Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      14 aug
    Nicko9400365

Hej motion online. Jeg er en ung mand på 22 år der har trænet i snart to år jeg er 1.80 høj Er på vej! Vejer 77 kg.. Mit spørgsmål til alle jer med mere viden og erfaring end mig er om mit program i jeres ører lyder fint. Mandag: bryst triceps mave tirsdag: ryg biceps onsdag: skulder mave torsdag: ben fredag: bryst triceps mave lørdag: ryg biceps søndag: pause. Ser der fint nok ud? På forhånd tusind tak for svarene

Vis kommentarer (4)
  • Foto
      12 aug
    SimonHP

er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

Vis kommentarer (2)
  • Foto
      09 jul
    CloudHands

Hvor er PP?

Vis kommentarer (8)
Se alle updates

Foto

Okse-loggen!

• Please log in to reply
3761 svar på dette emne

#3021 JernHenrik

JernHenrik

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 535 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Mand
  • Sted:Randers

Indsendt 12. juni 2012 - 19:31

Haha!

Men Die Toten Hosen er nu sjove nok. Og nej, det er IKKE et nazi-band. Den om Sascha, den retskafne tysker, har jo tydeligvis til formål at tage tykt pis på nazi-skins.

Nej Nej Nej, Nazi-band er de da slet ikke. Det er nærmere en tysk blanding af Shu-bï-dua og Gasolin. En masse herlig rockmusik med en masse poppede tekster.

Og så elsker de fodbold (Fortuna Düsseldorf) , bla har de lavet en herlig hade-sang over Bayern Munchen

Hvis man af en eller anden grund ikke forstår tysk, så er det en god ide at finde en udgave med tekst (lyrics :happy: )

og denne halvvilde udgave af "you'll never walk alone"

Dette indlæg er blevet redigeret af JernHenrik: 12. juni 2012 - 19:37

never minimal, never maximal, always optimal

#3022 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Århus N

Indsendt 14. juni 2012 - 20:04

Med 20 km cykling i dag viste det sig, at mine ben stadig kan noget.

Jeg har jo knoklet løs med de der satans flyttekasser (og trust me, der er MANGE!) nede på arbejdet.

Men jeg KAN ikke lade være med at gøre en indsats, selv om netop det område ikke er et must for mig. Og så giver det da noget på overtids-kontoen.

Men jeg bliver ikke længe på MOL, for jeg har lige noget mad under forberedelse.
I was stopped by a copper. He said: `You are a swine!´. He hit me with his baton, and he kicked me in the groin. I begged and I pleaded. Sure, my manners were polite. But I came back a bit later, with me good, old Armalite!

#3023 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 15. juni 2012 - 20:42

Så kunne det endelig blive weekend!

Det har godt nok været en hård uge, med masser af arbejde, men også en del træning.

Dagens styrkepas var ganske standard-agtigt, og bisps var sikkert det mest velfugerende.

Benene kørte dog også udmærket, og jeg tog 85 i leg extensions.

Wristroller brugte jeg ikke i dag, da jeg har en del vabler og mindre paper cuts i hænderne. Førstnævnte er fra træning, og sidstnævnte er fra arbejdet med at sammenfolde tømte flyttekasser.

Men som jeg også sagde til en ældre kollega: Det skal ALDRIG kunne hedde sig, at jeg bruger mit handicap som undskyldning for at slippe for at lave noget, som jeg godt KAN lave!
I was stopped by a copper. He said: `You are a swine!´. He hit me with his baton, and he kicked me in the groin. I begged and I pleaded. Sure, my manners were polite. But I came back a bit later, with me good, old Armalite!

#3024 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 18. juni 2012 - 20:04

Weekenden bød på 20 km cykling lørdag, og et fornuftigt styrke-pas i går, søndag.

Egentlig ikke meget at sige til det. Benene var for en gangs skyld rigtig gode.

Det var nok en klog disposition at køre ned og træne i går, for i dag har regn og overarbejde været mig imod. Dog fik jeg klaret 15 km pligt-cykling. Jeg ville bare IKKE notere en nul-dag! Men 3 timers overarbejde sætter naturligvis sine spor.

Ansvarsområderne vokser, stille og roligt, og jeg må prøve at vokse med.

Nu vil jeg have lidt mad, og så vil jeg læse lidt på min kære e-reader.

#3025 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 20. juni 2012 - 10:28

Jeg skal naturligvis beklage, at jeg, i det foregående indlæg, kom til at antyde, at jeg havde ansvarsområder. Det er helt klart ikke tilfældet.

Jeg har absolut INGEN ansvarsområder, uanset, hvad jeg laver. EOFD! :laugh: :laugh: .

Nå, men når jeg ikke passer mine ikke-eksisterende ansvarsområder, så BB´er jeg til tider lidt. Det gjorde jeg for eksempel i går, hvor jeg bl.a. brugte håndvægtene en del. jeg bliver helt klart stærkere i curls, hvorimod det går lidt trægere med skulderpres. Min fys siger dog, at det kan ses, at jeg har lagt muskelmasse til på skuldrene.

Benene fik også en god omgang i leg extensions-maskinen, med sets op til 85 kg.

Rows var rimeligt standard-agtige, idet de lå på 75 kg, hele vejen igennem.

Wristrolleren fik også fint, og jeg tog mange reps @30 kg.

65 kg i pecdeck er ved at blive for let, men jeg er lidt forsigtig med at sætte mere på, af hensyn til min rotator cuff.

Ved ikke, om jeg får trænet i dag, idet mine forældre er her.

#3026 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.867 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Avedøre

Indsendt 20. juni 2012 - 10:31

Tag dem med.

#3027 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 20. juni 2012 - 10:32

De vil hellere ud i den prollede Bilka.
  • N Gadegaard likes this

#3028 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 21. juni 2012 - 08:15

VI TRÆNER LØRDAG FORMIDDAG KL. 10! ER DU MED?????

Jeg trak lidt på smilebåndet over denne bastante udmelding.

DET ER SATEME IKKE NOGET AT GRINE AF!!!!!, lød svaret.

Efter en sådan påtale fra en +100 kg tung, hårdtpumpet, stærkt tatoveret håndværker/fritids-dørmand tør man jo næppe andet end at møde op på lørdag.

Og hvis han så selv vælger at udeblive, så skal jeg dæleme drille ham herfra og langt ind i evigheden! :laugh: :laugh:

DAMN, hvor jeg bare elsker den omgangsform, der findes i jernhulen. At nogen siger, at der hersker en trykket stemning dernede, kan jeg ikke genkende. Det gælder jo naturligvis også om at lære at spotte, hvem der gerne vil snakke, og måske især, hvem der ikke vil. Hvis nogen signalerer: Leave me the fuck alone!, så skal man naturligvis ikke trænge sig på. Det gælder også i mange andre sammenhænge.

Men det var da i øvrigt et godt lille styrke-pas, jeg fik mig i går. Ben, rows og wristroller var nok det, der kørte bedst.

Nu håber jeg, at jeg kan få cyklet en smule i dag og i morgen. Men det bliver nok lettere i morgen, hvor der ikke bliver stærk sol.

Mine forældre havde i øvrigt taget et par flasker `Vitaminwasser´ med hjem fra Tyskland. Må se, om det kan bruges til at carbe op til cykling. At cykle i dag kommer uden tvivl til at kræve væske i spandevis.

#3029 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 22. juni 2012 - 20:22

I går: 20 km cykling.

I dag strakte jeg den så til 21.

Så jeg får da cyklet lidt.

Tiden vil vise, om jeg kommer til formiddagstræning i morgen.

Ellers skal weekenden gå med læsning og lidt rengøring.

#3030 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.867 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Avedøre

Indsendt 22. juni 2012 - 22:18

Måske man skulle bruge en aften i weekenden på

• JernHenrik likes this

#3031 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 23. juni 2012 - 12:48

Hehe!

Ja, jeg synes personligt, at Kris er allerbedst som sangskriver, ganske god som sanger, og middelmådig som skuespiller. Men Convoy´s kult-status hverken kan eller skal der pilles ved.

Men det var i øvrigt et godt styrke-pas i dag.

Masser af gode DB curls.

Leg extensions op til 90 kg.

3 sæt rows @ 75 kg.

Wristroller @30 kg.

Maveøvelser i rigelig mængde.

Triceps pushdowns @ 25 kg.

Til sidst 3 sæt rope hammer curls @ 60 kg.

Det er ikke sikkert, at jeg kommer til sankthansbål i aften. Er der udsigt til regn, så gider jeg nix.

Nu er jeg sulten.

#3032 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 23. juni 2012 - 22:16

Forbistrede avekatte, der ikke kan finde ud af at lave sankthansbål!

Fuld af forventning drog jeg afsted til uni-parken. Da klokken nærmede sig ni, kom en gut med en fakkel, og jeg knappede min medbragte porter op.

FAIL!

Bålet ville ikke futte.

Man forsøgte fra den anden side.

FAIL!

Man pøsede brændbar væske på, og tændte så igen.

POOOOOOF!

Og derefter:

FAIL!

Så snart, væsken var futtet aw, døde ilden igen.

Dette gentog sig flere gange. Man fik højest en gang kvalmende røg ud af det.

Og som om selv vejrguderne morede sig over denne farce, så begyndte det at småregne.

SÅ var vi mange, der skred.

At man ikke har de mest kompetente bål-mestre blandt de folk, der laver bål i uni-parken, har jeg før erfaret, men dette skraber bunden.

Forhenværende frivillig slangetæmmer Ox fortæller om ILDENS TREKANT:

For at ild kan opstå, kræves følgende:

1: Ilt.

2. Brændbart materiale.

3: En tilstrækkeligt høj temperatur.

Vil man lave bål, er det derfor en god idé at lave rigeligt med `optændingspinde´, dvs. mindre stykker træ, der er absolut tørre. Disse anbringes strategisk i udkanten af bålet, og antændes vha. avispapir (der evt. kan fugtes med brændbare væsker. Selv foretrækker jeg sprit, men diesel kan også bruges). På den måde får man lavet en god temperatur, der giver basis for, at ilden kan brede sig til de øvrige materialer.

Klamphuggeren vil alt for ofte bare tage nogle helt friske grene, med grønne blade og det hele, smide dem i en bunke, og derefter overhælde dem med brændbare væsker. Resultatet bliver, at væsken alt for hurtigt brændes af, så temperaturen bliver for lav til at holde liv i ilden.

Read and learn, I svumpukler!

/Ranting off!
  • Gregers TF likes this

#3033 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 25. juni 2012 - 08:37

I går måtte jeg trodse min manglende motivation, og tvinge mig selv op på kondicyklen.

Som så ofte før endte jeg på 20 km.

Langt de fleste gange forsøger jeg på, ikke at gå under de 20. Der skal være en vis distance, når man nu SKAL cykle.

#3034 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 28. juni 2012 - 20:45

Nå, det er lidt længe siden sidste update.

I går cyklede jeg 21 km. Syntes, at dødvandet ved de 20 km skulle brydes.

Snittet lå på 29,2 km/t.

Et par styrke-pas er det også blevet til i indeværende uge.

Nu nærmer den pokkers sommerferie sig. Gid den må blive overstået hurtigt, og uden for meget bøvl. Man må vel se at komme igennem det. Jeg holder fri uge 29 og 30. Mere end 2 uger kan jeg simpelt hen ikke overskue. Og en god uges tid uden træning ødelægger vel ikke alt.

Det værste er den der følelse af rastløshed.

Dette indlæg er blevet redigeret af Oksen fra Århus N: 28. juni 2012 - 20:56

#3035 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 30. juni 2012 - 14:16

I går:

21 km cykling, med lige præcis 29 km/t i snit. Det var sådan set ganske fint.

I dag var jeg rimeligt tidligt oppe, og mødte ind til træning lidt over 10.

Bisps og skuldre kørte glimrende, og for en gangs skyld syntes jeg også, at mave-træningen gik fint.

Har lige købt et pund gode skinke-schnitzler for 30 kr. De skal smage godt med nyre katowler til. Og det er jo gode prots, der er i det magre grisekød.

#3036 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 30. juni 2012 - 15:26

I øvrigt tror jeg, at jeg vil prøve at forhøre mig hos HK, angående det der med oversætter-programmet TRADOS, som efter-/videreudd. til mig.

Det kan vel ikke skade.

Databaser og udgiftsafregninger er jeg blevet bedre til, end jeg havde troet muligt. Men på længere sigt vil jeg gerne noget mere. Vel er jeg nogenlunde tilfreds med mit nuværende job, og heller ikke ked af at have +10 k om måneden at leve for, når alt på min PBS (det være sig tlf., internet, husleje, fagforening, træning mm.) er betalt. Men man må til tider forsøge at udvikle sig.

Og for god ordens skyld: Nej, jeg bruger ikke 10 K om måneden på mad og fest. Det kunne aldrig falde mig ind.

#3037 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 1. juli 2012 - 20:13

I går aftes kørte jeg en lille tur downtown. Det gav ganske vist ikke ret mange flasker, men vejret var jo fint, og jeg var ikke lige i humør til at sidde hjemme og kukkelure. Det er rart med sådan en lille tur, hvor man kan kigge lidt på, hvad der sker, og få tiden til at gå.

I dag har jeg vasket tøj, vasket gulv, og læst en del.

20 km cykling blev det også til. Snittet var, som vanligt, omkring de 29 km/t.

Jeg havde nær ødelagt en hel maskine-fuld kulørt tøj (Giordana cykelshort indbefattet), ved at vaske det ved 95 grader. Men heldigvis opdagede jeg det, og cuttede strømmen til maskinen. Næste gang glemmer jeg nok ikke at tjekke temperaturen.

Nu steger jeg lige et par schnitzler, og de skal dæleme gøre godt.

#3038 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 2. juli 2012 - 20:37

Jeg var ekstremt tidligt oppe i dag (sådan i stil med 4.15).

Efter at have besøgt retiraderne lavede jeg kaffe, imens jeg kukkelurede lidt på en hare, der rendte rundt på et nærliggende græsareal. Den var et stort skrummel, af en hare at være. jeg ser rimeligt tit harer her i kvarteret.

Sad og læste lidt under/efter morgenmaden, indtil det blev tid til at tage på job.

Til træning skete der det, at gym-buddy H nærmest forlangte, at jeg skulle prøve at bænkpresse!

Det var ganske vist bare med selve stangen, men når H stod bagved, gik det ganske fint. Safety bars er der også på (det var ovre i SL-klubbes hjørne af centret), så risikoen var praktisk talt ikke-eksisterende. Men skal jeg have lært det, så er H også den spotter, jeg vil have tilstrækkelig tillid til.

Desuden fik jeg brugt håndvægtene en del, og leget ned med rowing-maskinen, @80 kg. Opturen over bænkpres-forsøget gav mig vist lidt ekstra, rent mentalt.

Men jeg vil smutte igen, for jeg får en meget lang dag i morgen.

#3039 Oksen fra Århus N

Oksen fra Århus N

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11.059 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 4. juli 2012 - 10:06

Jeg var meget tvivlende omkring, hvad for noget træning, jeg skulle lave i går.

Havde egentlig taget træningstøj med, så jeg kunne tage i jernhulen, når fys-behandlingen var afsluttet.

Men af hensyn til restitueringen valgte jeg i stedet at køre lige hjem, og så tage en etape på cyklen i stedet for. Så kunne jeg også nemmere undgå at skulle til at købe noget mad undervejs. fastfood er jo ikke altid så nemt, som det burde være, når det ikke må være det rene junk.

Men fys-behandlingen var god og tiltrængt, og dagens cykel-etape lå på 20 km, med præcis 29 km/t i snit.

I dag bliver muligvis en hviledag, da jeg skal ud og hente nye sko hos ortopæd-skomageren, og det er en pænt lang tur på crosseren. Men dæleme nej, om jeg vil give 75 kr, i forsendelse!

I morgen skal der igen pumpes jern, og ugens sidste styrke-pas er derefter skema-lagt til lørdag kl. 10, hvor der formentligt trænes sammen med gym buddy H (hvis han ellers nosser sig sammen til at møde op! :laugh: ). Men pyt. Hvis han ikke gør, passer jeg jo bare mig selv, ganske som sædvanligt.

#3040 BLACKICE

BLACKICE

Den som er vældig stærk bør også være vældig rar

• Tek
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 27.425 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Storkøbenhavn

Indsendt 4. juli 2012 - 22:23

Okse, hvor træner du nu? Jeg erindrer at det var i Dansk Helse sport, men den er lukket. Ud over AAK hvad er der så i Århus dedr kan bruges til noget? Ny helse og motion?
If I have seen further than others, it is by standing upon the shoulders of giants
Semi strong, and semi dedicated

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere