Klaus Riis med opdateret profil


S.K
 Share

Recommended Posts

Det har det med sagen at gøre, at hvis de kun tester for steroider i off season og han er testet positiv, så er der vel ikke så meget mere til det. Det er jo ikke fordi han bare har røget en joint, vel?

Nej, men der findes feks. kosttilskud som tidligere har fået folk til at teste positiv for diverse hormoner. Dette burde han så have været opmærksom på, såfremt det er tilfældet. Med hensyn til hvad der testes for out-of-competition kan du se det hos ADD.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Der er vel ingen protein produkter, der gør at man tester positiv for steroider?

Det er jo det de tester for offseason, AS og antiøstrogener og sløringsstoffer.

Dvs. Enten er produktet forurenet, eller også har manden dopet sig.

Den klassiske med at et kosttilskud er synderen er meget lidt troværdig.

Link to comment
Share on other sites

Der er vel ingen protein produkter, der gør at man tester positiv for steroider?

Det er jo det de tester for offseason, AS og antiøstrogener og sløringsstoffer.

Dvs. Enten er produktet forurenet, eller også har manden dopet sig.

Den klassiske med at et kosttilskud er synderen er meget lidt troværdig.

Enig og hvis det nu skulle passe at hans proteinpulver er fyldt med steroider, så burde det være muligt at teste det...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Naturally Helps The Body Increase Testosterone Production!

At Gaspari Nutrition, we are constantly researching to find the very best in advanced sports nutrition. We have now found it with new Novedex XT. With its patent-pending formula Dianestrozole, studies show Novedex XT to be significantly better than any of the competition including formestane and 3,6,17-androstenetrione in modulating estrogen levels in the body and increasing natural testosterone levels. Actual studies have shown that the active ingredient, 3,6,17-androstenetrione, found in a popular anti-estrogen testosterone trigger probably converts to the estrogens 6-keto-estrone and 6-keto-estradiol while Dianestrozole can not. Unlike formestane (4-hydroxyandrostenedione which converts to 4-hydroxytestosterone in the human body), Novedex XT does not have any androgenic metabolites that could cause HPTA (Hypothalamic Pituitary Testes Axis) suppression.

Man kan sige meget, men når man leger med sådanne ting, så er det en god idé at tjekke om produktet er på doping listen eller ej.

Hvis man bare læser på navnene for de aktive ingredienser så burde alarmklokkerne ringe.

Det er ikke så svært at e-maile doping.dk eller ringe til deres hotline, hvis man er i tvivl :smile:

Kender flere fitness konkurrenter og styrkeløftere der har denne praksis. I såmme åndedrag kan det nævnes hvordan jeg kender flere styrkeløftere, der naturligvis spørger til den medicin (ikke præstationsfremmende) de bruger både in og off season.

At få nedsat straffen til det halve, pga. hensyntagen til hans uvidenhed, kan han kun være tilfreds med.

ADD beskriver endda hvordan producenten advarer brugere af produktet, og anbefaler dem at kontakte den relevante antidopingmyndighed.

Så kan man ikke få meget mere hjælp :nonono:

Riis' dumhed er en god advarsel til alle os andre. Man er 100% ansvarlig for selv at undersøge, om de produkter man indtager er tilladte i ens givne sport.

Det er også en reminder om ALTID at angive ALLE de kosttilskud man anvender. Havde Riis ikke gjort det, havde han stået MEGET skidt under behandlingen af hans positiv test.

Link to comment
Share on other sites

Der er dog noget der ikke stemmer overens :

Novedex XT Proprietary Blend 60mg

6, 17-keto-etiocholeve-3-ol tetrahydropyranol

3, 17-keto-etiochol-triene

3’,5,7-trihydroxy-4’-methoxyflavone

Boldenon

androsta-1,4-diene-3,17-dion

Den molekulære opbygning stemmer ikke overens, og boldenon er i familie med kvæg hormoner ( ganabol,boldone osv). Og jeg tror simpelthen ikke på at et proffesionelt foretagende som Gaspari nutrition propper kvæg hormoner i deres kosttilskud, uden at det står nævnt nogen steder!

Kan ikke se hvordan ADD skulle kunne "fejl" teste for et så udbredt hormon.

Det er en om`er!

Edited by Fyldt op
Link to comment
Share on other sites

Der er dog noget der ikke stemmer overens :

Novedex XT Proprietary Blend 60mg

6, 17-keto-etiocholeve-3-ol tetrahydropyranol

3, 17-keto-etiochol-triene

3’,5,7-trihydroxy-4’-methoxyflavone

Boldenon

androsta-1,4-diene-3,17-dion

Den molekulære opbygning stemmer ikke overens, og boldenon er i familie med kvæg hormoner ( ganabol,boldone osv). Og jeg tror simpelthen ikke på at et proffesionelt foretagende som Gaspari nutrition propper kvæg hormoner i deres kosttilskud, uden at det står nævnt nogen steder!

Kan ikke se hvordan ADD skulle kunne "fejl" teste for et så udbredt hormon.

Det er en om`er!

Tror ikke på at ADD har lavet en fejl.

Det kan sagtens være at metabolitter fra de ovennævnte stoffer bliver til Boldenone

I og med det påvirker østrogenniveauet kan det være produktet kan bruges i PCT.

Det er jo almindeligvis produkter der påvirker østrogen receptorer der bruges som PCT.

Clomid og Novaldex f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke på at ADD har lavet en fejl.

Det kan sagtens være at metabolitter fra de ovennævnte stoffer bliver til Boldenone

I og med det påvirker østrogenniveauet kan det være produktet kan bruges i PCT.

Det er jo almindeligvis produkter der påvirker østrogen receptorer der bruges som PCT.

Clomid og Novaldex f.eks.

Nu ved vi jo ikke hvor meget den givne mængde boldenon der var i hans urin. Synes dog det er ærgeligt at ADD ikke går skridtet videre og får taget en blodprøve da det højst sandsynligt ville kunne udelukke boldenon fra udefrakommende injektioner.

ADD skriver f.eks. på deres egen hjemmeside :

I yderst sjældne individuelle tilfælde kan boldenon af endogen oprindelse vedvarende påvises med meget lave nanogram pr. mililiter (ng/ml) i urinen. Når en sådan lav koncentration af boldenon er rapporteret fra laboratoriet og anvendelsen af enhver pålidelig analysemetode (f.eks. IRMS) ikke har fastslået, at stoffer er tilført udefra, bør yderligere undersøgelser foretages ved at gennemføre yderligere tests. Når en yderligere pålidelig analysemetode (f.eks.IRMS) ikke er foretaget, skal den relevante anti-doping organisation iværksætte en længerevarende profil af idrætsudøveren ved at teste denne uden varsel mindst tre gange indenfor en periode på tre måneder. Hvis den længerevarende profil fra idrætsudøveren, der er iværksat, ikke er fysiologisk normal, skal resultatet rapporteres som et positivt resultat.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved vi jo ikke hvor meget den givne mængde boldenon der var i hans urin. Synes dog det er ærgeligt at ADD ikke går skridtet videre og får taget en blodprøve da det højst sandsynligt ville kunne udelukke boldenon fra udefrakommende injektioner.

ADD skriver f.eks. på deres egen hjemmeside :

I yderst sjældne individuelle tilfælde kan boldenon af endogen oprindelse vedvarende påvises med meget lave nanogram pr. mililiter (ng/ml) i urinen. Når en sådan lav koncentration af boldenon er rapporteret fra laboratoriet og anvendelsen af enhver pålidelig analysemetode (f.eks. IRMS) ikke har fastslået, at stoffer er tilført udefra, bør yderligere undersøgelser foretages ved at gennemføre yderligere tests. Når en yderligere pålidelig analysemetode (f.eks.IRMS) ikke er foretaget, skal den relevante anti-doping organisation iværksætte en længerevarende profil af idrætsudøveren ved at teste denne uden varsel mindst tre gange indenfor en periode på tre måneder. Hvis den længerevarende profil fra idrætsudøveren, der er iværksat, ikke er fysiologisk normal, skal resultatet rapporteres som et positivt resultat.

Så må man jo gå ud fra at koncentrationen har været ganske høj, med mindre man altså tror at ADD ikke følger egne retningslinjer.

Faktum er at Riis har taget ot produkt han IKKE skulle have taget.

Han kunne nemt have tjekket op på om det var tilladt eller ej.

Det koster ham et års udelukkelse. Ikke en dårlig deal for ham, da han stod til 2år oprindeligt.

Link to comment
Share on other sites

Der er vel ingen protein produkter, der gør at man tester positiv for steroider?

Det er jo det de tester for offseason, AS og antiøstrogener og sløringsstoffer.

Dvs. Enten er produktet forurenet, eller også har manden dopet sig.

Den klassiske med at et kosttilskud er synderen er meget lidt troværdig.

jo, et større studie har fundet at op til 13 % af kosttilskud er forurenet med rester af prohormoner... Det er nogle år gammelt og nu hvor prohormoner også er blevet ulovlige i USA er tallet sikkert mindre, men det er altså et reelt problem.

Iøvrigt, selvom han skulle være blevet kontamineret via et kosttilskud og kunne komme med en prøve af det som også var kontamineret, ville han stadig være testet positiv og underligge for alle de sanktioner der måtte være. Det er ADD's og WADA's standpunkt at det er folks eget ansvar hvad man har i kroppen.

edit: det er mig faktisk nyt at man kan få uvidenhedsrabat.... skrev denne post få de sidste 3-4 stykker blev smidt op, derfor ser den lidt ude af kontekst ud...

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste der tænker det ville jeg også ha sagt hvis jeg var røget i fælden ?

Det er jo ikke bare hvad han siger. Tag lige og läs hvad ADD skriver i brevet som er scannet ind på siden som SK linkede til.

personligt synes jeg det er billigt sluppet for at väre så dum.

Link to comment
Share on other sites

jo, et større studie har fundet at op til 13 % af kosttilskud er forurenet med rester af prohormoner... Det er nogle år gammelt og nu hvor prohormoner også er blevet ulovlige i USA er tallet sikkert mindre, men det er altså et reelt problem.

Iøvrigt, selvom han skulle være blevet kontamineret via et kosttilskud og kunne komme med en prøve af det som også var kontamineret, ville han stadig være testet positiv og underligge for alle de sanktioner der måtte være. Det er ADD's og WADA's standpunkt at det er folks eget ansvar hvad man har i kroppen.

edit: det er mig faktisk nyt at man kan få uvidenhedsrabat.... skrev denne post få de sidste 3-4 stykker blev smidt op, derfor ser den lidt ude af kontekst ud...

Mon ikke rabatten også gives fordi han selv aktivt sørgede for at blive testet?

Jo det gør ham kun endnu mere clueless, men vidner da om at han ikke gjorde noget i ond tro.

Mht. det studie er det troværdigt?

Jeg fik at vide at studiet var bestilt af IOC og blev brugt som argumentation til, kun at købe kosttilskud fra firmaer, IOC medlemmer havde økonomiske interesser i.

Det er jo gevaldigt bekymrende, at man kan få positiv tests af forurenede produkter. Men ville vi ikke se langt flere positiv tests hvis forureningsproblemet vitterligt var SÅ stort?

Forsvaret med forurenede produkter i forbindelse med positiv tests har i alle de tilfælde, jeg har kendt lidt til sagen, været løgn fra enden til anden.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke bare hvad han siger. Tag lige og läs hvad ADD skriver i brevet som er scannet ind på siden som SK linkede til.

personligt synes jeg det er billigt sluppet for at väre så dum.

Jeg har skam læst det hele og der er efter min mening ikke noget der beviser at det rent faktisk er det der Novedex XT der har givet den positive prøve blot at den kan give det.

Når det nu er sagt, har jeg også før sagt at jeg ikke tror at ham Klaus Riis er dopet og det står ved magt. . .

Jeg vil bare sige at de to breve beviser _IKKE_ noget som helst.

Edited by ziwe
Link to comment
Share on other sites

Jeg har skam læst det hele og der er efter min mening ikke noget der beviser at det rent faktisk er det der Novedex XT der har givet den positive prøve blot at den kan give det.

Når det nu er sagt, har jeg også før sagt at jeg ikke tror at ham Klaus Riis er dopet og det står ved magt. . .

Jeg vil bare sige at de to breve beviser _IKKE_ noget som helst.

Er det bare mig, eller er det en lille smule selvmodsigende?

Du siger at du ikke kan se noget endegyldigt bevis for at det er ovennævnte produkt, der er skyld i den positive prøve. Men faktum er, at han har afleveret en positiv prøve, og dermed har forbrudt sig på reglerne. Men du siger samtidig at du ikke tror han er dopet.

Men faktum er jo, at uanset om det stammer fra kosttilskud eller ej, og om han har vist det eller ej, så er der stadig fundet ulovlige stoffer i hans urin. Og stofferne kan ikke differentiere om man har taget dem med forsæt eller uagtsomt. De har stadig en effekt.

Personligt håber jeg at sagen er blevet lukket, for jeg er tror på at han langt henad vejen har opnået sine resultater på et hvidt stykke papir. (Bortset fra da han besluttede sig for at købe ovennævnte kosttilskud.)

Jeg tror ikke man kan snakke om rabat. Jo, måske, men så vidt jeg ved er det den normale strafferamme for uagtsom omgang med kosttilskud.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare mig, eller er det en lille smule selvmodsigende?

Du siger at du ikke kan se noget endegyldigt bevis for at det er ovennævnte produkt, der er skyld i den positive prøve. Men faktum er, at han har afleveret en positiv prøve, og dermed har forbrudt sig på reglerne. Men du siger samtidig at du ikke tror han er dopet.

Men faktum er jo, at uanset om det stammer fra kosttilskud eller ej, og om han har vist det eller ej, så er der stadig fundet ulovlige stoffer i hans urin. Og stofferne kan ikke differentiere om man har taget dem med forsæt eller uagtsomt. De har stadig en effekt.

Personligt håber jeg at sagen er blevet lukket, for jeg er tror på at han langt henad vejen har opnået sine resultater på et hvidt stykke papir. (Bortset fra da han besluttede sig for at købe ovennævnte kosttilskud.)

Jeg tror ikke man kan snakke om rabat. Jo, måske, men så vidt jeg ved er det den normale strafferamme for uagtsom omgang med kosttilskud.

Hehe ja det kan jeg godt se er lidt misvisende, det jeg mener er at jeg tror ikke han var dopet med andet end det

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share