The Road To A world Championship - Old School Gladiator Conditioning


Achilles
 Share

Recommended Posts

Det er sgu ærgeligt med din albue. Håber du snart kommer ovenpå igen.

Hvor tung og høj er ham din modstander? Lyder da til at du sagens kan få fin modstand af ham selvom du er teknisk bedre. Det gælder jo om at bruge de værktøjer man har og hvis han stadig har kapaciteten til at rulle nonstop i over en time så bruger han vel ikke for mange kræfter :smile:

Ja, det har helt klart nogle kapaciteter derover i københavnstrup. Bl.a JP og brøderne Pedersen :superman:

Men hvor er københavnerne på dette billede :devil:

Haha god stil at poste dét billede :4thumbup:

Hvis nogen skulle være i tvivl er det mig i midten :wink:

jeg er lige kommet hjem fra en hel dags tur på skadestuen og der var heldigvis ingen frakture, så efter lidt trykken og rykken var de ret sikre på det blot var en fibre sprængning :blink: Jeg har aldrig hørt en fibre sprænging lyde sådan, men ok jeg er estatisk over jeg kun kan se frem til en lille uges trænings fri :wub:

Du må ikke misforstå mig, han giver rigtig god modstand og er dygtig, men han vejer vel et par kg mindre end mig, 78-79 ca og så er han omkring 1.80cm høj.

Ja du har da ret i at man skal bruge de værktøjer som man har, men til en hvis grænse.

I komkurrence øjemed ser jeg intet problem i at bruge alle sine kræfter osv, men under træning, om det så er teknik eller sparring er jeg af den opfattelse, eller det er vel bare min egen indstilling, at man nogen gange power sig ud af situationer i mangel af teknik.

Dét synes jeg er en fejl da jeg personligt hellere vil undgå den "panik" reaktion og vente til vi ender i noget hvor jeg igen ved hvad jeg laver, på den måde ungår jeg at indlære forkerte teknikker og bevægemønstre.

Jeg tror hurtigt at man ligger for meget tiltro i mange af de "power outs" da de jo ofte virker, specielt mod de mindre erfarne, men ofte er det imø fordi man under træning ikke sætter tingende lige så hårdft og hurtigt ind som man ville i en turnering.

Det gør jeg ihvertfald ikke..

Men det skal ikke lyde som om jeg prøver at tage noget fra min trænings makker, han tager mig fair and square og der er kun én at holde til regnskab, uanset om han er teknisk dårligere end mig.

Nu varer det jo heller ikke længe før Danish open løber af stablen :w00t: Jeg kan se du har meldt din ankomst på fora :4thumbup: så skal vi over at ydmyge nogle kbh'ere og derefter kommer 4'th Choke cup.

Link to comment
Share on other sites

Er det reps? :blink:

Skal du ikke have noget, der er en udfordring at trykke sammen?

Det var stærkt inspireret af din log jeg lige fik lyst til at lave lidt, men det eneste redskab jeg lige havde ved hånden var en netto version af COC :blush:

De 100 reps var da ok hårde at gennemføre, men det ville helt sikkert være mere fordelagtigt at finde noget sværer.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Fed log!!

Glad for du synes om den :bigsmile:

Går og tænker lidt på hvordan jeg ellers kunne spice den lidt op..

Har tænkt på at poste lidt billeder af min mad, video klip af forskellige teknikker og styrke øvelser.

Any input ?

Svøming

Jeg har købt mig et tolv turs kort til Århus svømmestation og var igen idag inde og svømme lidt.

Bortset fra den obligatoriske svømme undervisning i folke skolen er det ikke ikke særlig tit jeg har tråt vande.

Det har måske sammenlagt været tyve gange de sidste mange år, så svømning er ikke noget jeg ville betale mig for at undervise dig i :blush:

Men men men.. det håber jeg på at ændre lidt på nu og jeg synes da også der var en markant forbedring i forhold til i onsdags.

I onsdags var banerne delt op i to så de var 25m hver vej og uden at jeg måtte anstrenge mig sådan helt vildt var det alligevel hårdt.

problemet ligger selvfølgelig i den manglende teknik, specifikt det med hvornår jeg skal trække vejret og hvornår jeg skal puste ud. Jeg kan overhovedet ikke kontrollere min vejr trækning, hvilket sender mit hjerte på moter vejen.

Kunne være sjovt at tage en puls måler med :cry:

Nå, men hvor jeg kun havde 25m's baner at slås med i onsdags, var de ikke delt op idag og bestod istedet af 50m.

Startede med at lokalisere en af de garvede i flokken og så prøvede jeg ellers at imitere hans svømmestil, hvilket virkede fantastisk.

Alt i alt blev det til 700m på lidt under en halv time eller deromkring, tog ikke tid.. :dry:

Good news var at jeg tog de 50m lettere end jeg tog de 25m, så :4thumbup:

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Greb træning

Måtte ligge hovedet lidt i blød da jeg ikke gad at tage op i klubben og træne,derfor fandt jeg frem til nogle alternativer som viste sig at virke fint.

Håndklæds vrid - svare til at lave wrist rolls. (har én spand med vand og en uden. ide'n er at få så meget vand over i den tomme spand ved at gennembløde et håndklæde og så vride det over spanden)

nåede at fylde spanden med ca 2cm vand før huden begyndte at ryge af :devil:

Edit : husk handsker næste gang !

Kål hoveds hold :tongue: på tid..

2.5kg med en pænt stor diameter..

1: 12s højre hånd / 10s venstre

2: 9s højre hånd / 9s venstre

3: 14s højre / 8s venstre

Annanas og kål hoveds plastik pose hold med hand gripper på tid øvelsen :4thumbup:

Som det jo tydeligt fremgår har jeg lagt før nævnte kål hoved i en pose sammen med en stor annanas. Igennem posens hank har jeg ført en håndklæde igennem som jeg så holder fast i med min hand gripper, på tid.

Simpelt.

1: vægt 4.5kg tid : 40s

2: 30s højre / fik dårligt fat med venstre, så det blev godt 16s + en liter yoghurt vægt ca: 5.5kg

3: vægt 6.5kg (+1 yoghurt) tid : 20s

Sådan gøres dét :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Efter jeg kom hjem fra træningen igår gik jeg omkuld på sofaen og nåede ikke at logge.

Træningen fra igår bestod af :

BJJ

Fik afprøvet et par forskellige teknikker som jeg længe har haft et godt øje til.

Desværre viste det sig at de ikke var så brugbare som de er cool og blev derfor skrottet ret hurtigt.

Første brugbare teknik var et half guard sweep som jeg drillet en del på det sidste. Minder mest af alt om et scissor sweep.

Anden teknik var et de la riva inspireret sweep fra combat base.

Har på de sidste haft nogen til at ende i combat base i min åbne guard og skulle derfor finde nogle muligheder derfra.

Ja det var vidst det, ikke nogen speciel god træning. OFF DAG !

Styrke

1: Hand gripper max reps på 20s : 84 højre og 85 venstre

2: Klatre tur på tovet 1x

3: Plate hold for tid (sådan en blå harald nybord plastik vægt skive ) 10kg : 6s højre 6.5 venstre

4: Ulnar Radius rotationer 3kg 10 reps

5: GI rows 60kg af 10 reps

6: DB belt skulderpress 16kg af 6 reps

7: hand gripper belt hold 5kg 55s højre 44s venstre

8: Db belt press 16kg af 10 reps

9: Grip medley

- 1:DB hub hold 8kg 16.5s højre 10s venstre

- 2:Harald nybord vægt skive 10kg 10s højre 6s venstre

- 3:sledge hammer hold 13s højre 4s venstre

10: GI rows 60kg 8 reps

11: Walking DB belt skulder press med hand gripper hold 8 reps

12: Specielt BJJ mave øvelse der har direkte carry over til BJJ 18 reps

13: DB belt press med hand gripper. 5 hand gripper reps ved hver halve press rep, omvendt gripper hold. 16kg db 8 reps

14: Supineret wrist curls 12kg 6 reps

15: Klatre tur på tovet 1x

16: Hand gripper 80 reps

17: GI rows 55kg af 10 reps

18: Harald nyborg 10kg vægtskive hold for tid : 11.5s højre 3.5venstre

19: klatre tur påp tovet 2x

Ekstra stuff -

Min arm var bestemt ikke glad for klatre turene på torvet efter jeg næsten brækkede den :crazy:

Link to comment
Share on other sites

BJJ

19-21

Stille og rolig teknik træning med fokus på lidt advanceret guard angreb og et åben guard pass og hvad man gør ved de mest brugte forsvar mod dét. God omgang.

Styrke

1: GI rows 6 reps af 65 kg. udemærket form, dog lænte jeg mig lidt tilbage.

2: Pole holds for tid. 2.5 af 40s

3: Belt Dødløft 6 reps af 70kg

4: Specifik Bjj mave øvelse - meget hård ! 13 reps

5: belt skulder press med hand gripper. 7 reps af 16kg

6: Klatre tur på tovet m. x-vest ca. 7-8kg 1x

7: Hub hold for tid : 8kg 13.5s højre 31s venstre. fik langt bedre fat.

8: belt press med gripper 9 reps af 16kg (fik 6+3 med venstre og så måtte jeg tage fat igen da bæltet var ved at glide ud)

9: Pole hold, samme afstand 3.75kg 20s højre og 13+7s med venstre.

10: klatre tur på tovet 1x

11: klatre tur 1x

12: klatre tur 1x

13: GI rows 6 reps af 65kg. igen lidt for meget læn tilbage

14: Hand gripper 100 reps

15: belt press 16kg af 6 reps

16: ulnar radius rotationer 10 reps af 4kg

17: Håndklæde vrid. fra plask vådt til stort set tørt. ret hårdt

18: belt skulder press 6 reps af 16kg

19: Supineret wrist curls 10 reps af 8kg

20: Rope rows 10 reps af 60kg

21: Belt dødløft 6 reps af 70kg

22: Ulnar radius pole hold, proneret/extern roteret vægt 1.25kg 25s højre 25s venstre, men måtte justere vægten lidt undervejs på venstre.

23: Rope rows 8 reps af 60kg

24: Stability ball push ups 14 reps

I alt :

2x GI Rows

3x pole holds

2x belt dødløft

1x specifik bjj mave øvelse

1x belt skulder press med hand gripper

1x belt press

1x tov klatring m. vægt

3x Tov klatring uden vægt

1x DB hub hold

1x belt press m. gripper

1x belt press uden gripper

1x hand gripper

1x ulnar radius rotationer

1x håndklæde vrid

1x supinerede wrist curls

2x Rope rows

1x stability ball push up

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Nat træning i THE PITT

25 øvelser i tilfældig rækkefølge med tilfældig rep range og vægt KAOS

For at give et bedre overblik har jeg dog valgt at skrive øvelserne ned som var de tager i sammenhængende sæt.

Foarm Roller 10 min

Rope climb 3x, 2 med x-vest

Belt press på bold 2x 16kg 10,8 reps

Ulnar radius rotationer 1x 3kg 10 reps

Rope Rows1x 55kg 12 reps

GI Rows 2x 60,70kg 8,6 reps

Hand gripper Max reps 140 højre, 130 venstre

Stående Belt skulder press2x 16kg 6,8 reps

Belt circuit 1: Biceps -> T press -> Flye -> front raise -> omvendt lateral raise 6kg 5 reps

Push op på bold 20x mig

Belt Dødløft 2x 72,82kg 8,5 reps

pole hold1x 2,5kg 50s

db hub hold for time1x 8kg 30sh 24sv

Squat jump to gladiator pull ups hold for a count of 5s 5 reps = 25s statisk hold i alt.

Ulnar radius pole hold1x supineret/extern roteret vægt 1.25kg 45sh 45sv

Monkey climping på rack stativet1x 1 min Fuck me sideways det var sygt hårdt !

Belt circuit 2: Biceps -> bryst press -> omvendt flye -> lateral raise -> omvendt front løft 6x 6kg

På trods af jeg er blevet ret glad for den her kaos træning så tror jeg vidst tiden er inde til at kigge lidt på noget struktur til på onsdag.

I morgen skal der svømmes og trænes BJJ OFFcause !

Link to comment
Share on other sites

Annual Choke graduation lørdag d.12 december

Jeg havde egentlig ikke nogen planer om at deltage da jeg skulle arbejde natten til lørdag, hvilket ville efterlade mig uden søvn og da da jeg under torsdagens BJJ træning var jeg så uheldig at rive min ene finger negl af havde jeg besluttet mig for at blive hjemme og få noget søvn

Efter en del gruppe press, løfter om bunke tæv samt uddeling af mit nummer til byens forskellige swinger grupper begyndte jeg dog at give efter og i sidste ende endte det med jeg troppede op, noget jeg absolut ikke har fortrudt :bigsmile:

Det var en kanon oplevelse med en fantastisk stemning, ikke mindst var det sjovt at møde nogle nye mennesker, heriblandt Onkel troels som stod et hoved højere end mig, men også at gense gamle bekendtskaber som man ellers kun ser til det årlige cup.

Jeg har dog også bestemt mig for at det skal være slut med dét.

Fra det nye år vil jeg gøre en indsats for at rejse lidt rundt klubberne imellem, de fleste af os ar trods alt én stor interesse tilfælles.

Derudover var det også sjovt, eller måske ville det være mere korrekt at sige det var interessant at deltage i jp's über sadistiske opvarminings lege, som i store træk gik ud på at samle x antal folk i en gruppe og dem der så var til overs kunne vi så alle sammen jagte rundt i et forsøg på at tæve dem i gulvet.

Bland dét sammen med ild dåben for de graduerede der skulle gå igennem vores tunnel of love er jeg ved at tro vores kære træner er darth vader i forklæding :devil:

Efter selve gradueringen begyndte seminar delen af eventet som vores to brun bælter og jp tog sig af.

Undervejs blev der snakket lidt om hvorvidt vi skulle annoncere vores afsked da vøres chauffør skulle være til jule frokost kl 18 og jeg efterhånden havde meget svært ved at være fokuseret pga søvn manglen.

Vi endte dog med at blive og kort tid efter begyndte sparringen.

Min første kamp var mod en af de nye blå bælter fra kbh som gav den ret meget gas.

Jeg tog det dog helt stille og roligt, nok mest fordi jeg absolut ikke var istand til andet.

Startede med at trække half guard og sweepede til at ligge i hans half guard.

Det lykkedes ham at trække guard hvor vi bruger lidt tid på at sætte chokes op og forsvare dem. stille og roligt rykker jeg GI'en op og ligger den hvor jeg skal bruge den og kort tid efter breaker jeg hans guard og passere til sidemount hvor jeg begyndte at lege med GI'en hvilket han ikke virkede helt rolig ved.

Jeg var godt igang med at sætte en choke op da jeg pludselig glemmer hvad det er jeg prøver på :blink: jeg var simpelthen så træt !

Kort tid efter er de 6 min gået.

PÅ trods af manglende overblik osv synes jeg det var en fed kamp, blandt andet fordi min modstander ikke flippede ud, det virkede som om han havde en god intuitiv forståelse for hvor og hvornår han skulle bruge kræfter, hvilket er noget jeg sætter pris på.

Anden runde var mod en hvid bælte hvor jeg satte en armbar ind efter et par sek. efterfølgende var det bare stille og roligt hvor jeg legede lidt og gav ham mulighed for at lave lidt så det ikke bare var walkover.

Ved ikke om han lagde mærke til at jeg gjorde det, men jeg har aldrig bare massakeret hvid bælter, jeg har altid givet dem en chance, ikke fortået åp den måde at jeg slacker på min teknik eller noget, men jeg udsætter f.eks at sætte submissions helt ind så de kan escape.

Trejde kamp var mod en af de erfarne lilla bælter fra kbh.

Her vågnede jeg dog lidt op da jeg godt var klar over jeg ikke ville kunne udrette noget i den tilstand jeg var i.

Uheldigvis kan jeg ikke huske det store fra kampen ud over at jeg på intet tidspunkt følte mig presset og havde omstændighederne været anderledes for mit vedkommende ville jeg ikke kunne se noget problem i at have subbet ham.

Det lidt af kampen jeg kan huske gik dog mest på at jeg passerede ham og han kæmpede for at trække guard og half guard hele tiden.

Til at slutte af med gav jp en "lille" inspirende tale omkring trænings mentalitet kombineret med en opsang til dem som han mente ikke gav sig nok.

Personligt synes jeg det var højdepunket for dagen, dét og så at rulle med lilla bælten og klare mig så godt under de omstændigheder.

og så selvfølgelig at møde onkel troels :smile:

Til at slutte helt af havde Onkel troels da også været så forudseende at tage et par COC's med, en nr 1 og nr 2 som jeg fik lov til at prøve.

1'eren var der ikke rigtig nogen modstand i og det var der som udgangs punkt heller ikke i 2'eren, lige indtil jeg skulle lukke de sidste par mm sammen, de ville bare ikke give sig uanset hvor meget jeg prøvede.

Efter at have farvel gik turen tilbage til jylland, en tur jeg ikke deltog i da jeg hverken nåede at lukke passager døren eller opleve bilen tænde før jeg sov :laugh:

Da vi kom hjem havde jeg lige et par timer til at gøre mig klar til at tage på arbejde igen, hvilket viste sig at blive en lang og hård nat.

Jeg var hjemme igen søndag morgen ved otte siden, fik lidt morgenmad og vågnede så idag kl 06.30

Svømning

Fik 6 baner som svarer til 300 meter.

Har ikke helt styr på tiden, men ca 20 min.

Jeg er blevet skrevet op i Århus klatre klub, så nu går der forhåbenligt ikke alt for lang tid før jeg kan begynde at klatre rundt, men jeg står i kø som nr 139, så jeg må vidst hellere have lidt tålmodighed.

Jeg har en plan om at bestige et bjerg engang, håber lidt på det udvikler sig til noget stort og at jeg en dag bliver rigtig god så jeg måske kan begynde at tænke på nogen af de store lege pladser som everest.

Ingen BJJ idag :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Fed beskrivelse af gradueringen. Betydeligt mere detaljeret end min. Og hyggeligt at hilse på dig :cool:

Et hoved højere er nok lige overdreven nok :laugh:

Mht. til gripperne så må jeg altså nød til at skuffe dig med at det 'kun' var en 'Trainer' og en 1'er du havde fat i. Så det var altså 1eren du lige nøjagtigt ikke kunne lukke. Men kan trøste dig med at det er meget normalt første gang folk prøver dem :bigsmile:

Synes også JP's tale var fed. Den til tider lidt lade danske mentalitet har godt af at blive prikket lidt til engang imellem :devil:

Link to comment
Share on other sites

Mht. til gripperne så må jeg altså nød til at skuffe dig med at det 'kun' var en 'Trainer' og en 1'er du havde fat i. Så det var altså 1eren du lige nøjagtigt ikke kunne lukke. Men kan trøste dig med at det er meget normalt første gang folk prøver dem :bigsmile:

Argh nedtur :tongue: troede sku det var 2'eren jeg ikke kunne lukke.

Skal have købt nogle ordenlige grippers.

Har lige bestilt den interessant hanske morten Z har med i pakke kalenderen.

Glæder mig til at se om det er noget bras eller om den faktisk er brugbar.

Nå men nu skulle der være lang om længe være kommet styr på tingende. Har fået arbejdet et program sammen som jeg har store forventninger til.

Første dag på det nye program

PHASE 1. Balance og stabilitet

To runder på ubestemt tid af

CORE

1: Plank 5s hold i toppen 15 reps

2: Bridge 5s hold i toppen 15 reps

LEGS

Front lunge to balance 15 reps 2s balance i toppen

PRESS

1: Ball push up/Push up på stability ball 15 reps 2s hold i bunden

2: ball push up, benene på bolden 15reps 2s hold i bunden

3: single leg band chest press 15 reps 2s hold i bunden

PULL

1: Single leg band row 15 reps 2s hold i bunden

2: single leg arm swim 15 reps 2s hold i bunen

FULL BODY

1: Front lunge to balance and press 15 reps 2s hold balance. 5kg db's (10)

2: Single leg band reach and row 15 reps 2s hold i bunden.

Lyder måske som en tøse workout, men den konstante stabilisering taksere en del.

Regner med at følge første fase et par mdr og så regulerer sværheds graden hen af vejen.

Mht. Logningen af bjj træningen så er jeg simpelthen doven til at gøre det konsistent, så det bliver kun når jeg lige føler for det, men jeg vil da lige berolige folk med at der stadig trænes ihvertfald 10+ timer om ugen som minimum.

Link to comment
Share on other sites

Anden dag på det nye program

PHASE 1. Balance og stabilitet

To runder på ubestemt tid af

CORE

1: Plank 5s hold i toppen 15 reps

2: Bridge 5s hold i toppen 15 reps

LEGS

Front lunge to balance 15 reps 2s balance i toppen

PRESS

1: Ball push up/Push up på stability ball 15 reps 2s hold i bunden

2: ball push up, benene på bolden 15reps 2s hold i bunden

3: single leg band chest press 15 reps 2s hold i bunden

PULL

1: Single leg band row 15 reps 2s hold i bunden

2: single leg arm swim 15 reps 2s hold i bunen

FULL BODY

1: Front lunge to balance and press 15 reps 2s hold balance. 5kg db's (10)

2: Single leg band reach and row 15 reps 2s hold i bunden.

Jeg havde aldrig troet band træning kunne blive så hårdt !

Næste uge begynder jeg at implementere div. øvelser for hånd styrke igen.

Link to comment
Share on other sites

Super dag med masser af BJJ

Planen var at få noget styrke træning og svømning ind, men det var vidst lidt for ambitiøst.

BJJ:

12-14.30

Fokuserede på sidemount escape, Reverse half guard sweep til ryggen fra bunden og scarf hold escape.

Fik drillet de forskellige escapes i et godt tempo og med masser af variation på den måde at det var personen på toppen der valgte hvilken af de tre positioner der skulle escapes fra gang til gang.

BJJ:

15-17

Igen fokus på de samme ting og samme trænings stil.

BJJ:

22-02

Jeg har efterhånden arbejdet længe på at få endnu en trænings dag op at køre og det ser ud til at det endeligt er ved at ske.

Tirsdags træningen er PT for alle, men inden længe vil det kun blive "competition team" kun blå bælter og op og kun for dem der stiller op til turneringer

Jeg har igennem det sidste halve år arbejdet meget på at ændre mit game ved at implementere en del nye teknikker samt exkludere gamle som jeg ikke længere mente havde en plads i mit nye game.

Det har været en interessant rejse som både har været positiv men også særdeles negativ.

Den positive del består mest i at jeg har fået implementeret en masse GI specifikke teknikker som jeg synes er über nice.

Jeg har nu setups til at tage ryggen fra stort set alle positioner hvilket har været et af de primære mål for min forvandling.

Den negative del er at jeg nu ikke længere er the top dog.

mange af dem jeg før kunne subbe forholdsvis nemt volder mig store problemer, idet jeg ikke længere er så stærk i de nye teknikker som jeg var i de gamle.

Jeg håber selvfølgelig at jeg inden længe begynder at kunne bruge de nye teknikker, eller mit nye teknik sæt er vel mere passende da 90% af det gamle er væk, når jeg får rullet og får dem øvet under press.

Ultimativt er jeg på sin vis tilbage til point zero og jeg skal til at starte forfra med et nyt sæt teknikker.

Hvis det viser sig at jeg har lavet en fejl i at udskifte mit game, med hvad jeg anser for nyerer og bedre, kommer jeg til at hade mig selv meget da jeg i så fald skal til at bruge en masse tid på at udskifte teknikkerne endnu engang.

Jeg tror det dog ikke !

Dagens første runde var mod Lasse, en af de andre blå bælter som jeg før har kunnet lege med efter behag.

Sådan gik det dog ikke idag :nonono:

Vi startede ud med at aftale der skulle rulles stille og roligt da det var en opvarmnings runde, men der gik ikke længe inden han havde fart på.

Jeg føler mig dog stadig så sikker at jeg ikke følger hans tempo, men fortsætter i mit halv langsomme tempo som nu bliver presset en del.

På trods af at han dominerer det meste af kampen er jeg aldrig rigtig i fare.

Det handler i høj grad om at mit top game for et halvt år siden var så dominerende at jeg stort set aldrig lå på bunden.

ud af 50 kampe ville jeg måske ende én eller to gange på bunden, uden jeg selv havde valgt det.

Når jeg så endte på bunden ville jeg mod de fleste recover guard eller på anden vis komme fri uden alt for store problemer, men mod et par af de andre, dem der også idag presser mig, ville jeg have problemer.

Dét fik mig til at tænke rigtig meget over min træning og jeg begyndte at tænkte meget på at jeg burde træne mit bund game.

Det resulterede i at jeg begyndte at trække guard, half guard osv af mig selv.

Nu er det så kommet dertil hvor mit bund game er blevet det dominerende af de to og jeg starter stort set altid ved at trække half guard.

Noget der skal ændres på NU !

Men tilbage til kampen..

efter ca 10 min fik jeg ham i et eller andet, kan ikke huske hvad.

Anden kamp var mod prinsen som jeg for ikke så længe siden rullede imod hvor jeg butt fuckede ham brüno stile.

Idag gik det dog ikke lige så nemt.

Jeg kan ikke huske så meget af kampen, da jeg er fucking smadret, kl er snart 04.00, men jeg endte med at choke ham fra ryggen i en lunder over lapel choke. Den sad godt og han nåede ikke at tappe før han sov :devil:

Tredje kamp var igen mod prinsen og det var igen lidt frem og tilbage, endte med at lapel choke ham fra ryggen igen.

Fjerde kamp var igen mod lasse.

Den første kamp var jeg blevet lidt irriteret over at han var lidt cocky over at han klarede sig så godt.

I mit stille sind tænkte jeg at det var lidt lamt i og med at han gav den alt hvad han havde mens jeg stort set ikke havde fået pulsen op.

Undervejs i anden kamp, lagde jeg mærke til at hans hjerte slog helt sindsygt meget og at han virkelig prøvede at subbe mig.

Jeg ved ikke hvorfor, men det satte gang i noget og hvor jeg før lallede lidt, ok jeg lavede ikke en skid og fortjente de tæv jeg havde fået, men jeg tog mig sammen skrugede tempoet og begyndte at gå efter at sætte tingede ordenligt ind og pludselig blev der stille på tlilskuer rækkerne da jeg i et kort øjeblik fandt den gamle form og mentalitet frem.

Endte kort efter med at jeg chokede ham for vildt.

Bagefter var han ikke så cocky.

Femte kamp var mod tajs, som fra dag ét har været min nemesis.

Hans game matcher mit skide godt, mens mit matcher hans elendigt.

Derudover har han nogle fucked up smidige ben og så mangler han nogle knogler eller noget i sine knæ, den måde han kan bøje sine knæ er bare ikke naturligt !

Det gør det stort set umuligt at holde ham i noget som helst positioner, da uanset hvordan du ligger eller hvor godt du har fat, kan liste sine ben ind forand dit hoved og presse dig væk.

PS: hans spider guard er syg pga de ben !

Kampen var ret hurtigt overstået da han fik mig i en triangle :unhappy:

Jeg lavede en del forsøg på div teknikker, x-guard sweep bla som jeg har brugt siden jeg begyndte, men han nutraliserede det med det samme.

Sjette kamp, var min revence, som dog ikke varede mere en et min da jeg røg i en armbar.. CRAP !!!! for satan da hvor jeg glæder mig til at få det nhye game i gear, det her sutter max !

Syvende kamp varede lidt over halvanden time mod søren.

Det er gået op for mig at ham og mig kommer til at følges ad til toppen og sammen skal vi hjælpe hinanden til at blive bedre.

Vores game nutralisere hinandens fuldstændig.

Når den ene af os subber den anden er det for det meste et tilfælde af held.

Kampen var meget frem og tilbage og endte i en draw.

OUT.

Link to comment
Share on other sites

8timers BJJ på én dag og nat-BJJ :blink:

Du er jo spitterragende gal :laugh::devil:

Fedt at læse om de tanker mht. til øvning af top og bundgame. Jeg prøver selv at arbejde lidt med mit bundgame for tiden, men kan også mærke at det koster lidt på 'sejerene' i træningslokalet. Men bare man ikke glemmer sit topgame så tror jeg det er super givet ud. Det ser dog ud til at du er på et lidt andet plan teknisk end mig, hvor jeg mere arbejder med helt basis ting :blush:

Har også hørt andre her fra Odense snakke om Tajs og de irriterende lange ben :laugh:

Link to comment
Share on other sites

8timers BJJ på én dag og nat-BJJ :blink:

Du er jo spitterragende gal :laugh::devil:

Fedt at læse om de tanker mht. til øvning af top og bundgame. Jeg prøver selv at arbejde lidt med mit bundgame for tiden, men kan også mærke at det koster lidt på 'sejerene' i træningslokalet. Men bare man ikke glemmer sit topgame så tror jeg det er super givet ud. Det ser dog ud til at du er på et lidt andet plan teknisk end mig, hvor jeg mere arbejder med helt basis ting :blush:

Har også hørt andre her fra Odense snakke om Tajs og de irriterende lange ben :laugh:

Hehe jeg kan også mærke det idag, jeg har været lidt stiv i kroppen siden jeg stod op :tongue:

Men man kommer jo ikke sovende til toppen.

Jeg synes det er vigtigt at man er kritisk over for andre, men også overfor sig selv da man ellers hurtigt begynder at stagnere.

Derfor synes jeg det er vigtigt at man træner dét man er dårlig til istedet for at blive ved med at fodre egoet ved kun at træne de ting man er bedst til.

Så jeg vil mene du gør rigtigt ved at have de tanker om træningen.

Som du selv er inde på koster det lidt sejr, men det er en del af indlærings processen at blive subbet og det er jo i virkeligheden lige gildigt at du bliver subbet til træningen, så længe du ikke bliver dét til turneringer.

Jeg har iøvrgit fået bestilt en trainer og n1 COC :4thumbup:

Så skal der snart tilføjes et ar kg på mine underarme.

Link to comment
Share on other sites

Besluttede mig igår for at starte på MMA igen, ikke så meget pga slag spark osv, faktisk slet ikke derfor, men pga brydningen, nedtagningerne og NO-gi sparring.

Specielt NO-gi sparringen tror jeg vil vise sig at være en god ide da jeg efterhånden måske har lagt lidt for meget fokus på GI og dertilhørende specielle teknikker.

Brydningen vil helt sikkert også komme til at være guld, så det var heldigt der idag netop var brydning.

MMA:

Vi var kun fire idag da det var uofficel træning og kun dem der var inviteret kunne være med :4thumbup:

Vi startede ud med at lave en nedtagning fra pummeling, noget med at trække i hans underhook og derefter spænde ben med ens anden hånd. virkede skide godt.

Efterfølgende gik vi viderer til armdrag og shoot igen fra pummel.

Under sparringen fik jeg den også til at virke, hvilket jeg var ret glad for.

Derefter lavede vi et single leg dump og dertilhørende forsvar med variationer.

Afslutningsvis havde vi ca 30 min shark tank, max 4 runder i midten, max 1 min runde af gangen.

God træning, rigtig god træning !

Sidder lidt og overvejer mine muligheder nu..

Enten skal jeg drøne ned i BB og lege et par film :smile: .. hmm ret dårlig trænings morale der :dry:

Eller skal jeg tage op i choke klubben og rulle hvis nogen er klar..

What to do??

Anyone ?

Link to comment
Share on other sites

Nytårs træning

Vi var fire der havde fundet vejen op til klubben for at få rullet lidt og det blev heller ikke til så meget.

Startede med at rulle med Lars, en af de andre blå bælter som ikke træner så meget.

Startede på knæende og satte mig hurtigt ned på røven og afvendtede, noget jeg efterhånden gør alt for meget, men mit stående game er skamløst elendigt.

Da vi endelig kom ned og ligge havde jeg dog ingen problemer og afsluttede kampen forholdsvis hurtigt med en under over lapel choke fra ryggen.

Anden kamp var mod Søren, en af vores store hvid bælter som har en udemærket judo baggrund.

Det tog ham ikke lang tid før han fik mig væltet omkuld, shit hvor skal jeg til at arbejde på stand up !!!, men vanen tro nåede jeg lige at positionere mig så hans takedown endte i en dårlig position for ham.

Efter et par min med masser af god jits fra os begge fik jeg ham i en under over lapel choke fra ryggen.

Tredje runde var igen mod Lars, Startede lidt mere aggressivt ud og holdte niveauet hele kampen igennem.

ENDELIG ENDELIG ENDELIG fandt jeg mit gamle game tilbage !!!! det er så dejlig en fornemmelse at jeg ikke kan beskrive det !

Forskellen var så gennentrængende fra første kamp vi havde også denne her.

Hvor jeg før var halv langsom til at reagere og ikke rigtig gik efter nogen submissions var det her en diametral modsætning.

Mine reaktioner var præcise og hurtige. :4thumbup:

Efter lidt set up til en armbar fik jeg igen taget ryggen på ham og subbede ham med en under over lapel choke.

Sidste kamp var igen mod lars, Jeg kan ikke huske det store fra kampen, men jeg endte med at tage ham i en sweet armbar fra et fedt setup fra knee on belly hvor jeg truede med en choke.

har ikke lavet dét setup før og det var et rent tilfælde det viste sig, men det var guld.

STYRKE:

Planen var at jeg skulle have givet den gas idag, men en af klubbens andre tilhængere var lige kommet og så blev der snakket mere end der blev trænet. lidt træls egentlig, men alligevel meget hyggeligt.

Det blev dog til én runde som dog tog ret lang tid :

PHASE 1. Balance og stabilitet

en runde på ubestemt tid af

CORE

1: Plank 5s hold i toppen 15 reps

2: Bridge 5s hold i toppen 15 reps

LEGS

Front lunge to balance 15 reps 2s balance i toppen

PRESS

1: Ball push up/Push up på stability ball 15 reps 2s hold i bunden

2: ball push up, benene på bolden 15reps 2s hold i bunden

3: single leg band chest press 15 reps 2s hold i bunden

PULL

1: Single leg band row 15 reps 2s hold i bunden

2: single leg arm swim 15 reps 2s hold i bunen

FULL BODY

1: Front lunge to balance and press 15 reps 2s hold balance. 5kg db's (10)

2: Single leg band reach and row 15 reps 2s hold i bunden.

I aften står den så på arbejde og vanen tro nytårs aften, masser af stang hammer fubar fulde mennesker der forhåbenlig opfører sig ordenligt.

Link to comment
Share on other sites

Første fri weekend i lang tid og det skulle selvfølgelig fejres med noget bjj og generel træning.

BJJ

12-14.30

Ganske alm træning hvor vi startede med sideount escape, guard pass og roterende guard game.

synes mit top game i guarden er rimelig godt, men jeg kunne godt bruge lidt pointers fra jp kan jeg mærke, men ikke desto mindre gik det godt, rigtig godt.

Alex, vores træner og nye lilla bælte spurgte mig om lidt råd og pointers, hvilket gav en ret god fornemmelse af at jeg er på rette spor.

Han bad mig efterfølgende rulle mod tajs som jeg fra dag ét har haft problemer med.

EFterhånden er oddsne blevet udlignet meget og hvor jeg for ikke så længe siden ingen chance og jeg mener absolut ingen chance havde mod ham ændrede det sig lidt efter lidt indtil jeg tingede for ca 6 mdr siden begyndte at blive omvendt.

I ca 2 mdr bragede jeg derudaf og fællede alt i min vej, men mit top game var ved at blive for dominerende og der skulle gøres noget.

Jeg besluttede mig derfor at fokuserer på mit bund game.

Det har dog resulteret i at mit top game nu er blevet en del mindre aggressivt, da mit bund game er meget defensivt hvilket jeg åbenbart har taget med mig til toppen.

Sidst jeg rullede mod tajs gik det god heller ikke for godt, blev vidst subbet to gange på ingen tid.

Efter kampen var jeg godt klar over noget var helt galt.

Svaret kom til mig i i torsdags efter jeg havde rullet mod en af de andre blå bælter.

Af en eller anden grund startede jeg kampen ud med at tonse ind i ham med et shoot fra helvede, hvor jeg normalt har trukket half guard, væltede ham omkuld og rykkede ham godt og grundigt fra hinanden.

Jeg er stadig oppe at køre over jeg har fundet dét tilbage :devil:

Nå back on track..

Alex ville se hvordan jeg klarede mig i tajs guard, da hans guard er en af de bedste vi kan fremvise.

Og det må siges at være en succes da jeg passerede ham 5-6 gange, fik knee on belly et par gange, ungik at blive sweepet, hvilket ikke er nemt med ham, og ultimativt satte en armbar ind, som jeg dog uheldivis var lidt for omtænkelig til at sætte ordenligt ind.

Desværre arbejder jeg hårdt på at virkelig sætte mine subs ind.

Mit mindset har været lidt for "pas på min modstander" hvor jeg nu arbejder på et mere aggressivt mindset ala "Fuck him, I'm gonna rip his arm off"

Mens jeg så lå der og forsøgte at afslutte min armbar uden brug at kraft.. tsk tsk.. kom hans ben snigende og fik mig skubbet væk.

Træningen sluttede med at jeg skulle observere alex mens han selv rullede mod tajs så jeg kunne give ham feedback/ris og ros.

Drak en liter matilte kakao mælk og tog en omgang styrke træning.

STYRKE:

PHASE 1. Balance og stabilitet

en runde på ubestemt tid af

CORE

1: Plank 5s hold i toppen 15 reps

2: Bridge 5s hold i toppen 15 reps

LEGS

Front lunge to balance 15 reps 2s balance i toppen

PRESS

1: Ball push up/Push up på stability ball 15 reps 2s hold i bunden

2: ball push up, benene på bolden 15reps 2s hold i bunden

3: single leg band chest press 15 reps 2s hold i bunden

PULL

1: Single leg band row 15 reps 2s hold i bunden

2: single leg arm swim 15 reps 2s hold i bunen

FULL BODY

1: Front lunge to balance and press 15 reps 2s hold balance. ændrede lidt på udførelsen denne gang, hvor jeg normalt har haft en db i hver hånd fjernede jeg den ene db så vægten blev mere ustabil.

2: Single leg band reach and row 15 reps 2s hold i bunden.

-

Om lidt kommer en af MMA drengene på aftensmad, så skal der snakkes træning, pua og så bagefter op at rulle sammen.

Link to comment
Share on other sites

MMA

Det er længe siden jeg har trænet NO-gi, men det er lige præcist hvad jeg har brug for hvilket træningen idag også understregede.

Efter endt opvarmning som uheldigvis var gennemført CRAP, gik vi igang med selve træningen som bestod af div basis øvelser fra sidemount som escapes, hvad du gør ved underhooket når du er på toppen, spinning armbar osv.

Det kunne have været meget godt, men det var det bare ikke.

Der gik ikke mange minutter før jeg huskede hvorfor det var jeg stoppede til mma i sin tid, træningen er gennemført dårlig!

Instruktionen er alt alt ALT for mangelfuld, ofte er der ingen detajler overhovedet og som om det ikke var nok er de få detaljer der sniger sig ind fra tid til anden oftes forkerte.

Jeg siger ikke at jeg ved alt eller jeg er den bedste etc. Men jeg ved sku godt at hvis man forsøger at lave en kimura fra guard er man ude på et vild spor, dvs når man sidder i hans guard vel at mærke.

Nå, men det positive i det her er at jeg nu er istand til selv at fylde hullerne ud hvis jeg ikke allerede kender teknikken, så for mit vedkommende gør det ikke alverden at der ikke er den store instruktion, værre er det for de nye og dem der ikke får information andre steder fra så de også kan fylde hullerne ud.

Noget andet positivt er at teknikkerne variere meget fra BJJ træningen, hvilket jeg godt kan lide.

men da vi starter med at træne går jeg sammen med en af de gamle drenge som gik startede før mig, men som jeg for længst har overhalet.

Det stoppede ham dog ikke i at instruere mig i dvs. teknikker hvilket jeg fandt en smule komisk da det han prøvede at prakke mig på var FUBAR :nonono:

SPARRING

Startede med at rulle med min gode ven danijel som er blandt de 3-4 stykker klubben har udklækket med et rigtig godt niveau.

På trods af han er en forholdvis stor dreng er han meget mobil og flexibil. Dertil elsker han rubber guard som jeg udelukkende støder på når jeg ruller med ham, hvilket efterlader mig med et absolut minimum af forståelse eller forsvar på hans elskede game.

Rullede tre runder uden subs, han fik mig dog sat ind i en omo plata som muligvis, hvis der havde været tid, kunne have endt med en sub.

Kamp nr 2 var mod en jeg ikke kender, men har set træne dernede igennem det sidste år.

Jeg var godt klar over der var en niveau forskel til min fordel hvilket jeg normalt ikke vil udnytte og istedet sætte mit tempo ned for at rulle det mere teknisk, men da hele formålet med NO-gi træningen for mig er at få noget fart på, bestemte jeg mig for at give den gas.

God oplevelse for mig, ikke så god for ham.

Fik lavet et fucking vildt x-guard sweep to gange i træk som jeg nu sidder og prøver at finde ud af hvordan jeg bar med ad med for jeg har set tæt på alle instructionals på markedet og jeg har ikke set det sweep.

Udover det ville være cool selv at kunne sætte et navn på en teknik, så virkede den bare godt.

Det var en underlig kombination af et helikopter sweep og så teknisk stand up kombineret med et baglænds rullefald.. WTF :4thumbup:

Sidste kamp var mod mulle, også en af de gamle drenge.

Han er sygt stærk og har den vidleste krop jeg nogensinde har set!

Hvis jeg havde tid og penge eller bare kunne få ét ønske opfyldt af en lampe ånd ville det være sådan en krop.. for satan hvor er han hidsigt bygget !!!!

Kampen er ikke rigtig værd at skrive om, jeg vandt, men mere vigtigt, det var pisse hygligt !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mit Inet er desværre gået hen og blevet lukket og jeg har ikke fået taget mig sammen til at få nyt, så loggen er gået hen og blevet lidt stille.

Jeg logger dog stadig træningen på pc'en så når jeg er sammen med damen kan jeg heldigvis låne hendes modem og få skrevet det over.

Træningen det sidste stykke tid ser ud som følgende :

Tirsdag 5.1.2010

Svømning – 16 halv baner, primært bryst svømning, fik vidst 1½ halv bane i crawl.

Godt tempo, har fået mere styr på sammenspillet mellem vejr trækningen og svømme tagende.

Mangler at træne på crawl !!

Fredag 8.1.10

COC træning – TRAINER

5 singles skiftevis

5 doubels skiftevis

5 triples.

20 reps højre

12 reps venstre

Lørdag 9.1.10

1 runde af

CORE

1: Plank 5s hold i toppen 15 reps

2: Bridge 5s hold i toppen 15 reps

LEGS

Front lunge to balance 15 reps 2s balance i toppen

PRESS

1: Ball push up/Push up på stability ball 15 reps 2s hold i bunden

2: ball push up, benene på bolden 15reps 2s hold i bunden

3: single leg band chest press 15 reps 2s hold i bunden

PULL

1: Single leg band row 15 reps 2s hold i bunden

2: single leg arm swim 15 reps 2s hold i bunen

FULL BODY

1: Front lunge to balance and press 15 reps 2s hold balance. ændrede lidt på udførelsen denne gang, hvor jeg normalt har haft en db i hver hånd fjernede jeg den ene db så vægten blev mere ustabil.

2: Single leg band reach and row 15 reps 2s hold i bunden.

Mandag 11.1.10

COC træning – TRAINER

5 singles skiftevis

3 triples

5 dynamiske reps

5 dynamsiske.

5 singles skiftevis

-

Nogle timer senere.

10 singles skiftevis.

Fredag d.15.1.10

Svømning :

8 hel baner.

Puls :

1: 14x6(84)

2: 21x6(126)

3: 23x6(138)

4: 21x6(126)

5,6,7: 22x6(132)

8: 24x6(144)

Søndag. 17.01.10

Svømning

6 hel baner.

Mandag 18.01.10

COC - Trainer

10 singles

3x5 reps

COC – 1

5 singles. Venstre mangler stadig et par mm.

Onsdag 20.01.10

COC TRAINER :

5 Singles skiftevis

1x5

1 min pause

1x6

1.10 min pause

1x7

1.20 min pause

1x8

2.5 min pause

COC 1

5 singles skiftevis.

Fik venstre i første.

3 sæt (BB style) 2 min pauser af

CORE

1: Plank 5s hold i toppen 15 reps

2: Bridge 5s hold i toppen 15 reps

LEGS

Front lunge to balance 15 reps 2s balance i toppen

PRESS

1: Ball push up/Push up på stability ball 15 reps 2s hold i bunden

2: ball push up, benene på bolden 15reps 2s hold i bunden

3: single leg band chest press 15 reps 2s hold i bunden

PULL

1: Single leg band row 15 reps 2s hold i bunden

2: Single leg wide band row 15 reps 2s hold i bunden (2 sæt)

3: single leg arm swim 15 reps 2s hold i budnen (1 sæt)

Lørdag d.23.01.10

COC TRAINER:

3x5

1x2x5s hold

5 singles skiftevis

COC 1

5 singles skiftevis.

Fik venstre I første og anden.

Trainer :

2x3.

COC 1

1x6

Fik venstre i første to.

+ masser af bjj :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share