Begynder-tråden


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Øvelserne

Squat / Box squat / front squat

Dødløft / Ryg extension /

Lunges / Step-ups

Yates row / Bend over row / en-arms row

Hanging leg raise / evil wheel / Russian twist

Cuban pres /military pres

Chin/pull ups / træk til bryst

Bænkpres DB / incline DB / decline DB

+ lidt iso for biceps og triceps efter eget valg

Hvis jeg forstod havd øvelserne gik ud på så er programmet sikkert super :) aner ik lige hvad DB står for, men resten kan vel slås op et sted?!

Forresten. Har I nogle forslag til hvilke muskelgrupper man træner sammen hvis jeg skal lave mig et 2-split eller 3 split program?

Edited by BeneDeLux
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg forstod havd øvelserne gik ud på så er programmet sikkert super :) aner ik lige hvad DB står for, men resten kan vel slås op et sted?!

Forresten. Har I nogle forslag til hvilke muskelgrupper man træner sammen hvis jeg skal lave mig et 2-split eller 3 split program?

DB = dumbbell (håndvægte)

BB = barbell (vægtstang)

Øvelserne kan du se her.

Den side viser øvelserne inddelt efter muskelgrupper. Klikker du dig f.eks. ind på Chest, så viser den dig de øvelser der rammer brystmuskulaturen. Den viser bl.a. denne øvelse:

BB Bench Press, en forkortelse for bænkpres med vægtstang.

Sådan er der masser af øvelser til alle muskelgrupper.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

To korte og gode indlæg af Træben (Thomas Clarup) på martialarts.dk, første er kun ang. vægttab..

"meta analyse af de "store" kure ie South beach Atkins the Zone blandt andre viser ingen signifikant forskel på resultaterne. Det der virker er at systematisere tilgangen.

3 stenregler!

1 Der findes kun vand, the og kaffe

2 Halver mængden af ris, pasta, kartofler og brød. Ersat med grøntsager.

3 Spis mere der har haft øjne.

Når du har styr over det- er der mange mange bud på hvad der er bedst.

Venlig hilsen Thomas"

+

"Træning og vægttab bliver gjort meget meget kompliceret!

I praksis er det meget meget simpelt.

3-4 træninger om ugen kombineret med 3 stenregler.

Træninger er sammensat af følgende:

Squat, dødløft, powercleans

Pullups, chinups

Bent over rows

Bænkpres dips militar press

RKC planke rollouts

Sprinttræning 40 -400 meter. Løb eller roning.

Simpelt men absolut ikke nemt.

Det kræver selvfølgelig at man dedikerer tid og indsats til at forstå og praktisere øvelserne."

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Måske den pinned begyndertråd kunne trænge til en opdatering. Jeg kan ikke få t-nation linksne til at virke.

Jeg har lige klikket alle T-nation links igennem og de virker fint.

Kan den måske have været nede lige da du prøvede, eller en fejl 40? :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg savner at begynder tråden var langt mere guidet og ligetil.

Der burde være en tydelig guide til at få hjælp på forummet.

f.eks.

- skriv sådan og sådan, hvis du skal have hjælpe med et program

- post teknik i teknik tråden

jeg tvivl på at linksne er særlig hjælpsomme, fordi det størst problem man har som begynder er at sortere information (skidt fra kanel)

jeg savner også at artiklerne er lidt mere pragmatisk. F.eks. benpress istedet for squat til begynder osv.

jeg synes pouls kommentar er fine: men den skal rettes mere mod modtageren. Særligt essense er god = væk fra 5*5 squat,dødløft osv. og til noget mere pragmatisk. Hvad kan folk styrer....

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes rådene er intetsigende og åndssvage, Mads.

Uddyb hvorfor.

Du bør forstå at som nybegynder er det svært at overskue for meget. Mange går døde hurtigt af den årsag at de får for meget at vide på for kort tid.

Det tager tid at lære og indstudere gode vaner.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Uddyb hvorfor.

Du bør forstå at som nybegynder er det svært at overskue for meget. Mange går døde hurtigt af den årsag at de får for meget at vide på for kort tid.

Det tager tid at lære og indstudere gode vaner.

og ja, der er træningsdelen, netop ikke særlig brugbar.

Link to comment
Share on other sites

Uddyb hvorfor.

Du bør forstå at som nybegynder er det svært at overskue for meget. Mange går døde hurtigt af den årsag at de får for meget at vide på for kort tid.

Det tager tid at lære og indstudere gode vaner.

Jeg er udmærket klar over hvordan en person med lav fysisk forberedelse skal håndteres træningsmæssigt.

En af grundende til at jeg opponerer mod dit indlæg er at, der blot er slynget noget tilfældigt ud. Jeg ville aldrig sætte en nybegynder til at lave overstående. Hell, jeg ville aldrig sætte nogen til at lave overstående.

At sætte en nybegynder til at lave dødløft, powercleans, bent over rows og squat er opskrift for katastrofe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mark Hyman* MD som er den førende amerikansk sundhedsforsker, har videnskabligt bevist, hvordan disse 7 punkter udrenser og genopbygger kroppen på sundeste vis, samtidig med, at du smider op til 14 kilo over 8 uger. Og du kan spise dig mæt hver dag.

Hvad er en sundhedsforsker?

Hvordan definerer du førende?

*se evt. Mark Hyman MD på youtube. Hans videnskabsindlæg kræver dog måneder at læse og forstå til fulde, medmindre 3-4 læger hjælper med oversættelsen.

Kan du ikke henvise til nogle af Mark Hymans primære papers, som giver en videnskabelig forklaring på tilgangen til vægttab

Jeg glæder mig til at du griber chancen og svarer på disse spørgsmål :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har haft stor glæde af artikler, som er at finde her: http://www.abilicaonline.dk/artikler/, da jeg startede op, og har brugt mange af de øvelser derfra. Man kan også downloade en app, hvor man kan træne med interval-træning.

Virkelig god tråd, har fået meget inspiration bare af at se den igennem! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share