Hvad træner du for?


Henning Friis
 Share

  

97 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Man kunne måske forestille sig at det til dels havde noget at gøre med årstiden. Os bodybuildere bulker jo på livet løs her i vintermånederne så hvorfor ikke træne lidt styrkefokuseret samtidig? -

Bare vent Xax, når solen begynder at titte frem igen og de små lyshårede trækker i sommertøjet, så vender bølgen :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner også med at finde min indre bodybuilder frem her til sommer, dvs. cardio og kur. Når man står på en lækker sandstrand og skal imponere nogle chicks, så kan man ikke bruge et 300 kgs dødløft til så forfærdeligt meget, medmindre man prøver på at score et par styrkeløftende damer... :hehe:

Link to comment
Share on other sites

God ide Xax. Når jeg nu har bulket et helt år, så har jeg sikkert også brug for at komme på lidt kur. Lige nu er det ikke er problem. Men det kan nok blive det. Glæder mig så stort til at begynde i et center.Jeg regner med at jeg i dag eller i morgen er færdig med at ringe rundt til de 4 eller 5 forskellige der nu er her i omegnene. Så skal jeg nok på fredag ind og have en gang prøve træning for at tjekke deres vægte ud.

Så kan det også være jeg kan få et respektablet dødløft, squat, og bænkpres i stedet for det her vat løft.

Link to comment
Share on other sites

XAX>> Jeg er først begyndt at køre dødløft for 3 uger siden tror jeg men jeg er vist oppe på 75 kg tror jeg... Skal køre den i dag... Squat har jeg faktisk kun kørt i Smith (Fy) og det er et stykke tid siden, men da var jeg oppe på 130-135 kg.

Er begyndt at køre flere basisøvelser efter at have læst lidt her på siden...

Link to comment
Share on other sites

He he, squat i Smithstativ tæller ikke... :)

Jeg hørte en lille historie fra en makker på et amerikansk board. Han kendte også en som kunne squatte noget i nærheden af dig i Smithstativet. Så skulle han lige prøve squat på den rigtige måde.

Han satte omkring 70-80 kg på stangen, tog en dyb indåndning, gik ned... og kom ikke op igen :devil:

Lidt ekstremt tilfælde, men det illustrerer vist forskellen mellem Smithstativet og the real deal rimelig godt.

Men Johnny, du er på rette vej... :)

Link to comment
Share on other sites

Benstillingen i squat afhænger meget af hvad du træner for. Hvis det er styrkeløft, så bruger man en meget bred stand.

Bredere stand betyder mindre arbejde for quads og mere for de andre, specielt omkring hoften. Det betyder i sidste ende også at man kan løfte flere kg. Ved en bred stand har man også lettere ved at holde knæene fra at vandre ud over tæerne, noget som kan bidrage med knæskader, hvis ikke man passer på.

Jeg går dog ud fra at du ikke er styrkeløfter, så du behøves ikke at bruge så bred stand igen.

En bredde, som svarer til positionen af dine skuldere er tilpas for de fleste, som squatter.  

Men vigtigst af alt, prøv dig frem, og se hvad der er bedst for dig. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share