Løb på den lange bane - DM 100 km i lightudgave.


Lars mikkelsen
 Share

Recommended Posts

Tror jeg er ved at have min sæsonplan færdig for 2013. Jeg har følgende prioriteter:

Løb i 2013:

2. feb VUMB ca. 40 kmx2 Helgenæs. Hold orienteringsløb.

16 marts Marathon Ringe Sø.

19. majSkecher Ultra Bramming 50 km

22. juni Mozart 100 km i Salzburg.

14. sep. Mors Rundt 160 km. Målsætning: sub. 18 timer.

Nov. 6 timer i Grenå

Jeg vil nok sætte en del flere løb i min kalender, men de bliver blot langturstræninger og ikke løb som jeg vil trappe ned til. Nu har jeg løbet i ca. 26 mdr og begynder at have lidt grundform, sådan jeg efter hånden kan give den ok gas i træningen uden at frygte skader. De mange langsomme løb har helt klart givet mig en stærkere løbekrop. Jeg har reduceret min vægt med ca. 11 kg og har de morgner hvor jeg tager afsted på løb en kropsvægt på 83 kg. I det kommende år, vil jeg rigtig gerne kunne dykke vægten endnu 3,5 kg til under 80 kg. :bunny: :bunny: :bunny: :bunny: :bunny:

Link to comment
Share on other sites

Dagen Træning:

6 timers løb i Grenå.

Jeg havde et mål om at løbe 70 km, men min tur og træning med højdemeter sad stadig i benene, så var noget låst i hoften. Jeg valgte at løbe i korte tights, og det var måske ikke det aller klogeste valg, men frøs ikke på turen, men mine lår blev lidt frosne. Det at der er noget galt med benene det er efter hånden mere reglen end undtagelsen, men jeg er ved at være god til at håndtere det, og har godt styr på at holde til mål selv om der går knuder i understellet. Det var et godt løb med 175 deltagere og jeg blev nummer 30 og løb 64,6 km. Jeg løb på en puls på 152 i alle 6 timer, hvilket svarer til 75% så egentlig er min præstation godkendt, og jeg er også fint tilfreds med det hele. Nu har jeg løbet i 2 år, og jeg synes det begynder at ligne noget med mit projekt. Næste mål er sub. 10 timer til 100 km i Salzburg. :smilerock: :smilerock: :smilerock: :smilerock: :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu' et flot resultat :smilerock: Tillykke med distancen og endnu en velgennemtænkt og godt udført indsats :4trumpet:
+ 1! Fandme flot Lars! Jeg håber selv på at være istand til et 6 timers løb i det nye år.

Tak skal I have. 321 -> Hvis du vil løbe 6 timers løb, så er det bare om at springe ud i det, det er ikke farligt :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Min nye sæson begyndte 9. sep. og jeg har allerede løbet 6 timers løb i Grenå. Løbet i Grenå gik rigtig godt, jeg havde et mål om at nå 70 km, men nåede kun 64,6 km, men jeg er super tilfreds med både løbet og forløbet op til. Det var især manglende træningskm der var et problem for mig i Grenå, men det vidste jeg godt til gengæld havde jeg frem til de 6 timer i Grenå trænet med en ret høj intensitet, hvilket helt klart har givet mig fremgang. I den nye sæson har jeg nu bestemt mig for følgende løb:

02. feb. VUMB 80 km over 2 dage sammen med Marianne Lønne.

16. marts. Marathon Rundt om Ringe Sø.

20. april. Cph. Ultra 50 km.

18. maj. Fjordmarathon Ringkøbing.

22. juni. Salzburg 100 km.

17. aug. 84 km Hjerlhede.

14. sep. Mors Rundt 160 km.

Dette er udfordringerne, og nu tror jeg, at de ligger helt fast, jeg synes der er en fin sammenhæng i løbene. Der er i høj grad tale om, at Salzburg og Mors Rundt er mine hovedmål og de andre løb får til funktion, at give mig svar på spørgsmål om hvor jeg står henne rent formmæssigt, mentalt og ikke mindst skal min vægt gerne have et hak mere nedad

For at komme i form har jeg tænkt mig at løbe lidt, og for første gang i mit løbeliv har jeg lavet en langtrækkende plan. Min planlægning rækker frem til 22. juni og har 14 uger med en relativ høj volumen dog er der en dag i ugen, hvor jeg kommer til at skrue op for intensiteten. Efter 14 uger kommer der en periode, hvor jeg virkelig skruer op for intensiteten og vil forsøge at holde niveau i volumen, og alle anstrengelserne skulle gerne komme til sin ret på de 100 km og 850 højde meter i Salzburg. Efter Salzburg vil jeg lige samle op på fysikken og begynde at trappe volumen op frem til Mors Rundt.

I den nye sæson vil jeg også dyrke at komme mere ud i naturen sådan, at jeg vil dyrke at være afsted i naturen og forene friluftsliv med træning. Sverige og Tyskland bliver oplagte træningssteder i den nye sæson.

Imorgen skal jeg ud og løbe trail sammen med Løberen, Esbjerg, det bliver spændende at høre om.

Dagen idag:

Løb 1 time. :4trumpet: :4trumpet: :4trumpet: :4trumpet: :4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

Kanon løbs plan!

Det bliver spændende at følge med i.

Det lyder som en god ide at forene friluftsliv med træningen. Det er noget jeg selv vil forsøge at få gjort mere ud af, henover vinteren.

God tur med Løberen imorgen, jeg var desværre for sent ude til at få plads da de var på mine kanter. Men efter hvad jeg hører skulle det være en udmærket oplevelse.

Link to comment
Share on other sites

Kanon løbs plan!

Det bliver spændende at følge med i.

Det lyder som en god ide at forene friluftsliv med træningen. Det er noget jeg selv vil forsøge at få gjort mere ud af, henover vinteren.

God tur med Løberen imorgen, jeg var desværre for sent ude til at få plads da de var på mine kanter. Men efter hvad jeg hører skulle det være en udmærket oplevelse.

Ja nu ved jeg ikke hvor du bor, men her er det jo bare at gå udenfor døren, så er jeg midt i naturen, og det er fedt.

Dagens træning:

Trail workshop med Løberen - Esbjerg i Marbæk. 75 min med lav intensitet. :bunny: :bunny: :bunny: :bunny: :bunny:

Link to comment
Share on other sites

Ja nu ved jeg ikke hvor du bor, men her er det jo bare at gå udenfor døren, så er jeg midt i naturen, og det er fedt.

Dagens træning:

Trail workshop med Løberen - Esbjerg i Marbæk. 75 min med lav intensitet. :bunny: :bunny: :bunny: :bunny: :bunny:

Ja jeg er også selv priviligeret med natur tæt på og under hele arbejds dagen er jeg tvangsindlagt i skoven. Jeg planlægger på at tage træningsture til Sverige og Tyskland her henover vinteren hvor vi overnatter on-sight og fortsætter dagen efter.

Kan du evt ved lejlighed, fortælle lidt om dagens workshop?

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg er også selv priviligeret med natur tæt på og under hele arbejds dagen er jeg tvangsindlagt i skoven. Jeg planlægger på at tage træningsture til Sverige og Tyskland her henover vinteren hvor vi overnatter on-sight og fortsætter dagen efter.

Kan du evt ved lejlighed, fortælle lidt om dagens workshop?

Der er nu ikke så meget at fortælle om selve workshoppen, det var mest, at det var hyggeligt at løbe med andre. Det var trail for begynder, hvis man løber længe nok i naturen finder man jo ud af, at kroppen kan selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share