Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Fitt: Ja, det er en suveræn film!! Elsker især scenen hvor de to hærdebrede rugby spillere agerer donkraft for Jake Heke!! Og så er det en film som er ekstremt voldelig, uden at forherlige det.. Rockerklubberne virker bestemt ikke sympatiske, eller særligt "broderlige". :)

Her er lidt om hvad judo også kan bruges til :devil: :

http://mdn.mainichi.co.jp/news/20030819p2a...0dm003000c.html

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg læste en bog om ham engang. Kan det ikke passe det var ham, der tog ud i bjergene og levede i en hule og trænede (med sten? :w00t: ), indtil han mente han var stærk nok til at slå en tyr ihjel. Og det gjorde han så. "Judo chop"! ;)

I bogen stod der han overvejede om han kunne banke en tiger, men ved du om han gjorde det? (Den var nok ikke gået i dag? Eller en sneleopard. Så kunne XAX lave en tricot af skindet).

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Jo, det var ham.. Sej fætter.. Han trænede "ki" ved at stå i halve timer under et koldt vandfald :blink: Har set film med gamle Kyoku mestre, hvor de med strakte fingre (nukite=kniv hånd) gennembryder tommetykke brædder og mursten.. Tør ikke tænke på hvad de ville kunne gøre ved en menneske krop.. :ninja:

Har ikke hørt om det med tigeren, men han lyder gal nok til at kunne finde på det :o

Som reklamen siger: "Kung Fu" - karate isen <_<

Link to comment
Share on other sites

Jo, det var ham.. Sej fætter.. Han trænede "ki" ved at stå i halve timer under et koldt vandfald :blink: Har set film med gamle Kyoku mestre, hvor de med strakte fingre (nukite=kniv hånd) gennembryder tommetykke brædder og mursten.. Tør ikke tænke på hvad de ville kunne gøre ved en menneske krop.. :ninja:

Ja - det er vildt med alle "mestrene".

Har selv dyrket kampsport i en del år, og sammenlignet med de store er det jo ingen tid man har brugt på det, men ens evne til mange ting, inden for kampsport forøges overraskende drastisk hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Træning i judoklubben:

Vi havde besøg af nogle ninja :ninja: -starutter idag. De mangler et sted at træne, og var på frierfødder.. Først så vi en lille opvisning.

Så trænede vi lidt med.. Sjovt at se store stærke judogutter på 110 kilo stå og valse rundt med en håndledslås :bigsmile:

Så skulle de prøve "vores" system :devil: De var ikke helt forberedt på den vildskab, som moderne judo kæmpes med, og jeg fik da også et godt "hak i skæftet"; deres 4. dan's træner.. hehe..

Stærk - det var han - men de har af en eller anden grund ingen gulvteknik i deres system, så her var de i problemer..

Sjov aften, og jeg synes det kunne være spændende hvis de kom til at træne fast hos os, vi kunne sikkert udveksle mange røverhistorier :)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Vores træner frarådede at vi prøvede - dertil er vores træning simpelthen for forskellig, og når de skulle overholde reglerne om ikke at slå og sparke, ville de med stor sandsynlighed ikke have en chance.. Deres system var af den ældgamle skole, hvor træningen foregår ligesom for 2000 år siden (temmeligt stilistisk).. Deres system er baseret på teknikker beskrevet i skrift ruller, og det er svært forenligt med "moderne" kampsport :)

Link to comment
Share on other sites

Netop hjemvendt fra McKenzie B-kursus.. Og jeg som for bare et år siden ville have forsvoret nogen sinde at blive mere end rimeligt begejstret for et behandlingsprincip :blink:

Kurset forløb over 3 (intensive) dage: 8.15 - 17.00 + cirka 1-2 timers lektier.. Mentalt krævende, menmenmen... Det lønnede sig.. Jeg forstår nu hvorfor så mange fysser er "religiøse" McKenzie folk. Dette koncept overgår langt de fleste andre (manuelle) behandlingsprincipper i såvel dokumnetation som reel effekt!

Der var 3 patient demonstrationer, og underviserne var dygtige! (Tak Steen og Lene ;) )

Jeg føler mig nu fuldt klædt på til at gå igang med nakkepatienter. (Og heldigvis da, for jeg starter ryghold på mandag).

Mere herom senere :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning på arb:

Chins:

5s x 4r

Dips

3s x 4r

Nakkens led er så sindrigt indrettet, at man ikke vipper som i andre led, når man ekstenderer. Aksen for bevægelse ligger i hvirvellegemet, ikke discus - som i lænden..

Det betyder, at en behandling for dysfunktion i nakken er bagudglininger.. Mere om metoden senere :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning på arbejdet:

Der var kun en der skulle have undervisning, så der var lige en time til snak og træning.. (Der var forøvrigt een med MOL t-shirt :o Men han er ikke "aktiv" herinde)

Chins:

5s x 4r

Incline db press:

4s x 8r x 25kg

The bear:

2 x 40 kg. Mærkelig øvelse... Det var ham med t-shirten som trænede den, og jeg skulle lige prøve..

Dødløft:

3s x 5r x 90kg

Ab-Wheel

3 x 3

Full contact twist:

3 x 3

Benpres:

3s x 8r x 260 kg

Idet den mest normale stilling i nakken indebærer flektion lavcervicalt og ekstension højcervicalt, kan mange nakke smerter behandles med "dobbelthage øvelsen" :)

Link to comment
Share on other sites

Idet den mest normale stilling i nakken indebærer flektion lavcervicalt og ekstension højcervicalt, kan mange nakke smerter behandles med "dobbelthage øvelsen"  :)

Ja, den øvelse er der jo mange, der gør hver dag. :lol: :blink: *tøhø*

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Træning i judoklubben: Opvarmningen var traditionel, afsluttet med 40 kast..

Dernæst var der gulvkamp.. Da det mest var de unge håb der trænede denne aften (ikke en over 80 kilo!!), var der ikke meget modstand her.

Så var der stående kamp - og her har en lille person større chancer mod en stor - hvis han holder afstand. Og det kom også til udtryk i den sidste kamp, hvor jeg blev fældet i en såkaldt drop seionage.. (lavt skulderkast) Lod mig lokke til at jagte min modstander, og så kastede han mig. (Flot kast iøvrigt :lol: ) Nåmmen jeg trykkede et ribben - ufedt.. <_< Nu må vi se hvor længe der går før det er OK!! DAMNIT!

Link to comment
Share on other sites

Jamen, OK, så kommer historien. Jeg var til en fest i nogle kælderlokaler i Vindegade i Odense. Så har arrangørerne den geniale idé at fylde en del af dansegulvet med opvaskemiddelagtigt-skum i 1½ meters højde. Det sku jeg jo lige hopse rundt i. Jeg tror, det var tredje gang, jeg gled i stadset og faldt på betongulvet, at ribbenene gav efter.

Selvom det var en kølig septembernat, så cyklede jeg hjem med dyngvådt tøj. Jeg ved ikke hvorfor, men efter et par dage kom jeg i tanke om, at jeg på vej hjem fra festen havde låst mig ind i min a-kasses kontorlokaler. Måske for at få varmen, jeg husker det ikke ... Tænkte bag efter: Jeg får da et forklaringproblem, hvis de om mandagen har fundet deres kontorer stinkende af opvaskemiddel og kan tjekke, at jeg har lusket rundt der.

Det var først dagen efter, op ad eftermiddagen, at jeg mærkede ribbenene. Jeg kan forstå det er typisk ved bøjede ribben - at man mærker det efter et stykke tid.

I lang tid ku jeg ikke udstå lugten af opvaskemiddel. Jeg mindes stadig panikken ved at ligge på et betongulv, ikke ku rejse sig og få skum i munden. Pubad.

Jeg vil tro, jeg var OK efter en måned cirka.

Næste gang vil jeg berette om dengang, jeg en nat efter en bytur besluttede mig for at lave kartoffelmos med løg og faldt i søvn, efter at gryden var sat over. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share