321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Heei Mr. BFC!

Længe siden man har hørt fra dig. Er loggen gået på ubestemt ferie? (Håber da snart at du for alvor genopfrisker den :wink: )

Ja træningen går ok iøjeblikket. Jeg har nogle fokus punkter/discipliner som jeg forsøger at udvikle mig i. Bla løb :smile:

Hvordan ser din træning ud, og går du bare og venter på Enkeltkæmperen?

:wink:

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke enkeltkæmperen 2010 bliver til noget og jeg får ikke tid til 11'eren pga "rejse"... Ærgerligt!

Træningen kører på skinner... eksperimenterer pt med nogle lidt andre ting :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ohøj 321

Dine løb ser sgu bedre og bedre ud - sådan :4thumbup:

Hvis du skulle komme forbi en cindersbane, så prøv at fyr nogle 400 meter intervaller af. Løb fx en 6-10 styks, hold tiden under 1'30 og pauserne helst på 1'00. Det vil rykke dig det sidste stykke på din cooper.

Men ellers: Benhård og inspirerende træning du kører :superman:

Tak, tak, jeg gør hvad jeg kan. Men det er da rart at kunne spore en smule fremgang :smile:

Jeg har før tænkt på at få skudt nogle 400m'ere af, men det skal da helst sikert prøves. tiderne lyder jernhårde :4thumbup:

Jeg giver den så meget gas min krop kan klare iøjeblikket uden at jeg bliver skadet eller syg :innocent: Din træning ser da også solid ud, du er ved at være ganske stærk over og under vand :superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Idéen var stadig at skåne fødderne og undgå løb. Det holdt dog ikke helt :innocent:

Morgen

Push ups

50.

Middag I

A1 Military press

1 x 12 x 20kg.

1 x 08 x 30kg.

1 x 08 x 35kg.

1 x 05 x 40kg.

A2 Lunges

1 x 20 x 40kg.

1 x 12 x 45kg.

1 x 10 x 50kg

1 x 08 x 55kg.

B1 DB Clean & press

3 x 08 x 16kg.

B2 Squat

1 x 10 x 50kg.

1 x 08 x 55kg.

1 x 08 x 60kg.

Rotator cuff, lodret

1 x 12 x 10kg.

1 x 10 x 10kg.

1 x 08 x 15kg.

EZ curls

1 x 08 x 10kg+stang.

2 x 08 x 15kg+stang.

Middag II

Løb

Beklædning; Sko, kampbukser.

Underlag: Hal gulv.

Type: ½ Military speed test, 20m bane, 30/30.

1. 7 ture.

2. 6,5 ture.

3. 6,5 ture.

4. 6,5 ture.

5. 7 ture.

Ialt 33,5 ture = 670m.

Jeg gik ikke all out da planen for idag var at skåne fusserne, desværre er jeg rigtig nem at lokke :blink: dog fik jeg kørt teknik på vendingerne som er mit største problem i denne løbs disciplin. For mig er hemmeligheden til en god speed test; lange skridt :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Push ups

50.

Restitution

Lørdag

Morgen

Push ups

50.

Løb

Type: Orientering.

Sted: Anneberg skov.

Poster: 6.

- Start - 12 ("Opvarmning")

- 12 - 10 (OFF road, med fokus på indløbs punkt.)

- 10 - 14 (OFF road, med fokus på indløbs punkt.)

- 14 - 18 (OFF road, med fokus på bedste vej valg.)

- 18 - 02 (På veje, med fokus på vejvalg.)

Distance: 8320m.

Tid: 53:46.

Dejlig tur i skoven, meget smukt. det var super endelig at få dyrket noget orientering.

Jeg har haltet mig i at finde gode indløbs punkter og med fokus på det håber jeg at forbedre min fin orientering. Idag var fokus på indløbs punkter, orientering i terræn og kilometer i benene. Tiden var underordnet.

Formiddag

Svømning

- 35m dynamisk apnea, uden afsæt.

- 15m dynamisk apnea, uden afsæt.

- 1000m bryst, tid 21:20 :nonono:

- 25-50-75-100-75-50-25m crawl, sprint.

Ialt: 1450m.

Fandme længe siden jeg sidst har været i vandet, men det var lækkert endelig at være tilbage i det våde miljø. Jeg blev dog lidt forstyrret af en familie på tre der valgte at bringe anarki til min svømme bane. Håber på at få et undervands pas imorgen. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Vandtilvænding

- 50m dynamisk apnea, uden afsæt.PR :4jumpy:

- 5 x 30 sekunders statisk apnea, 1 indånding,

- 20 sekunders statisk apnea, 25m dynamisk apnea, uden afsæt.

- 30 sekunders statisk apnea, 25m dynamisk apnea.

Endelig fik jeg mit 50m dyk uden afsæt og så endda med overskud...

Det var en træning hvor jeg ikke fik trænet ret meget, men tilgengæld fik jeg sludret og snakket med Søren hvilket jo altid er hyggeligt og belærende. Idag gik snakken om mit snarlige bil køb.

Push ups

50.

Pull ups

50.

Sit ups

50.

Flutterkicks

50.

Ellers, restitution...

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Da jeg slog øjnene op kl 0530 gik det langsomt op for mig at det ikke længere var weekend og at jeg rent faktisk skulle på arbejde. Det trøstet mig dog en hel del at der var en masse idræt på programmet, planlagt af undertegnet :bigsmile:

Morgen

Vandtilvænding

- Maske "lege", 5m bassin.

- 10 x POW-dyk, 5m bassin.

- "Sikkerheds" svømmer, hvilket indebærer en masse kortere dyk og en hel del vandtrædning.

- Udspring: Dødmur.

Igen idag var jeg primus motor på morgen svømningen og det efterlod mig ikke med skide meget tid til mig selv. Der MÅ findes en løsning. Jeg fik dog leget lidt med masken og pow dyk. POW dykkene gik rigtig godt idag, helt rolig, no problemo! :cool:

Formiddag

FKP's stolpetræning

- 10 x armhævninger med underhåndsgreb.

- Armgang.

- Øreøvelsen. :newtongue:

- 10 x Benløft.

- 10 x Tricep, ribbe øvelse.

- 3 x Rundsving. :king:

- 25 x Englehop.

- 50 x Bicycle crunches.

- 30 x Armstrækninger.

- 8 x Kropshævninger, underhåndsgreb.

- 10 x Bensving.

- 10 x hop med samlede ben op på bænk eller plint.

x 3 (+ forvisning af alle øvelser)

Idag introduceret jeg kollegaerne for denne træning og jeg blev ganske hurtigt, rimeligt upopulær :laugh: de nået 1-2 omgange. Jeg startet med at forvise 1-3 gentagelser af hver øvelse som lige fik varmet mig op.

Jeg har aldrig kørt hverken 2 eller 3 runder før, men det gik bare derudaf. Ved slutningen af 2 runde føltes armene godt brugt og jeg begyndte at få kvalme :devil: men jeg formået at hive mig selv op og færdiggøre runden + en mere. Specielt rundsvingene tapper mig for energi! :superman:

Middag

Løb

Type: ½ Danish military speed test (30/30 x 5, på en 20m bane)

1. 6 ture.

2. 6 ture.

3. 6 ture.

4. 6,5 ture.

5 6,5 ture.

Dette var absolut ikke min idé, men en af de kommende PTR kursisters idé, men jeg måtte jo vise mands mod, så jeg takket, ja tak, til at lege. Jeg gav mig ikke fuldt ud, men der var alligevel stadig god fart på. Selvom stolpetræningen havde sat sig sine spor :smile: Jeg lå forrest i feltet hele vejen, så kollegaerne må have været brugte efter stolpetræningen :omg:

Aften

Løb

Type: Tempo.

Distance: 5000m.

Tid: 20:40.

Vidste ikke helt om jeg gad løbe her til aften. Jeg dækket mig lidt ind under at jeg havde kørt en smule interval løb tidligere. Men som sædvanligt kunne jeg ikke holde min dårlige samvittighed ud, og jeg bestemte mig for at løbe min planlagte 5km men uden tanke på tid.

Det viste sig dog at selvom benene føltes trætte, var der god fart i dem! Jeg løb i et stabilt tempo, med 1 minuts pause efter de første 12 minutter :blush:

Jeg ved ikke hvor meget motion de næste dage kommer til at byde på, så det var medvirkende til dagens aktivitets niveau. I badet kom jeg i tanke om at jeg har stået under en bruser 4 gange idag :blink: så det må række til langt ind i næste uge.

Nu skal jeg bare have en ordentlig røvfuld mad :4mewantfood: og en smule restitution :innocent:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Knob & Stik

Jeg har helt glemt at logge mit ugens knob/stik...

I julen besluttet jeg mig for at lære en række knob og stik som jeg helt sikkert vil få brug for at kunne. Derfor købte jeg bogen Knob & Stik, den har dog ligget trygt og godt på hylden men blev fundet frem i sidste uge...

Uge 4: 8-tals stikket. Dette stik er jo et af de simple og nemme at slå og bliver brugt som et stopperknob. Jeg bandt det et utal af gange og føler nu at det sidder rimelig godt fast.

Uge 5: Pæle stikket. citat "stikket er nemt at slå" og det er det måske også hvis man har fået undervisning i dette, men da jeg kun har en bog at gå udfra har jeg endnu ikke formået at slå det korrekt :crazy:

Dette bekræfter mig i at "binden knuder" er en disciplin jeg må kigge lidt nærmere på :blush:

Jeg fortsætter dog ugen ud, med at få fod på dette stik.

Link to comment
Share on other sites

Super fed dag. Stærk stærk træning :smile:

Godt løbet på 5'eren, oven i købet med en speedtest i stængerne.

Tak, tak Lasse!

Ja jeg havde forbløffende meget at skyde med :smile:

Kan se at du er ved at få rigtig godt gang i både march og løb og det er med succes :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Mandagen's aktiviteter havde sat sig sine spor. Jeg kunne godt have trænet igennem disse men valgte, klog af skade, at relaxe lidt istedet :tongue:

A1 Push ups

3 x 50 (Bred, Tricep, Diamond)

A2 Planke

3 x 60sek, 5kg. :blush:

Side planke, H/V

60sek.

Ren og skær aktiv restitution.

Efter programmet skulle jeg have kørt bryst, ryg, mave. Men oven på gårdsdagens træning og de medfølgende DOMS valgte jeg at restituere. Det blev dog til lidt armbøjninger og core træning som gjorde det ud for denne dags træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Morgen

Push ups

50.

Formiddag

Løb

Type: Interval, 4+2 x 3.

- 2000m Opvarmning.

- 4+2 x 3.

- 1500m Afjog.

Distance: 6500m.

Jeg havde ikke de bedste løber ben idag, men jeg kom da igennem :blush: jeg tilskriver det bla den "længere" opvarmning.

Men jeg fik da lidt flere kilometer i benene end jeg plejer at få under et interval pas :smile:

Eftermiddag

Svømning

- 200m Opvarmning, 30m dynamisk apnea uden afsæt, 25 crawl, 25 bryst osv.

- 4 x 200m Crawl.

- 5 x 50m Crawl, sprint.

- 1000m Finneslag.

- 5 x 50m, 25m dynamisk apnea, 25m crawl.

Distance: 2500m.

Godt svømme pas hvor jeg fik skubbet lidt til crawl distancen, pauserne imellem de lange intervaller var på 1-2 minutter. Pausen imellem de korte intervaller var 30 sekunder, jeg svømmet så hårdt til så jeg på det sidste interval havde en smule jernsmag i munden :tongue: .

Det er godt nok længe siden jeg sidst har haft finneslag på programmet og det kunne mærkes i senerne og læggene, som de sidste 75m krampet :laugh:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

FKP's stolpetræning

- 10 x armhævninger med underhåndsgreb.

- Armgang.

- ”Øreøvelsen”. :newtongue:

- 10 x ”Benløft”.

- 10 x Tricep, ribbe øvelse.

- 3 x Rundsving. :king:

- 25 x Englehop.

- 50 x Bicycle crunches.

- 30 x Armstrækninger.

- 8 x Kropshævninger, underhåndsgreb.

- 10 x ”Bensving”.

- 10 x hop med samlede ben op på bænk eller plint.

x 3 (+ forvisning af alle øvelser)

Idag introduceret jeg kollegaerne for denne træning og jeg blev ganske hurtigt, rimeligt upopulær :laugh: de nået 1-2 omgange. Jeg startet med at forvise 1-3 gentagelser af hver øvelse som lige fik varmet mig op.

Jeg har aldrig kørt hverken 2 eller 3 runder før, men det gik bare derudaf. Ved slutningen af 2 runde føltes armene godt brugt og jeg begyndte at få kvalme :devil: men jeg formået at hive mig selv op og færdiggøre runden + en mere. Specielt rundsvingene tapper mig for energi! :superman:

God træning du holder dig! fornuftigt.

Kan du ikke lige forklare for os uindviede hvad "stolpetræning" dækker over, og de forskellige øvelser hvad er fx forskellen på kropshævninger og armhævninger, samt Øreøvelsen?

/Casper

Link to comment
Share on other sites

God træning du holder dig! fornuftigt.

Kan du ikke lige forklare for os uindviede hvad "stolpetræning" dækker over, og de forskellige øvelser hvad er fx forskellen på kropshævninger og armhævninger, samt Øreøvelsen?

/Casper

Jamen det var da CasperETP der lige gjorde sin entré på loggen, det er jo efterhånden et sjældent syn. Hvad med at få sparket liv i loggen :cool:

Selvfølgelig må i det :smile:

Øvelserne udføres i barrerne som er standard i enhver gymnastik sal.

FKP’s stolpe træning

Alle øvelser startes og sluttes ved sidestolpe.

Kører du øvelserne alene er der max 90 sek. pause mellem hver

Kører I 2 m/k er pausen lig arbejdstiden for den anden plus max 1 minut

Kører I mere end 2 er der max 30 sek. pause fra din træningsmakker har afsluttet sin øvelse

1. runde

1. 10 armhævninger med underhåndsgreb og strakte arme mellem hver hævning. Brystet skal op og røre stolpen hver gang (Kropshævninger).

2. Armgang frem og tilbage – du bestemmer selv hvorledes

3. ”Øreøvelsen” Armgang frem og tilbage. Med krydsende armtag. Øret må ikke komme ned under stolpens underkant. Det er tilladt at sænke kroppen blot der ikke i sænket tilstand sker fremdrift. Stolpen skal ved på venstre eller højre side ud og på modsatte side hjem.

4. 10. stk. ”Benløft” Med strakte ben skal fødderne op og røre stolpen (toe 2 bar)

5. Tricep. Hænderne placeres på bænk eller lign. kant i ca. 40 cm højde. Du stiller dig nu ca. 1½ meter fra denne kant og lader kroppen falde forover indtil hovedet er under dine hænder. Og nu strækker du armene uden at sprede albuerne – 10 repetitioner.

6. 3. Rundsving: Du hænger med overgreb/eller undergreb. Ved at løfte benene kommer du op og ligge på stolpen. Derefter videre rundt og ned at hænge igen. Det var et halvt rundsving. Nu laver du en kropshævning med overgreb – får lagt underarmene op på stolpen og kommer op på stolpen (tillempet muscle up) med strakte hænder uden brug af benene. Her oppe tager du 5 dips og lader dig derefter falde forover til du igen hænger under stolpen i overgreb. Det var et rundsving

7. 25 englehop. Der skal sættes kraftigt af således at du løfter dig min. 20 cm. fra jorden med strakte ben

8. 50 stk. Mavebøjninger: Liggende på ryggen på blødt underlag. Benene hævet fra jorden i 90 grader. Hænderne placeret ved ørene. Du udfører 1 repetition ved at føre (krydse) den ene albue op til ydersiden af modsatte knæ. Cykleøvelse med hævede ben.

9. 30 Armstrækninger med hænderne på 15 cm forhøjning så du kan komme helt ned imellem dine hænder med brystet. Benene er hævet ca. 30 cm.

10. 8. Kropshævninger overgreb - bredt fat (hvilket vil sige at du skal have længere mellem dine hænder end du er bred over skuldrene). Brystet skal op og røre stolpen hver gang.

11. ”Bensving” Du går i armgang ud på stolpen. Din træningsmakker placerer sig mellem en ½ og 1 meter fra dig. Du kører nu dine ben samlet over din træningsmakkers hoved. 5 gange frem og 5 gange tilbage.

12. 10 x (hop med samlede ben op på bænk eller plint i ca. ½ meters højde og ned igen på modsatte side derefter tilbage igen) / evt kænguru hop.

2. runde

Køres på samme måde som 1. runde.

3. runde

Køres der max. Pausen er udvidet til 3 min plus din makkers arbejdstid.

På denne runde tælles der point - se hver øvelses specifikation for yderligere information.

Der er ingenting der tæller hvis man ikke kommer ud til sidestolpen efter de øvelser der skal laves ude på stolpen.

God fornøjelse :superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgen

En omgang cirkel træning...

Dips

BW.

Military press

30kg.

Chin ups

BW.

Walking lunges

40m 15/20kg.

Push ups, på skamler

BW.

Evil wheel

BW.

Reps: 5(opv), 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4. (Walking lunges kørte 3(opv), 3,3,1,1,1,1,1).

En god omgang, 49 reps i hver øvelse, 440m walking lunges.

Syntes helt fra start af, at kroppen føltes lidt brugt. Specielt senerne omkring albueledet gjorde udtryk for at de var lidt brugte. Ifølge den forkromet plan skulle jeg have kørt skulder og ben idag og det fik jeg da kigget lidt på :blush:

mili pressen og walking lunges kunne ihvertfald mærkes på de sidste omgange.

Formiddag

March

Type: Orientering.

Antal poster: 5.

Kort: 2cm hærkort.

Sted: Overdrevsskov N/Ø for slagelse.

Underlag: Mark, skov, sti.

Vægt: 7kg.

Distance: 18km (Fugl: 16km)

Tid: 03:48:18. (Inklusive opsætning af poster)

Marchen blev gået 60 minutter efter morgen passet så lunges'ne kunne bestemt mærkes.

Det var en hold march som jeg gik sammen med Børge. Vi måtte ikke bruge røde veje, og i den forbindelse kan i lige få en update omkring markerne og tøvejrets indflydelse på disse, det var lige som at okse rundt i tyk grød, kun afbrudt af mere "leret" marker som satte sig som bly omkring ens støvle!

Børge har en del flere march kilometer i benene end mig, det grundet, for kurserne. Men det blev udlignet af at hans rygsæk var 10kg tungere end min. Vi havde ikke fået vand eller mad med ud, så man var lidt tørstig sidst på marchen.

Det var dog utroligt lærerigt da han er forholdsvis dygtig til orientering, han lærte mig en del omkring...

- Rutevalg: Lav en plan som du holder, find og følg de sikre opfang.

- Opfang: Brug de sikre opfang (diger, højspændingsledninger, vindmøller, søer).

- Bom teknik: Sørg for at ha et godt opfang som sikrer at du opdager det, hvis du er gået for langt. (Feks. Vej, sø, dige, osv).

- Kompas: check i ny og næ at din grov retning holder.

- Fin orientering: Gå ud fra de sikre opfang, evt ved hjælp af skridt tælling (for mig 66 skridt pr. 100m, i gang.)

Nu er benene trætte. Men de bliver plejet med boller i karry, efterfulgt af vafler og sofa hygge :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

1. runde

1. 10 armhævninger med underhåndsgreb og strakte arme mellem hver hævning. Brystet skal op og røre stolpen hver gang (Kropshævninger).

2. Armgang frem og tilbage – du bestemmer selv hvorledes

3. ”Øreøvelsen” Armgang frem og tilbage. Med krydsende armtag. Øret må ikke komme ned under stolpens underkant. Det er tilladt at sænke kroppen blot der ikke i sænket tilstand sker fremdrift. Stolpen skal ved på venstre eller højre side ud og på modsatte side hjem.

4. 10. stk. ”Benløft” Med strakte ben skal fødderne op og røre stolpen (toe 2 bar)

5. Tricep. Hænderne placeres på bænk eller lign. kant i ca. 40 cm højde. Du stiller dig nu ca. 1½ meter fra denne kant og lader kroppen falde forover indtil hovedet er under dine hænder. Og nu strækker du armene uden at sprede albuerne – 10 repetitioner.

6. 3. Rundsving: Du hænger med overgreb/eller undergreb. Ved at løfte benene kommer du op og ligge på stolpen. Derefter videre rundt og ned at hænge igen. Det var et halvt rundsving. Nu laver du en kropshævning med overgreb – får lagt underarmene op på stolpen og kommer op på stolpen (tillempet muscle up) med strakte hænder uden brug af benene. Her oppe tager du 5 dips og lader dig derefter falde forover til du igen hænger under stolpen i overgreb. Det var et rundsving

7. 25 englehop. Der skal sættes kraftigt af således at du løfter dig min. 20 cm. fra jorden med strakte ben

8. 50 stk. Mavebøjninger: Liggende på ryggen på blødt underlag. Benene hævet fra jorden i 90 grader. Hænderne placeret ved ørene. Du udfører 1 repetition ved at føre (krydse) den ene albue op til ydersiden af modsatte knæ. Cykleøvelse med hævede ben.

9. 30 Armstrækninger med hænderne på 15 cm forhøjning så du kan komme helt ned imellem dine hænder med brystet. Benene er hævet ca. 30 cm.

10. 8. Kropshævninger overgreb - bredt fat (hvilket vil sige at du skal have længere mellem dine hænder end du er bred over skuldrene). Brystet skal op og røre stolpen hver gang.

11. ”Bensving” Du går i armgang ud på stolpen. Din træningsmakker placerer sig mellem en ½ og 1 meter fra dig. Du kører nu dine ben samlet over din træningsmakkers hoved. 5 gange frem og 5 gange tilbage.

12. 10 x (hop med samlede ben op på bænk eller plint i ca. ½ meters højde og ned igen på modsatte side derefter tilbage igen) / evt kænguru hop.

God fornøjelse :superman:

Shit! Det er eddermame nogle mande øvelser, og usædvanligt meget fokus på overkroppen specielt pullups-agtige øvelser.

Så har jeg nogle ideer til næste træning!

Jeg får faktisk trænet for tiden, jeg er bare for doven til at nedskrive det og putte det ind, det gør jeg nok snarest.

God vind!

Link to comment
Share on other sites

Mads! --> Det lyder som en rigtig god idé. Jeg skal både arbejde med min march og min orientering. Desuden har vi jo også lidt catching up, to do :smile:

LasseB --> Ja det er lækkert med lidt km i benene og lidt frisk luft. Jeg skal bare stadig passe lidt på at min skade ikke bryder op.

Jo der skal selvfølgelig mere i posen, jeg var bare begrænset af at jeg kun havde min north face daypack og intet at proppe i den, udover hvad jeg lige kunne finde af stumper i en GD :blush:

Med hensyn til fremtiden håber jeg på at gennemføre et par optagelses prøver i år, med henblik på noget mere vand tid :tongue:

CasperETP --> Ja stolpetræningen er guf for overkroppen, specielt mave og arme. Godt at høre at du overvejer at puste liv i loggen igen og at du får trænet :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Push ups

50.

Lørdag

Push ups

50.

Løb

Type: Distance.

Distance: 8500m.

- 05:35/km.

- 04:51/km.

- 04:42/km.

- 04:58/km.

- 04:41/km.

- 04:47/km.

- 05:05/km.

- 04:46/km.

- 04:34/km.

Tid: 41:13 (04:54/km)

Det var en god løbe tur, med masser af vind, specielt på de sidste 2500m.

Planen var at skåne senerne med en distance jogging tur. Men der var udemærket fart i benene efter fredagens restitution.

Jeg holdt dog igen på distancen for at skåne akilessenerne...

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Push ups

50.

Vandtilvænding

- 50m dynamisk apnea, uden afæst. :4thumbup:

- 05 x POW dyk.

- 07 x POW dyk.

- 20 x POW dyk. (Det er første gang jeg har haft så godt et flow og derved taget så mage ture)- 10 x POW dyk, blændet (Stadig et utroligt godt flow. Er ved at være god til at kontrollere tankerne under vand)- 5 x 30/1, statisk apnea.

Kort men godt!

Super "ro" på trods af at svømmehallen var så fuld at jeg tilsidst måtte trække mig.

Lækkert at få gentaget min PR fra sidst, så ved man at det ikke bare var held :smile:

Jeg var ganske tilfreds med mine blændet POW dyk, jeg formået at skubbe tanken om at en eller anden ville lande på mig, ud af hovedet og fandt ind i et rigtig godt flow.

Efter den statiske apnea måtte jeg konkludere at resten af den planlagte træning ikke ville blive aktuel, grundet for mange mennesker...

Opsummering af den hidgangne uge, Ugen har budt på solid alternativ træning.

- Styrke træningen har været ren og skær bodyweight med stolpetræning, cirkletræning og de sædvanlige push ups..

- Løbe træningen Mandag bød på ½ DMST og en god 5km'er. Onsdag 6,5km med indlagte lange intervaller. Lørdag 8,5km distance træning, men med en forholdvis høj gennemsnitsfart.

- March blev der gået i Torsdags hvor jeg gik en 18km orienterings march.

- Vand delen har budt på 2 korte vandtilvændinger og et svømme pas på 2500m.

Jeg leger lidt med tanken om lav intensitets træning i den kommende uge.

Planen er at "slappe lidt af" i den kommende uge, hvor jeg vil prøve at få klemt lidt tung styrketræning ind, for så at brænde igennem i uge 7 og 8 hvor jeg har ferie og derfor rig mulighed for at gå amok! dog med den begrænsning at jeg ikke har adgang til vægte :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Vandtilvænding

- 30m dynamisk apnea, uden afsæt.

- 8 x maske leg på 5m (dykke ned og aftage, træde vande, dykke ned og påtage maske og finner)

- 1 x 5 pow dyk på 5m.

- x pow+ dyk (ned på bunden, tage masken fra bunden, i munden, puha!)

- 1 x 20sekunder statisk + 25m dynamisk, med finner.

Endelig fik jeg lidt vand tid. Føj hvor slugte jeg meget vand under pow+ dykket. Det skal der arbejdes med...

Formiddag

Løb

Distance : 5000m

Tid: 24:10.

Gik ikke all out. Holdt den på 5/km, på nær sidste km.

Formiddag II

A1 dips

1 x 8 x 20kg.

1 x 8 x 25kg.

1 x 8 x 30kg.

1 x 8 x 35kg.

A2 chin ups

1 x 8 x 10kg.

1 x 8 x 12,5kg.

1 x 8 x 15kg.

1 x 5 x 20kg.

Db press

3 x 8 x 21kg.

Da jeg ikke for trænet imorgen fik jeg lige skubbet lidt symbolsk bryst, ryg træning ind...

Link to comment
Share on other sites

Lækre uv pas søndag og mandag :4thumbup:

Din log er stadig en god kilde til spændende træning.

Ja, jeg er virkelig ved at få fod på det der POW, dog var "POW+" en udfordring som jeg ikke magtet at matche. Jeg må du gå udfra at stress niveauet må stige når man ikke længere er "simmuleret" bundet, men rent faktisk er bundet på hænder og fødder. Jeg fik idéen til "POW+" da jeg så "Surviving the cut" på discovery channel.

Mange tak :blush:

Jeg forsøger hele tiden at forny min træning for ikke at køre sur i det. Det gør jeg ved at læse, glo på nettet og se dokumentarer. Specielt vantilvændingen skal fornys da jeg føler at meget af det ligger i rutinen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share