Morgenmad ?!


Sabbe
 Share

Recommended Posts

Æg, kylling, eller okse med grøntsager!!

Oksen (bøf) kan godt være lidt tung om morgenen.

Min optimale morgenmad ser gerne således ud:

3 æg, eller et kyllinge bryst, eller en 200 gr. bøf.

Et par gulerødder

En tomat

Hvidkål, Brocolli, løg og blomkål varmet hurtigt på panden - kun varmet - ikke ristet eller blødgjort.

SÅ fås det ikke meget bedre :4mewantfood: :superman: :4mewantfood:

- og JA, indlægget er ment seriøst :wink: Og JA, jeg laver min mad om morgenen - hvis der ikke er tid, laver jeg kødet aftenen før. Det tager lidt tid at vænne sig af med alle de der åndsvage morgenmadsprodukter, men til gengæld har man POWER efter sådan et måltid!! :smile:

Kan måltidet af uranselige årsager ikke lade sig gøre, står min morgenmad gerne på:

Havregryn m. rosiner, hasselnødder og/el. valnødder, div. frugt en masse, samt en god spiseske økologisk groft peanutbutter. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hej .

Har I nogle gode foreslag til morgenmadsprodukter ? - Sunde selvfølgelig (':

Er corn flakes godt ?

På forhånd tak

Corn flakes er ok uden at være fantastiske på nogen måde. De har en nogenlunde ernærringsmæssig profil (Kellogs: 370 kcal (7 g protein - 84 g kulhydrater (8 g sukker) - 0,7 g fedt). Men grundet den høje mængde kulhydrater og sukker, mætter de ikke i særlig lang tid (de får dit blodsukker igennem loftet, men lige så hurtigt i kælderen igen - det er ikke hele historien, men ellers så søg på glykæmisk indeks).

Havregryn derimod er jo helt fantastisk :smile: De indeholder ca. 389 kcal - ca. 13 protein - ca 68 g kulhydrater og ca. 6,5 g fedt. Dertil kommer ca. 9 g fibre, der er med til at holde dig mæt længere. Sammensætningen er ernærringsmæssigt bedre, du får kostfibre, du forbedre forholdet mellem dine kolesteroler, og du er mæt længere, og du kan løfte tungere og løbe hurtigere. Ok, måske ikke de to sidste, men ellers.

Så alt i alt: Havregryn!

Mvh.

Zorn.

Edited by Zorn
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

35 g. havregryn, der tilsætter du lidt vand så grynene svømmer og smider det i mikrobølgeovnen i 2-3 min. så det danner sig til havregrød.

Så kan du skærer 100 g. grapefrugt el. andre slags frugt efter din smag, bare ik æble, det er dumt at starte dagen med et æble da det sætter mavesyren i gang for hurtigt. men anywa ja, du skærer frugten i små stykker og ligge på grøden med noget Cheasy A38 :]

Det er mums.

Link to comment
Share on other sites

Havrefras for the win!!!

Energi 1465 kJ (347 kcal)

Protein 10,5 g

Kulhydrat 60,5 g

- heraf sukkerarter 13,0

Fedt 7,0 g

- heraf mættet fedt 1,3 g

- heraf flerumættet fedt 3,0 g

Kostfibre 14,5 g

Her er specs for de der rugfras:

Energi 1433 kJ (338 kcal)

Protein 10 g

Kulhydrat 80 g

- heraf sukkerarter 5,0 g

Fedt 4,0 g

- heraf mættet fedt 0,7 g

- heraf flerumættet fedt 1,7 g

Kostfibre 13,6 g

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share