The Road To A world Championship - Old School Gladiator Conditioning


Achilles
 Share

Recommended Posts

BJJ

Vi var seks til træningen idag, så vi lavede tre stationer,hhv to stationer med teknik og en hvor der blev rullet.

Jeg skiftede hele hele tiden 1-1 så jeg rullede en omgang og teknik en omgang, så det blev til en del sparrings runder for mig idag.

Det er længe siden jeg har sat turboen på og været aggressiv, men da der er under en uge til trejde choke cup var det på tide at vise flaget hvilket også blev gjort.

Jeg har ikke lige nogen klar ide om hvor mange runder det blev til, men vi trænede i tre timer hvor jeg rullede hver 6 min. Den sidste times tid blev der rullet næsten non stop og formen føles god. jeg sluttede også af med en tyve minuters kamp mod Søren "the ironman"

Styrke

BJJ Spec. MAX day 2. 3 set, 3 reps, 120s rest, 5RM

Lunges 2x16kg(32) 1x19(38) 306kg

Deadlift 2x37,5(95) 1x38.75(97.5) 862.5kg

Row 3x75 675kg

Narrow grip bench press 1x25(70) 1x26.25(72.5) 1x 27.5(75) 652.5kg

Total Tonage : 2496kg

Pre/rehab

Lying external band rotations 3x10

Div udstræknings øvelser mellem alle øvelser som blev holdt i 2x45s

Løb hjem 3.9km ifølge krak : 16:22

Det er knap et minut over min bedste tid, men de skide smerter jeg har fået i min side er begynd at vise sig tidligere nu.

Skal virkelig have nogen til at kigge på det.

Extra stuff

- Skulle have haft pull througs, men jeg dropper øvelsen helt da jeg føler jeg har nok hofte og balle øvelser.

Skifer den nok ud med clean and jerk.

- Styrken og motivationen var stærkt påvirket af de tre timers BJJ vi forinden havde haft, men sådan går det jo.

- Har fisk i ovnen og en omelet på panden, så lige om lidt er der ædegilde..

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 5-5-2010 Choke cup IV

Deltog for 3 år i træk i vores interne turnering.

Jeg havde lagt mig syg med influenza og feber onsdagen før stævnet og havde egentlig besluttet mig for at melde fra fra turneringen, men efter massivt gruppe press fra både egne rækker og konkurrenternes side valgte jeg alligevel at stille op.

Jeg nåede da heldigvis også at blive nogenlunde kamp klar, men jeg var sku langt fra på toppen og det havde en mærkbar indvirkning på min præstation.

Jeg var skrevet ind under -82g klassen og ugen forinden havde jeg vejet mig til 78 uden gi'en, men på en eller anden måde havde jeg præsteret at tage 5½kg på op til stævnet. ret godt klaret må man sige, specielt taget i betragtning når jeg ikke rigtig havde fået noget at spise siden onsdag. Så jeg tror muligvis lige jeg skal have efterset vores vægt :blush:

Heldigvis var det ikke noget større problem og jeg blev hurtigt rykket op i -88 klassen.

Tradition tro skal jeg åbenbart bare enten være syg, træt eller skadet når jeg deltager i turneringer, men sådan må det jo bare være, så jeg troppede op på måtten til min første kamp.

første kamp

kampen startede ud med lidt føling fra begges side, men min modstander tog hurtigt initiativet og forsøgte sig med en takedown som også lykkedes, mest af alt fordi jeg ikke prøvede at stoppe den og gerne ville ned i guarden og ligge. Det gav ham dog 2 points, men jeg tænker slet ikke i points og det er sku en fejl som bed mig lidt i røven senere på dagen..

Men fra guarden brugte min modstander vel de næsten 4-5 minutter på at passere hvilket dog ikke lykkedes ham. Fik sweepet ham og endte på toppen og vandt til sidst på points.

Anden kamp

Efter at have sovet mig igennem første kamp havde jeg fået lidt verbal skideballe fra egne rækker så jeg forsøgte at anstrenge mig lidt denne gang, men jeg havde simpelthen bare ikke mit hoved eller hjerte med i kampene..

Bruge nogenlunde samme "taktik" igen og lod min modstander tage mig ned og "arbejdede" fra guarden. kampen udartede sig på samme måde som min første kamp og jeg vandt igen på points.

-88 finalen

JP( leder af choke ) havde fat i mig efter anden kamp og bad mig tage mig sammen og da jeg skulle møde en af de få der kan presse mig fra vores egen klub ville det også blive nødvendigt hvis han ikke skulle løbe med sejren.

Min modstander startede med at forsøge sig på et shoot hvilket måske ikke var så smart da han er et hoved højere end mig og da han ved at jeg har et seriøst godt shoot forsvar.. når jeg faktisk gider forsvare mig :blush:

Det gik også galt og endte med at jeg var ved at tage ryggen på ham. Efter et minuts tid, endte vi i min guard hvor jeg tog ham i en armbar.

Første kamp i absolute

Jeg havde egentig tænkt at sove mig igennem endnu en kamp og bare ende i guarden, men da muligheden for at sweepe min modstander viste sig tog jeg den. han formåede dog at komme op at stå igen da jeg var for langsom til at udnytte sweepet og komme ovenpå. EFterfølgende forsøgte jeg mig med et dobbelt leg shoot som lykkedes og endte op i sidemount, hvor jeg dog ikke fik mine points for sidemounten.. :sneaky2:

Forsøgte herfra at få knee on belly, men i min iver glemte jeg at få styr på hans ærme inden og han rullede hurtigt ud og endte i turtle hvor jeg forsøgte at lave et kimura sweet.

Han havde dog fat i mit ene ben og brugte dét til at trække sig selv op med to gange i træk.

Kimura sweepsne var nogle forholdsvise kraftige power bursts og jeg kunne med det samme mærke svimmelheden begynde at vise sig. herfra gik det kun ned af bakke og hvad der startede ud godt, endte desværre skidt.

Han fik mig vendt og vi endte i guarden hvor han forsøgte at passere.

Efter noget tid lykkedes det ham at passere til sidemount, men jeg får hurtigt shrimpet væk så han til sidst ligger utroligt lavt på mig, her kan jeg så høre fra side linjen at jeg skal blive ved med at komme væk da det ikke tæller som sidemount det han har pt. Men da jeg er halv skidt tilpas og lige har brugt en god portion energi vælger jeg at forsætte min defensive og energi besparende stil ved at blive liggende.

lidt tid efter får jeg ham af og vi er igen tilbage i passerings gamet.

Til sidst ender vi i en de la riva guard variation med godt ti sek. tilbage hvor jeg vælger at holde positionen da jeg efter egen beregning er foran på points.

Det skulle bare vise sig at jeg ikke var og min vej mod absolut guldet stoppede.

Alt taget i betragtning kan jeg vidst kun være tilfreds med årets cup.

Jeg vandt guld i min egen vægt klasse på trods af jeg sov mig til den, hvilket et eller andet sted fortæller mig at jeg er på rette spor, for hvis jeg kan dét så glæder jeg mig til næste gang hvor jeg forhåbeligt vågner op og gør en indsats.

Absolut kampen tabte jeg jo og det er sku aldrig rart at tabe, men på den anden side har jeg lært noget af det og det er en premie i sig selv og det var helt klart en fortjent sejre med den fesne indsats jeg fremviste, så kudos til Salar som jeg glæder mig til at møde igen næste år og afgøre regskabet med :devil:

Det kan godt være det lyder en smule arrogant, men jeg siger sku tingene som de er lige ud af posen og det gælder begge veje, så når jeg møder folk der rykker mig fra hinanden så prøver jeg ikke at tage noget fra dem, men truth be told havde ingen af mine modstandere kunnet presse mig på en normal dag og det irritere mig, men det er der kun én person der kan holdes til ansvar for og det er mig selv!

Men ud over selve kampene var det også fedt at se de mange drenge igen fra skolerne rundt om bla. onkel troels som jeg også så rulle for første gang næste års heavy weight champ :4thumbup:

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Hey Champ

Det var sgu fedt at se dig kæmpe. Du virkede afslappet og i overskud når ud kæmpede. Lukkede mund og på ingen måder en presset vejrtrækning :devil::cool:

Synes sgu det er cool. Og den slags kommer kun af masser af tiders sparring i træningslokalet og til stævner. Måske ville du kunne ha' gjort kortere proces i nogle af dine kampe ved at være mere agressiv men omvendt fulgte du jo din gameplan og tog det mere roligt denne gang. Desuden var der jo næsten ingen der kunne passere din guard. Bortset fra Salar i den kamp du tabte.

Ps. Tak for tilliden mht til den sidste linie du skriver :bigsmile: Synes dog ikke jeg viste nogle champ takter i år. Men håber da på at kunne gøre det lidt bedre næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Hey Champ

Det var sgu fedt at se dig kæmpe. Du virkede afslappet og i overskud når ud kæmpede. Lukkede mund og på ingen måder en presset vejrtrækning :devil::cool:

Synes sgu det er cool. Og den slags kommer kun af masser af tiders sparring i træningslokalet og til stævner. Måske ville du kunne ha' gjort kortere proces i nogle af dine kampe ved at være mere agressiv men omvendt fulgte du jo din gameplan og tog det mere roligt denne gang. Desuden var der jo næsten ingen der kunne passere din guard. Bortset fra Salar i den kamp du tabte.

Ps. Tak for tilliden mht til den sidste linie du skriver :bigsmile: Synes dog ikke jeg viste nogle champ takter i år. Men håber da på at kunne gøre det lidt bedre næste gang.

Dét med vejrtrækningen har jeg fået at vide før og jeg kan kun give dig ret i at det kommer med tiden efter sparring og masser af sparring, men selvfølgelig også fordi man har et nogenlunde well rounded teknik set som gør en istand til at slappe af i div. situationer, bare rolig jeg ved der ikke går længe før du selv begynder at kunne kontrollere det og få pulsen ned.

Vi prøvede for sjov at se hvor lav min puls var til træning et par uger før stævnet og den var sku ikke meget over min hvile puls :blush:

Mht. den mulige kortere process så var jeg godt klar over at jeg ville blive irriteret på mig selv efterfølgende, hvilket jeg jo åbenlyst også er :laugh: men jeg følte at det næste skridt for min fremgang var at følge dén gameplan, det gør jeg stadig, på trods af jeg endte med at tabe til Salar, men fred være med det.

Næste år er du nok blevet blå bælte og så må vi se om vi krydser klinger da jeg vil prøve kræfter med jeres vægt klasse.

Men trols jeg synes netop du viste en del champ material, ihvertfald i din attityde, men også måden du rullede på. Det var meget afslappet for en hvid bælte og det synes jeg er lækkert at se. glæder mig til at se hvordan du har udviklet dig til næste år, selvom jeg regner og håber på at vi ses inden da :smile:

Mandag

Judo 19-21

Havde bestemt mig for at begynde til judo efter stævnet hvilket jeg så har gjort.

Det er ikke første gang jeg træner med, men da vi brugte en del tid på gulv teknikker sidt som jeg ikke rigtig kunne bruge til bjj synes jeg både det var træls tidsspilde, men også dårlig for min bjj da jeg lå og trænede teknikker som jeg essentielt ikke havde lyst til at kende til.

Så jeg var der kun én gang dengang, men judo har sku nogle ting at byde på stående og derfor valgte jeg altså at begynde igår.

Fik dog en snak med træneren om min hensigt for judo træningen og at jeg ikke var interesseret i de ting som jeg ikke bruge og jeg blev positivt overrasket da han sagde at jeg kunne bare lade være at træne de ting og så kun være aktiv når der var noget som var nyttigt for mig :4thumbup:

Træningen startede med en psykotisk opvarmning som svarede til en virkelig fubar crossfit workout - I kid you not ! Folk lå badet i sved og hev efter vejret.. rimelig crazy.

Efterfølgende gik vi igang med teknikker på gulvet som jeg absolut ikke kunne bruge til noget, men det var nu meget sjovt lige at prøve alligevel.

Bagefter begyndte sparringen hvor jeg rullede mod tre sort bælter som jeg ownede fra start til slut.

Fik sat 3 armbars op på den første, hvor den sidste blev gennemført. To triangles på min anden modstander og to lapel chokes fra ryggen på min sidste modstander.

Ret sjovt på en ret fucked up måde.. I min verden burde det bare ikke kunne lade sig gøre at en blå bælte rykker tre sort bælter rundt på den måde.. Det var ren walk over!

Men de var sku meget flinke og havde på ingen måde nykker med dét, det er positivt.

Anden time bestod i teknik træning af kast og dét var rigtig godt :4thumbup:

Trænede to forskellige kast, som begge passede mig fint.

Vi sluttede af med stående sparring hvor jeg mødte en hvid bælte som havde trænet tre mdr i første sparrings kamp.

I de 4 min vi sparrede tog ham mig nok ned 10 gange :crazy: Fuck jeg følte mig ydmyget, men på den fede måde :blush:

Havde derefter et par andre kampe mod nogle sort bælter og til sidst en brun bælte.

Brun bælten var jeg tæt på at få kastet med en af de teknikker vi lige havde trænet - OH YEAH !

Lykkedes dog ikke helt, men han blev tydeligt irriteret over det og brugte de resterende mintter på at brokke sig over det :laugh:

I judo term fik jeg vidst mølle bank, men det sjove var at hver gang de tog mig ned to jeg ryggen på dem og lå at tænke hehe, men det komiske var selvfølgelig at de tænke præcis det samme :laugh: Point systemet i BJJ og judo er anderledes så hvor man i judo får points for at ligge i et holde greb, uanset hvordan han ligger, så er det ret skidt i BJJ term at give ham ryggen.

Men fed opevelse og bestemt noget jegvil give lige så meget opmærksomhed som BJJ fremover.

BJJ 21-23

Vi har bestemt os for at have en ugentlig no gi dag og det skulle have været idag, men for mit og en af de andres vedkommende blev det dog GI dag alligevel.

Træningen var lidt præget af træthed hele vejen rundt hvilket kunne mærkes da folk ikke rigtig gad teknik, men det blev til et par sidemount escapes og cross face removeval.

Derefter sparrede vi.

Havde en 5-6 kampe og det gik ret godt selvom de ikke havde deres gi på, kunne ikke gå efter chokes osv. men fik en to tre armbars og en triangle eller to sat ind.

På trods af jeg stadig snøfter lidt og energien ikke helt er tilbage så synes jeg nu alligevel det går fint, specielt når man tænker på jeg lige havde trænet 2 timers judo og det er altså ikke hygge træning, de giver den fandme gas !

Maxwell Mobility drills

Steve maxwell har lavet en mobilitets serie som jeg har brugt igennem noget tid, laver dem hver mandag onsdag og fredag.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d.11

BJJ 15-17

Vi var kun 4 til træningen igår hvilket er idt fesent, men så alligevel fint nok da vi kan ligge mere vægt på den enkelte elev.

Startede træningen med at varme op individuelt og så begyndte vi at vise de første teknikker.

Første teknik jeg viste var en arm ride choke fra side mount som jeg er begyndt at bruge en smule, virker rigtig godt hvis man først for fanget hans arm, men dét kan dog godt være en smule svært, men det kommer.

Anden teknik var en anden choke fra arm ride.

Sidste teknik var en traditionel armbar fra side mount, med et par extra detaljer speciikt til gi brug.

Sluttede af med lidt sparring hvor jeg kun fik en enkelt runde da fjerde manden skulle tidligt hjem og jeg måtte derfor sidde over mens de andre to rullede løs.

Den ene af de to er en af vores gamle drenge som er begyndt at komme igen efter at have været bosat i kbh gennem det sidste års tid.

Efter lidt asen og masen endte han op i søren "the iron man's" guard hvor han blev subbet med det samme.

Dét kunne han åbenbart ikke helt forstå, så de startede igen, men denne gang fra guarden hvor han igen og igen blev subbet, med ca. 30s intervaller.

Irriteret eller måske bare frustreret ville han nu teste sig mod mig fra guarden, men det endte i samme scenario, fik armbaret ham to gange i træk indenfor en 10-15s :tongue:

Nu tager jeg til judo og så er det BJJ lige bagefter efterfuldt af en hård nat's arbejde.. bliver hårdt :wub:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d.12

Judo

Vi startede træningen med endnu en psykose opvarmning - godt en times workout med den ene øvelse mere syg end den anden.. :blink:

Da opvarmningen endelig var færdig, var jeg fuldstændig badet i sved og blod.. Det er bare ikke måden at få ren teknik på da jeg efterfølgende er så bombet at det hele bare bliver mudder, men fuck det er fedt :4thumbup:

Første halve time af selve "teknik træningen var igen gulv teknikker som jeg pænt undlod at fælge alt for meget med i :blush:

Der var lidt sparring ind over, hvor det selvfølgelig var sjovt :cool:

bagefter var det stående træning, kast og sweeps hvilket er grunden til jeg er der.

Vi øvede et par forskellige kast hvor det ene var noget jeg ihvertfald godt kunne bruge, men desværre brugte vi ikke mere end et par minnutter på det hvilket også var tilfældet de andre gange jeg har trænet judo.. Jeg fornemmer derfor at der er en ret høj indlærings kurve hvilket sku er lidt træls.

BJJ

Det er ikke mere end et par måneder siden jeg begyndte at undervise efter en af de andre blå bælter og jeg havde snakket med vores hoved instruktør om extra trænings dage.

Siden vi startede de ekstra trænings dage op har det dog været præget stærkt af at det kun er hvid bælter der kommer til undervisningen hvilket lugter lidt af at nogen af blå bælterne har lidt nykker over at de to sidst ankomne blå bælter nu står og skal undervise dem.

Det var derfor rart da vores hoved instruktør og en af de få lilla bælter, Alex kom til træningen.

Første to teknikker var Arm rides fra side mount og tilhørende chokes, de er begge nye additions til mit eget game og jeg føler det er noget gode stabile teknikker som får en fast plads i mit game.

Sidste teknik var en plan B. til sidste choke, skulle modstanderen være så heldig at forsvare den ligger der en nasty lille tight armbar.

God træning!

Maxwell Mobility drills

Fredags træning.

Hand/forarm/finger Strength

CoC trainer : 1x12, 1x15

Nr 1 : 1x5, 1x6

Nr 1.5 : 1x3 (manglede en halv cm i de sidste to reps på venstre hånd)

Trainer : 1x20

Maxwell Mobility drills

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

BJJ

Stod for træningen alene idag, hvilket passede mig fint da jeg havde et par teknikker som skulle kigges lidt på, hhv. to De la riva teknikker og to side mount teknikker.

De la riva teknikkerne kender de fleste og da de er relativt lette at forsvare har jeg leget med et par variationer som begge dog viste sig ikke at være noget hit. Jg vil godt nok stadig prøve at lege lidt med dem for at se hvad der sker inden jeg kaster dem helt væk.

Side Mount teknikkerne virkede helt perfekt. Det var to gamle subs som når de først sidder er pænt svære at komme ud af, problemet er bare at de begge forudsætter at modstanderen får sine ene arm til at ligge et bestemt sted hvilket sjældent sker.

Jeg har derfor prøvet at kigge på nogle forskellige måder at sette ens modstander op til at gøre det og det virker perfekt :4thumbup:

Sluttede af med at rulle lidt stille og roligt, fik en 7-8 runder inden vi gik igang med styrke træningen.

BJJ spec. RFD day 1. 8 sets, 3 reps, 45s rest

Squat jump 7&8ende sæt + 5kg

Band Deadlift

Band lateral Raise

Band Single row

Hanging knee pulls

Pre/rehab

Serratus bench press 3x10 @ 15kg (50)

Hand/forarm/finger Strength

1x6 nr 1

2x5 nr 1

Failure test : Trainer 20 stk - Kunne godt have taget en del mere, måske 6-8 reps, men så længe jeg er over 15 er det fint.

Forskellige udstræk mellem alle øvelser 2x45s hver

Maxwell Mobility drills

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Det skulle tage mig næsten 10 mdr at finde lysten til styrke træningen tilbage og også tiden for den sags skyld, men nu ér den tilbage og det føles sku godt at have været afsted idag

Jeg mødte en brun bælte fra brasa/checkmat sidste år hvor vi rullede en times tid.

Efter de første par runder hvor han subbede, sweepede, passerde etc. mig gentagne gange fra positioner jeg ellers føldte mig meget komfortable i blev jeg i første omgang en smule irriteret og tænkte at han bare var heldig.

Den næste halve time frembragte jeg mit A game og gav den alt jeg havde at byde på, men det hjalp lige lidt.. Han bragede lige igennem og subbede mig på måder jeg aldrig vidste var mulige og lige meget hjalp alle mine teknikker. Jeg fik røvfuld og jeg fik det i et omfang jeg ikke havde prøvet før.

Det tog mig ikke lang tid at regne ud at det ikke kun var den åbenlyse niveau forskel der var på spil.

Godt nok var han brun bælte og langt bedre end mig, men der var noget andet som også spillede ind.

Den næste måned brugte jeg på at analysere mit game og mine teknikker, mine escapes, counters, subs, sweeps osv. jeg analyserede alt og jeg kom til sidst frem til hvad jeg fra starten vidste, men ikke ville se i øjene, at mit game var hullet som en si.

Ikke nok med jeg manglede en del key point teknikker, så var de teknikker jeg nu engang havde af ringe kvalitet, det var med andre ord 3rangs teknikker.

Jeg havde godt nok stor success med dem mod andre i min klub, men de holdte desværre bare ikke vand ved de højere grader.

Det resulterede i en lang og slidsomlig, men nødvendig process for at få indøvet et helt nyt teknik sæt.

Teknik sættet blev testet i vores interne organisations stævne for en 5 mdr siden i Choke cup 4.

På trods af teknikkerne ikke helt sad på ryggraden stod de deres test og jeg var en meget glad og lettet mand..

Siden Choke Cuppen har jeg så brugt tiden på at få kørt teknikkerne helt ind på ryggraden og jeg føler endelig jeg er klar til at stille op i turninger igen.

Så nu hvor der er kommet styr på BJJ'en kan jeg med god samvittighed begynde at kigge på andre ting som styrke træningen og mon ikke jeg lige logger dagens træning.

Dag 1

EXPLOSIVE STRENGTH WORK

Jump Shrug

Sets: 8

Reps: 3

Load: 12-14RM

Rest: 45s (45 seconds) between each set

2x10kg

Tonnage: 960kg

MAXIMAL STRENGTH WORK

Supramaximal Hold: Back Squat

Sets: 1

Load: 120% of your 1RM

Hold: 6s

Rest 60s

2x50kg

Tonnage: 120kg

Half Squat (squat to parallel)

Sets: 1

Load: 90% of your 1RM

Reps: As many as possible without compromising form.

Rest: 180s before the next exercise

2x20kg 8 reps

Tonnage: 480kg

Supramaximal Hold: BB (Barbell) Decline Bench Press

Sets: 1

Load: 120% of your 1RM

Hold: 6s

2x50kg

Tonnage: 120kg

BB Decline Bench Press (full ROM)

Sets: 1

Load: 90% of your 1RM

Reps: As many as possible without compromising form.

Rest: 180s before the next exercise.

2x20kg 13 reps

Tonnage: 780kg

Drop Snatch

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 90s

3@14kg db's

Tonnage: 252kg

Chin-up

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 90s

1@5kg 1@10kg 1@15kg

Tonnage: 828 inc. BW a 82kg

Single-Leg Dumbbell Deadlift

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 60s

1@12kg 1@16kg 1@19kg

Tonnage: 282kg

1 Arm Dumbbell Row

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 60s

1@19kg 1@25kg 1@40kg

Tonnage: 504kg

C1 Hand Walk (aka Inch Worm)

Sets: 3

Reps: 5

Load: Body weight (use an Xvest if body weight is too light)

Rest: 75s

C2 Power Clean

Sets: 3

Reps: 5

Load: 5RM

Rest: 75s

2x15kg

Tonnage: 750kg

Total Tonnage: 4836kg

Captain of Crush - Trainer

1x max reps 15

Netto's gripper

1x max reps

Special : 2 reps efterfuldt af 3s statisk hold

50 reps højre og venstre

Netto's gripper

1x 10 reps

Special : 10 reps hver hånd AFAP op til 100

Extra Stuff

- Vægten passer endnu ikke overens med den RM som programmets designer har lagt, men jeg starter en smule roligt ud. Regner med at have fundet de aktuelle RM's inden for en måneds tid.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Dag 2

EXPLOSIVE STRENGTH WORK

Jumping Box Squat

Sets: 5

Reps: 3

Load: Body weight

Rest: 45s between sets

Explosive Clap Push-ups

Sets: 5

Reps: 3

Load: 12-14RM

Rest: 45s between sets

MAXIMAL STRENGTH WORK

Sumo Deadlift

Sets: 1

Reps: One short of failure.

Load: 90% of 1RM

Rest: 180s before the next exercise.

2x35kg 8 reps

Tonnage: 720kg

A1 Push Press

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

1@10kg 2@15kg

Tonnage: 840kg

A2 Dips

Sets: 3

Reps: 5

Load: 5RM

Rest: 75s

15@bw

Tonnage: 1230kg

B1 Side Deadlifts (a.k.a. Suitcase Deadlift)

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

2x5kg

Tonnage: 540g

B2 Step up

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 75s

2x14kg

Tonnage: 504kg

External rotations

Sets: 2

Reps: 12

Load: 14RM

Rest: 75s

2x5kg db

Tonnage: 240kg

Total tonnage: 4074kg

Hand/wrist/forearm strength

Coc Trainer 3x15 reps

Netto gripper 1x100 reps

Extra stuff

- Vægten er stadig langt under de 3 og 5RM, men jeg holder mig stadig til at gå langsomt frem og med tiden, ramme de aktuelle RM's.

- Har kontakt til en af sportens største stjerner og fået tillokket mig hans kost program som jeg har fuldt et par uger nu. Masser af energi, så ser frem til at se hvad der er sket om et par mdr.

Link to comment
Share on other sites

Dag 3

EXPLOSIVE STRENGTH WORK

Jump Shrug

Sets: 8

Reps: 3

Load: 12-14RM

Rest: 45s (45 seconds) between each set

7@2x10kg [email protected]

Tonnage: 967.5

MAXIMAL STRENGTH WORK

Supramaximal Hold: Back Squat

Sets: 1

Load: 120% of your 1RM

Hold: 6s

Rest 60s

2x50kg

Tonnage: 120kg

Half Squat (squat to parallel)

Sets: 1

Load: 90% of your 1RM

Reps: As many as possible without compromising form.

Rest: 180s before the next exercise

2x20kg 9 reps

Tonnage: 540kg

Supramaximal Hold: BB (Barbell) Decline Bench Press

Sets: 1

Load: 120% of your 1RM

Hold: 6s

2x50kg

Tonnage: 120kg

BB Decline Bench Press (full ROM)

Sets: 1

Load: 90% of your 1RM

Reps: As many as possible without compromising form.

Rest: 180s before the next exercise.

2x20kg 14 reps

Tonnage: 840kg

A1 Drop Snatch

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 90s

2@14kg 1@16kg db's

Tonnage: 264kg

A2 Chin-up

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 90s

1@5kg 1@10kg [email protected]

Tonnage: 831.75 inc. BW a 82kg

B1 Single-Leg Dumbbell Deadlift

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 60s

1@14 1@16kg 1@19kg

Tonnage: 588kg

B2 1 Arm Dumbbell Row

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 60s

2@25kg 1@40kg

Tonnage: 540

C1 Hand Walk (aka Inch Worm)

Sets: 3

Reps: 5

Load: Body weight (use an Xvest if body weight is too light)

Rest: 75s

C2 Power Clean

Sets: 3

Reps: 5

Load: 5RM

Rest: 75s

2@2x15kg [email protected]

Tonnage: 762kg

Total Tonnage: 5333.75

Tonnage improvement from day 1: 497.75kg

Captain of Crush - Trainer

1@16 1@15

Captain of crush - Nr 1

3 reps

Prehab/rehab

Scapula retraction rows

2@40kg 10 reps

Link to comment
Share on other sites

Dag 4

EXPLOSIVE STRENGTH WORK

Jumping Box Squat

Sets: 5

Reps: 3

Load: Body weight

Rest: 45s between sets

Explosive Clap Push-ups

Sets: 5

Reps: 3

Load: 12-14RM

Rest: 45s between sets

MAXIMAL STRENGTH WORK

Sumo Deadlift

Sets: 1

Reps: One short of failure.

Load: 90% of 1RM

Rest: 180s before the next exercise.

2x35kg 9 reps

Tonnage: 810

A1 Push Press

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

[email protected] 2@15

Tonnage: 427½

A2 Dips

Sets: 3

Reps: 5

Load: 5RM

Rest: 75s

1@bw+1.25 2@bw

Tonnage: 1236.25

B1 Side Deadlifts (a.k.a. Suitcase Deadlift)

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

[email protected] 2@5kg

Tonnage: 555kg

B2 Step up

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 75s

1@16 2@14kg

Tonnage: 528

External rotations

Sets: 2

Reps: 12

Load: 14RM

Rest: 75s

2x6kg

Tonnage: 288

Total tonnage: 3844.75

Tonnage improvement : 171.25kg

Extra stuff

- Er begyndt at få ondt i min venstre skulder igen, er ret sikker på det er bryst arbejdet der forudsager det, så jeg skal til at have inkorpereret en del mere prehab/rehab.

- Derudover kører jeg et ret hårdt program pt.

Står op kl 05.00 og tager til BJJ kl 06. Tager i skole kl 08 og kommer hjem enten kl 12 eller kl 14. De dage jeg har fri kl 12 tager jeg direkte op at styrke træner og går i seng når jeg kommer hjem, eller går jeg i seng med det samme og sover til kl 18-19 stykker. Står op og tager til BJJ og er hjemme igen mellem kl 00 og 00.30. Laver lektier, falder i søvn ved 2 tiden og starter forfra. Mit energi niveau er temmelig svingende pt !

Link to comment
Share on other sites

Dag 5

EXPLOSIVE STRENGTH WORK

Jump Shrug

Sets: 8

Reps: 3

Load: 12-14RM

Rest: 45s (45 seconds) between each set

6@10 [email protected]

Tonnage: 975kg

MAXIMAL STRENGTH WORK

Supramaximal Hold: Back Squat

Sets: 1

Load: 120% of your 1RM

Hold: 6s

Rest 60s

2x55

Tonnage : 130kg

Half Squat (squat to parallel)

Sets: 1

Load: 90% of your 1RM

Reps: As many as possible without compromising form.

Rest: 180s before the next exercise

2x21.25 8 reps

Tonnage: 500kg

Supramaximal Hold: BB (Barbell) Decline Bench Press

Sets: 1

Load: 120% of your 1RM

Hold: 6s

2x55kg

Tonnage: 130kg

BB Decline Bench Press (full ROM)

Sets: 1

Load: 90% of your 1RM

Reps: As many as possible without compromising form.

Rest: 180s before the next exercise.

2x21.25 13 reps

Tonnage: 812kg

A1 Drop Snatch

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 90s

1@14 2@16kg

Tonnage: 276kg

A2 Chin-up

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 90s

[email protected] [email protected] 1@15kg

Tonnage: 97.5kg uden bw

B1 Single-Leg Dumbbell Deadlift

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 60s

2@16kg 1@19kg

Tonnage: 612

B2 1 Arm Dumbbell Row

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 60s

3@25kg

Tonnage: 450kg

C1 Hand Walk (aka Inch Worm)

Sets: 3

Reps: 5

Load: Body weight (use an Xvest if body weight is too light)

Rest: 75s

C2 Power Clean

Sets: 3

Reps: 5

Load: 5RM

Rest: 75s

1@15kg [email protected]

Tonnage: 775

Total Tonnage: 4497.5kg

Ekstra stuff

- Det var en udemærket træning idag, men jeg ligger stadig langt under mit max i alle øvelser, men ikke detstro mindre var det stadig en hård omgang idag.

- Jeg havde en såkaldt X-vest på et tidspunkt som jeg tog med op i hullet hvor jeg træner, der gik dog ikke længe før nogen stjal den hvilket er rimelig træls når man tænker på sådan en koster penge og så kunne jeg godt bruge den i øjeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Day 6

EXPLOSIVE STRENGTH WORK

Jumping Box Squat

Sets: 5

Reps: 3

Load: Body weight - 5th set 1.25kg plate

Rest: 45s between sets

Explosive Clap Push-ups

Sets: 5

Reps: 3

Load: 12-14RM 5th set with a band

Rest: 45s between sets

MAXIMAL STRENGTH WORK

Sumo Deadlift

Sets: 1

Reps: One short of failure.

Load: 90% of 1RM

Rest: 180s before the next exercise.

2x36.25 9 reps

Tonnage: 832,5kg

A1 Push Press

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

[email protected] 2@15

Tonnage: 435kg

A2 Dips

Sets: 3

Reps: 5

Load: 5RM

Rest: 75s

2@bw+1.25 1@bw

Tonnage: 1242.5

B1 Side Deadlifts (a.k.a. Suitcase Deadlift)

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

[email protected] 1@5kg

Tonnage: 570kg

B2 Step up

Sets: 3

Reps: 3

Load: 3RM

Rest: 75s

2@16 1@14kg

Tonnage: 552kg

External rotations

Sets: 2

Reps: 12

Load: 14RM

Rest: 75s

2x6kg - last rep, last set each side with 8kg

Tonnage: 292

Total tonnage: 3426,5

Tonnage improvement :

Wrist roller 5kg 3x2 reps

Link to comment
Share on other sites

Dag 7

Mixing things up a bit

Det var meningen at dagens træning skulle følge den progression jeg hidtil har fuldt, men da vi blev nødt til at ligge træningen efter Grapplingen i modsætning til kl 12 som hidtil valgte vi at lave lidt om på tingene.

vi kunne selvfølgelig godt have forsat som hidtil, men da programmet pt ligger sin vægt på max styrke gav det ikke så meget mening efter 2 timers sparring.

Istedet blev det til en lidt crossfit inspireret træning

Max reps på 20 min i abitrær rækkefølge

Øvelser

1: Jump shrugs - 11.25kg

2: Ball push up - BW

3: Drop snatch - 14kg db

4: Chins - BW

5: Single row - 25kg

6: Single leg deadlift - 19 kg

7: Inch worm - BW

8: Power clean - 11.25

9: wrist roller - 5kg

Det blev til hhv.

1: Jump shrugs - 7,6 reps

Tonnage:552.5

2: Ball push up - 9,7,7 reps

Tonnage:460 (ca 25% bw 20kg)

3: Drop snatch - 4(8) reps

Tonnage:112

4: Chins - 5,4,3,3 reps

Tonnage:1230

5: Single row - 7(14),4(8),5(10) reps

Tonnage:800

6: Single leg deadlift - 5(10) reps

Tonnage:190

7: Inch worm - 4,4,4 reps

Tonnage: Ingen ide om hvordan jeg kan regne den ud

8: Power clean - 6,5,4 reps

Tonnage:637.5

9: wrist roller - 2,2,1 reps

Ved heller ikke lige hvordan jeg regner den her ud.

Total tonnage: 3982kg

Extra stuff:

- Jeg kan så småt begynde at se lidt forandringer i krops sammensætningem hvilket giver lidt ekstra blod på tanden, men det er udelukkende et bonus og ikke et mål. Meen jeg brokker mig sku ikke.

Link to comment
Share on other sites

Dag 9

Programmet er blevet ændret lidt og ser nu ud som følgende

Mandag 14-16 styrke træning / 21-23 BJJ

Tirsdag 15-16 Conditioning

Onsdag 21-23 BJJ

Torsdag 20-22 BJJ / 22-23 Conditioning

Fredag 16-18 styrke træning / 20-22 BJJ

lørdag 12-14 BJJ / 19-21 Conditioning

Søndag 12-14 BJJ

Samlet set giver det noget hen af 20 timer om ugen fordelt på

12 timers BJJ, 4 timers styrke træning og 3 timers conditioning.

Overordnet set er det udemærket i forhold til at jeg har en skole som skal passes og andre ting at se til, men jeg vil prøve at se om det ikke skulle være muligt at få presset nogle flere timers BJJ ind i programmet. evt. tirsdag.

Men dagens træning bestod af Conditioning og efterfuldt af næsten to timers sparring var det pænt hårdt og var lidt en test for viljen.

Øvelserne :

Turtle flips ( makker sidder i turtle og man griber fat under ham og svinger benene over hans ryg så man ender i bro på den anden side, herfra skal man trække sig selv op igen.

Ball sit through base skift på swizz ball - HÅRDT !

Standing guard sit ups Man hopper guard på ens makker som er og forbliver stående, herfra læner man sig bagover til hovedet rører jorden og cruncher sig op igen

Knee on belly on swizz ball man sidder med begge knæ på en swizz ball og holder balancen mens man skiftevis skyder det ene ben ud som sad man i knee on belly.

Vindmøller Standard vindmølle som i skolen

Ball push up Push ups på en swizz ball med hænderne på bolden

Ball jack knife Jack knife på en swizz ball.

Specs:

Max runder på 20 min.

2 reps pr gang. Man starter med at løbe frontalt hen til ens makker, ca 10m laver to reps og løber frontalt tilgage. Her skifter man løbe vinkel og løber lateralt hen til makkeren og tager igen 2 reps for så at løbe lateralt tilbage. Næste vinkel er baglænds, lateralt og til sidst forlænds en sidste gang. Det giver alt i alt 10 reps til hver øvelse.

Vindmøllerne var dog distance sat og ikke via reps. distancen var 2 måtte længer, ca 20 min.

Nå men nåede at komme igennem første runde og delvis igennem anden. nåede lige at færdiggøre sidste gentagelse af ball push ups.

Link to comment
Share on other sites

Loggen har ligget stille det meste af ugen da jeg vandt den helt store gevindst i Influenza lotteriet og har efterfølgende nyt godt af alt hvad den havde at tilbyde.

Min ven havde dog en aftale med nogen andre rundt om i den Århusianske tundra og tog derfor sin afsked i Onsdags og jeg følte mig rask nok til at tage afsted til BJJ torsdag aften.

træningen forløb dog ikke helt smertefrit da jeg gassede øjeblikkeligt og efterfølgende havde jeg det ikke synderligt godt.

Det fik mig til at droppe træningen fredag for så at tage afsted lørdag og søndag i forhåbenligt en bedre tilstand. Lørdagen forløb desværre ikke meget bedre og igår aftes begyndte jeg at hovedpine som syntes at blive værre med tiden og jeg endte med at ligge under dynen allerede kl ni.

De gode nyheder er så at jeg vågnede i morges og havde det betydeligt bedre og det kunne også mærkes under træningen. Jeg var ikke 100% men måske 70%,

Efter træningen Gik vi ned i hulen og skulle igang med noget Conditioning.

DAG 10

Tabata Protocol 8/20/10 - 8 runder, 20s arbejde, 10s pause.

barbell Push up : 15-14-13-11-9 = 62

Vandret GI rows : 11-10-9-8-7 = 45

Air squat : 15-16-15-14-13 = 73

Standing Guard sit ups : 12-10-10-9-7 = 48

Gripper : H64-V57-H54-V48-H50 = 273

Total reps/points : 501

Desværre blev det R'xed til 5 runder da jeg begyndte at få det en smule dårligt.

Imorgen står den igen på Conditioning

Link to comment
Share on other sites

Dag 12

Conditioning

1 min af hver øvelse:

Neck rolls : Ligger på den øvre del af ryggen og nakken og ruller cirkulært rundt.

Ball sit throughs: Base skift på swizz ball

Jack knife på swizz ball

Alligator crawl : Push up variation hvor man bevæger sig hen over måtterne imens.

Leg swings : Svært at forklare, men hårdt

Vindmøller : School style

Ball push up : Push up på swizz ball

Turtle hurdle : Lateralt hop over makker som sidder i skildpadde position

Kangaroo Jumps : Inch worm variation

Sit up side : Hip dislocations

Toe touch : Sidder på røven uden at have kontakt med hverken hænder eller ben. skiftevis dioginal kontakt mellem ben og arm.

Knee on ball : Knee on belly skiftevis side til side på swizz ball

Bear crawl push up : inch worm inc. push up

Udemærket omgang activ recovery.

Ekstra stuff:

- Har valgt at give warrior diet et forsøg, synes rationalet bag er lokkende og kan nikke genkendene til meget han har at sige. Indtil videre har jeg været på "controlled faste" i 6 timer. Mit energi niveau er rigtig højt og det har det været hele dagen, min koncentrations evne virker også til at være skærpet og generelt har jeg det faktisk bare rigtig godt. En god fornemmelse i kroppen.! Senere i aften er der BJJ efterfuldt af conditioning og så begynder "overeating fasen" og jeg glæder mig som et lille barn og jeg regner med at æde mig i hegnet.

Link to comment
Share on other sites

Loggen har igen ligget en smule stille det sidste stykke tid, men jeg har haft nogle problemer med bolig, hvilket faktisk vil sige at jeg ikke har haft nogen :blink:

Det viser sig at min udlejer har fremlejet hans lejlighed frem til mig ulovligt og det fandt boligforeningen så ud af og det var de ikke så glade for.

De har så prøvet at få smidt ham ud gennem længere tid, men han forsikrede mig at jeg ikke skulle være nervøs for at ende på gaden og at han havde styr på det.

Det havde han bare ikke :crazy: og han ringer til mig og fortæller at jeg bliver nødt til at flytte hurtigst muligt.

Tre dage senere dukker boligforeningens syns inspektør op til et før-syn og gennemgår lejligheden og selvom han var vældig flink og der ikke var nogen problemer gav det mig alligevel en ret stor klump i halsen for han sagde at jeg havde til d.1.11 som aftalt.

Det gav mig to uger til at finde et nyt sted og jeg ved ikke lige hvad det var for en aftale han snakkede om, men det kan jeg kun gå ud fra at min udlejer gør.

Én time efter ringer det på døren igen og pga ubetalte el regninger havde boligforeningen sendt en el installatør ud for at afbryde strømmen LOOOOooove :wub:

Jeg prøver at snakke manden til fornuft og fortæller at der må være tale om en fejl, men det gjorde han ikke og i de efterfølgende fjorten dage har jeg så levet i hulemands stil.

Som tiderne er nu er det temmelig svært at finde en bolig, ihvertfald i Gun city så jeg har været nødsaget til at flytte immidlertidigt til skive, op til min mor :heartpump: Så er det helt sikkert god mad og masser af omsorg at hente, bare ærligt at jeg ikke kan røre maden.. Diet osv.

Men som det ser ud nu sidder jeg så i Jebjerg, en lille flække ti-femten km uden for skive hvor mit usb moden kun vil køre på edge, ok det KAN kun køre på edge herude og når det bliver mørkt, så er det altså MØRKT !

Heldigvis er det lykkedes mig og en kammerat at finde en fed ejerlejlighed i udkanten af Århus og ligger kun 800m fra stranden, som vi flytter ind i omkring d.14.11. :partytime2: Nej ikke rigtig. Han er ligesom jeg næsten guddommelig fanatisk omkring hans krop og træning, Min krop er mit tempel.

Jeg forstiller mig at det kommer til at blive virkeligt fedt. De dage hvor man har svært ved at holde dieten kan man hjælpe hinanden med at være standhaftig osv.

Indtil ser det desværre ikke ud til at jeg får trænet nogen form for grappling, men det kan være jeg har godt af en lille pause så jeg kommer tilbage udhvilet.

Der er dog en lille legeplads rundt om hjørnet hvor jeg har tænkt mig at lave lidt Convict training lidt senere i aften og ugen ud så jeg ikke ender med at falde helt sammen i sofaen.

Noget nyt og spændene er at jeg har indgået en sponsor aftale med www.doterra.dk et amerikansk ejet selskab som hurtigt har formået at gøre sig bemærket pga deres kæmpe udvalg af høj kvalitets essentielle olier.

Så nu er der ingen vej tilbage og jeg satser alt på det her.

Uanset hvad der sker, om jeg når toppen eller ej, så turde jeg tage chancen og det fortryder jeg aldrig og med firmaer som Doterra i ryggen der tør tage en chance når de ser en mulighed føler jeg mig alligevel godt på vej.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Bortset fra at jeg føler mig lang langt hjemmefra og at de lokale skuler efter mig, at jeg ikke kan træne BJJ og at der intet fitness center er i nærheden så kører det faktisk ret godt.. Hmm kan godt se hvordan det kræver en forklaring, men mit nye sponserskab har virkelig givet mig blod på tanden og min motivation er stærkere end nogensinde før og jeg har derfor været igang de sidste par dage med at snakke med div. trænere som skal hjælpe med den fysiske del.

Jeg mangler stadig at finde en kvalificeret træner, men det er dog lykkedes mig at få kontakt til flere af de helt store trænere fra usa, blandt andet Jonathan chaimberg og Zach even-esh som var meget hjælpsomme med at vejlede og give gode råd, så indtil jeg har fået sparet sammen til og har råd til at hyre ham, står jeg selv for tilrettelægningen af træningen med lidt J.C og Z.E.E ideer indover.

En ny begyndelse:

Bodyweight Workout 1 på lejepladsen

Opvarmning: Mobility drills 20 min.

Air squats 3x15-30 reps

3 @ 30 - Total : 90

Floor push ups 3x 2-3 reps short of max

1 @ 20

1 @ 12

1 @ 11 - Total : 43

Hanging knee raise 3xmax reps

1 @ 15

1 @ 10

1 @ 10 - Total : 35

Alternating lunges 3x20-24 reps

1 @ 24

1 @ 24

1 @ 24 - Total : 72

Recline row 3xmax reps

1 @ 13

1 @ 12

1 @ 14 - Total : 39

Dagens indtag af kosttilskud:

2g Fiske olie efter hvert måltid

Vitamin pille efter morgenmad og aftensmad

Calcium magnesium pille før seng

Royal gel efter morgenmad

10g glutamin efter træning og før seng

5g kreatin efter træning

30g protein efter træning

30g Jumpo professional efter træning

2 aminosyre tabs før og efter træning

Ekstra stuff

- Det var iøvrigt også ret fedt at træne udenfor og brugte f.eks et træ til at lave recline pull ups i.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Vil bare sig at jeg stadig følger med i din log.

Med den træningsindsats og dedikation til sporten er jeg sikker på at du vil nå rigtigt langt.

Din træningsmængde før Skive er jo fuldstændig vanvittig, så tror bestemt du har ret i at kroppen nok ikke tager skade af en lille pause.

Har du overvejet at snuppe et par måneder i Brazilien på et tidspunkt? Tror sgu det vil give én massive gains at skulle rullede mod sortbælter konstant dag ud og dag ind i 45graders varme :devil:

Link to comment
Share on other sites

Vil bare sig at jeg stadig følger med i din log.

Med den træningsindsats og dedikation til sporten er jeg sikker på at du vil nå rigtigt langt.

Din træningsmængde før Skive er jo fuldstændig vanvittig, så tror bestemt du har ret i at kroppen nok ikke tager skade af en lille pause.

Har du overvejet at snuppe et par måneder i Brazilien på et tidspunkt? Tror sgu det vil give én massive gains at skulle rullede mod sortbælter konstant dag ud og dag ind i 45graders varme :devil:

Hehe Vanvittig ligefrem, jeg ville kalde det.. dedikeret :innocent:

Jeg har kigget på muligheden for at flytte derned når jeg er færdig på skolen, men det er vidst ikke bare sådan lige til, så jeg regner med som du siger at tage derned i sommerferierne, påske ferie osv.

Pt begynder jeg dog at tage til kbh i weekender og få noget god undervisning. regner med skiftes lidt mellem klubberne, så jeg får en bred undervisning. Arte suarve, Choke, Csa osv.

Det er længe siden du har fået skrevet i din egen log, du er måske presset med andre ting ?

Link to comment
Share on other sites

Okay, det lyder til at du har masser af planer :smile:

Min egen træning har været så uinteressant hen over sommeren. Har hverken styrketrænet eller lavet bjj regelmæssigt. Derfor fandt jeg det unødvendigt at logge min træning.

Jeg har købt hus i Middelfart så har nu 50km til BJJ træning og med masser af arbejde har jeg ikke kunne overskue at komme til BJJ. Pisseærgeligt men har fået lovning på at jeg bare kan kigge ind forbi og gæstetræne lidt engang imellem :smile:

Så prøver at tilsnige mig enten MMA eller BJJ når jeg alligevel er i Odense pga. arbejde.

Ellers prøver jeg bare at regaine noget af min styrke igen. Har lige meldt mig ind i et fitness center :smile:

Link to comment
Share on other sites

Okay, det lyder til at du har masser af planer :smile:

Min egen træning har været så uinteressant hen over sommeren. Har hverken styrketrænet eller lavet bjj regelmæssigt. Derfor fandt jeg det unødvendigt at logge min træning.

Jeg har købt hus i Middelfart så har nu 50km til BJJ træning og med masser af arbejde har jeg ikke kunne overskue at komme til BJJ. Pisseærgeligt men har fået lovning på at jeg bare kan kigge ind forbi og gæstetræne lidt engang imellem :smile:

Så prøver at tilsnige mig enten MMA eller BJJ når jeg alligevel er i Odense pga. arbejde.

Ellers prøver jeg bare at regaine noget af min styrke igen. Har lige meldt mig ind i et fitness center :smile:

Ja jeg kan huske du skrev noget om flytningen på et tidspunkt, enten herinde eller var det facebook. Hvordan går det med huset iøvrigt, du var vidst igang med noget ombygning på et tidspunkt?

Mht træningen så kan du jo evt kigge på muligheden for selv at åbne noget, tror ikke JP ville have nogen indvendinger mod det :)

A new beginning Workout 1, day 2

Bodyweight Workout 1 på lejepladsen i regn og storm'ish vejr

Opvarmning : Mobility drills 20 min

Hanging knee raises 3xmax reps

1 @ 16 +1

1 @ 11 +1

1 @ 10 - Total : 37

- Fik én ekstra rep i de to første sæt, men det var mere grebet som var et problem. Min underarm er helt færdig efter tirsdagens træning og oveni dét er det en ret stor diameter jeg griber omkring, for ikke at glemme at det regner og mine handsker glider en smule :blush: Men jeg tror det er nogle ret pæne reps jeg får lavet for jeg arbejder på at køre dem så strict så muligt.

Alternating lunges 3x20-24 reps

3 @ 24 - Total : 72

Floor push ups 3x 2-3 reps short of max

1 @ 21 +1

1 @ 13 +1

1 @ 12 +1 - Total : 46

- God fremgang her, prøver at arbejde på god form og fik én rep ekstra i alle tre sæt.

Recline Rows 3xmax reps

1 @ 15 +2

1 @ 13 +1

1 @ 14 - Total : 42

- Igen en udemærket fremgang, fik 2 ekstra reps i første sæt og én i andet som dog var temmelig besværet. Tredje sæt var mit greb helt færdigt omkring 6 reps og min træk muskulatur var også ved at være træt så det blev en hård kamp med at holde den gode form så jeg ikke begyndte at bøje i ryggen og skyde brystet alt for meget frem og så at grebet skulle give op. Det lyder måske ikke så slemt mht.grebet, men jeg hang fra en bjælke på en lejeplads midt på en mudderet græsplane pga regnen så hvis jeg gav slip ville jeg blive mudderet godt til.

Air squats 3x15-30 reps

3 @ 30 - Total : 90

The Protein & the Gainer that wasn't a gainer

Efterfølgende skyndte jeg mig så hjem og fik mine post-workout shakes etc og det er næsten ærgeligt at jeg ikke må reklamere for specifikke produkter herinde..

Jeg var ude at købe stort ind i kosttilskud for nylig og havde egentlig bestemt mig for at købe samme sted som jeg plejer over nettet, hvor prisen ligger i den lave ende og produktet stadig smager udmærket, men på vej ned i byen på min cykel kører jeg forbi en kosttilskuds butik hvor en af mine bekendte arbejder og da jeg er i god tid vælger jeg at gå et smut ind og hilse på.

En halv time og en god sludder senere kommer jeg ud med protein, glutamin, kreatin, aminosyrer og en weight gainer, som så ikke er en weight gainer alligevel, men det er det så alligevel i sidste ende..

Besøget kostede mig lidt under en tus hvilket ligger i den dyre ende, men det her er kvalitet!

Der skal meget til før jeg vælger at bruge tid på at skrive om et kosttilskuds product, for det er altså bare ikke så skide interessant at snakke om, men weight gaineren som ikke er en weight gainer etc. og protein pulveret smager i mangel af et bedre ord, himmelsk!

Da jeg kom hjem og sad og kiggede på alle de flotte farvede bøtter begyndte det dog at gå op for mig at jeg var faldet for sælgerens salgstale og at jeg lige havde brugt tusinde kr på pulver som jeg kunne have købt andet steds til noget der ligner halv pris, en fornemmelse der forsvandt med det samme da jeg smagte mit nye chokolade protein pulver og honning gainer.

Det har aldrig rigtig betyder noget for mig om produktet smagte godt, jeg har bare tænkt at det skulle hældes ned og så op i røven med smagen.

Men det at ligefrem kunne nyde det er klart et overset element og i det her tilfælde hænger pris og kvalitet sammen i sådan en grad at jeg ikke længere tror jeg vil nøjes halv dårligt smagende produkter og hvis dét koster mig lidt ekstra er det helt klart det værd synes jeg.

The Revelation

Det er første gang jeg har prøvet at træne udenfor på den her måde, ok anden gang hvis vi tæller tirsdag med, men det at træne udenfor med simple og "primitive" metoder virker positivt på mit kriger instinkt, at det samtidig er nat og det regner og blæser synes jeg giver en helt speciel trænings mentalitet hvor jeg forsvinder helt ind i min egen verden hvor kun mig og mine næste modstandere eksistere. Der er ingen regn, der er ingen blæst, der er kun mig selv og min demoner.

Weekend Visitor

Jeg har kigget på mulighederne for at tage til kbh i weekenderne og træne og ifølge et eller andet link jeg fik tilsendt, koster det under 350kr tur retur hvis man er studerende og tager bussen :w00t:

Det vil selvfølgelig primært være Choke HQ jeg kommer til at træne i da jeg er under dén organisation, men jeg regner også med at besøge nogle af de andre klubber som Arte Suarve og CSA da jeg er overbevist om at jeg vil kunne lære meget men også blive inspireret ved at træne med dém.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Things are never as bad as they might seem

Jeg har indtil videre trænet på enten den lokale basket ball bane eller det lokale fritids hjems legeplads hvor der står et legetårn med brædder stikkende ud til højre og venstre, perfekt til at lave pull ups med.

Udfordringen ligger i at brædderne er glatte som ål, formentlig pga regnen de sidste par dage, så det er langt hårdere end normalt at holde ved ikke mindst fordi diameteren af brædderne er rimelig tykke, men de er trods alt også et par meter lange hvilket lige er i overkanten for mine små fingre til at kunne nå helt om, så det må gøres med et alligator greb :4ranting:

Basket ball banen er dog ikke meget bedre, målene er sat alt for højt til at jeg kan nå op og hænge i, men hele banen er heldigvis indehyldet i et stort metal skelet hvor der er mulighed for at tage fat i nogle tværgående skelet dele, meen her er diameteren så stor at alligator grebet ikke engang kan lade sig gøre..

Ja ja det skal nu ikke være brok det hele for det er jo god grebs træning, så når alt kommer til alt er det faktisk held i uheld at der ikke er andet at bruge.

A new beginning Workout 1, day 3

Bodyweight Workout 1 på lejepladsen

Opvarmning : Mobility drills 20 min.

Recline Rows 3xmax reps

1 @ 17 +2

1 @ 14 +1

1 @ 14 - Total : 45

- God fremgang igen idag, fik 2 ekstra reps i første sæt og én i andet, men jeg ved ikke helt om det er en reel fremgang. Jeg tror nærmere det er en blanding af at rækkefølgen af øvelser hvor rows var først i denne omgang i modsætning til sidst i wod'en sidst og så forskel i grebet fra sidst også.

Floor push ups 3x 2-3 reps short of max

1 @ 22 +1

1 @ 13

1 @ 13 +1 - Total : 48

- Fremgang igen, fik én rep mere i første og sidste sæt, som det gælder med recline rows kan fremgangen godt stamme fra ændringen af rækkefølgen.

Air squats 3x15-30 reps

3 @ 30 - Total 90

Hanging knee raises 3xmax reps

1 @ 16

1 @ 12 +1

1 @ 11 +1 - Total : 39

- Ja der er jo fremgang over hele linjen, fik én rep mere i de to sidste sæt. Jeg måtte godt nok re-sette mit greb flere gange undervejs da jeg blev ved med at glide længere ud mod kanten og til sidst kun hang i fingerspidserne.

Alternating lunges 3x20-24 reps

3 @ 24 - Total : 72

Beaten by a cranbarry cookie

jeg er jo som tidligere nævnt uden bolig i øjeblikket og er derfor flyttet ind hos min mor for en tid og selvom det ikke hjælper helt vildt meget på selvstændigheds kontoen så er det nu dejligt befriende og meget afslappende igen at være hjemme i reden.

Jeg var lidt bekymret for hvordan det ville gå med kosten mens jeg var her for min mor laver virkelig god mad og det er ikke altid lige nemt at sige nej tak når aromaen spreder sig, men det går nu udmærket og der er ikke blevet viet meget fra dieten bort set fra et par små kager hist og her, men de var også med tranebær og bær er jo sundt..

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share