Kinder .. ansigtet... øvelser..


Vandmanden
 Share

Recommended Posts

arhhhh stop. Man gør jo altså heller ikke sin numse mindre ved at træne. Ved at træne kan du opbygge en muskel masse det givne sted. det kan ikke lade sig gøre at punkt forbrænde. Dvs ønsker du at tabe dig, så må du lave noget fedforbrændende cardio. Feks løb. Så taber du dig. Man kan ikke træne noget så man kun taber fedt på det givne sted. Feks højre fod. Hvis den nu er ekstremt fed, kan du ikke nøjes med at tabe dig der.

Og kinderne er ikke en muskel nej. Kan du måske spænde kinderne? Jeg tror det ikke. Kinderne er kun hud, og fedt. Det er rigtigt man har en kæbe muskl, men den sidder jo længere tilbage. og den kan du også spænde, ved feks at bide sammen.

Link to comment
Share on other sites

okey.. måske er jeg helt hen i vejret :retard: .. men det går jo nok alt sammen.

Nu er jeg ikke fed. Vejer kun 64kg og er 178høj.. men har nogle rimlig store kinder.. men ik nok til at sku ha fortaget en sugning...

Jeg har styrketrænet og tog noget pulver for at det skulle hjælpe men det gav mig bare store kinder.. :( ..

Jeg har hørt rygte om at hvis man smiler meget i 10 min pr dag ville det hjælpe...

Link to comment
Share on other sites

Ja altså hvis det ikke forsvinder med cardio træning så er der nok ikke noget at gøre. Kan ikke se hvad der skulle gøre det. Og kan ikke se hvad for noget pulver der skulle give dig store kinder.

Måske nogen andre her inde ved mere om det end jeg gør. Det er ret sandsynligt.

Link to comment
Share on other sites

Vi har massere af muskler i ansigtet ellers ville vi ingen mimik have. Du kan sagtens træne din ansigtsmuskulatur, men om det hjælper i form af forebyggelse mod rynker etc. ved jeg ikke. Det er jo ganske svært at påhæfte vægt på dit ansigt medmindre du "er piercet i hele kajen" eller har en speciel maske.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

lige præcis i ansigtet har vi muskler i underhuden.

De er svært trænbare(ved faktisk ikke om det overhovedet nytter noget), men du kan da altid prøve med alverdens grimasser hver dag :)

og så er der selvf. alm. fedttab, som også vil tabe noget fedt fra kinderne, men ellers er det plastikkir. eller lære at leve med det :)

Link to comment
Share on other sites

De er svært trænbare(ved faktisk ikke om det overhovedet nytter noget), men du kan da altid prøve med alverdens grimasser hver dag :)

Jeg har en 4 timers reportage fra Enhedslistens landsmøde på VHS, vandmanden kan få for 499 + porto og ekspedition. Det er for træning af ansigtsmusklerne hvad TV-shops elektriske GymForm Abs påstår at være for mavemusklerne. Man træner musklerne helt automatisk, uden besvær.

Som ekstra bonus får man også trænet de muskler, der krummer tæerne sammen.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Ansigtets muskler kan sagtens trænes - man gør det ved halvsidige lammede...

På samme måde bruges botox (Giften fra pølsegift) i plastikkirurgien til at lamme musklerne i panden så rynkerne udrettes (forstå det hvem der kan...)

En måde at træne dem på er at sidde foran et spejl, og så simpelthen skære ansigter.. Hvis man har svært ved at finde en grimasse :D kan man stimulere musklerne med is!!!

Link to comment
Share on other sites

det er let selv at palpere dem - placér dine fingre på kinden og bid så sammen - så kan du mærke at konsistensen i en del af kinden ændres - det er sjovt nok en tyggemuskel :)

så kan du palpere den imens, den er spændt og så skifter du mellem at stramme musklen og slappe af i den

og bingo - du har fundet en tyggemuskel med navn m. masseter(husk: den masserer maden)

-sværere er det ikke :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Hej :-))

Med alderen kommer huden og musklerne i ansigtet til at hænge lidt. Her er lidt gode råd fra Dennis Knudsen til hvordan man kan forebygge det. http://www.gyldendal.dk/boeger-til-voksne/sundhed-sygdom/9788702115536/~/media/Files/uddrag_guide_%20til_skonhed.ashx

Jeg bruger personligt selv en køkkenelastik som jeg placere rundt om hovede lige under næsen. Så skal du kun med hjælp af ansigtet få elastikken med og ligge på hagen og op under næsen igen. Du kan rigtig mærke at du har brugt dine muskler i ansigtet dagen efter.

Håber det kan hjælpe lidt. :-))

KH Rikke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share