Løb på den lange bane - DM 100 km i lightudgave.


Lars mikkelsen
 Share

Recommended Posts

Det er jo gode gamle Lydiards filosofi: Et solidt fundament af en helvedes masse kilometer og så en smule hurtighed bygget ovenpå :smilerock:

Jeg har faktisk lige købt hans gamle bog fra 1980. I styrkeløft har jeg altid trænet russisk - store volumen, så Lydiards filosofi er jeg på mange områder enig i. Dog vil jeg i det kommende år forberede mig på bakkerne på Mors ved at løbe en del hurtige pas, men til gengæld løbe 2 om dagen, så jeg kan opretholde en høj volumen. Måske lidt som i år bare med lidt flere hurtige km og flere dage med 2 pas. Og så tror jeg, at det er ved at være tiden, hvor jeg burde kunne holde til at træne hver dag i et år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk lige købt hans gamle bog fra 1980. I styrkeløft har jeg altid trænet russisk - store volumen, så Lydiards filosofi er jeg på mange områder enig i. Dog vil jeg i det kommende år forberede mig på bakkerne på Mors ved at løbe en del hurtige pas, men til gengæld løbe 2 om dagen, så jeg kan opretholde en høj volumen. Måske lidt som i år bare med lidt flere hurtige km og flere dage med 2 pas. Og så tror jeg, at det er ved at være tiden, hvor jeg burde kunne holde til at træne hver dag i et år.

I mine ører lyder det som en super plan!

Høj volume, men uden at glemme hastigheden.

Hvis man kigger på de helt tunge(lette?) drenge som Kilian Jornet eller Anton krupicka så træner de også 2 gange om dagen, med en høj volume.

"Hvis man vil nå stjernerne, så træn som dem"

Link to comment
Share on other sites

I mine ører lyder det som en super plan!

Høj volume, men uden at glemme hastigheden.

Hvis man kigger på de helt tunge(lette?) drenge som Kilian Jornet eller Anton krupicka så træner de også 2 gange om dagen, med en høj volume.

"Hvis man vil nå stjernerne, så træn som dem"

Ja tak - det har altid været min leg :4signme: :4signme: :4signme: :4signme: :4signme:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Havde gået en del km i bakker og set MTB i Blåbjerg, så idag blev en kort træning.

Dagens træning:

30 min testløb - hvor jeg koldstarter og giver den ca. 90% gas i 30 min. Prøvede det helt fantastiske at løbe de sidste 5 min med syre i kroppen, det har jeg godt nok ikke prøvet siden jeg var meget ung og meget hurtigere. :crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb idag med Skjern Løbeklub og det gik meget godt med at løbe med andre, det er faktisk første gang jeg træner med andre i en organiseret form. Glemte at sætte uret til, men vi løb 10 km, og jeg troede de andre tog pis på mig, fordi de ikke fulgte med til sidst, men jeg er åbenbart ved at blive lidt hurtig på benene. :4crutches: :4crutches: :4crutches: :4crutches: :4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Morgen: Tærskeltræning pas1. 30 min -> 80%

Aften: Tærskeltræning pas 2. 30 min -> 80 -> 87,5%

Dagens træning i sol, hagl og regn, men super godt og jeg må sige, at jeg er overrasket over, hvor godt min krop responderer på tærskeltræningen.

Idag er jeg også blevet tilmeldt 100 km løb i Salzburg til juni 2013. En rute med 1500 højdemeter på 100 km, så det bliver min længste træning frem mod Mors Rundt. Fremadrettet er træningen således koncentreret om at komme sub. 10 timer i Salzburg højdemeter eller ej. :4crutches: :4crutches: :4crutches: :4crutches: :4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Hvor i Tyskland tager du hen? Harzen er vel det mest nærliggende sted med højdemeter ...

Goslar og løb på Brochen, Nationalpark Harz, lørdag. Jeg har 600 km her hjemme fra mig selv. Spartathlon er et løb med rigtig mange højdemeter, så jeg vil i det kommende år blive sej til at løbe i bjerge. Det er lige som om, at kroppen løber på en anden måde, når det er trail på stigninger og nedad også. Det er forbavsende skånsomt ved ledene i benene, men giver virkelig godt rent muskulært.

Link to comment
Share on other sites

Goslar og løb på Brochen, Nationalpark Harz ...

I thought it enough. Det er faktisk - på trods af alle fordommene - et vidunderligt område med nogle fantastiske skove, bakker og bjerge. Er dybt misundelig over, at du bare kan sætte dig i bilen og køre derned. Det er en lidt større rejse herfra med færge und alles ...

Link to comment
Share on other sites

I thought it enough. Det er faktisk - på trods af alle fordommene - et vidunderligt område med nogle fantastiske skove, bakker og bjerge. Er dybt misundelig over, at du bare kan sætte dig i bilen og køre derned. Det er en lidt større rejse herfra med færge und alles ...

Der er også fede steder i Sverige, hvis man er til at overnatte i naturen sammen med dagligt løb eller mtb. Og bare det at være ude i mange timer giver noget til løb på den lange bane, hvor der jo er mange timer i naturen forude.

Dagens træning:

30 min -> 60%

Nu skal jeg til at finde de rigtige ben frem til d. 17. nov.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share