Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      15 apr
    Oksen fra Århus N

God påske-affyring, alle Molsterz!

Vis kommentarer (4)
  • Foto
      21 mar
    mrphil2105

Jeg er igang med at fede mig selv op! MEN DET ER SVÆRT!

Vis kommentarer (6)
  • Foto
      21 feb
    Mhmm

Er godt træt af skinnebensbetændelse.. trods jeg har løbet i tre mdr, kommer det stadig HVER gang jeg har løbet på hårdt underlag...

Vis kommentarer (3)
Se alle updates

Foto

EQUILIBRIUM

• Please log in to reply
1066 svar på dette emne

#861 Jaaanie

Jaaanie

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.944 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Kvinde
  • Sted:Fields

Indsendt 6. juli 2012 - 12:28

Hej Log
Tidlig morgen træning
Uge 2/3, dag 2/3
MASSAGE OG STRÆK
Powerwalk: lidt
BENPRESS: 3x12x25kg
HOFTE: 3x12x10kg
HOFTE ind: 3x12x40kg
BOSU: s:60sek, b:40sek, s:30sek med 8kg + 12 flip
ROTATORCUFF: 3x20x2,5kg
[ss]
SVÆVEBEN: 1x12
HJERTESLAG: 1x12
KNÆPLANKE 1x30sek
HYPER EKSTENTIONS: 2x12xbw, 1x17xbw
[/ss]
ikke mere tid, gluterutine i aften

OSTEKAGE: DONE (tak til søde TJR for proteinpulver!)

Har en rengøringstjans og noget ferievikar på job i øjeblikket, så mine skuldre er mildest talt lidt sure på mig, så jeg turde ikke lave noget armgejl andet end lidt rotation for lidt blodcirkulation. Øv.

Ved i hvad jeg skal i næste uge? Jeg skal besøge Jane i Odense, nemlig! Jeg skal også i følge min hjemmestrikkede genoptræningsplan forsøge at øge vægten forsigtigt i benpress. Jeg er super spændt på begge dele! Min genoptræningsplan er baseret på at jeg bruger samme vægt, som er lav nok (25kg lige pt. Lol – jeg har intet trænings ego længere…) til at den ikke laver irritation. På den tredje uger introducerer jeg så langsom en 2,5kgs stigning, så pt. 10%.
Jeg håber min plan virker.

Ligevægtsprojekt
88.1kg

25/6: Dag 1: Deadline dag, masser af stress, perfekt håndtering, verbaliseringscoping, snak med en ven

26/6: DAG 2: perfekt, en kortvarig forstyrrelse blot bevist og fravalg, god stressfridag.

27/6: DAG 3: God dag, ingen støj
28/6: Dag 4: Støj, var til skrivegruppemøde og jeg blev opmærksom på flere problemer med min speciale problemformulering, er stadig i skrivende stund ikke sikker på hvordan jeg skal løse det. Gik ind til naboen for at snakke det igennem og hyggede. Det virkede lidt at hygge.
29/6: Dag 5: Fin dag, stadig lidt rastløs dog, men fino.
30/6: Dag 6: Jeg er lidt i tvivl om jeg var lidt rastløs og spiste lidt i forhold til det, eller om jeg bare fik bøvlet med min måltidsrytme... Eller måske begge dele! Lidt træls dag all around.
1/7: Dag 7: Helt fin dag!
2/7: god dag
87.8kg
3/7: ikke så god dag, men ingen problemer med maden.
4/7: kortvarig arbejdsrelateret panik, som jeg dog gnidningsløst fik håndteret.
5/7: god dag

Jeg er faktisk lidt overvældet over hvor let det går. Hvor tæt på målstregen jeg måske egentlig hele tiden har været men jeg bare ikke helt kunne finde ud af at se hvordan jeg skulle komme over den. Det føles næsten som spild af tid at holde min oprindelige plan af en måned med dette projekt før jeg øgede sværhedsgraden. Men jeg ved min plan var god og forsvarlig, en måned er et minimums tidsrum til at fastlægge nye vaner så jeg vil opretholde den selv om det virker gnidningsløst. For det bliver uden tvivl meget svære når jeg kommer i underskud.

Nå arbejde nu og numsetræning og ostekage senere, jubii!

#862 tjr

tjr

Har du ellers trænet dine ben i dag?

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4.832 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Mand
  • Sted:Yokeshire

Indsendt 7. juli 2012 - 09:09

Det var så lidt. Håber den blev god.

http://www.myprotein...ct_whey_protein
——————/´ ¯/)
—————--/—-/
—————-/—-/
———--/´¯/'--'/´¯`·_
———-/'/--/—-/—--/¨¯\
——- -('(———- ¯~/'--')
———\————-'—--/
———-'\'————_-·´
————\———--(
————-\ ———--\

God Made Machines to Keep Wankers off the Barbells

#863 Jaaanie

Jaaanie

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.944 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 8. juli 2012 - 15:22

Det var så lidt. Håber den blev god.

http://www.myprotein...ct_whey_protein

Ostekagen var god, jeg ændrede lidt på opskriften da jeg ikke havde noget sødemiddel andet end tabletter, så jeg opløste fire af dem i det varme vand til at udrøre husblasen i. ligeledes brugte jeg rigtige vaniljekorn og ikke vaniljesukker/essens og kun 5 blade husblas. Det gik fint, den blev ikke så sød, dog heller ikke sur, blot cremet.

Og efter træning i dag smagte jeg jordbærproteinpulveret på mine havregryn. For det siger TranceT altid er vejen til awsomeness. Havregryn med proteinpulver.

#864 Jaaanie

Jaaanie

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.944 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 8. juli 2012 - 15:43

Træning Søndag d. 8/7-2012

Massage og udstræk
Benpress: 3x12x25kg
Hofte frem, tilbage, ud: 3x12x10kg
Hofte ind: 3x12x40kg
Bosu: s: 60, b: 30, s: 12 flip+ 10kg
Pulldowns: 3x12x25kg
[ss]
Biceps curls: 3x12x3kg
Triceps overhead: 3x12x2kg
[/ss]
Rotator cuff: 2x20x2,5kg
Hoftebøjer stræk
[ss]
Hyper ekstentions: 3x12xBW
Glutebridge 2x10 (5 sekunders isometrisk hold på toppen)
Birddog 2x10 (5 sekunders isometrisk hold på toppen)
Fire hydrant 2x10 (5 sekunders isometrisk hold på toppen)
[/ss]

Ligevægt:
87.8kg
6/7: God dag
7/7: Kedelig dag, rimelig meget som sidste lørdag. Må lige være lidt mere obs på at opretholde spiserutiner når jeg bare er hjemme og tøffer rundt. Lidt uro omkring forskellige ting.
8/7: God dag.

#865 Jaaanie

Jaaanie

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.944 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 9. juli 2012 - 10:06

Ligevægt:
87.8kg
6/7: God dag
7/7: Kedelig dag, rimelig meget som sidste lørdag. Må lige være lidt mere obs på at opretholde spiserutiner når jeg bare er hjemme og tøffer rundt. Lidt uro omkring forskellige ting.
8/7: God dag.
9/7: 86.7kg oki-doki.

#866 Bjergtrold

Bjergtrold

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 702 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 9. juli 2012 - 20:13

Rigtig spændende og inspirerende tanker i loggen i tiden. Masser af good vibes herfra :hippy:
  • Jaaanie likes this

#867 TranceT

TranceT

TranceT

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.019 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 10. juli 2012 - 08:23

Ostekagen var god, jeg ændrede lidt på opskriften da jeg ikke havde noget sødemiddel andet end tabletter, så jeg opløste fire af dem i det varme vand til at udrøre husblasen i. ligeledes brugte jeg rigtige vaniljekorn og ikke vaniljesukker/essens og kun 5 blade husblas. Det gik fint, den blev ikke så sød, dog heller ikke sur, blot cremet.

Og efter træning i dag smagte jeg jordbærproteinpulveret på mine havregryn. For det siger TranceT altid er vejen til awsomeness. Havregryn med proteinpulver.

Var det win? :cool:

Godt at se det kører på skinner for dig, Jannie :smile:

#868 Christian B

Christian B

Jeg er normalt ikke til pumpede fyre..

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6.219 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Kbh

Indsendt 16. juli 2012 - 12:07

Du har absolut ingen grund til at supplere din kost med proteinpulver. Nu får du et godt råd, drop al "bodybuilding" du får intet ud af det, andet end skader. Fokuser i stedet på cardio og diæt.

Dette indlæg er blevet redigeret af Christian B: 16. juli 2012 - 12:08

Bare rolig Bitches- Jeg skal nok betale den Taxa!

#869 Jaaanie

Jaaanie

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.944 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 23. juli 2012 - 19:13

Kære Log

I DAG HAR JEG FÅET EN KÆMPEVABEL
På ydersiden af mit lår…
ELLER MÅSKE DET ER PEST!
Så ved man da man har fået massage rullet godt og grundigt….

Om lidt vil jeg straffe mine ben videre og gå ud på badeværelset og tænde for torturmaskinen fra helvede, også kaldet CDON.COM, som vil relokere alle de små hår der KONSTANT INSISTERER PÅ EN EKSISTENS PÅ MIN KROP. Relokere dem til ikke-min-krop. Revet ud ved roden i et grundigt og møjsommeligt tempo til en snurrende ensformig lille melodi.
Bagefter vil jeg se Riddick, og kigge på Vin Diesels lange og slanke muskler. Men det kan jeg ikke for jeg kan ikke se TV3+.

Det er nu ca. en million timer siden min sidste update og i mellemtiden har jeg været i Odense og undersøgt Flotfyrspotentialet OBBC (noget skal man jo lave når man er i udkantsdanmark…) og det er som altid godkendt.
Jeg lavede også sammen med Jane en flot Jordbærkage. Næste gang skal vi lave et vandbakkelstårn. Klistret sammen med kamel (og ZEBRA!). Og kigge på fyre selvfølgelig. Vi dansede også moderne og gik på stylter. Men det er vidst sjovere at gøre end høre om.
Med hensyn til ligevægtsprojektet er det gået okay! Ugen i Odense gik rigtig fint, intet stress eller noget så min krop regulerede perfekt, jeg havde endda overskud til at tage kloge Åge hatten på og tøffe rundt efter Jane og belære hende!
Søndag eftermiddag landede jeg igen på planet speciale og så kom stress og bekymringer tilbage. Kloge Åge hatten, tja… Jeg skal helt sikkert nok trampe rundt med den trukket godt og grundigt ned over øjnene som sædvaneligt, før vi får set os om, men lige nu har jeg et lidt mere ydmygt forhold til det. Jeg har ikke taget på men jeg har helt sikker spist af uro, og det var jo mit primære mål at ikke spise af andet end sult og lækkersult. Appitit reguleret. Eller hvad man skal sige. Jeg er lidt ærgerlig men alt i alt så har projektet jo været en succes. det er vidst bare om at blive ved med at blive bedre til at identificere, afvikle, udholde cope og bla bla bla.
De næste fire uger kommer nu til at gå med et begyndende cut.
Min vægt var i går 87,4
Jeg vil prøve at lægge mig lidt op af IF og Leangains principperne i håbet om at hvis jeg lægger en masse kcal efter min træning så kan jeg stadig genoptræne mine skader og blive stærkere, jeg ved ikke helt om det holder men, det er et forsøg værd. Ellers må jeg lægge en ny plan. Denne plan kommer som sagt til at løbe over de næste fire uger, så må jeg evaluere om jeg skal tweake det. Så de næste fire uger skal jeg ligge på 2000 kcal som jeg skal indtage mellem tolv og tyve, dog et lille pre-workout måltid før tolv. Min træninger bliver nu fortrinsvis formiddagstræninger der kommer til at ligge mellem 9-12 sådan ca.
Jeg har tænkt meget over det og er kommet lidt frem til at noget der går godt for mig er at fokusere processuelt frem for resultatorienteret. Derfor er mit mål for disse 4 uger at overholde 2000kcal hver dag og så må vi se hvad resultat der kommer ud af det. Der er altså ikke nogen sådan veje-deadlines, hvor jeg står og bliver demotiveret af at jeg pga. Væske ikke kan se noget resultat på vægten eller lign. Succeskriteriet er at jeg holder mig på 2000 kcal om dagen.
Jeg tænker faktisk lidt at først veje mig igen om en måned, men det ved jeg ikke helt om jeg kan holde, hvad tænker i om min tilgang?
NÅ JA OG SÅ LAVEDE JEG FØR FØRSTE GANG I DAG (i endnu flere millioner timer) EN ØVELSE DER MISTÆNKELIGT NOK MINDEDE OM INCLINE DB BENCHPRESS.
Ellers var det en lidt træls træning da jeg har hævet lidt for meget reps med hyperekstentions sidst, så jeg har lidt irritation ved min balle og det trækker på knæet så alt skulle være meget forsigtigt og jeg brugte en krig på at massere og strække ud.
Nogen der for resten har et godt ballestræk hvor man ikke rigtig vrider/hiver i knæet?

Men her er hvad det blev til i dag:

BENPRESS –bred skrå fodstilling, fokus på inderlår og baller as usual.
2x12x27,5kg
Seated Rows: overhåndsgreb: 3x12x21,5kg
Hofte tingeling: 2x12x12,5kg
[ss]
Biceps curls: 2x12x4kg
Triceps med reb: 3x12x17,5kg
Incline DB Benchpress 2x12x4kg
[/ss]
rotatorcuff: 2x20

[ss]
Hyper ekstentions: 3x12
Corehalløj
Weighted glutebridges: 2x12xBW+5kg
[/ss]
Knæplanke – selv fra knæene hader jeg denne øvelse.
Lidt stræk, mest for at kigge på en flot træningsfyr lidt længere før jeg gik. DISKRET SELVFØLGELIG. Jeg er DISKRETIONEN selv, især når jeg glor.

Her er jordbærkagen:
Jeg synes selv jeg fortjener et 10tal i husmor.
Opslået billede

Dette indlæg er blevet redigeret af Jaaanie: 23. juli 2012 - 19:21

#870 Jaaanie

Jaaanie

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.944 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 23. juli 2012 - 19:19

Var det win? :cool:

Godt at se det kører på skinner for dig, Jannie :smile:

jo tak !
Det var super fint!

Du har absolut ingen grund til at supplere din kost med proteinpulver. Nu får du et godt råd, drop al "bodybuilding" du får intet ud af det, andet end skader. Fokuser i stedet på cardio og diæt.

Tak for tippet, jeg prøver egentlig dog ikke på at bodybuilde. Og proteinpulver ville bare være et supplement, en mulighed, så man kunne nogle andre ting med sin kost, jeg har ingen illusioner om at jeg behøver at downe tre shakes om dagen. Min træning er fokuseret på at styrke mine led, og få en stærk og sund krop. OKAY JEG INDRØMMER DET, jeg prøver på at bodybuilde min numse lidt. Men jeg er faktisk ret sikker på den skal styrkes som en del af vejen mod skadesfriheden.

Jeg tror at det sidste jeg skal gøre er at droppe styrketræningen, jeg skal bare gøre det korrekt og med tilpas lav belastning så alle de mindre muskler kan følge med. Det er i hvert fald min hypotese og hvorfor jeg render rundt og benpresser 27,5kg. Nice eh. Jeg tror min plan virker. Men vi får se.

#871 Jaaanie

Jaaanie

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.944 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 24. juli 2012 - 16:09

Kære Log

Jeg har lidt svært ved at fokusere på mit speciale så til sidst gav jeg op og besluttede mig for at holde tidligt for i dag og i stedet fokusere lidt på min plan for de næste fire uger.

En af de ting som jeg har fundet ud af virker for mig, som jeg snakkede om i går er at fokusere på processen, gøre den til noget sjovt. Og finde nogle andre ting at gå op i end et tal på vægten.

For at holde motivationen har jeg derfor konstrueret mig selv en af disse kalendere man kan sætte store røde krydser i, når en dag er overstået. Jeg tænker at det ville virke motiverende at følge mit forløb på denne måde. At se de røde krydser dag efter dag signalere hvor godt jeg gør det og hvor flot jeg holder mig til planen.
Så mens jeg sad og lavede denne ”fine” (ja jeg tror jeg laver den lidt finere undervejs) afkrydsningskalender kom jeg til at tænke på hvor sjovt jeg synes det er at have små temaer og fokus-områder for forskellige perioder. I husker måske mit træningsbingo?

Så derfor har jeg besluttet at de næste fire uger hver skal have et tema/fokusområde. Jeg har fundet på to af dem allerede.

Denne uges tema er mobilitet OG KAGE. Så tanken er så at denne uge der prøver jeg at fokusere på mobilitet på alle mulige forskellige måder. Tage til yoga, fokusere på at få strukket ud igennem dagen, google og læse om mobilitet osv. Hvad jeg nu kan finde på. Det behøver ikke være en hver dag ting, men jeg tænker jeg vil skrive de ting på som jeg finder på, på min kalender.
Kagetemaet handler om at man skal huske at nyde selv hvis man ligger i underskud. Det sidste stykke tid har jeg bagt en eller anden form for kage/dessert hver weekend og det nyder jeg egentlig meget at gøre. Så denne uges udfordring vil være at finde opskrifter på kager med et overskueligt kcal indhold som jeg kan lave en af hver weekend de næste fire uger. Så kan det jo være man finder nogle klassikere som man ender med at holde af (Jeg skal selvfølgelig nok komme med anmeldelser og opskrifter!).

Næstes uges tema er vand. Jeg vil gerne have købt en plade og komme ned og øve crawlben som Jane har vist mig (puha det var hårdt, nogle gange føltes det som om jeg ingen vegne kom!), og så måske også kommer på stranden? Fokus på at få drukket meget vand? Aquatræning? Osv.

Jeg ville synes det var mega sjovt og hyggeligt hvis i have idéer til temaer/fokusområder til de to sidste uger, de må gerne være lidt mærkelige eller abstrakte, så man skal tolke lidt på dem ”GRØN”, eller virkelig konkrete som ”INGEN MÆLK”!

Nå nu vil jeg finde et yogahold og tilmelde mig…

Dette indlæg er blevet redigeret af Jaaanie: 25. juli 2012 - 14:21

#872 Jaaanie

Jaaanie

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.944 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 6. august 2012 - 10:07

Hej Log så gik der sørme to uger!
Så her får i lige en mindre recap.

Den første uge var jo mobilitets uge og det lykkes mig at komme til yoga en enkelt gang, jeg fandt åbenbart på konceptet lidt sent på ugen i forhold til placeringen af yogaholdende på ugeplanen i mit lokale center. Ellers har jeg bare haft meget fokus på at strække ud og varme op.

Den næste uge var jo vand-ugen, så jeg har blandt andet ligget på stranden og lavet speciale, været oppe og svømme, og så har jeg siddet med en kande med vand på mit bord konstant når jeg har arbejdet. Fint Fint.

Jeg har kun fået lavet en kage, og det var den ostekage som Cloudhands skriver om i off-topic. Den har jeg lavet en enkelt gang før og den bliver mega god. Jeg lavede den fordi min mor skulle komme på besøg og se hvor jeg bor for første gang!
Opslået billede
Ja det er rigtigt min kyllingemor vovede simpelt hen pelsen og kom til København. Jeg ved ikke om i kan huske det, men imellem hende og hendes hund er de simpelt hen bange for så mange forskellige ting at det har umuligtgjort at de/hun kom til København. Så det var jo flot. Så viste jeg hende selvfølgelig rundt på Amager.

Speaking of Amager.

Check lige prol-faktoreren på det her par trusser! Ja ja, man skal jo ikke få fine fornemmelser bare fordi man bor i Ørestaden.
Opslået billede

Ud over det så var jeg med min ene sambo til Stella Polaris i går, så der blev danset en del moderne! og drukket en del, erhm. Det kom dog heldigvis ikke over den grænse hvor jeg begynder at gå rundt og klappe søde fyre i numsen, eller prøve på at overtale dem til at tage tøjet af, men jeg nåede dog at starte flere samtaler med fremmede om så spændende emner som som det at fiske (jeg har nemlig flere års erfaring med dette fænomen, at det er fra omkring femårs alderen kan vel være hip som hap), krøller og så selvfølgelig stormagtspolitik og etniske minoriteter.
Klart klart.
Jeg fik også fundet en ny kæreste til Aleksandra og udstyret ham med hendes nummer. Hendes nuværende kæreste er slet ikke et hit, slet slet ikke. Jaloux og kontrollerende hvis man tilsætter alkohol, ligeglad og ligegyldig hvis man tilsætter hverdagen, nedladende og bedrevidende hvis man tilsætter "nyhederne".
Hendes forhåbentlig ny kæreste hedder Søren og er en meget sød fynbo, med flotte blonde krøller. Så håber jeg på han bruger rigtig meget tid let påklædt i vores lejlighed.
Måske jeg skulle have givet ham mit eget nummer, men det er altid lettere at være kæphøj på andres vegne og detsuden så var det jo en fyr til hende jeg var på udkig efter. Hun havde nemlig siddet og fortalt en masse om hvor træt af ham hun var og NU ville hun altså tage en pause fra ham.
Ttjek. Ny fyr. Her. Sød og flot og sporty.
Jeg er bare en nice veninde.
Vi forsøgte også at stjæle en af de der Somersby sækkestole, men der kom en venligt insisterende frivillig og fortalte os vi ikke måtte tage. Der var desværre ingen let flugt da den var så stor og uhåndterlig så vi måtte desværre se os besejret og fortabt og cykle hjem til Ørestaden sækkestoleløs.
I dag skal jeg skrive en lang mail til Somersby og forsøge at overtale dem til at give os den alligevel.

Nå men lidt drukvæske aside (pish posh), så var jeg på vægten for første gang i dag og jeg vejede 85.5kg så det er et tab af 2.9kg på to uger. Fint nok. Forhåbentlig er min væske balance ikke helt masakreret og jeg kan regne med et nogenlunde og ikke særlig misvisende resultat om en uge til lige at tjekke præcis hvor meget underskud jeg ligger i.

Træningen går okay, har nok været lidt rigeligt med arbejde for glutes og hofter (jeg kan dog ikke finde nogen hoftemuskler på mit muskel atlas - så jeg antager at det er noget af glutes muskulaturen?!), så jeg har sat lidt mere roligt tempo på dette, og benpress og knæet generelt kører som det skal. Skulder er status quo, skal stadig have fundet mig noget teknikhjælp og eventuelt en ny fys. Men jeg er broke. Øv bøv. Så jeg fortsætter bare med rotatorcuff øvelser.

Denne uge har jeg, på trods af så flotte forslag som "suppekurs-uge" og "no-carb-uge" (yeah right!), valgt at gøre til "gå-uge" Hvilket egentlig bare betyder jeg skal ud og gå en masse ture. Eller i hvert fald tre.

Så nu må jeg hellere lave kaffe og speciale.
Vi ses
Forslag til temaer til sidste uge modtages stadig.

#873 N Gadegaard

N Gadegaard

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.931 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Århus

Indsendt 6. august 2012 - 10:12

Med de trusser, giver det da sig selv, hvad næste uge kommer til at stå på!

#874 Jaaanie

Jaaanie

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.944 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 6. august 2012 - 11:54

Hej guys nu har jeg skrevet til Somersby kan i ikke lige gå ind og "like" min historie så Somersby får lyst til at give os vores sækkestol?
http://www.facebook....508833909143517

:hehe: :cooldance: :cheer: :biggrin: :cheer:
  • kiebe24 likes this

#875 Pigehest

Pigehest

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 728 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Løfteriet og VK Kono

Indsendt 9. august 2012 - 22:05

Lol, jeg liker (liker alt hvad du skriver) og skide godt med kiloene!
  • Jaaanie likes this

"There are few things graven in stone, except that you have to squat or you're a pussy."

http://www.pernillesolund.wordpress.com

#876 Paideia

Paideia

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 709 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:München, Tyskland

Indsendt 9. august 2012 - 22:36

Skidegod ide med temauger!!! Jeg er vild med den.
  • Jaaanie likes this

#877 Eulogydk

Eulogydk

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 324 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 11. august 2012 - 10:42

Tillykke med vægttabet! Jeg ved slet ikke, om man siger tillykke. Men så noget andet positivt og opmuntrende!
  • Jaaanie likes this

#878 Jaaanie

Jaaanie

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.944 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 13. august 2012 - 20:21

Kære Log

Så er endnu en uge gået og det er på tide med en opdatering fra Ørestaden. Måske det eneste sted i hele Danmark med Bjergudsigt.

Tusind tak til alle jer som ”likede” mit brev til Somersby, vi har dog endnu ikke fået at vide om det er muligt at få en sækkestol, men jeg skal selvfølgelig nok skrive nok der kommer udviklinger i sagen.

Med hensyn til sidste uges tema, blev det nok mere et Hamburgerryg-tema end et gå-tema. I et udfald af økonomisk sans købte jeg en frygtelig masse hamburgerryg som vi ikke rigtig havde så god plads til i fryseren. Whoops. Så ja, jeg har spist rigtig meget hamburgerryg og der er stadig mere.

Og når nu vi er vil madlavningen vil jeg lige blære mig med mine awsome cooking skills! Aftenens måltid er bestemt ikke hamburgerryg. Jeg har kreeret Laks med blåost-honning og citron serveret med en salat af letdampede og afkølede bønner og broccoli, krydret med en dressing lavet af hasselnødder ristet i honning sammen med frisk rosmarin, masser af salt og så oliven olie.
Jeg tror faktisk jeg ville blive rig hvis jeg blandede den der dressing i is eller chokolade.
Her er nogle billeder.

Opslået billede
Opslået billedeOpslået billede

Ud over det så var det selvfølgelig vejedag i dag (det var også jobsamtale-dag og ring-og-snak-dig-ud-af-biblioteksbøder-dag samt tag-dig-sammen-med-dit-speciale-dag). Alt andet end vægttabet gik strygende. Så det er jo nice. Vægtabet var virkelig ikke så nice, faktisk har jeg taget et kilo på (86,5kg!) hvis man skal tro på det, men det synes jeg ikke man skal, faktisk lyder det helt urimeligt i forhold til min kost. Jeg vidste jo godt jeg muligvis var dehydreret efter druk ved sidste vejning, så no big deal, vi kigger på tallet i næste uge og laver eventuelle justeringer når jeg ved mere præcist hvor meget underskud jeg ligger i.

I dag blev også en anden slags dag. Nemlig en test-dit-knæ-dag.

Det var egentlig ikke meningen men forleden havde jeg lånt min cykel ud og da jeg fik den tilbage stod den i et tungere gear end det jeg plejer at cykle i og ved mit knæ kan holde til. Det lagde jeg ikke umiddelbart mærke til og cyklede et par gange rundt i dette højre uden at få gener af det. Så da jeg i dag skulle cykle ind til indre by besluttede jeg mig for bare at cykle som det passede mig og se hvad der skete. Jeg cyklede mega hurtigt guys, og selv om det bestemt var for meget lige pt var det altså ikke meget for meget. Mit knæ-hofte-løberknæ-inflamations-lort. Er blevet meget bedre friends!
Mit hjemmestrikkede genoptræningsprogram lader til at virke!
Nu skal jeg nok lige give det et par dages ro og så fortsætte genoptræningen.

Ud over det så er der noget der har gået og irriteret mig, ja i sådan en grad at jeg nu gerne vil brokke mig. Mit brok omhandler mine Københavnske medcyklister. Der er en helt speciel race af disse mennesker til hvem mit hjerte nærer et ekstra stort irritationshad. Selv om man nok skulle tro det er det faktisk ikke konen som lige skal have løbet støbejernshesten fra 70erne i gang når lyset skifter fra gult til grønt og hun forvirret vågner op af sin døs, og vi begge med nød og næppe når over før sluserne åbner og strømmen af biler endnu engang lukker sig bag os.
Ej heller er det cykelstiernes ækvivalente til Folkevognsrugbrødet, Christianiacyklen, og dens obligatoriske læs af medfølgende unger. På trods af en hel uovertruffen evne til at blokere hele cykelstigen OG køre i rekordlavt tempo, er denne sande symfoni af hyl, hvin, putter og ”nu skal i altså sætte jer ned” slet ikke min cykel-nemisis.
Næh nej, denne type cyklist som jeg nu vil fortælle om er af en helt anden type.

Sporty cyklister i København. Hold nu op hvor er de irriterende.
Jeg ved ikke hvor mange tæt-på-40årige mænd som jeg ser i stramt og matchende cykeltøj (denne del generer mig på ingen måde… erhm :wub: ) og på toptunede cykler, der generelt kører som idioter.
Møver og maser gør de. Og lægger sig helt ud på vejbanerne i krydset. Altså stregen er måske to cykellængder bag dem, ja to længder! Nogle gange så møver de sig endda uden om mig når jeg pænt holder ved stregen og venter. Også selv om vi allerede holder to cyklister ved siden af hinanden. På noget nær kollisionskurs slanger de sig så intimt omkring mig, at jeg hver gang står med tilbageholdt åndedræt og venter på at deres pedaler skal trække blod på mine ben blottede ben. For de skal ligge forrest, de skal ligge helt ude hvor billerne skal køre og være KLAR! KLAR til at race og suse og ikke risikere at blive sænket af nogen af os andre!
Jeg kan da godt forstå jeg ikke ligner en raketkomet i mine pæne grå bukser og broderede bluse, at jeg nærmere ligner en lille kontormus som tjekker mails på stepmaskinen i fitness hver torsdag klokken 16.30. Jeg kan også godt forstå de tænker at de heller ikke gider ligge bag ved nogle af de andre typer jeg kort nævnte. MEN helt ærlig, almindelig pli og respekt for færdselsloven samt sine medtrafikanters sikkerhed burde altså ikke i denne grad være en mangelvare på de Københavnske cykelstier. Heller ikke selv om man kan lide og køre hurtigt og holde et flow.
Idioter. En eller anden dag kører jeg frem og giver en af dem et gigantisk klap i røven (KUN for at straffe dem. Selvfølgelig) og signerer ved at stikke en kopi af en scanning af en semi-smadret hjerne ned mellem ballerne på dem. En cykelhjelm gør ikke uovervindenlig friends. Kør for h**** ordentligt.

Nå ja, back on track.

UGENS TEMA ER POLEDANCE. (Eller mente du noget andet Gadegaard?)
Nej.
Det kunne dog have været sjovt hvis jeg troede min skulder kunne holde til det.

Faktisk så er ugens tema er egentlig bare at komme ud og få lavet noget no impact-cardio, gåture, svømning osv. Jeg har hverken rigtig fantasi eller overskud til at gøre så meget mere ud af det denne uge. Tror dog jeg vil prøve et pilates hold.

Forslag til fremtidige temaer modtages selvfølgelig stadig!

#879 Jaaanie

Jaaanie

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.944 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 20. august 2012 - 11:50

Kære Log
Så er endnu en uge passeret og jeg har været på vægten, 85,5kg. Det er jo omkring 900gr siden sidste uge, så det er jo super fint. Kcal indtaget er altså lige omkring hvor jeg gerne vil have det såfremt jeg ikke føler det begynder at gå i fisk med skaderne. Men den tid den sorg. Alt i alt har jeg tabt ca. 3 kilo på 4 uger, så det er jo godt.
Intermittent fasting
I dag er det også en måned siden jeg påbegyndte at spise efter IF tankegangen a la Leangains i håbet om at ved at skabe overskud efter træningen at jeg på den måde kunne bevare og måske øge musklerne en smule selvom jeg lå i overordnet kcal underskud. Tanken var at køre det hele i fire uge og derefter evaluere.
Jeg er blevet rigtig glad for at spise efter IF, store måltider og fasteperioder fungerer rigtig godt for mig, det giver meget mere frihed og tilfredsstillelse, end flere små måltider.
Jeg har faktisk overvejet at prøve at skifte over til EAT STOP EAT (eller er det STOP EAT STOP?) IF protokollen, hvor man faktisk faster i en eller to hele dage og lader det skabe sit underskud og så ellers resten af uge rammer sit ligevægtsindtag. Jeg tænker at hvis man tog to fastedage, så kunne man endda lægge sig lidt i overskud på sine træningsdage. Jeg skal lige tænke lidt mere over det.
Egentlig er jeg rigtig glad for tingene som de kører så jeg tror jeg kører umiddelbart endnu en måned med IF som udgangspunkt, så kan vi igen evaluere
I det hele taget kører det rigtig godt, kost, kærlighed, copingstrategier, selvværd, specialet osv. Mit liv er bare så fedt, hvis jeg selv skal sige det og lige nu har jeg øjnene rettet mod de store drømme efter specialet. Tanken om fremtiden føles på samme måde som når man ligger på en græsplæne med lukkede øjne, afslappede muskler og bagende solstråler der varmer og kærtegner en fra top til tå. Selv om ens øjne er lukkede, trænger lyset igennem og det er umuligt ikke at være glad.

Med hensyn til sidste uges tema er det blevet til en masse rolig cykling og gåture, så det er fino.
Her er en lille billedserie omkring min uge som jeg tænkte jeg lige ville dele med jer, som i kan se skal man ikke kradse særlig meget i lakken for at finde en glad lille husmor i træning:
Fundet i børnehaven, jeg havde den oppe og sidde i min hånd, men nåede ikke at tage et billede før den stak af.
Opslået billede
Lørdag tøffede jeg rundt på Amager og plukkede Mirabeller og Brombær:
Opslået billede
Opslået billede
Opslået billede
Resultaterne: Marmelade og syltetøj samt brombæris!
Opslået billede
Opslået billede
Jeg har også bagt rugbrød, men ingen billeder af det! Rugbrødsdej liger også ganske mistænktsomt bræk, så hvem gider og kigge på det.
Denne uges tema er skulder rehab! Jeg afprøver en masse stræk og øvelser.
  • Spinderella likes this

#880 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.313 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Avedøre

Indsendt 20. august 2012 - 13:17

Dejligt at åbne MOL og starte ud med sådan et positivt indlæg - det er lige til også selv at blive i godt humør over.

Kan også se at du havde mere held til at finde brombær end jeg havde.

:sun:

P.S.
Jeg fornemmer en vis "interessekonflikt" på de Kbh'ske cykelstier. Dog føler jeg mig kun lidt ramt idet jeg af princip ALDRIG triller ud over stopstregen. Ender så godtnok med at skulle overhale dem der gør. Må indrømme at jeg derfor holder mig ude i venstre side for ikke at blive lukket inde og dels virker det til at der er lidt færre som passerer stopstregen for rødt, når jeg har markeret at jeg har i sinde at være den første over krydset. Så er der færre at overhale og mindre risiko for at den man overhaler slinger/skubber en ud på kørebanen - der er godt mange ukoncentrede cyklister.

Men egentlig meget sjovt som man opfatter den samme situation forskelligt.

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 20. august 2012 - 14:00

• Jaaanie likes this

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere