AlexanderBojsen

Medlemmer
  • Posts

    193
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Reputation Activity

  1. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from Henrik S. in Vejen mod elite cykling   
    Selvfølgelig har jeg ikke glemt MOL! 
    Men ja, det får vi i hvert fald at se. Forrige vinter (altså for 2 år siden næsten) forbedrede jeg mig ret meget henover vinteren med den strategi, så nu går jeg lidt tilbage til den strategi.
    Jeg skal lige se terminsplanen, inden jeg ligger mig nogle faste målsætninger ift. løb. Indtil videre er det mest wattmæssige målsætninger som fx at lave en 20-minutters test over 390 watt - gerne til april måned. Men kunne være rigtig fedt at gøre det godt til et af UCI-løbene fx med en top 10-placering, da det også tiltrækker en del opmærksomhed. Og de ligger pt. vist nok hhv. 28. og 29. april samt 16. og 17. juni, men jeg satser nok mest på at komme til at køre dem i april. 
    Tak for tippet med skolerne. Vi har faktisk allerede været i kontakt med en del ved jeg og har bl.a. fået noget voksenuddannelsescenter, som også er noget gymansie-agtigt, så vidt jeg ved. Vores team-manager sidder vist og laver kanvas flere timer om ugen i øjeblikket og prøver alle mulige forskellige. 
  2. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from Henrik S. in Vejen mod elite cykling   
    Sæsonforberedelserne mod 2018 er begyndt. 
    Jeg har holdt 2 ugers pause - helt væk fra cyklen - i oktober måned. Her var jeg bl.a. ude og rejse. Det var skønt at komme lidt væk fra cyklingen, men NU er jeg klar i gang. 
    Jeg har nøjedes med at træne lidt under 40 timer i løbet af november måned. Dog har jeg trænet noget mere intensivt end sidste vinter i november måned. Set i bakspejlet synes jeg nemlig, at jeg mistede lidt for meget form ved ikke at køre hårdt nok i november måned sidste år. Derfor begyndte jeg først at rykke mig for alvor fra midt januar - marts måned, og da vi ramte sæsonstart, tror jeg godt, at jeg kunne have brugt en måned eller to mere med hård træning.
    Derfor er jeg begyndt med lidt intensiv træning allerede her i november måned, hvilket nok er lidt atypisk for A-ryttere. Der er mange A-ryttere, der kører en del zone 2 og ret lange ture, men det har jeg ikke valgt at gøre indtil videre denne vinter.
    Dog er planen, at jeg kommer til at køre flere timer allerede i december måned, men nok især øger længden på træningsturene fra januar - marts måned. Men indtil da er det mere intensive ture på 1-2 timer og kun 1 gang om ugen en lidt længere tur på 3-4 timer. 
    Teamet har også fået en rytter fra Bjarne Riis' hold, Virtu Pro, som sportsdirektør. Du kan læse mere om hvem det er samt om forberedelserne mod 2018 i mit blogindlæg på Landevejscykling.dk.
  3. Like
    AlexanderBojsen reacted to Kermit in Got legs?   
    Sæsonafslutning

    I søndags afholdte Sydkysten deres licensløb, som samtidig markerede det sidste løb for mig i denne sæson. Små 94 km på nogle små og ujævne veje i Ejby udenfor Køge. Aftenen før havde jeg skrevet med en af mine gode cykelvenner, og jeg startede egentlig med at skrive at jeg ville vinde løbet, men hans svar tilbage var at jeg ikke kunne gøre det, for det havde han tænkt sig. Fair nok - så ville jeg snuppe andenpladsen. Da vi lå og varmede op var tankerne om en top 5 placering dog langt væk, da benene slet ikke ville som jeg, men alligevel stod jeg klar ved starten.
    Den første omgang var voldsom. Allerede fra starten af var der en der lagde sig i front og gav gas, og det fortsatte mere eller mindre den første omgang. Der var nogle der forsøgte at komme væk, men det skete aldrig rigtig. Selv jeg prøvede at ramme et hug, men det blev kørt ind igen. På et tidspunkt var der så en gruppe på 3 mand der kom afsted - en fra FBL, en fra Christiania og en fra ABC. Med andre ord sad der en masse ryttere i feltet der pludselig havde alibi for ikke at lave noget. Specielt Christiania drengene var en anelse irriterende i feltet, da de blev ved med at ødelægge rulleskift og angreb. Derfor var det egentlig også sjovt at opleve at de faktisk var en af årsagerne til at gruppen på 3 mand kom tættere og tættere på.
    Jeg spoler lige frem til de sidste par km, for der skete egentlig ikke super meget i løbet. Farten blev skruet i vejret, og der kom en førerbil fra A feltet blæsende forbi os. Vi havde stadig de 3 mand ude foran, men måtte bakke lidt af da der kom et A udbrud kørende på 4 mand. Vi lod dem passere, og så var der ellers fuld finale. Jeg fik placeret mig ok inden det sidste sving, og lå på hjul af min ven. Der var et kort stykke hvor der var en anelse sidevind inden vi ramte skoven, og det var heromkring at vi også fik hentet de 3 ryttere der var foran os, samt A udbruddet. Der var fuld fart på, og vi tog en inderbane der var lige på kanten af skoven, men det lykkedes. Jeg havde lige en udfordring med at få kæden ud på 11'eren inden antrittet, men da jeg begyndte at åbne op fløj den derud med et ordentligt klonk(det er hvad man kan forvente når man ikke har skiftet kæde efter 8000 km) og jeg gik efter min ven. Jeg kom tættere og tættere på, men kunne desværre ikke nå at komme forbi ham. Jeg vil skyde på at han måske vandt med 15-20 cm da vi ramte stregen. Desværre er DCU's resultatside gået helt i baglås, så jeg kan ikke se data derfra. Men vi gjorde som aftalt - blev 1 og 2.

    Så alt i alt en ganske udemærket måde at afslutte sæsonen på. Desværre tog jeg så ud og så min kæreste spille floorball efterfølgende og så hende vride om på knæet, så vi måtte et smut på skadestuen. Heldigvis intet brækket, men hun er på krykker indtil hævelsen forhåbentlig aftager. Samtidig blev jeg så ramt af den forkølelse jeg har prøvet at holde for døren de sidste mange uger. I går var det halsen, i dag er der snot i hele krydderen.
  4. Like
    AlexanderBojsen reacted to Kermit in Got legs?   
    Undskyld det sene svar - jeg har endnu til gode at prøve den af i varmt vejr(svært med den her sommer), men forhåbentlig er det til at holde ud.
  5. Like
    AlexanderBojsen reacted to Gregers TF in Langt pokker i MOL   
    Hvis der ikke er skader på carbon'en inde under beskyttelsespladen (det satser jeg på at der ikke er), så overlevede rammen.
    Alt det sorte fnuller viste sig blot at være plastik med kædesnavs. Plastik der fra fabrikken har siddet på den blanke beskyttelsespladen og som man åbenbart ikke gad fjerne ved montering.
     
    Det har jo været voldsomt fint vejr over København og planen var også en cykeltur. Men inden jeg fik styr på cyklen (fik også knækket kædeadskilleren da da jeg skulle skille kæden), så blev det sent og trætheden meldte sig. Men måske er det meget godt, alligevel. Jeg er stadig pænt DOMSet i lårene efter lørdagens bentræning, så lidt nuldage skader nok ikke.
    Jeg skal til tandlæge fredag formiddag og mor bor næsten ved siden af, så skulle have slået det sammen. Men har udsat mor nogle timer, så jeg kan nå hjem og cykle lidt, i forventning om at vejret bliver fornuftigt
     
     
  6. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from Svedbaronen in Vejen mod elite cykling   
    Det er lidt tid siden at jeg sidst har skrevet et blogindlæg. Men nu er det tid igen.
    Hvorfor er der gået så lang tid? Jo, jeg har blandt andet haft lidt brug for ikke at skulle tænke på cykling og træning hele tiden, men få renset hovedet og holde lidt pause og få formen lidt ned igen for at kunne toppe formen igen her til efteråret. 
    Alligevel oplevede jeg, at motivationen dalede lidt efter at have kørt UCI-løb samt opnået mit mål om at komme på podiet til et A-løb. Men med nogle tips og tricks fik jeg motivationen igen. Nu går træningen rigtig godt, og jeg er ved at blive endnu stærkere end før og klar til kamp igen. Der venter cykelløb allerede weekenden, og så venter der nogle rigtig spændende cykelløb i løbet af august, som jeg håber at kunne gøre det godt i.
    Hvordan fik jeg motivationen i top igen? I kan læse lidt om nogle af de tips, som jeg brugte samt hele indlægget om status samt nye sæsonmål her:
    http://landevejscykling.dk/en-status-efter-min-foerste-foraarssaeson-i-a-klassen/
  7. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from Gregers TF in Vejen mod elite cykling   
    Det er lidt tid siden at jeg sidst har skrevet et blogindlæg. Men nu er det tid igen.
    Hvorfor er der gået så lang tid? Jo, jeg har blandt andet haft lidt brug for ikke at skulle tænke på cykling og træning hele tiden, men få renset hovedet og holde lidt pause og få formen lidt ned igen for at kunne toppe formen igen her til efteråret. 
    Alligevel oplevede jeg, at motivationen dalede lidt efter at have kørt UCI-løb samt opnået mit mål om at komme på podiet til et A-løb. Men med nogle tips og tricks fik jeg motivationen igen. Nu går træningen rigtig godt, og jeg er ved at blive endnu stærkere end før og klar til kamp igen. Der venter cykelløb allerede weekenden, og så venter der nogle rigtig spændende cykelløb i løbet af august, som jeg håber at kunne gøre det godt i.
    Hvordan fik jeg motivationen i top igen? I kan læse lidt om nogle af de tips, som jeg brugte samt hele indlægget om status samt nye sæsonmål her:
    http://landevejscykling.dk/en-status-efter-min-foerste-foraarssaeson-i-a-klassen/
  8. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from Henrik S. in Vejen mod elite cykling   
    Det er lidt tid siden at jeg sidst har skrevet et blogindlæg. Men nu er det tid igen.
    Hvorfor er der gået så lang tid? Jo, jeg har blandt andet haft lidt brug for ikke at skulle tænke på cykling og træning hele tiden, men få renset hovedet og holde lidt pause og få formen lidt ned igen for at kunne toppe formen igen her til efteråret. 
    Alligevel oplevede jeg, at motivationen dalede lidt efter at have kørt UCI-løb samt opnået mit mål om at komme på podiet til et A-løb. Men med nogle tips og tricks fik jeg motivationen igen. Nu går træningen rigtig godt, og jeg er ved at blive endnu stærkere end før og klar til kamp igen. Der venter cykelløb allerede weekenden, og så venter der nogle rigtig spændende cykelløb i løbet af august, som jeg håber at kunne gøre det godt i.
    Hvordan fik jeg motivationen i top igen? I kan læse lidt om nogle af de tips, som jeg brugte samt hele indlægget om status samt nye sæsonmål her:
    http://landevejscykling.dk/en-status-efter-min-foerste-foraarssaeson-i-a-klassen/
  9. Like
    AlexanderBojsen reacted to Gregers TF in Langt pokker i MOL   
    Det blev en tur med Greve Trim. Jeg havde håbet af vejret holdt folk hjemme, så der var samkørsel mellem hold 1 og 2, men folk er ikke så regnforskrækkede som i Hvidovre, så jeg fik en tur med et rent hold 2.
    Klubben har en regel om at der max må være 12 på et hold, vi var 7. Styrkemæssigt nogenlunde homogene, hvor to skilte sig ud. Den ene en god snas langsommere den anden lige så meget hurtigere. Der er ikke mange reelle intervaller og transporten går også lidt for hurtigt til at man kører intervallerne superfrisk. Men vi holdt da stille et par gange inden vi skulle fyre den af. Den ene gang var 5km enkeltstart. Startede næstsidst og endte som nummer 2. Vinderen var jeg slet ikke tæt på at kunne følge. Der var flere watt end forventet, pulsen over 10 slag højere end jeg ellers har haft den oppe på og ingen som helst antydning af kvælningsfornemmelser, trods jeg var tæt på all-out. Det var sådan set nok det virkelige højdepunkt. 
    Efter noget lidt hidsig transport - farten sat af ham den unge hurtige gut - skulle vi køre 2 bakkespurter på rundstrækning. De 20-25kg mindre han skulle slæbe opad, kunne jeg ikke træde mig ud af men ellers 2'er igen. Fedt omsider at køre med nogen der er hurtigere. 
    De næste to intervaller ramte mig på mit svageste punkt (at skulle spurte fra i forvejen høj puls) og noget som jeg har savnet og efterlyst i al min tid i Hvidovre, for sjovt er det ligegodt. Det første kommer ikke alt for længe efter sidste bakkespurt og jeg har lige taget en frisk dobbeltføring (paradekørsel) da den bliver råbt fri. Jeg hører det ikke i første omgang og har et pænt hul at lukke op til de forreste. Den unge åbner spurten og trækker pænt fra og vinder inden jeg er fremme.
    Næste gang er jeg forberedt og det kommer efter et langt!! stykke rulleskift kørt på kanten af at den falder fra hinanden. Så jeg er med fremme da den bliver givet fri. Jeg aner ikke hvor vi kører til men da de andre rejser sig og sprinter, så kører jeg frem og holder mig forrest inden de andre stopper med at træde - ser dog hverken skilt eller andet der antyder en målstreg. Fanme mærkelig at sprinte uden at ane hvor lang den er.
    Efter evaluering kører vi "roligt" hjem indtil folk begynder at dreje fra og så stiger farten igen.
    Turen på små 92km tangerer de højeste snitwatt og NP i Hvidovre mens jeg har haft wattmåler - blot 20km længere. Underholdningsmæssigt er den fri leg et kæmpe plus. Skarpe intervaller er også gode men lidt primitiv race... nuij, det har været savnet. Og virkelig optur både at kroppen alligevel stadig kan udfordres og at jeg åbenbart ikke er i væsentligt dårligere form end da jeg kørte med HCK - trods betydelig mindre cykling. 
    Se min aktivitet af typen cykling på Garmin Connect. #beatyesterday
    https://connect.garmin.com/modern/activity/1785884909
     
     
  10. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from Kermit in Got legs?   
    Jeg er spændt på at høre om, hvordan det kommer til at gå med Magnus som træner.
    Jeg har selv Rasmus, så jeg kan ikke sige så meget som Magnus udover, at han er en flink person, men jeg ved, at de begge to har mange A-ryttere under deres fold, så de kan deres kram. Der er både fordele og ulemper ved dem, men det er der jo ved alle trænere. Jeg synes, det bedste ved dem er, at de er gode til prisen. 
    Der er ikke noget hokus pokus ved deres intervaller, synes jeg. Men min træner har været med til at holde mig mere motiveret henover vinteren og god til sparring og gode råd.
    Glæder mig til at høre mere om det fremover.  
  11. Like
    AlexanderBojsen reacted to Svedbaronen in Vejen mod en sub 7:30-tid i La Marmotte 2017 + Birkebeinerrennet   
    HEJ! JEG PLEJER VIST NOK AT LOGGE PÅ MOL..   
     
    Der er gået alt for længe siden jeg sidst har logget her på MOL. Jeg har læst i andres logs, men har ikke selv haft tiden til min egen. Det har jeg nu heller ikke akkurat lige nu, men der er alt andet lige, sket en masse, som er værd at logge om. Here goes;
     
    ·         JEG HAR KØBT NY CYKEL
     
    ·         MALLORCA GIK OVER AL FORVENTNING
     
    ·         TRÆNINGEN HAR KØRT GODT OG FORMEN ER YDERST FORNUFTIG
     
    ·         VÆGTEN ER VIRKELIG LAV à CA 71 KG (har ikke vejet så lidt siden jeg var måske 14-15 år) 

    NY CYKEL:
    Yes, depositum er betalt og tirsdag er der bike-fit og senere på dagen kan jeg hente cyklen. Jeg har bestilt en VENGE ViAS. Hvad er der sket? Well, i lørdags var jeg i Göteborg for at køre Göteborg Giro. Et løb hvor jeg stod i super skarp form. Vejret var fantastisk og ja, jeg var bare super gearet for at komme ud. Og så sker der bare det, der ikke må ske. I elevatoren på hotellet møder jeg en svensker som også skal køre løbet. Vi småsnakker og han følger mig på cyklen mod start (vi bor ca. 1 km derfra). Efter 300 meter fra hotellet drejer vi ud på en større allé i centrum af Gøteborg. Stille og rolig. Jeg vælger at køre i højre side af vejen da der i midten ligger tog-spor. Svenskeren vælger at køre imellem dem. Jeg tænker ikke det store over det. Han kører i klub så han har vel styring med dette. Det har han så ikke. Han kører direkte ned i sporet, crasher hårdt og hans overkrop rammer ind i mit baghjul, hvorefter hans baghoved rammer asfalten. Damn. Der sker absolut intet med mig. Jeg får stoppet op og har primært fokus på ham. Er han OK og hvad fanden skete der egentlig!?
    Han er tydeligt bevæget over situationen. Hans hjelm er knust i bagerste del og han er overrasket over hændelsen. Efter en stund får vi tilset cyklerne. Svenskerens virker ikke til at være udsat og jeg har ikke en forventning om at min fejler noget. Men det gør den så. Hele baghjulet er slå skævt med et afvig på ca 1,5 cm og kan ikke køre rundt. Ikke godt. Hmm. Hurtige råd er dyre, men jeg træffer den beslutning, at svenskeren får min hjelm. Jeg kan jo alligevel ikke køre og mindst en af os, kan få en god oplevelse med hjem fra Göteborg. Han bliver endnu mere bevæget over situationen – nu er mit løb så også ødelagt. Fair nok, jeg er OK med det situationen og grundlæggende bare glad for at der ikke er personskade.
     
    Vi får senere vekslet kontaktdetaljer, og det viser sig, at han er en super cool fyr. Men stadig, er det en helt nedern oplevelse. Anyways, tirsdag rammer jeg Specialized-butikken i Oslo for gennemgang. Kort og godt; hjulet er færdig. Enten nyt eller bygges op fra bunden. Og det vides ikke om andet på cyklen har taget skade af trykket. Lort. Specielt fordi jeg ikke har tid til dette i forhold til sæsonen. Det vil komme til at tage tid.

    Hmm, jeg kigger lidt rundt i butikken og ser at de stadigvæk har et tilbud aktuelt for en Venge ViAS størrelse 54; Roval CL64 mm, mekanisk Dura Ace. All black. Pris: DKK 38.500. Det er stærk pris! Jeg er ikke så pro det her all-black, stuff, men det er et bedre alternativ til mange andre farvevalg, og grundlæggende er jeg helt off med alt for mange logo-udtryk. Her er der minimal mængde af dette. Dernæst, kan jeg altid overveje et paint-job, men det bliver på den anden side af sæsonen.
    Dernæst skifter vi de keramiske lejer fra mine CLX-hjul og bytter disse rundt, således de nye hjul bliver top-klasse!

    Jeg har i dag betalt depositum og så er der bike-fit på tirsdag. Skulle det vise sig, at cyklen ikke passer (hvilket jeg er sikker på at den gør) ja så tager butikken den tilbage og jeg får returneret depositum. Dog er jeg opmærksom på antallet af levers over head-tube. Netop denne cykel går nemt fra ”mean look” til ”complete retard” hvis antallet/højden af levers er over et par cm. Overstiger dette et acceptabelt niveau, ja så må jeg trække mig. Vi får at se.
     
     
    MALLORCA:
    Gik over al forventning. 7 dage i Deia og 6 dage i Port de Soller. Hver og en, helt fantastisk. Det blev til cykling alle dage, dog nogen roligere end andre. Det blev i til i alt; 35 timer i sadlen, +15.000 HM, 764 KM og ca. 1.800 TSS. Det skulle efter lidt kalkulationer vise sig at være langt mere end hvad jeg tidligere har kørt dernede.
    Vi var heldige med vejret og formen var overraskende god. Jeg var måske ikke helt så hurtig som jeg var i 2015, men der er ikke lang vej igen. Dernæst lagde jeg i år et andet fokus end tidligere. Mere fokus længere intervaller end en masse små og mellem-store max-puls stigninger.
     
     
    TRÆNING + VÆGT:
    Har kørt fornuftig siden sidste logging (hvilket er længe siden). Dette ses også på mine watt-tal på min stationære cykel hvor jeg ligger godt til. Der er selvsagt vej endnu, men det går den rigtige vej. Om en kort stund, får jeg kørt en 5 min-test for at se udviklingen på denne. Det har ca. 1 uge efter Mallorca været 2 relativt rolige uger, hvilket var 3 dage længere end forventet pga. det mit baghjulet), men ellers kører træningen.
    Vægten er nede røre 71 KG hvilket er lidt sygt. Specielt fordi jeg ikke går rundt og tænker i de tanker, som jeg tidligere har gjort. Men det ses ret så tydeligt, at jeg er ved at være langt nede.  


  12. Like
    AlexanderBojsen reacted to Kermit in Got legs?   
    Køge løbet
    Første linjeløb i år, og så i Køge på en rute jeg egentlig ret godt kan lide. Sidst jeg kørte løbet blev jeg ikke noget særligt, men jeg kunne huske at jeg egentlig ret godt kunne lide ruten da den bød på lidt af det hele, uden at der ligefrem var alt for slemme bakker.
    Jeg kom derned i god tid, fik skrevet mig ind og kørte så ellers lidt frem og tilbage for at få varmet op. Vi var et relativt beskedent felt på 24 tilmeldte der blev sendt afsted kl. 11.15, og så gik den vilde jagt ellers. Selvom jeg trods alt kørte et par løb i slutningen af sidste sæson, så er jeg stadig meget rusten ift. niveauet og det at køre løb. Derfor blev jeg måske fanget lidt for meget bag i til at starte med, men på et tidspunkt fik jeg kørt mig op til en større gruppe der havde fået et hul, og gik igang med at arbejde der. Vi blev desværre hentet igen, og så blev der kørt kontra. Og lige præcis der lavede jeg fejl. For i stedet for at holde mig oppe foran og bruge de ekstra kræfter, valgte jeg at glide igennem feltet og bruge kræfter i bunden af gruppen i stedet for. Derfor kom der en lille gruppe afsted, og da vi ramte et sidevindsstykke(som dog ikke var kraftig nok til at kunne gøre noget for alvor), lå jeg i front af feltet og trak måske lidt for meget og lidt for længe, for at få kontakt. Det kostede lige for mange kræfter, og et par km senere måtte jeg droppe at følge med.
    Jeg ved egentlig ikke om det var mentalt eller fysisk at jeg ikke kunne, eller måske bare en kombination. Jeg fandt dog hurtigt to andre der også var blevet skivet fra, og uden at snakke med hinanden fandt vi ind i en fin rytme hvor vi tog føringer på 1,5-2 minut hver og arbejdede fint sammen. Desværre laver jeg så en kæmpe brøler i et sving hvor jeg er i tvivl om vi skal den ene eller anden vej, og kører selvfølgelig den forkerte vej. Selvom jeg hurtigt får hentet de to andre, som også venter på mig, så kostede det lidt for meget, og måske reelt også vores mulighed for at komme op til gruppen foran os igen - selvom den reelt set nok var afskrevet.
    Således kørte vi ellers 3 omgange og så blev vi hentet af junior feltet der var startet 5 minutter efter os, og skulle køre en omgang mindre. Lige i det de passerede os gik de i stå, og det ødelagde fuldstændig vores rytme. De lå jo og kørte cykelløb så det var ret meget stop and go kørsel fra deres side, og pga. reglerne må vi jo ikke blande os i det felt, men skal placere os bag kommisærvognen. Så efter en omgang hvor vi egentlig fulgte dem ret tæt, rykkede de på et tidspunkt fra os, og så var vi alene igen. Vi fik dog hentet to andre ryttere fra B feltet der var faldet fra undervejs, og fik dem med i samarbejdet. Den ene opgav dog vidst på sidste omgang og så var vi fire.
    Det var også på sidste omgang at jeg syntes at der blev kørt lidt underligt fra vores side. Jeg var mildest talt drænet, og krampen lå og lurede. Så mine føringer var korte og uden så meget bund. Det blev selvfølgelig heller ikke hjulpet af at ham der lå foran mig valgte at buldre derudad med 350-400 watt hver gang han gik i front så jeg skulle holde tæt på 300 watt for bare at ligge på hjul. Han huggede og huggede i det, og efter et minuts penge slog han ud, og så skulle jeg prøve at tage over efter det. Og sådan gentog det sig flere gange på sidste omgang.
    Da vi nærmede os de sidste 1000 meter troede jeg egentlig bare at vi ville køre til mål uden sprint, men de andre var vidst friske på at køre om det. Jeg fik derfor slået ud og der var en af de andre der kørte den hele vejen det sidste stykke. En af dem vi havde samlet op derude åbnede sprinten og jeg gik efter, men var vidst lidt for kæphøj selv. For selvom jeg egentlig krampede lidt, så havde jeg stadig power i stængerne til at køre, men i stedet for at give alt hvad jeg havde, så holdt jeg lidt igen, og det betød bare at jeg ikke kunne komme forbi. Så jeg blev 2'er i den spurt, og sammenlagt 17'er ud af 24 startende og 20 gennemførende. Det vigtigste var sådan set at gennemføre, så på den konto er jeg egentlig ganske tilfreds. Det havde selvfølgelig været super lækkert at kunne sidde med, men jeg ved også bare at de generelt kører møgstærkt i B klassen.
    I alt blev det således til 121 km med 39,2 i snit. Gennemsnitswatt på 244 og NP på 275 watt.
  13. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from Svedbaronen in Vejen mod elite cykling   
    Så fik jeg kørt mine første tre UCI-løb.
    Læs om min oplevelse med dem: http://landevejscykling.dk/uci-loebene-himmerland-rundt-gp-viborg-og-rent-liv-skive-loebet/
  14. Like
    AlexanderBojsen reacted to Henrik S. in Vejen mod elite cykling   
    TILLYKKE med podieplaceringen :)
  15. Like
    AlexanderBojsen reacted to polykrom in Vejen mod elite cykling   
    Det er sindssygt flot, at du kom på skamlen i dag. Tillykke!
  16. Like
    AlexanderBojsen reacted to Svedbaronen in Vejen mod elite cykling   
    SÅDAN, ALEXANDER!!!! Så fedt!!!! Stort tillykke!
  17. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from Kermit in Vejen mod elite cykling   
    Opdatering fra weekendens strabadser med GP Herning og A-løbet i Næstved:
    http://landevejscykling.dk/loebsrapport-fra-cykelloebene-gp-herning-og-naestved-bc-loxam-loebet/
  18. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from kahlua-kalv in Vejen mod elite cykling   
    Opdatering fra weekendens strabadser med GP Herning og A-løbet i Næstved:
    http://landevejscykling.dk/loebsrapport-fra-cykelloebene-gp-herning-og-naestved-bc-loxam-loebet/
  19. Like
    AlexanderBojsen reacted to Henrik S. in Motion i balance™   
    Boston 2017
    Er lige landet hjemme igen efter en lang rejse og alt for lidt nattesøvn på flyveren, så det bliver bare et kort livstegn herfra.
    Jeg overlevede løbet, selv om det kom til at foregå i slow motion. Allerede ved 4-5 km havde jeg det præcis, som man normalt har det omkring de 32 km. Med andre ord: Lår som telefonpæle, så jeg måtte sætte den i slæbegear og tøffe hele vejen hjem på ikke mindre end 4:09. Det er godt nok en lang dag på kontoret, men der var ikke andet at gøre, hvis jeg skulle hele vejen hjem til målstregen på Boylston Street. Kan ikke rigtig gennemskue, hvad det skyldtes, men nok primært varmen (den havde sneget sig op over 26 grader, da vi løb af sted i min gruppe). Derudover måske tidsforskel, dum døgnrytme og spændthed? Nok en kombination, men altså who cares, når der er så meget at opleve undervejs.
    Det er simpelthen et fantastisk løb med en utrolig stemning og opbakning. Alt er organiseret til perfektion - fra nummerafhentning og Marathon Expo over pasta party på rådhuset aftenen inden løbet og til den traditionelle tur ud til startstedet i kolonner af gule skolebusser, perfekt forplejning undervejs og efter løbet med masser mad og drikke samt afterparty om aftenen på Fenway Park, som hjemmebane for The Boston Red Sox.
    Opbakningen er over al forventning, det er én lang havefest med masser af tilskuere langs hele ruten og masser af traditioner undervejs. Det gælder fx bakken forbi Wellesley College cirka halvvejs, hvor pigerne fra skolen danner en Scream Tunnel - ja, den lever op til sin navn - og uddeler kys til løberne. Det gælder også Newton Hills og Heartbreak Hill, hvor tilskuerne flokkes i tusindvis og tydeligvis har en fest. Der er festmusik fra store højttalere, og der bliver grillet til den store guldmedalje.
    Jeg vil svinge mig op til at sige, at det var en oplevelse for livet, så det var sgu turen værd. Og så er Boston alle tiders by at være i nogle dage. Nærmest hyggelig og med en - for USA - meget lang historie.
    By the way: Dagen efter løbet var det højest en 8-9 grader. Det svinger helt vildt i den by.
    Godt pigerne var på plads på den varme mandag:

  20. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from Svedbaronen in Vejen mod elite cykling   
    Det var en hård, våd og kold omgang denne søndag og mandag, hvor der var cykelløb i Hjørring og Aalborg. Resultatmæssigt blev det desværre ikke til det helt store for mig. 
    Det har jeg skrevet nærmere om på:
    http://landevejscykling.dk/loebsrapport-fra-cykelloeb-i-hjoerring-og-aalborg/
  21. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from Kermit in Vejen mod elite cykling   
    Det var en hård, våd og kold omgang denne søndag og mandag, hvor der var cykelløb i Hjørring og Aalborg. Resultatmæssigt blev det desværre ikke til det helt store for mig. 
    Det har jeg skrevet nærmere om på:
    http://landevejscykling.dk/loebsrapport-fra-cykelloeb-i-hjoerring-og-aalborg/
  22. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from kahlua-kalv in Vejen mod elite cykling   
    Nyt fra cykelløbet i søndags i Sorø:
    http://landevejscykling.dk/loebsrapport-fra-soroe-bcs-cykelloeb/
  23. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from Henrik S. in Vejen mod elite cykling   
    Nyt fra cykelløbet i søndags i Sorø:
    http://landevejscykling.dk/loebsrapport-fra-soroe-bcs-cykelloeb/
  24. Like
    AlexanderBojsen got a reaction from Gregers TF in Vejen mod elite cykling   
    Nyt fra cykelløbet i søndags i Sorø:
    http://landevejscykling.dk/loebsrapport-fra-soroe-bcs-cykelloeb/
  25. Like
    AlexanderBojsen reacted to Henrik S. in Vejen mod elite cykling   
    Nu er det så også A-klassen, og der er sikkert himmelvid forskel i folks ekvilibrisme i forhold til de 'nederste' seniorklasser, hvor der er mange begyndere med i feltet.