overhånds dødløft battle


devito
 Share

Recommended Posts

Det er da for plat at det ikke må være sumo...dødløft er dødløft

så du mener ikke grebet i dødløft har betydning eller hvad?

sumo dødløft er en øvelse for sig selv... Nu er SL reglerne jo ikke biblen vel....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er da for plat at det ikke må være sumo...dødløft er dødløft

Sumo er en kæmpe fordel, da du forkortere din vandring en hel del, hvis jeg fx står helt ude ved skiverne i sumo, så skal jeg ikke løfte stangen ret langt og da man køre med overhåndsgreb, så ville grebet være lige så stærkt som i almindelig dødløft.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Sumo er en kæmpe fordel, da du forkortere din vandring en hel del, hvis jeg fx står helt ude ved skiverne i sumo, så skal jeg ikke løfte stangen ret langt og da men køre med overhåndsgreb, så ville grebet være lige så stærkt som i almindelig dødløft.

Bulls eye :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sumo er en kæmpe fordel, da du forkortere din vandring en hel del, hvis jeg fx står helt ude ved skiverne i sumo, så skal jeg ikke løfte stangen ret langt og da man køre med overhåndsgreb, så ville grebet være lige så stærkt som i almindelig dødløft.

Selvfølgelig ville det ikke det.

Link to comment
Share on other sites

ARghh SL attack :laugh:

Moos---> til det quote fra strongman er jeg bare enig med det i vandringen.

Søren--> fordi jeg generelt hader udstyr :tongue: nu valgte jeg bare raw DL (konv.)

Det er sat op sådan, og der er jo ingen der behøves at løfte sådan hvis de ikke vil...

love it or leave it :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes heller ikke man må bruge protein og kreatin da man på den måde kan få større underarme og ville så kunne løfte mere i overhåndsgreb...

Synes jeg er gode regler. I øvrigt er det ikke tilladt at træne da det jo giver én en fordel, løftet må heller ikke udføres hurtigt, men skal foregå i et adstadigt tempo, eller skal man jo ikke holde fast så længe.

Link to comment
Share on other sites

Sumo er en kæmpe fordel, da du forkortere din vandring en hel del, hvis jeg fx står helt ude ved skiverne i sumo, så skal jeg ikke løfte stangen ret langt og da man køre med overhåndsgreb, så ville grebet være lige så stærkt som i almindelig dødløft.

okay jeg er muligvis idiot men jeg kan ved gud ikke se hvorfor sumo skal udelukkes på den konto dér ?

dvs fordi man har en kortere ROM i sumo, så kan man nemlig pludselig trække meget meget

mere med overhåndsgreb eller hvad ?

brandt aw logik...

Link to comment
Share on other sites

dvs fordi man har en kortere ROM i sumo, så kan man nemlig pludselig trække meget meget

mere med overhåndsgreb eller hvad ?

ROM er mindre og derfor burde man i teorien være hurtigere til at få stangen til lockout og voila, mindre tid på at holde fast i stangen.

Omvendt kommer man i sumo til at trække armene op af kroppen og derved skabe mere friktion.

Ergo i sidste ende burde det vel gå nogenlunde op... :4signme:

Link to comment
Share on other sites

Dødløft med overhåndsgreb

200 kg Strongman2006

190kg Tind

187,5kg devito(d. 22.05.06)

150 kg ANGEL (KVINDE!!!!!! :tongue: )

145 kg Bash

Til mit forsvar har jeg kun kørt den 2 mdr, og snupper de 160 med mix :laugh:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

til alle styrkeløftere... :violin::violin::violin::violin::wink:

til devito osv.. Griner nok initiativ. Skal nok lige give det et go på et tidspunkt. Har lavet 200 med rimeligt overskud, så burde nok kunne slåes med et par øvelses-løft inden. hehe..

Right on med violinerne der...

Fandme nasty at rykke 200 med OH. :w00t:

Nå til alle dem der føler sig snydt og kommer med skod eksempler ( :tongue::innocent: )

SUMO: Stilen er tilladt i Styrkeløfts DØDLØFT betegnelse, det vil jeg egentlig skide på :tongue: Det er en øvelse for sig selv IN MY BOOK. Kunne være at de skulle til at lave en fodstand max bredde markeret med to streger på platformen :laugh:

Hvorfor tror i der er grebsbredde begrænsing i bænkpress, hvis det ik var for det i forvejen groteske opspændspjat så ville man med max grebsbredde jo slet ikke skulle bænke mere :w00t: medmindre man har et vingefang som en Condor!!!!

Utroligt at folk kan blive så utilfredse :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share