Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

Onsdagstræning i OBBC:

 

Dragon flags - 2sæt x 6-8reps(Ok ikke perfekte men skulle lige se om jeg overhovedet kunne. En af de bedste maveøvelser hvis man kan lave dem ordenligt)

Roman chair - 2sæt x 30reps

Viking press - 5sæt x 10reps (Bare helt let som opvarmning)

Kabel Rows - 8-9sæt x 10-12reps op til stakken)

Pullovers maskine - 3sæt x 12reps (Første gang jeg prøver en sådan maskine. Fed old school ting. OBBC har dælme alt i udstyr...)

Biceps (maskine) - 5sæt x 6-12reps (En af mine gamle favorit biceps maskiner fra OBBC)

Bænkpres - 10x60kg, 6x80kg, 3x100kg (Ok, skulle ikke lige være idag. Bænker imorgen istedet)

Chest press (plateloaded) - 2sæt x 6-12reps

 

Kunne godt have brugt lidt mere tid her men kunne ikke nå mere. Havde kun sat 40min af til træning så det skulle gå lidt stærkt. 

Men træner imorgen også :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i fitness World:

 

Leg ext - 5sæt x 10reps op til stakken

Stående læg - 5sæt x 20reps

Squat i Smith rack - 8x30kg, 8x70kg, 8x90kg, 8x110kg

Abduktion maskine - 4sæt x 20reps op til stakken 

Adduktion maskine - 4sæt x 10reps op til stakken

Benpres(Pause i bund på hver rep) - 4sæt x 10reps

Leg curls - 4sæt x 10reps

 

Bænkpres - 10x20kg, 10x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 1x130kg, 1x132,5kg, 1x135kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg

Kabel flyers - 5sæt x 10reps (Gik lige i patten)

Triceps pushdowns (spadegreb) - 10x35kg, 8x45kg, 8x55kg, 5x65kg(Uj uj, der sidste sæt var pænt presset. )

Kabel front raises - 5sæt x 10reps

DB laterels - 3sæt x 15reps med 12kg

Triceps - 3sæt x 12reps med 12kg

 

Løbebånd - 20min (gang op ad bakke de første 13-14min. Sluttede af de sidste 6-7min med løb. 11km/t)

 

Lækker træning. Fin volumen :-)

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutter siden, BLACKICE skrev:

Vildt nok pas der. 

Godt at se at du giver den gas igen

 

Takker :-) Ja, det har været en ok stime på de sidste par pas. Nu skal jeg bare huske at træne klogt så det kan blive ved over længere tid. Så skal der nok begynde at komme lidt på dagsform og styrke. Men uanset hvad er det bare dejligt mentalt af hive et fornuftigt pas igennem.  Kunne mærke der er et godt stykke til 150kg i bænkpres endnu desværre :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 timer siden, Onkel Troels skrev:

 

Takker :-) Ja, det har været en ok stime på de sidste par pas. Nu skal jeg bare huske at træne klogt så det kan blive ved over længere tid. Så skal der nok begynde at komme lidt på dagsform og styrke. Men uanset hvad er det bare dejligt mentalt af hive et fornuftigt pas igennem.  Kunne mærke der er et godt stykke til 150kg i bænkpres endnu desværre :-D

Visse vasse. I forhold til dit dagsforms max igår på 135, så er der 15kg. Men du byggede op til det, i bitte små trin. Havde du gået hårdere til makronerne var der måske 140 igår. Dvs kun 10 kg difference. Det kan du hente på 3 måneder.

 

Skal vi have en leg op og stå? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 timer siden, BLACKICE skrev:

Visse vasse. I forhold til dit dagsforms max igår på 135, så er der 15kg. Men du byggede op til det, i bitte små trin. Havde du gået hårdere til makronerne var der måske 140 igår. Dvs kun 10 kg difference. Det kan du hente på 3 måneder.

 

Skal vi have en leg op og stå? 

 

Uhh, det er fristende. Du er dog helt sikkert foran. Hvis jeg skal lave 150kg bliver det touch and go og airbut sikkert også. Det er nok muligt inden for 2-3 måneder. Men men men...Det kræver jo vedholdenhed og alt det der :-D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widegrip pullups - 5sæt x 5reps

 

En øvelse jeg ikke har lavet i et par år pga. Skulderen. Skulle lige se om den kunne holde til det. Det kunne den godt omend styrken slet ikke er hvor den var engang. Men meget positivt jeg kunne lave øvelsen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg prøvede lige sådan en rep-pyramide som du kører i chipups - i chipups og dips.

Uij, hvor er jeg blevet øm. Det var en fed måde mullerne sovsede til på, egentlig en sjovere træning end de sædvanlige 4x8 eller lign. Der er en del volumen og udtrætning, så det er vel primært hypertrofiorienteret, formoder jeg.

Det kunne jeg godt finde på at gentage, så tak for inspirationen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 17/12/2018 at 13:00 , Gregers TF skrev:

Jeg prøvede lige sådan en rep-pyramide som du kører i chipups - i chipups og dips.

Uij, hvor er jeg blevet øm. Det var en fed måde mullerne sovsede til på, egentlig en sjovere træning end de sædvanlige 4x8 eller lign. Der er en del volumen og udtrætning, så det er vel primært hypertrofiorienteret, formoder jeg.

Det kunne jeg godt finde på at gentage, så tak for inspirationen.

 

Så lidt :-) Synes også det er godt da de første sæt med lave gentagelser virker lidt som opvarmning. 

Både styrke og hypertrofi skulle det være godt for. Men der er det afgørende nok mere at man er vedholdende med at få det lavet jævnligt. Så betyder reprange knap så meget :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onsdagstræning i abeskuret:

 

Front squat - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 3x100kg, 5x80kg (alt uden bælte. Plejer at have bælte på de tungeste.)

Bænkpres(3sek pause i bunden på hver rep) - (5x50kg, 5x50kg), 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x90kg, 5x80kg 

Rotator cuff - 3sæt x mange

Laterels - 3sæt

 

Lille fin grundtræning. Der blev dikteret bænkpres med lang pause af Blackice. 3seks pause. Også kaldet Dimitry bænkpres. Uhh det var lang tid siden. 80-100kg var rigeligt :-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fredags cardio på arbejdet:

 

Concept II roergometer - 2000meter (7min og 44sek)

Løbebånd - 20min (5,5km/t og 6-15% hældning)

 

Mit cardiovaskulære niveau lyver ikke. Jeg får bare ikke pulsen op særligt ofte. Og så er det utopi at tro man kan ro sub 7min på en 2000meter. Hvilket jeg dog heller Ikke Prøvede på. Skulle Bare igennem :-D 

Men super lækkert at få lavet lidt cardio trodsalt. Mine lats og ben er pænt ristet efter træningen i Onsdags. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdags lynrunde i abeskuret:

 

Floorpress - 10x50kg, 10x50kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x125kg, 3x130kg, 3x125kg, 3x120kg, 3x110kg, 3x100kg (Godt med overskud idag :-) )

French press - 15x40kg, 15x50kg, 15x60kg

Rotator cuff - 3sæt

 

Fin lille runde. Styrke i fremgang :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndag morgen i abeskuret:

 

Hyper ext - 4sæt x 25reps

Stående læg - 4sæt x 30reps

Barbell lunges - 3sæt x 10/10reps med 50kg (Gad ikke rigtigt front squat idag så det blev denne til benene)

Kb Rows - 3sæt x 10/10reps med 48kg

DB curls - 5sæt x 12reps med 19kgs håndvægte

Wrist roller - 1sæt

 

Tjaa, morgentræninger er ikke lige min kop the. God jul for høvlan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 timer siden, Onkel Troels skrev:

Tjaa, morgentræninger er ikke lige min kop the. God jul for høvlan...

Jeg havde faktisk en rigtig fin tidlig formiddagstræning i går. Normalt træner jeg ikke før kl. 11, med mindre vi er ude i decideret tvang. Mit problem med tidlige træninger er at ryg og hofte ikke rigtigt har været igang og blevet bevæget nok. Det, og så kombineret med at man er dehydreret fra natten gør at tidlige træninger aldrig rigtigt har fungeret for mig.

Edited by salt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fedt med 1-10-1 arbejds chins Troels.

I mine rigtig goe perioder ka jeg køre dem 5x ugentlig supersætter med dips. Det gir en masse dejlig low impact volumen. 

 

Mit gammelmands program blir udentvivl chins + dips 1-10-1 Morgen og 1 times løb aften. 5x i ugen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 23/12/2018 at 13:15 , salt skrev:

Jeg havde faktisk en rigtig fin tidlig formiddagstræning i går. Normalt træner jeg ikke før kl. 11, med mindre vi er ude i decideret tvang. Mit problem med tidlige træninger er at ryg og hofte ikke rigtigt har været igang og blevet bevæget nok. Det, og så kombineret med at man er dehydreret fra natten gør at tidlige træninger aldrig rigtigt har fungeret for mig.

Du har nok ret i at man bare skal tage sine forholdsregler ved at forvente mere opvarmning samt opfyldning af væske. Rigtig god pointe :-) 

Nogle gange har jeg simpelthen startet med små øvelser/muskelgrupper først og sluttet med store. Sådan lidt omvendt. Det virkede lettere overkommeligt på den måde. 

 

På 23/12/2018 at 14:06 , TRS skrev:

Fedt med 1-10-1 arbejds chins Troels.

I mine rigtig goe perioder ka jeg køre dem 5x ugentlig supersætter med dips. Det gir en masse dejlig low impact volumen. 

 

Mit gammelmands program blir udentvivl chins + dips 1-10-1 Morgen og 1 times løb aften. 5x i ugen. 

Tak tak.

Vild volumen. Hvis du kalder det gammelmandstræning så ville jeg gerne kunne udfører din gammelmandstræning :-D 

 

 

På 23/12/2018 at 14:09 , TRS skrev:

Hvis man vil være klam supersætter man også med 1-10-1 børpis... dog ik velegnet til job da man blir lidt våd.

 

Ja, det lyder ondt. Hader børpis. Dem gider jeg simpelthen ikke :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

 

Front squat - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x90kg

Læg - 3sæt x 30reps

AB wheel - 3sæt x 15reps

Manse board squat - 3sæt x 8reps (tempo525)

Ring Rows - 3sæt x 12-15reps

Floorpress - 10x50kg, 10x50kg, 10x50kg, 1x100(Nej, mit venstre AC-led ville ikke være med til det.)

Lidt DB press med 20kgs håndvægte men det generede også mit AC led. Øv.

 

En lidt lortet træning med semikvalme efter julefrokost igår med snaps og store mængder mad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning i abeskuret:

 

Hyper ext - 50xmig, 30xmig, 30xmig, 30xmig, 30xmig

Chest supporter DB Rows - 5sæt x 10reps med 27,5kgs håndvægte

Læg - 5sæt x 30reps

Band Rows - 8sæt x 12reps

Kb swings - 20x24kg, 20x32kg, 20x40kg

Bulgarien split squat - 3sæt x 10/10reps

French press - 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 4x70kg, 20x40kg (Der var udsolgt på de 70kg. Har før lavet en 10er med den vægt. )

 

Udemærket runde. Ville gerne have haft mere tid. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

 

Kb press - 10x12kg, 10x16kg, 10x20kg, 10x24kg, 10x32kg, 10x24kg, 10x20kg, 10x16kg, 10x12kg

DB laterels - 3sæt x 12reps med 19kgs håndvægte

Isolated DB curls - 3sæt x 12reps med 19kg

Triceps - 4sæt x 10-20reps (4 forskellige øvelser)

Air squat - 1sæt x 50reps (Bare lige for at få lidt blod til benene)

 

En lille træning her 1.januar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onsdags lyntræning i abeskuret:

 

Frivend - 2sæt x 10reps med 50kg

High Box Squat - 10x50kg, 10x100kg, 10x100kg, 20x110kg (Lavet til en alm. Træningsbænk. Kan holde fødderne parrelle og det genere ballen mindre end dybe squats)

Military press - 3x50kg, 3x60kg, 3x70kg, 3x80kg, 3x85kg, 15x60kg (Kørte helt ok)

 

Tog Ca. 20min. Ingen omklædning. Bare hurtig ud i skuret og tilbage til de faderlige pligter :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 timer siden, BLACKICE skrev:

Ok ok ok, det er faktisk et ret barskt Military pres det der.

Det kan jeg ikke

Tak :-) Kørte godt. Betalte sig med få reps på opvarmningssættene. Men der var heller ikke til meget mere. Nok ikke mere tænker jeg. 

PS. Prøv. Jeg tror du kan. Dit bænk er noget bedre end mit :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now