Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

Lørdags træning i abeskuret:

 

Low box squat - 10x50kg, 10x50kg, 10x70kg, 10x100kg, 10x100kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg (God runde)

Baglår med elastik - 4sæt x 15reps

Box stepups - 4sæt x 8/8reps +15-25kg

Manse board squat (tempo525) - 4sæt x 8reps med +0-20kg

Siddende skulderpres - 10x50kg, 10x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x90kg

Flat DB press - 4sæt x 10reps med 35kgs (med pause i bunden)

KB upright Rows - 4sæt x 20reps med 32kg

 

Air bike - 4min (10sek on/ 20sek off)

 

Rigtig god træning idag :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagsarme i abeskuret:

 

DB Arnold curls - 4sæt x 15reps med 19kgs

Barbell Curls - 4sæt x 8reps med 50kg

DB Spider curls - 4sæt x 10reps med 19kgs

Supersættet med

Chest supported DB Rows - 4sæt x 10reps med 35kgs

Isolated DB curls med eccenntrisk overpres - 1sæt x 15reps

 

Efter en lang gåtur i skoven med familien. Herligt :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

 

Airbike - 50kcal (2min og 37sek)

 

Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps

Sumo dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 10x150kg, 1x180kg, 1x200kg, 1x210kg, 10x150kg (dobbelt overhåndsgreb på nær de 3 singler. God runde. Både at kunne reppe 10ere med 150kg med dobbelt overhånd og lave en singel på 210kg hvor der var til lidt mere :-) )

Bend over Rows - 5sæt x 10reps med 100kg

Bend over Rows (fat gripz/pause i top) - 5sæt x 12reps med 50kg

Coc T og 1er - lidt blandet sæt

KB suit case Holds - 3sæt x 30/30sek med 48kg

Smal bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x100kg

DB laterels - 3sæt x 12reps med 19kgs

DB triceps ext - 3sæt x 12reps med 10kg

Buttom Up KB press - 1sæt x 10/10reps med 20kg

 

Airbike - 50kcal (2min og 6sek)

 

Rigtig fin træning :-) ryggen føltes stærk og cardio en var bare klam. Min pressestruktur specielt pattøjet føltes lidt brugt og mangler lidt pop i de øvelser. Men alt i alt godkendt træning :-)

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

 

KB press - 10/10x24kg, 10/10x24kg, 10/10x24kg, 10/10x24kg, 10/10x24kg, 10/10x32kg, 10/10x24kg, 10/10x24kg, 10/10x20kg, 10/10x20kg

DB Lean away laterels - 4sæt x 12reps (så vidst muligt hold i toppen)

Bænkpres + bands - 10x50kg, 10x50kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x80kg (Svært at sige hvor meget ekstra elastikkerne lagde på i toppen. Men nok til at 110kg var en max 5er på dagen)

Isolated DB hammer cheat curls - 4sæt x 10/10reps med 35kgs (Lidt armwreslter inspireret)

Pronator Band curls - 4sæt x 10reps (Også armwrestler inspireret. Pronator Teres fik tæsk)

Hængende med hoved nedad i ringene og Shrugs med kropsvægt :-D - 4sæt x 12reps (Sjov øvelse)

 

Airbike - 6min (10sek on / 20sek off)

3min pause

Airbike - 4min (10sek on / 20sek off)

 

Fin træning med 4 unger flyvende om ørene på mig. Ofte et irritationsmoment men idag var det sgu meget hyggeligt :-D

 

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning i abeskuret:

 

Hyper ext - 4sæt x 25reps

Supersættet med

Planke - 4sæt x 1min

DB Rows - 5sæt x 15reps med 35kgs

Bend over Rows - 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg, 10x110kg, 10x100kg

Pullups - 5sæt x 6reps (Lidt påsketyk)

Incline bænkpres - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg 

 

Tja, ville egentlig have lavet noget mere men der skulle gynges unger og konfliktmægles imellem dem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdag:

 

Løb - 30min (Fedt fedt. Laaaang tid siden sidst. Naturligvis ikke hurtigt men dejligt bagefter)

Air bike - 30kcal (1min og 26sek)

Airbike - 8min (20sek on / 40sek off)

 

Tiltrængt cardio. Dejligt :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fredag:

 

Pullups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (55reps ialt)

Standing kabel Rows - 5sæt x 12reps

Facepulls - 5sæt x 12reps

Arm wrestler Curls - 2sæt

 

Fin hurtig omgang ryg. Føler mig tung i chins hvilket jeg nok også er. Det der coronahejs ændre lidt på spisemønsterne for mig. Eksempelvis får jeg næste boller med smør og ost hver morgen. Hvor jeg på almindelige arbejdsdage mange gange ville springe morgenmaden over. 

Nå, men imorgen cykler jeg en tur på mountainbiken med en kammerat. Også lang tid siden den er blevet luftet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag.

 

Mountainbike ~ 30min (Min kæde sprang sgu efter Ca 15min. Øv, småløb med cyklen hjem)

 

Derfor.... abeskuret:

 

Low box squat - 10x50kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x110kg, 5x100kg (Laaangt under vandret. Den er sej at starte helt dernede. Tanden lavere end sidst)

Seated DB shoulderpress - 10x19kgs, 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 8x35kgs (Nice med skulderpres med 35erne igen. Sad super)

 

Lidt senere...

Seated DB shoulderpress - 3sæt x 10reps med 27,5kgs

Triceps pushdowns - 5sæt x. 12reps

800meter løb i roooligt tempo...

 

 

 

 

 

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdag i abeskuret:

 

Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 10x70kg, 10x90kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg

High incline DB press - 3sæt x 12reps med 27,5kgs

Flyers - 2sæt

DB laterels - 3sæt x 15reps med 19kgs

Senere....

 

Mountainbike ~ 1time

 

Dejlig tur på bjerggeden med min kammerat. Ikke så teknisk rute men fint til vores niveau og der blev da trådt en del kilometer. Godt for kondien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onsdag:

 

Løb ~ 30min ( I meget bakket terræn. Hold da kæft det var tyk mand på puch maxi op ad bakkerne :-S Men suveræn smuk rute og vejr)

....

Abeskuret:

 

Band Rows - 4sæt x 12reps

Ring Rows - 4sæt x 12reps

Hyper ext - 4sæt x 20reps

 

Band pulldowns - 4sæt x 15reps

KB upright Rows - 4sæt x 12-15reps med 40kg

Pullups (widegrip) - 4sæt x 6reps

 

Airbike - 4min(10sek on / 20sek off)

 

 

Superfin træning. Var positivt overrasket over mit løb. Ok, jeg er en tykmandsløber og alt det der. Men formåede trodsalt at gennemfører en meget bakket rute. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdag....

Brugte hele dagen på at samle et drivhus :-S Kæft, noget skrammel...

Skulle lige løsne kroppen op og blive forpustet eftersom jeg allerede svedte som pisket over at skulle samle det monstrum..

 

Air bike - 50kcal, 40kcal, 30kcal, 20kcal, 10kcal (Ca. 2min. Pause imellem hver tur. Fik ikke noteret tiderne)

 

Kæft jeg er træt nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag:

 

Mountainbike - 56min (Lækker tur med en kammerat)

 

Abeskuret:

 

Dumbell shoulderpress - 20x19kgs, 10x27,5kgs, 10x35kgs

Lunges - 3sæt x 20reps

Mave på rygbænk - 3sæt x 20reps

Pullups - 3sæt x 8reps

 

Airbike - 8min (20sek on / 40sek off)

 

Super runde idag :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdag:

 

Mountainbike ~ 60min (Igen en tur med min kammerat. Det er efterhånden blev en god vane :-) Synes allerede jeg er blevet en smule bedre teknisk. Eller dvs. Er blevet lidt bedre til balancen og kører opad. Fin gammelmandsmotion ihvertfald :-) )

 

Abeskuret:

 

Low box squat - 10x50kg, 5x100kg, 10x100kg, 10x100kg (Boksen langt under parrel så sværere end alm. Squat)

Incline dumbell press - 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs

Bare lige så der også blev lavet lidt styrke :-)

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

 

Sumo dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 10x140kg, 5x170kg, 2x180kg, 5x170kg (overhåndsgreb)

Dødløft - 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg(overhåndsgreb)

Pullups(widegrip) - 6xmig, 6xmig+5kg, 6xmig+10kg, 6xmig+15kg, 4xmig+20kg, 6xmig, 6xmig, 6xmig

DB Spider curls - 5sæt x 12reps med 19kgs

AB wheel - 3sæt x 12reps

Bænkpres - 20x50kg, 20x60kg, 20x70kg (lidt let til patten for at kunne sige man har været der)

 

Air bike - 20min (puls lå ret fast omkring 140-145)

 

Lækker træning. :-)

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag:

 

Mountainbike - 1time og 18min

 

Ny PR mht til tid kørt. Fed tur. Vi havde en mere rutineret MTB gut med os ude og vise os nogle fede ruter. Øj, der blev virkeligt kørt nogle stejle bakker idag. Helt klart mere brugt end jeg har været på de tidligere turer. Men det er også tydeligt at al for meget kropsvægt er en ulempe når det går op af bakke. 

 

Nå ja. Så har Haftthor lige lavet ny rekord i dødløften med et 501kg dødløft :-S Crazy shit..

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, Gregers TF skrev:

501 - holy mother fu..... 

Jeg har ingen anelse om hvad den gamle rekord var på men at lette over et halvt ton fra gulvet. Det er en slat!

Det var Eddie Halls 500kg dødløft for 4 år siden. Det var jo i sig selv sindsygt at Eddie dengang tog rekorden fra 464kg og til 500kg. Ingen har siden været tæt på at slå. HalfThor slår den så med overskud. De 2 var haft en 'beef' og det er der så kommet en boksekamp ud af, som de begge kommer til at tjene mange penge på. Måske lidt uskønt med dæmme god underholdning IMO :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndag i abeskuret:

Hyper ext - 3sæt x 30reps

Flat DB Press - 10x27,5kgs, 10x35kgs, 8x45kgs, 8x45kgs, 8x45kgs (Prøvede at lave nogle 45ere ud at mine 35ere med lidt 5ere og gaffatape. Gik ok med at presse dem. Fokus er dog mest på cardio i øjeblikket så styrketræningen er sat på vedligeholdelsesniveau)

 

Fin nok. Ingen omklædning. Bare lige hurtig træning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now