VM i styrkeløft på TV


tbw
 Share

Recommended Posts

  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Der var også en, der fik underkendt 315 (som jeg ikke lige husker navnet på), hvor publikum gik helt amok, og buh'ede højlydt af dommerne, og med god grund. Det var sgu et godt løft! :angry:

Ellers havde han også prøvet med verdensrekord i 4. forsøg.

Det var Sandevik. Han glemte bare pausen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig set en mand med så kort vandring i bænkpres som Daisuke Midote :o ! Jeg så ham varme op med 225kg på stangen i bænkpres. Den kom så hurtigt op at jeg næsten troede at stangen lettede :w00t: Og så er han en super stærk squatter..Hans første forsøg på 400kg så ret tungt ud, men så øgede han til 415kg og den nærmest lettede fra skulderne så hurtigt kom den op B)

Fedt arrangement :)

Link to comment
Share on other sites

Det var også en helt speciel oplevelse at være så tæt på, generelt. Der sidder man på anden række, og så sidder verdensmesteren i -125 ca en meter fra en og guffer wienerbrød og drikker fadøl. :) Sportsgrene er lidt sjovere for publikum når de er små.

Og at få taget billeder med de store og trykke dem i hånden gør det hele lidt mere nærværende. Dog ville Boris ikke på trods af XAXs plagerier. Han var faktisk ret reserveret :"Nno pictures". :( Og der var jo ikke noget vi hellere ville..

Meen Gillingham og Siders er heller ikke helt ringe. Hans sidste bænk var for vildt eksplosivt. Ærgeligt med den skade, for der var sikkert en verdensrekord i ham :o

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Dagens højdepunkt i Vejle i dag var - efter min mening - Clive Henry´s squat i 125kg klassen. Han startede på 400 som bliver underkendt pga dybde, derefter går han på 420 som igen bliver underkendt på dybden. I 3. forsøg kører han derefter 420 HELT i kælderen og fyrer den op. Det skal lige siges at han squatter ægte WSB-stil. Ultra bred fodstilling og Converse Chuck Taylors. :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens højdepunkt i Vejle i dag var - efter min mening - Clive Henry´s squat i 125kg klassen. Han startede på 400 som bliver underkendt pga dybde, derefter går han på 420 som igen bliver underkendt på dybden. I 3. forsøg kører han derefter 420 HELT i kælderen og fyrer den op. Det skal lige siges at han squatter ægte WSB-stil. Ultra bred fodstilling og Converse Chuck Taylors. :)

Ja, for s...n, han var god! :devil: En skam, at det først var tredje løft, han fik godkendt, for der var da til meget mere. Men ham dommeren ude til højre var godt nok også hård ved løfterne. :o :smashtard:

Ærgrer mig helt over, at jeg var for genert til at få taget billede med Clive Henry eller nogen af de andre løftere. :(

Link to comment
Share on other sites

Midote fik 430 op i squat også, men så mistede han balancen desværre.

Super ærgeligt ja. :(

Håber ikke det kostede ham andenpladsen.

Jeg synes virkelig, han var en af de sejeste.

Han snittede mig også, da han stod og baskede med armene. :bigsmile:

Og som jsc skriver, så var det simpelthen for sejt, at man var så tæt på dem. B)

Der var sgu ikke meget arrogance blandt deltagerne; ikke som i de store sportsgrene. :)

Jeg fik dog kun hilst på Onkel Troels som eneste MOLer, jeg ikke kendte i forvejen.

Jeg havde ellers taget min MOL-t-shirt på, da man jo ikke kender folks ansigter, i det håb de ville kunne genkende den.

Måske vi skulle lave MOL-trøjen i skrigende lysegrøn eller orange istedet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik dog kun hilst på Onkel Troels som eneste MOLer, jeg ikke kendte i forvejen.

Jeg havde ellers taget min MOL-t-shirt på, da man jo ikke kender folks ansigter, i det håb de ville kunne genkende den.

Måske vi skulle lave MOL-trøjen i skrigende lysegrøn eller orange istedet?

Jeg så dig godt. :) Vi (Cilius, Tenace, Anyone og jeg) sad næsten lige foran jer (vistnok to rækker længere fremme og lidt længere over mod speakerbordet). Var for genert til at gå op at hilse... :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Fuuuuuuck man, det var så sejt, så fedt, så totalt ubeskrivelseligt at være til stede. :w00t::bigsmile: B)

Specielt med ham ungaren som vandt -125 kg. Hans sidste dødløft var en make or break. Han kæmpede så bravt for den. Han fik den også og kom op på samme total som Papazov, men med en lavere kropsvægt så vandt ham. Det var så uhyggeligt spændende at se. :w00t::w00t:

Det sjove var så at manden satte sig ned for at se næste vægtklasse og næsten lige foran mig. Der sad han så og åd wienerbrød og drak øl. :lol:

Og i pauserne mellem disciplinerne rendte jeg rundt og teede mig som en snotforvirret tøs til en boybandkoncert mens jeg tiggede billeder af de kendte. :D

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Der var åbenbart 60 MOL'ere rundt om mig uden jeg vidste det, men jeg fik snakket lidt med XAX og anyone, derudover så jeg Tenace, Zoa og mvp., samt selvfølgelig de MOL'ere jeg kender i forvejen. Hvis nogen er i tvivl om hvor vidt de så mig så var jeg ham den korthårede i Inzer t-shirten :)

Jeg skal forresten ud og ødelægge min Metal Squatter i morgen, jeg kan jo ikke lade være.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så dig godt.  Vi (Cilius, Tenace, Anyone og jeg) sad næsten lige foran jer (vistnok to rækker længere fremme og lidt længere over mod speakerbordet). Var for genert til at gå op at hilse...

Hehe... Æv. :)

Foodman sagde godt nok, at han måske troede, det var MOLer, der sad dernede, men at gå hen og spørge fremmede, om de er Hoosier eller Anyone... Tja, jeg ville føle mig lidt dum, hvis de ikke var! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det var også en helt speciel oplevelse at være så tæt på, generelt. Der sidder man på anden række, og så sidder verdensmesteren i -125 ca en meter fra en og guffer wienerbrød og drikker fadøl.  :) Sportsgrene er lidt sjovere for publikum når de er små.

Og at få taget billeder med de store og trykke dem i hånden gør det hele lidt mere nærværende. Dog ville Boris ikke på trods af XAXs plagerier. Han var faktisk ret reserveret :"Nno pictures".  :(  Og der var jo ikke noget vi hellere ville..

Meen Gillingham og Siders er heller ikke helt ringe. Hans sidste bænk var for vildt eksplosivt. Ærgeligt med den skade, for der var sikkert en verdensrekord i ham :o

En fed sport for den entuastiske tilskuer. Jeg skulle have taget et billlede med Brian Siders ligefør han skulle have overrakt medaljer. Han ville gerne lige vente til bagefter, hvilket var fair nok. Da han så kom ned havde han absolut ikke glemt mig og straks stillede hans sig op, og vi fik fluks taget et masse billeder og så med alle hans medaljer om halsen også. :bigsmile::w00t:

Fik også snakket med ham og og trykkede hænder med ham. Fantatisk hvor tæt på man kan komme på de allerbedste i sporten, så fantatisk... :w00t:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Forresten Niels var ved at gøre os alle nervøse, da han bummede de 2 første med 292,5 i bænk. :unsure:

I 3. forsøg (og hold kæft vi klappede og råbte) så det dog ud til, at der var MINIMUM 10kg mere i ham. Ærgeligt, jeg ville så gerne have set de 300. :)

Vi sad lige bagved ved en del af det ungarnske hold. Da vi heppede utroligt meget på Tibor, så måtte de lige returnere gestusen og heppede ligeledes meget på Niels da han skulle dødløfte. :bigsmile::w00t:

Link to comment
Share on other sites

øv, jeg var os lige oppe og vende ved Hoosier og Cilius,

men der var der ik lige nogen fra århus...

Æv altså. :(

Næste gang må folk alså gerne huske, at tage deres MOL-trøjer på. :)

Vi sad lige bagved ved en del af det ungarnske hold. Da vi heppede utroligt meget på Tibor, så måtte de lige returnere gestusen og heppede ligeledes meget på Niels da han skulle dødløfte.

Cool nok! :bigsmile:

Men altså bare en skam med den musik. :(

Link to comment
Share on other sites

nu sir du sad bag det ungarnske hold...

ham jeg sad lige bagved havde verdens største nakke.... :blink::blink:

der var nok til 3-4 mennesker...

det ku forklare at han rev 390 i dødløft og vandt sin klasse...

Det sjove var at jsc og mig sad og snakkede lidt om det. Vi mente at han var nok en udpræget bænkpresspecielt med den massive overkrop og kunne nok ikke trække det helt store i dødløft. So incredible wrong we were. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg så dig godt.  Vi (Cilius, Tenace, Anyone og jeg) sad næsten lige foran jer (vistnok to rækker længere fremme og lidt længere over mod speakerbordet). Var for genert til at gå op at hilse...

Hehe... Æv. :)

Foodman sagde godt nok, at han måske troede, det var MOLer, der sad dernede, men at gå hen og spørge fremmede, om de er Hoosier eller Anyone... Tja, jeg ville føle mig lidt dum, hvis de ikke var! :tongue:

Det må I undskylde... :smashtard: til mig for ikke at komme op at hilse på. Men Fist, du kan måske fortælle mig, hvem var ham, der sad til højre for dig? (Dem til venstre for dig, kunne jeg godt regne ud.)

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde ellers taget min MOL-t-shirt på, da man jo ikke kender folks ansigter, i det håb de ville kunne genkende den.

Nå, så fik jeg opklaret, hvem fyren i MOL-trøjen var. Den er da vist blevet vasket et par gange, hvad? ;)

Det var en fed oplevelse at være i Vejle - ja, også at se styrkeløft dernede. :D

Den største oplevelse var Tibors verdensrekordforsøg i dødløft. Damn, han var tæt på! Dødløft er klart det fedeste og mest publikumsvenlige løft. Ikke alle de her underkendelser og vurderingsspørgsmål. Do or don't.

I øvrigt synes jeg faktisk, at 125 var en bedre gruppe end 125+.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share