Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Grundet rygskaden (som jeg nu ikke regner med var ribbenet pyyyhha) kunne jeg kun lave nogle bestemte øvelser uden væsentlige smerter:

Benstem i technogym maskine:

10 x 200kg

10 x 230kg

10 x 260kg, og så var der ikke flere skiver <_<

Biceps curls:

3s x 10r x 18kg.

incline db bænk:

3s x 10r x 20kg.

Det var lige de øvelser som kunne lade sig gøre.. Glæder mig usigeligt til at træne for fuld skrue igen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning på aftenarb, stadig smerter fra ryggen, men på retur:

Benpres:

10 x 230

10 x 260

10 x 300

Flere skiver og anden maskine end på det andet arb. Rejser ryglænet op, hvilket minimerer stresset på lænden :)

Biceps db curls, stående:

10r x 3s x 20kilo i hver hånd

Incline db bænk:

6 x 25

6 x 27,5

6r x 3s x 30

Og det var faktisk det eneste ryggen tillader. Har måske lokaliseret problemet til quadratus lumborum/nederste ribben: Ingen smerter ved almindelige aktiviteter. Men forsøger jeg f.eks. at lave dips, er smerten skarp og præcis <_<

Men - trods alt bedring :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

Weekendens træning;

Vandskuring af hus! Kan godt mærke at armene ikke er vant til den slags "wax on - wax off" træning :chicken:

Men vi klarede det, og ingen kom til skade. Svigerfar (som er en knag med et fils-bræt) klarede det samme som mig og en mere tilsammen..

Overvejede at præsentere ham for McKenzies løsningsforslag til hans nakkeproblemer, men da han allerede er i behandling, er det bedst at vente til denne er afsluttet :)

Ryggen teede sig fint, men der bliver vist stadig ingen judo i morgen, da den stadig brokker sig ved løft af kroppen i armene.. <_<

Over and out, som man siger...

Link to comment
Share on other sites

Vinden og solen diskuterede hvem der stærkest. Vinden hånede solen og sagde: "Se hvad jeg kan: Rive træer op ved rode, rejse vandene, slibe bjerge ned med min storm. Du kan kun skinne." Solen mente at den havde den største kraft, og derfor måtte de afgøre det ved en dyst. Vinden sagde: "Kan du se den mand dernede? Den af os som hurtigst får jakken af ham har vundet." Først var det vindens tur. Den rev og sled i mandens jakke, men jo mere den blæste og pustede, jo mere fast holdt manden. Tilsidst var vinden helt udmattet, og måtte give op. "Din tur", sagde den til solen.

Og solen skinnede ned på manden og han følte sig varm og tilpas. Tilsidst da han følte sig varm nok, tog han jakken af.

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Vinden og solen diskuterede hvem der stærkest. Vinden hånede solen og sagde: "Se hvad jeg kan: Rive træer op ved rode, rejse vandene, slibe bjerge ned med min storm. Du kan kun skinne." Solen mente at den havde den største kraft, og derfor måtte de afgøre det ved en dyst. Vinden sagde: "Kan du se den mand dernede? Den af os som hurtigst får jakken af ham har vundet." Først var det vindens tur. Den rev og sled i mandens jakke, men jo mere den blæste og pustede, jo mere fast holdt manden. Tilsidst var vinden helt udmattet, og måtte give op. "Din tur", sagde den til solen.

Og solen skinnede ned på manden og han følte sig varm og tilpas. Tilsidst da han følte sig varm nok, tog han jakken af.

Hmmm Jøgge - sidder du og får dig en lille omgang cannabis eller hvad ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vinden og solen diskuterede hvem der stærkest. Vinden hånede solen og sagde: "Se hvad jeg kan: Rive træer op ved rode, rejse vandene, slibe bjerge ned med min storm. Du kan kun skinne." Solen mente at den havde den største kraft, og derfor måtte de afgøre det ved en dyst. Vinden sagde: "Kan du se den mand dernede? Den af os som hurtigst får jakken af ham har vundet." Først var det vindens tur. Den rev og sled i mandens jakke, men jo mere den blæste og pustede, jo mere fast holdt manden. Tilsidst var vinden helt udmattet, og måtte give op. "Din tur", sagde den til solen.

Og solen skinnede ned på manden og han følte sig varm og tilpas. Tilsidst da han følte sig varm nok, tog han jakken af.

Hmmm Jøgge - sidder du og får dig en lille omgang cannabis eller hvad ? :lol:

For meget Sake måske?! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nok bare lidt utålmodig - har ikke trænet længe pga. den s#¤%§ ryg, men den er i hastig bedring, så nu må vi se til judo imorgen..

Og så kom jeg til at tænke på historien, da vi diskuterede motivation af overvægtige forleden.

Og så ville jeg dele den med andre "rusere" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nok bare lidt utålmodig - har ikke trænet længe pga. den s#¤%§ ryg, men den er i hastig bedring, så nu må vi se til judo imorgen..
Ja det er skod, i know the feeling :devil: man bliver lidt itchy når man ikke kan træne, jeg kompenserer med lidt boksning for tiden, det går lige med nød og næppe - still away from the iron-game :(
Og så kom jeg til at tænke på historien, da vi diskuterede motivation af overvægtige forleden.

Hmmm....den var ALT for foudsigelig, og det var alt for nemt for solen at vinde; - havde en bog engang med små læresætninger fra shaolin-mestre, det var guld at læse, der var nogle eye-openers.

Link to comment
Share on other sites

Træning i judoklubben:

Desværre få fremmødte, mandag er ikke den bedste dag.. Indgangstræning i 10 minutter.

Gulvkamp - ikke meget modstand (Vægt og styrke har rigtigt meget at sige her..)

Stående kamp - mere modstand, idet en mindre modstander med stor hurtighed og god teknik vil have en rimelig chance for at kaste en større modstander. Det skete dog ikke - klog af skade var jeg meget oppe på dupperne :lol:

Dagens gode nyhed: Ryggen holdt, kun få episoder med smerter. :bounce:

Link to comment
Share on other sites

Jøgge, tror du jeg kan starte sådan noget selvforsvar a-la dette. Det fordi jeg har haft en knæskade jeg spørger. Skal man være fuldstændig rask for at kunne deltage i sådan en sport ?

Det jeg gerne ville opnå med træningen var nogle forsvarsteknikker og spark osv. smidighed og sådan. Pt. kan jeg bruge knæet til at styrketræne og fået grønt lys af lægen til det, men mon også det inkluderer selvforsvar/ anden martial art?

Mere fordi du virker som en der kunne have forstand på det, selvom det måske ikke lige er judo ;)

MVH. Benjamin

Edited by JohnJohn
Link to comment
Share on other sites

Hej JJ: Det er nok en af de mere skadesfrie kampsportsgrene. Hvorvidt du vil kunne begynde uden at risikere yderligere skade på dit knæ, er ikke til at svare på. Hvis du kan holde til tung styrketræning, skulle der nok være en chance for det. (Alt afhængigt af skadens omfang selvf.)

I Jiu-jitsu er der ingen kamp = mindre risiko for skader!

Jeg har haft sort bælte i Jiu-jitsu siden 95' :)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Nårh ja, gårsdagens "on the work" træning:

Chins

3s x 5r

Så begyndte skaden at røre på sig, den fik lov at ligge. Men nu kan jeg da i det mindste tåle at lave dem!!

Incline DB bænk

3s x 15r x 20 kilo. Centeret hvor jeg underviste havde ikke større vægte! :chicken:

Technogym skuldermaskine (i mangel af håndvægte):

3s x 5r x 100kg! :devil:

Den kunne s.... mærkes!

Dagens træning får tre sveddråber, for det var hvad den fremkaldte B)

(Kan som princip ikke lide at svede på jobbet, det får jeg ikke løn for :lol: )

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

MDK: Jeg vil nu hellere have en Corine Dorland.. Er det virkelig for meget forlangt?

Dagens abejdstræning (Igen var der patienter, som generende krævede opmærksomhed :cussing: ):

Squat i smithstativ

3 x 70

3 x 90

3 x 110

3 x 130

Nedtræk til bryst:

5 x 80

Det var alt.. Må til at blive noget bedre til høfligt men bestemt at afvise patienterne: "Nej makker, den der discus går sgu nok over. Tag en panodil!" :lol:

Link to comment
Share on other sites

OK, OK ..... Erica til mig og hende den anden til dig.

På en eller anden måde syns jeg "nedtræk" til bryst lyder sjovt. I dunno why. Fittsmoker gav mig et tip til den øvelse, som sku gøre den mere effektiv - den blir i hvert fald sværere. 20 graders hældning på overkroppen og ikke noget med at rykke tilbage med ryggen!

Link to comment
Share on other sites

Judo træning i kluuben:

Dagens træning bestyredes af ME, klubbens kæmpe af en judoka. (113 kilo :blink: )

Han har vundet utallige danmarksmeterskaber, + nogle NM..

Jeg blev RUSKET rundt i gulvkamp af ham :wacko: , men vandt dog over næsten alle mine andre modstandere. Jeg må til stadighed konstatere at konditionen ikke er på toppen <_<

Fik en ny teknik til at kombinere med mit favoritkast. Det er nærmest et løft af modstanderen, hvorefter man kaster sig ned oven på ham! U-behageligt :D

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Glemte helt:

I gårsdagens judo træning indgik "syretræning".. <_< Jeg er ikke helt klar over meningen, men det bestod altså af:

3 x 1 min mavebøjninger

3 x 1 min "oprul" fra liggende

3 x 1 min rygstrækninger.

Til at slutte af på:

2 x 1 min statisk hold i gi jakke med hver hånd, mens modstanderen lod sig hænge i armen. Det gjorde dejligt nas! :devil:

Håber der bliver en chance for at overtale træneren til at lave tung træning istedet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jørgen. Det er da skidt hvis ryggen driller dig. Men jeg faldt lige over denne artikel om styrke/udholdenhedstræning, som jeg tænkte du kunne bruge. Kan være du har læst den i kondiforummet, men here goes:

Stairway To Shredded:

The Ultimate Kettlebell/Dumbell Ladder Superset

For Anaerobic Endurance, Fat Loss, And Personal Challenge

by Nick Radonjic, CSTS

This is not a workout for the faint of heart, literally and figuratively. It involves placing a #1-pood or 36-pound kettlebell (if you don't have a kettlebell, use a 35 pound dumbbell instead), a 53-pound kettlebell or 1.5 pood (if you don't have access to one, use a 55-pound dumbbell instead), and 2-pood or 72-pound kettlebell or (70 pound-dumbbell in the alternative) all in a straight line about two feet apart from each another.

Then after warming-up, begin as follows: snatch the 35-pound weight three times with the left hand, and then do the same with the opposite hand. Next move to the 55-pound weight and snatch that 3 times with the left hand, and then repeat with the right hand. After that is completed go to the 70-pound weight and do the same. Not done yet! Now go back and repeat everything, but now you'll merely do either kettlebell cleans or dumbbell cleans for sets of three! After everything is said and done, and you're through choking on your lung, you will have rested for 60 seconds and then repeat the superset for 3-5 times, with 60 second rests between sets.

What that really translates to is that each "set" will last about 2:00 to 2:15 seconds! Also, with the brief rest interval, you're really pushing. Assuming you do the 5 sets, you will have done 180 reps of volume of kettlebell or dumbbell snatches and cleans in about 15:00, with actual working sets comprising between 10:00 to 11:00 worth of work!

This translates into tremendous caloric expenditure, growth hormone release, and metabolic increase. In English, this means LESS BDOY FAT folks! And over time, a lower resting heart rate as well. Also, keep in mind that these are explosive movements which will translate into incorporating the fast twitch muscle fibers that martial artists, police officers, and other anaerobic athletes so rely upon. Do this "gauntlet" three days per week and you'll surely be on the way to losing that unwanted body fat. Good luck and keep training.

Nick Radonjic, CSTS, is an experienced martial artist (having studied a wide range of combat disciplines) who has posted a 405 deadlift at a bodyweight of 185.

Link to comment
Share on other sites

Hej jsc :)

Heldigvis tror jeg "kun" at det var mit ribben der blev trykket eller en fibersprængning i quadratus lumborum. (Derfor er der desværre ingen anden behandling end aktiv hvile - so to speak)

Lyder som et spændende projekt, giftigt mange reps :chicken:

Jeg er dog lidt itvivl omkring udførslen af øvelserne?

Nå, jeg må se om jeg kan finde dem på exrc net :)

Link to comment
Share on other sites

Træning på arb:

Der var sgutte nogen patienter idag, så jeg besluttede mig for at afprøve "the jsc dumbbell snatch and clean challenge".. Jeg har jo luret at han nappede 3 runder med vægtene, det skulle jeg jo ikke stå tilbage for :blink: Det fortryder jeg muligvis i morgen!

Nåmmen 3 vægte blev linet op: 15, 20 og 25 kilo.

15 kilo:

3 gange snatch med hver hånd, og 3 gange clean med hver hånd.

Samme med 20 kilo..

Samme med 25 kilo...

Lidt svedt, prustede lidt på de sidste reps med 25 kilo :devil:

2. runde.. Nu begyndte den at bide, blev svine træt i armene.

3. runde... Det er ikke menneskeligt muligt at tage 5 runder!!! Det var min konklusion halvvejs igennem dette sæt!

Jeg svedte og prustede så folk stoppede op og kiggede.. En rimeligt stor BBer måtte lige vide hvad jeg dog har gang i?

"hhrrrpp, ffff kkk hlaaaa" fik jeg sagt, havde ikke luft til mere :lol:

Men pisse fedt, og mere vigtigt: Det var samme fornemmelse som jeg får midtvejs i judokampene, derfor konklusion: Vi er på rette spor! Det her skal helt sikkert gøres igen!

Og nu får jeg snart noget læsestof af den meget venlige jsc, og så skulle teknikken også gerne forbedre sig. Men alt i alt: LANGT bedre end forventet!

Resten af træningen:

Bænk:

3 x 3 x 70

3 x 80

3 x 85

Chins:

3 x kropsvægt

4 x kropsvægt

5 x hmmm... kropsvægt. Ryggen var 95% i orden, lover godt for judo i morgen. Sidder lige og ser en optagelse fra VM i Osaka, det er så fedt at man får tårer i øjnene :weeping:

Hmmm.. Har lige set at den gode jsc kører noget højere vægt.. Det må jeg hellere også prøve. :sneaky:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share