Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I forgårs cyklede jeg 14 km.

Snittet var 36,2.

I går var jeg så nede og pumpe jern, inden jeg returnerede til ze office.

I dag skal jeg gerne have cyklet igen, og så satser jeg på vægtene i morgen.

Jeg er overbevist om, at min træning er medvirkende til, at jeg fortsat kan klare mig selv i hverdagen, og give den max gas på jobbet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige noget, jeg må dele med læserne. Dem, der før har supportet mig, vil glædes med mig. Og skulle der være en hater imellem, så tager vi også det med!

Jeg har fornylig fået 3 større komplimenter.

Nr. 1 sagde: Du har en virkelig flot overkrop. Man ser, at det er noget, der er bygget op over tid.

Nr. 2 sagde: Du arbejder så effektivt, at jeg slet ikke fatter det!

Nr. 3 (da han præsenterede mig på et møde): Martin er ham, der sørger for, at jeg ikke bliver fyret!

Udsagn 3 skal næppe tages bogstaveligt, men min indsats kan vist godt siges at have været af økonomisk betydning for projektet.

Det er sådan noget, der giver overskud til at blive ved!

Link to comment
Share on other sites

I forgårs: 12 km på cyklen. 36,2 km/t i snit. Det var OK, i betragtning af, at det var efter en lang arbejdsdag.

I går havde jeg et glimrende styrke-pas, med god, solid håndvægt-træning, pecdeck, maveøvelser, rows og diverse.

Nu vil jeg hjem og se, om jeg kan få vasket noget tøj, så jeg ikke skal bruge weekenden på det.

I morgen satser jeg på morgen-træning, og om eftermiddagen er der `English Staff Friday Bar´, hvor en del undervisere dukker op og laver skæg & ballade. Så jeg kigger lige forbi, selv om det er det billigste prol-sprut, de serverer.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Fredag nåede jeg lige at smide et styrke-pas ind. Det gik så nogenlunde, som det skulle. Ikke verdens længste styrke-pas, men med ganske OK energi.

Lørdag cyklede jeg 16 km. Snittet var vist 36,2 km/t, hvis jeg ikke husker galt.

I går cyklede jeg 12 km. Snit ukendt.

I dag hviler jeg, og så satser jeg på et styrke-pas i morgen.

Link to comment
Share on other sites

På det sidste har jeg ikke haft lyst til at logge så meget. Min mors sygdom og mit job har fyldt for meget.

Men nu skal min mor opereres den 12. maj. Og indtil da må vi alle forsøge at holde den gående. Heldigvis har jeg ferie- dage nok, så jeg kan tage hjem her i starten af april.

Fredag snuppede jeg en gang morgen-træning, inden jeg skulle til MUS-samtale.

I går cyklede jeg 15 km. Snittet var 36,8 km/t.

I dag havde jeg igen et godt styrke-pas.

Alt i alt kører træningen ganske OK.

Link to comment
Share on other sites

I forgårs havde jeg et fint styrke-pas.

Energien var fin, selv om det var sidst på dagen. Dejligt.

I går var jeg en smule udbrændt, men jeg tvang mig selv til at cykle 10 km.

I dag skal jeg lige have ordnet nogle småting.

I weekenden tager jeg nok en gang cykling og et styrke-pas.

Mandag tager jeg så af sted på min lange ferie. Det bliver OK, også selv om jeg kommer til at savne træningen lidt.

Men så responderer musklerne jo helt vildt, når man får startet op igen.

Vi ses, her i loggen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hehe

Et 5,5 luftgevær har jeg desværre ikke.

Men det er på høje tid, at der bliver gjort noget ved måge-plagen.

Dog handler det OGSÅ om, at folk skal stoppe med at smide pizza-rester og andet spiseligt på gaderne.

Nu glæder jeg mig til at komme hjem til arbejde og træning, selv om ferien har været helt OK.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver hårdt at starte op med træningen igen. Så meget ved jeg. Men jeg har jo klaret det før, og det gør jeg igen. Med ihærdighed og tålmodighed skal det nok gå.

Og så har jeg jo været ude og købe en sød lille sten. Det er der nogen, der har læst om i `Hvad er god stil?´-tråden.

Nogen tror jo sikkert, at det er lyv. Men ikke desto mindre: Den er købt og betalt, og ligger i min boks (langt fra min bopæl).

Det var en stor beslutning, ikke mindst fordi jeg kunne have fået en lille bil for de samme penge. Men jeg kan ikke lide at køre bil (i hvert fald ikke i større byer), og derfor begynder jeg ikke på det.

Og så var det, jeg tænkte, at det var sjovere at have en lille rock, end at sætte det samme beløb i aktier.

Link to comment
Share on other sites

Ja, man må sige, at jeg fik ret i, at det ville blive hårdt at få startet op med at træne!

Styrke-passet i går var ganske OK, men jeg tror aldrig, jeg har været så DOMS-ramt, som jeg var i nat.

hvis jeg ikke havde taget to Panodil, kunne jeg godt have glemt alt om at få min nattesøvn.

Men pyt, nu er dødvandet brudt, og så ordner det hele sig jo nok.

I morgen starter jeg stille og roligt op med at cykle.

Link to comment
Share on other sites

I fredags cyklede jeg 10 km. Bevares, det er ikke nogen lang etape, men jeg kan mærke, at det går den rette vej. Med vedholdenhed og tålmodighed skal det nok komme.

I går var jeg så nede og træne.

Forudsat, at jeg også får en lille cykel-etape i dag, så har jeg da både haft 3 styrke-pas og 3 små cykelture i den første uge efter ferien. Så helt galt kan man vel ikke sige, at det er.

Link to comment
Share on other sites

Vi tager også lige en sang, og det bliver en lidt speciel èn.

Som nogle læsere sikkert ved, så hører jeg til dem, der mener, at vi skal bibeholde vore dialekter her i landet. Derfor er nedenstående sang, med fanøske Sand på Gulvet,blevet rå-spillet, så jeg nu kan den udenad. Det er jo ikke helt den dialekt, jeg er vokset op med, men der er alligevel en del ord, jeg kan nikke genkendende til.

Billederne er i øvrigt også interessante.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share