man kan se resultatet dagen efter. Glæder mig sgu allerede til at stå op og se om min første væg er okay, eller om kalkblandingen skal være anderledes.

Eneste lille minus i denne weekend er, at konen ikke fødte i går. Det betyder jeg gik glip af en AC/DC koncert på dansk jord til ingen verdens nytte. :laugh: Jeg havde det, helt seriøst, fysisk dårligt i går eftermiddags fra kl. 16, hvor jeg vidste at nu kunne jeg ikke nå det selvom jeg kørte hjemmefra med det samme (ja, jeg overvejede at tage af sted helt indtil da!), og indtil jeg gik i seng. Jeg har været til så mange fede koncerter, at jeg vidste PRÆCIS hvad jeg gik glip af, og jeg ærgrer mig gul og blå i dag og også i morgen. Men fred være med det. Man kan ikke få det hele.

I morgen står også i familiens tegn, krydret med Formel 1 fra Silverstone og når knægten er lagt, så flytter jeg lidt jern. Medmindre konen kaster en skruet bold midt i det hele og siger vi skal på Hjørring sygehus. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke med det, Kent.

Alt er heldigvis betydelig nemmere med barn nummer to. Kender I kønnet?

Hr. K

Tak for det. Og ja, bekymringerne, uvisheden om hvordan man skal gøre bagefter osv. er der jo overhovedet ikke, så vi går bare og glæder os. Nok mere Marianne end jeg, for det er ikke mig der går med den kuffert foran. :bigsmile: Ifølge scanning bliver det endnu en dreng, så det går vi ud fra, og skulle det blive en pige, så tager vi hende med hjem alligevel. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 21. juni 2009

BB Bent-Over Rows (Yates):

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

12 @ 80 kg

DB Flyes:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

EZ-Bar Curl:

10 @ 35,5 kg

10 @ 35,5 kg

10 @ 35,5 kg

10 @ 35,5 kg

CG Push-ups:

15

15

15

15

+ protshake

Tid: 21.05 - 21.55

Soundtrack: Dimmu Borgir - Death Cult Armageddon

Skulderen er stadig øm, så endnu et let pas uden alt for meget belastning på skuldrene. Curl ss'et med armstrækkere. Næste styrkepas tirsdag, med forbehold for familieforøgelse. Termin er 24. juni, så hvert sekund kan ovnen melde færdigbagt baby. :smile:

Dagen i dag var svigerfamilie hele formiddagen, hvor jeg sneg mig af sted med knægten i et stykke tid. :cool: Over middag var det Formel 1 mens knægten sov, og han vågnede selvfølgelig 13.57, så løbe ud og hente ham op, og så nåede vi at se starten og resten af løbet sammen. Derefter fik kvinderne i huset knægten og jeg fik kalket i et par timer. Der er stadig rigtig, rigtig mange timers arbejde tilbage, men nu kan jeg i det mindste se en ende på arbejdet, idet jeg er helt færdig med de områder jeg kommer igennem nu. Og det pynter gevaldigt. :smile:

I morgen en løbetur, men nok først sent, da jeg satser på at nappe endnu et par timers kalkning efter arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kent. Måske kan det her have interesse for en ven af dig eller så kunne du henvise mig til f.eks. et forum, hvor folk leder efter Wacken-billetter.

Originaltråd

Jeg overvejer af forskellige grunde at blive hjemme fra Wacken i år. Såfremt at der er interesse for køb af billet til fuld pris eller mere, vil det nok bevæge mig i retningen af faktisk at blive væk.

Der er udsolgt. Originalprisen (inkl. busrejse og diverse ekstraudgifter) var på 1900 kroner, plus minus. Prisen bliver ikke mindre end de 1900 kroner, da jeg ikke helt kan tillade mig at tabe alt for mange penge. Jeg sælger til højest bydende.

Meld tilbage her i tråden, pr. email (frelid snabel-a live.com) eller vha. en privat besked, og så skal vi nok finde ud af det. Betaling (og aflevering af billet) kan ske i person i hovedstadsområdet og Nordsjælland - jeg kører. I fald af at dette er upraktisk, kan betaling ske ved bankoverførsel og billetten vil blive tilsendt med rekommanderet brev, når betalingen går ind.

Hvis nogen (f.eks. KongKent) kender til andre, der kunne være interesseret i en sådan billet (eller om der er steder, hvor de efterspørges), er sådanne informationer også mere end velkomne.

Jeg havde (og har) ikke de store intentioner om at tjene penge på det her, men jeg vil gerne af med billetten uden at tabe noget, og samtidig mener jeg, at det ville være mest fair for flest mennesker, hvis man kunne få lov til at give så meget for billetten, som man mener at billetten er værd, i stedet for at den blot skal ryge til førstbydende, i fald af at der var tale om en fast pris.

Edited by Fredrik
Link to comment
Share on other sites

Hej Kent. Måske kan det her have interesse for en ven af dig eller så kunne du henvise mig til f.eks. et forum, hvor folk leder efter Wacken-billetter.

Cool nok, Fredrik. :smile:

Desværre kan jeg ikke finde originaltråden. Jeg får en "board message" der siger emnet er væk. Ved du hvem der har sat rejsen/billetten til salg? Er det måske dig selv?

For jeg skal helst bruge en kontaktperson, hvis jeg skal sætte opslaget op andetsteds.

Link to comment
Share on other sites

Cool nok, Fredrik. :smile:

Desværre kan jeg ikke finde originaltråden. Jeg får en "board message" der siger emnet er væk. Ved du hvem der har sat rejsen/billetten til salg? Er det måske dig selv?

For jeg skal helst bruge en kontaktperson, hvis jeg skal sætte opslaget op andetsteds.

Det er mig :)

Jeg kom til at placere tråden i køb/salg/bytte-forummet, hvor den ikke hørte hjemme, så jeg anmeldte den og fik den slettet. Jeg kan kontaktes her på siten og på den emailadresse, som jeg skriver i quoten.

Link to comment
Share on other sites

Det er mig :)

Jeg kom til at placere tråden i køb/salg/bytte-forummet, hvor den ikke hørte hjemme, så jeg anmeldte den og fik den slettet. Jeg kan kontaktes her på siten og på den emailadresse, som jeg skriver i quoten.

Ah, okay. Så er det nemt nok. Jeg poster den lige på et par mædl-fora, og så ser vi om der er nogen der melder deres interesse. :smile:

BTW: Du er en kætter! :nonono:

Men forstår dig tildels. Programmet er sløvt i år. Og det er pænt sagt.

Link to comment
Share on other sites

:violin:

Jeg har det meget diskutabelt økonomisk lige nu, så en tur med 2000 i entré- og rejseudgifter plus nok også et tilsvarende beløb (eller mere) i bedøvelse og forplejning ville være en mildest talt unødvendig udgift. Pga. programmet, hvor jeg egentlig kun har lyst til at se Motörhead, er der faktisk heller ikke så meget, som drager mig til.

Link to comment
Share on other sites

Fredrik > For mit vedkommende er det Machine Head der trækker i år. Og dem har jeg endda lige set som opvarmning for Metallica, og jeg skal se dem igen i Århus kun tre dage før jeg smutter til WOA. Men Motörhead m.fl. er kærkomne bonusoplevelser dernede. :wub:

Mandag d. 22. juni 2009

Løb: 4,2 km @ 20min44sek ~ 12.24 km/t

Turen i lørdags nåede ikke at være min bedste ret længe. Nu er jeg under de 21 minutter på ruten, men det var også lidt hårdt i dag. Efter en hel dag på arbejde, og så ud på en gåtur med knægten i vogn i 45 minutter, så var benene lidt trætte da jeg kom i gang. Det gik dog over, men så blev jeg træt i lungerne i stedet for. :laugh: Læg dertil at det er varmt når solen koger ned kl. 17.40 - 18.00, og man får en svedig Kent da han kommer stakåndet hjem. :4thumbup:

Nu skal knægten lægges, og så skal der forhåbentlig kværnes et par bakker jordbær inden jeg skal ud og kalke. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hej Kent

Har du dog postet / evt. nogle forslag til hvor jeg kan gøre det? Jeg vil helst af med det her, før det er for sent at tale om det.

Jeg har postet det på volbeatforum.dk hvor der er en del der tager til Wacken, men ingen har bidt på endnu. :dry:

Udover det, så kunne clonemetal.dk måske være en mulighed, da det er et af de største metalfora herhjemme.

Link to comment
Share on other sites

Tak. Men den lader mig blah for fuck sake ikke registrere mig på clonemetal. Et eller andet med en fejl, når jeg connecter til serveren. Jeg må prøve senere.

Forresten, held og lykke her... :smile:

Edited by Fredrik
Link to comment
Share on other sites

Rasmus Kirkegaard Jensen

Så kom dagen hvor jeg blev far igen, og endnu engang blev det en sund og velskabt dreng. Dagen var helt uden dramatik, men tingene gik noget hurtigere end vi havde regnet med, så det var alligevel lidt surrealistisk da knægten kom til verden. Her er en rekapitulering af dagens begivenheder.

Kl. 5.40 står jeg op. Anders græder lidt for første gang siden han blev lagt aftenen før kl. 19. Vi har altid en kop med lidt mælkepulver stående, samt en termokande med varm/lunken vand, netop for at give ham den kop når han vågner. Det plejer at være alt mellem kl. 2 og 5, så at det var så sent passede jo perfekt da jeg alligevel skulle op. Ind og give ham det, vende ham rundt og give ham sutten, og så videre nedenunder, i tøj og på arbejde.

Møder ind kl. 6.55 og har tjansen som afløser. Jeg afløser en kollega, og bruger samtidig en time på at hjælpe en dyrlægestuderende med at lære faget "kødkontrol". Tager derefter en pause og får sms'et hjem om hvordan det er gået med Anders. Han var vågnet kl. 7, og så havde min kone kørt ham i dagpleje kl. 8.30. Planen er så, at jeg, som sædvanlig, skal hente ham på vej hjem fra arbejde. Men jeg kan godt høre på Marianne, at der er noget i gære. Hun siger det bliver i dag, og vi bliver enige om at jeg tager et ryk mere på arbejdet og kører derfra kl. 12. Det går dog ikke helt sådan, for mine to kvindelige chefer, begge dyrlæger og veninder med Marianne, overhører samtalen og beordrer mig hjem på stedet. Så det gør jeg, og heldigvis for det!

For da jeg kommer hjem er der stadig ro på, men hun puster noget. Jeg slapper af ved computeren og venter. Går lidt senere i bad, og lige da jeg kommer ud er hun kommet på fødderne og siger, at nu skal vi altså til jordemoder. Vi kører til Dronninglund kl. 12.40, konstaterer at Marianne er 8 cm. åben og vi skal bare af sted mod Hjørring sygehus hurtigst muligt. Kareten vendes og den får gas. Rammer fødeafdelingen 13.30, hun kommer op og ligge på fødelejet og 14.07 er knægten allerede ude. BOOM! :superman:

Derefter sunder Marianne sig, får noget at spise og drikke. Vi får ham målt og vejet til ca. 4660 gram og 55 cm. En stor knægt! :4flex:

Vi bruger et par timer på fødegangen, og jeg smutter en tur op i byen på mit trofaste take-out sted "Shang-Hai Grill" og får mig en gang svinekød i karry med ris. Mit første måltid siden havregrynen kl. 6.00, og her er klokken omkring 17, så jeg er sulten! Kører det ned, vender tilbage til hospitalet og så kører vi hjem. Derhjemme venter Anders og ser sin lillebror, og det første han gør er at sige "baby" og peger på Rasmus i autostolen. Perfekt. :4thumbup: Tre ud af fire bedsteforældre er tilstede, så der bliver lavet lidt aftensmad og vi får puttet Anders kl. 19. Derefter går Marianne, Rasmus og undertegnede ud og fodrer heste omkring 20.30, og nu sidder de nede i stuen og slapper af/ammer/spiser, mens jeg praler af min vanvittigt seje kone der starter dagen med at aflevere den ene knægt i dagpleje, føder den næste knægt og tager hjem for at fodre heste. Og ikke én gang brokkede hun sig. Det kørte bare. Fantastisk, intet mindre. Jeg er en stolt mand i dag! Stolt af en benhård kvinde der ikke lægger sig og tuder. :devil:

Og her er lidt billeder.

Knægten er en tung kleppert! :w00t:

Rasmus-4674gram.jpg

En stolt far i moderigtigt tøj på fødegangen. :laugh:

Rasmus-far-tegn.jpg

Bemærk håndtegn! :yo:

Hjørring sygehus sætter stemningen lettere morbidt til Kongens andenbårne. :crazy::tongue:

Rasmus-halvt-flag.jpg

Jeg tænkte "WTF?!" og måtte have det foreviget, selvom moren ikke syntes det var særlig sjovt. Who cares? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share