Smith-stativ


GammelFar
 Share

Recommended Posts

I det center jeg træner i, har de lige fået et stort flot smith-stativ... men hvad skal det bruges til?

Jeg kan kun se de dårlige ting ved at stangen er låst fast og kører i en ret linie...

- hvilket er dårligt for knæene i squat og for eksempelvis albuerne i bænkpres...

Hvad skal man bruge et sådan stativ til, hvor det er bedre end andre frie øvelser?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor fanden køber man sådan noget lort???!!

En af grundene kan være fordi folk kun er klar over den umiddelbare effekt, som er, at man kan undgå skader ved tab af stang mv.

De er åbenbart ikke klar over, at smithstativet kan forårsage skader på længere sigt, pga den uhensigtsmæssige belastning på led osv.

At man så kan få samme "sikkerhed" med et almindeligt powerrack er "man" åbenbart ikke klar over :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg så overskriften ville jeg også have sagt at det er et flot stativ til overtøj, men så kom jeg til at tænke (virkelig, det gjorde jeg!!) på at man vel sjældent har overtøj med ind i centret.

Så mit bedste bud vil nok være at man kan hænge et andet skadesprovokerende stykke h...udstyr på det: sit løftebælte.

Og så kan dem med benene amputerede ved hoften selvfølgeligt også lave chins i den. Og XAX.

Så kan man også bruge det som en undskyldning for ikke at indkøbe et power rack :cussing: :cussing:

Link to comment
Share on other sites

Og så kan dem med benene amputerede ved hoften selvfølgeligt også lave chins i den. Og XAX.

Så er det godt!!!! :angry: :teachingfinger:

Smithstativet er absolut glimerende til at lave squat, skulderpres, bænkpres og lunges i.

For alle de andre, således at jeg kan få mine stativer for mig selv...

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Det var det jeg tænkte, og som jeg gjorde centeret opmærksomme på, men som de sagde...

"mange af kvinderne vil have glæde af det... og så er det bedre til folk med knæskader..."

bedre til folk med knæskader? at man låser bevægelsen på en unaturlig måde?

Men ok... det kan være at jeg kan få power racket for mig selv nu... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share