Hvorfor vokser brystet ik?


a.r
 Share

Recommended Posts

Kan det her ikke bare være tale om overtræning?.

Som jeg læste det tog du fire øvelser for brystet, fem sæt af hver. Det er ihvertfald meget for sådan en lille muskel.

har jo prøvet at tage 3 sæt før men det hjalp heller ik det er derfor jeg er oppe på 5 sæt nu

Link to comment
Share on other sites

Du laver for meget for bryst.

Hvis man intet mærker i bryst, mærker det i skulder og triceps, disse muskler er stærkere end resten. Brystet ikke vokser.

Så er det en del tegn på at brystmuskulaturen halter.

Der findes folk hvor skulder og triceps næsten altid overtager, ligemeget hvad de gør. De skal arbejde med de ting jeg foreslog.

Jeg gad dog gedt se dig, for det kan også sagtens være du bare har et skævt selvbillede. Who knows...

Link to comment
Share on other sites

jamen hvorfor vokser resten af kroppen så undtaget brystet hvis jeg ik spiste nok? jeg har en fornemmelse af at jeg lader andre muskel grupper tage over når jeg træner bryst , det burde bare ik være muligt.... eller what..? syntes ham længere oppe havde fat i noget godt angående d med at mine skuldre og triceps arbejdede mere end brystet... har du ellers nogle gode idéer til hva jeg ellers kan gøre så der er fuld fokus "KUN" på brystet..?

Hvis du kun har taget 4kg på, på et år, som helt nybegynder, så vokser resten jo heller ikke. 4kg er ikke ret meget. Taget i betragtning af at du med stor sandsynlighed ikke har ramt et kalorie overskud der er perfekt i forhold til dit forbrug. Dvs nogle af de 4kg er andet end muskel, ergo du har taget meget lidt masse på. Derfor tror jeg heller ikke du kan vurdere om resten vokser og brystet ikke gør.

Hvis du absolut vil isolere brystet yderligere kan du jo feks lave incline fliers. Personligt mener jeg dog dette på dit stade er forkert. Hvis du ellers kører dine dumbell presses i korrekt stil så har jeg svært ved at tro du ikke har nogen bryst aktivering

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Sidste år havde jeg en post af nogenlunde samme karakter - da jeg under brysttræning slet ikke kunne "finde" brystet men masser af forskulder og triceps.

Den løsning jeg fik anbefalet, fulgte og som virkede for mig (ikke sikkert at det virker for dig) var at forudtrætte pecsene med kabelcrossovers inden jeg gik i gang med bænkpres. Efter omkring 2 mdr havde kroppen lært at finde brystmullerne og jeg kunne derefter træne bænkpres med fuld fokus på bryst uden at forudtrætte dem først. Det var for mig også vigtigt at holde en pænt opspænd også efter dette trick (det havde jeg også inden, der gjorde det bare ingen forskel).

Når jeg nu skriver "kunne" så er det fordi det var sådan i mit gamle center hvor man bænkede på en normal flad bænk, nu hvor jeg er i Fitness DK med de hæslige anatomiske bænke er det igen helt umuligt at træne en god bænkpres og tabet indtrådte med det samme jeg skiftede center :mad: så hvis det er dér du er instruktør forstår jeg godt dit problem.

Link to comment
Share on other sites

Sidste år havde jeg en post af nogenlunde samme karakter - da jeg under brysttræning slet ikke kunne "finde" brystet men masser af forskulder og triceps.

Den løsning jeg fik anbefalet, fulgte og som virkede for mig (ikke sikkert at det virker for dig) var at forudtrætte pecsene med kabelcrossovers inden jeg gik i gang med bænkpres. Efter omkring 2 mdr havde kroppen lært at finde brystmullerne og jeg kunne derefter træne bænkpres med fuld fokus på bryst uden at forudtrætte dem først. Det var for mig også vigtigt at holde en pænt opspænd også efter dette trick (det havde jeg også inden, der gjorde det bare ingen forskel).

Når jeg nu skriver "kunne" så er det fordi det var sådan i mit gamle center hvor man bænkede på en normal flad bænk, nu hvor jeg er i Fitness DK med de hæslige anatomiske bænke er det igen helt umuligt at træne en god bænkpres og tabet indtrådte med det samme jeg skiftede center :mad: så hvis det er dér du er instruktør forstår jeg godt dit problem.

jeg har gjort præcis det samme og med super resultat. i starten kørte jeg det som en reel øvelse, men nu kører jeg det med let vægt som en slags opvarmning inden min "rigtige" brysttræning. jeg har haft super resultater med det. min filosofi er, at kroppen nogle gange kompenserer for det svageste led, og derfor må man sørge for at ændre styrkeforholdene. og ros til det, for efter dét er jeg faktisk steget relativt meget i styrke i forskellige brystøvelser.

den eneste bagside ved det er, at man bliver kritiseret meget af andre instruktører. men det virker for mig.

jeg ved så bare ikke om det kommer til at virke for alle. jeg har trods alt trænet i over 4 år. men det ville da være værd at prøve.

Link to comment
Share on other sites

jeg har gjort præcis det samme og med super resultat. i starten kørte jeg det som en reel øvelse, men nu kører jeg det med let vægt som en slags opvarmning inden min "rigtige" brysttræning. jeg har haft super resultater med det. min filosofi er, at kroppen nogle gange kompenserer for det svageste led, og derfor må man sørge for at ændre styrkeforholdene. og ros til det, for efter dét er jeg faktisk steget relativt meget i styrke i forskellige brystøvelser.

den eneste bagside ved det er, at man bliver kritiseret meget af andre instruktører. men det virker for mig.

jeg ved så bare ikke om det kommer til at virke for alle. jeg har trods alt trænet i over 4 år. men det ville da være værd at prøve.

Hvad er det for et sted du arbejder?

Lyder pænt lamt

Link to comment
Share on other sites

det er primært det center jeg træner i i wekeenderne, når jeg ikke gider køre over på arbejdet og træne.

men der er ikke så meget at bebrejde dem. de har fået 2 weekendkurser i dgi-byen.

de er bare farlige at have gående, hvis man ikke ved hvad man laver og de skal fortælle det. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share