Løb på den lange bane - DM 100 km i lightudgave.


Lars mikkelsen
 Share

Recommended Posts

Der er utroligt smukt at løbe når alle træer, og ens skæg er dækket af rimfrost.

Din no nonsens tilgang til løb, er en god inspiration forresten.

Ja det er herligt med frisk luft og turene ud er bestemt den helt store motivationsfaktor for mig - Og tak er glad for at kunne være til inspiration.

Link to comment
Share on other sites

Træning:

Tirsdag: 30 min. 70%

Onsdag: 40 min 70%

Torsdag morgen i storm: 50 min 70%

En forfærdelig uge med meget arbejde. Og jeg havde egentlig tænkt mig, at løbe Spartathlon i 2016, hvilket ville ha givet mig 5 år til at blive løber. Lige nu har jeg revurderet på mine målsætninger, og planerer efter at løbe Spartathlon i 2014, hvis jeg kan få et startnummer til løbet. Meget overbeviser mig om, at jeg godt kan løbe de 246 km på en tid der er sub. 30 timer om 1,5 år.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg går og overvejer, om jeg skal løbe 10 km testløb på søndag eller ej. Derudover står det lidt hen i det uvisse. Man må sige, at vi arbejder med forskellige tidshorisonter :4trumpet::bigsmile:

Jeg ved mindre end ingenting om, hvad der kræves for at slide sig igennem 246 km, men når jeg har fulgt din log, har jeg alligevel en fornemmelse af, at ikke lyder helt urealistisk med 2014. Plejer der at blive udsolgt til løbet?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg går og overvejer, om jeg skal løbe 10 km testløb på søndag eller ej. Derudover står det lidt hen i det uvisse. Man må sige, at vi arbejder med forskellige tidshorisonter :4trumpet::bigsmile:

Jeg ved mindre end ingenting om, hvad der kræves for at slide sig igennem 246 km, men når jeg har fulgt din log, har jeg alligevel en fornemmelse af, at ikke lyder helt urealistisk med 2014. Plejer der at blive udsolgt til løbet?

Tak Henrik. Ja jeg tror det er et ret attraktivt løb, forstå det hvem der vil, fordi man løber ca 80 km langs en tæt trafikeret hovedvej i 35 graders varme. Men er egentlig optimistisk mht at få et startnummer. Og man bliver aldrig ovenpå mht at løbe et så langt løb, men de ting jeg øver mig på i træning og løb fungerer super. Så 1,5 år mere hvor jeg taber vægt og får stærkere ben, skal nok bringe mig i mål.

Link to comment
Share on other sites

VUMB

2 Dage med orienteringsløb, hvilket bestemt ikke er min spidskompetence, men var med bare for at få løbeturene, og det blev til ca. 35 km lørdag og søndag.

Mine data er desværre gået tabt da min computer desværre ikke har sendt til garminconect, men til gengæld har slettet data, men hvad det er der ikke noget at gøre ved.

Havde en løbemakker der ikke helt har de samme kræfter som jeg, men det blev en fed weekend med søde mennesker fra VUMB og ikke mindre søde medløbere.

Det super positive er, at jeg på ingen måde er mærket fysisk efter turen.

Vi overnattede på Fregatten Jylland, hvilket var en fed oplevelse. :bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu' meget OK at sætte 70 km ind på kontoen på kun to dage. Frem for alt, hvis det sker med friske ben ...

Fik I fyret en bredside fra fregatten og ind over land? Eller måtte man ikke bruge kanonerne? :happy:

De skød faktisk løbet igang i morges med et enkelt kanonskud. Så bare en fed oplevelse og fedt og være under dæk og sove og ikke mindst at forestille sig, hvad der igennem tiderne er sket på skibet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Lars

Var du ikke i Harzen på et tidspunkt sidste år for at løbe i nogle bakker og bjerge? Hvor havde du base henne dernede? Og er det noget, du kan anbefale? Går lidt og pusler med en idé om at tage derned her til foråret, nemli' ...

PS: Det ruller da pænt steady derudad med træningen :4trumpet: :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Lars

Var du ikke i Harzen på et tidspunkt sidste år for at løbe i nogle bakker og bjerge? Hvor havde du base henne dernede? Og er det noget, du kan anbefale? Går lidt og pusler med en idé om at tage derned her til foråret, nemli' ...

PS: Det ruller da pænt steady derudad med træningen :4trumpet: :bigsmile:

Jo Henrik; Brochen var jeg ved. Jeg lavede bare en lejr inde i den skov som ligger ved foden af bjerget, men der er masser af små fine pensioner i og rundt om Fulda.

Steady er vist meget dækkende for min træning lige nu, jeg er ikke vild med at skrue op for farten her i kulden, så 70% fremad er et meget anvendt gear.

Link to comment
Share on other sites

Måske et dumt spørgsmål :blush:

Men dine procentsatser for din træning eks. 70%

Er det den intensitet du har løbet dagens træning med?

eks. 1 time med 70% af MHR. :unsure:

Det er bestemt ikke noget dumt spørgsmål Navy -> det er eksempelvis 70% af pulsreserven - altså maxpuls minus hvilepuls. Jeg har en maxpuls på 183 og en hvilepuls på 50, så mit regnestykke ser sådan her ud: 183-50= 133 og 133/100x70+50= 143, så jeg løber 70% ved en puls på 143.

Med tiden er jeg blevet ret godt til at ligge på en given intensitet.

Link to comment
Share on other sites

Du skal nok hen omkring april, hvis du skal være nogen lunde sikker på godt vejr dernede.

Det var lige præcis en tur i april, jeg havde i tankerne. Det tager jo ikke så farlig lang tid at komme derned, og der er utrolig dejligt dernede. Der er også mange motionsarrangementer, kan jeg se. Hmm, tænke, tænke ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share