hvorfor står vægten stille nu?


Zenia
 Share

Recommended Posts

Total var 1395 kcal...det glemte jeg at skrive ;)

Fedt, ja den er måske i underkanten, men så må jeg jo alligevel tage lidt solsikkekerner til havregrynen og et par jordnødder? Nu er det også en dag hvor je har spist kylling som er ret fedtfattigt, andre dage står den på 6-8% hakket oksekød...der får jeg vel lidt mere fedt. Jeg kan se på min fordeling, at jeg får mest fedt og protein til aften, de andre måltider er ret fedtfattige. ...

Link to comment
Share on other sites

Hej, og tak for alle svar!

Nu har jeg da fået håbet lidt tilbage, det kan godt være jeg er utålmodig, men den står stædigvæk stille :unsure:

Faktisk så har jeg tabt næsten 20 kilo siden starten af 2001, men så har vægttabet faktisk stået stille mellem 65-67 i cirka et år. Måden jeg tabte de tyve kilo på var motion, motion og atter motion, og så en rimelig sund kost, men uden at gå vildt meget op i maden. Det var mere motionen. Jeg kunne sagtens spise slik, men så gav jeg den bare ekstra på stepmaskinen. Nu har jeg ikke tid til alt det motion, jeg har både skole og arbejde. Men jeg er også meget træt af at vægten står stille. Mit mål er foreløbigt bare at komme ned på 59,9,(det er bare 3,1 kilo) bare det at komme ned på noget med halvtreds ville være stort. Så må jeg så til den tid finde ud af om jeg vil mere ned og hvor meget.

Jeg spiser desværre ikke fisk, udover makrel i tomat(fordi det ikke smager så meget af fisk) Jeg kan ikke lide det, men ville gerne lære at spise det, men jeg har aldrig lavet fisk og har slet ikke forstand på det. Så jeg spiser fjerkræ istedet.

Det med at tælle kalorier tror jeg bliver for meget, det er sikkert en god ide, men så skal jeg til at måle og veje alt. Og jeg kan jo sagtens spise lidt her og der, og så blir det for besværligt. Men jeg ved ikke hvad det der All Natural er men vil kigge på det. Men jeg skriver alt ned hvad jeg indtager, bare uden at veje det, men ved sådan cirka hvor meget det er.

Jeg synes ikke det er en streng diæt? Jeg synes da jeg spiser meget, nogengange spiser jeg jo også lidt frugt om aftenen.

Mht mine jordnødder og solsikkekerner.. så spiser jeg dem fordi jeg mener at jeg skal have noget fedt. Synes ikke der er meget fedt i det andet jeg spiser...men jeg ved ikke helt om det er for meget eller for lidt. Men rosinerne skal jeg nok skære ned på.

Det var lige alt for nu.

Hej Zenia.

Det er rigtig flot at du har tabt dig 20 kg. Rigtig flot.

Har du tænkt på at du måske ikke har mere at tabe af? Måske de sidste 3,1 kg er sunde for sin krop, og derfor sidder så godt fast. Der har været rigtig mange gode råd til dig her, synes jeg, men det virker som om du har et svar/modsat mening om dem alle. Jeg foreslår du kigger dig grundigt i spejlet og vurderer om de 3,1 kg virkelig er nødvendige lige nu. Måske du lige skulle lade din krop vænne sig til det nye og komme igang med at arbejde med det, inden den kan smide mere. Eller måske den er fin nu, som den er, selv om det ikke hedder noget med halvtreds?

Jeg skriver det bare fordi man tit ser at folk har et mål med deres slankekur, mig selv inklusive, som de egentlig ikke kan forholde sig til. Du vidste jo ikke hvordan din krop ville se ud efter du havde tabt dig 20 kilo, og derfor havde du sat dig i hovedet at du ville ende i halvtredserne. Husk på at det er ikke hvad vægten siger, men hvad spejlet siger.

Link to comment
Share on other sites

Lea:

Mange tak :)

Jeg kan godt følge dig, og selvom jeg måske kan fremstå som meget vægt fikseret, så bruger jeg også mit spejl. Jeg er desværre så uheldig at resten af det fedt jeg gerne vil af med sidder et uheldigt sted, maven. Da jeg har læst her at man ikke sådan kan punkttræne, må jeg jo gøre noget ekstra ved kosten så jeg kommer i energi underskud. Jeg har slet ikke noget imod at have lidt fedt på kroppen, men maven SKAL altså reduceres lidt. Ellers er jeg faktisk tilfreds med resten. Og ja, det sidste fedt sidder godt fast, men jeg mener også at maven er noget af det sværeste, så det er der vel egentlig ikke så meget at sige til.

Og ja, der har været mange gode svar til mig her, og jeg har mener ikke jeg har haft modsat mening om nogen, tværtimod har jeg taget meget af det til mig.

Men er der nogen der ved hvor mange kcal man har brug for når man er 25, vejer 63? Jeg skal bare finde ud af hvordan mit underskud ser ud.

:worship:

Edited by Zenia
Link to comment
Share on other sites

Hej Zenia.

Jeg har et kostudregningsprogram (FatLow), som har en indbygget funktion til dette. Jeg gør opmærksom på at det er vejledende og ikke særlig nøjagtigt, fordi den netop kun udregner udfra alder, vægt og køn. Men det kan måske give dig et bud.

Den siger at:

dit hvilestofskifte ligger på 5952 kj

hvis dit energiniveau er meget lavt er dit energibehov 8333 kj

hvis dit energiniveau er lavt (normaldanskerens) er dit energibehov 8928 kj

hvis dit energiniveau er højt (daglig fysisk aktivitet) er dit energibehov 10714 kj

hvis dit energiniveau er meget højt er dit energibehov 11904 kj

Der går 4,2 kj på 1 kcal.

Håber du kan bruge det til noget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share