Sternum chins


michael
 Share

Recommended Posts

Sternum chins er beskrevet i denne artikel:

http://www.testosterone.net/html/body_100back.html

Jeg har prøvet at komme i gang med sternum chins, og det lykkedes mig da at tage 8 stykker med skulderbredt underhåndsgreb uden at gå helt død. Desværre var det helt umuligt at få brystet til at ramme stangen. Er det ok for en begynder eller gør jeg noget galt?

Har I nogen idéer til at komme i bund?

Link to comment
Share on other sites

de ser da ikke så slemme ud!

Jeg er begyndt at lave chin up`s, men at trække mig op til nakken istedet. Det er MEGET hårdere end at lave alm. chin up`s. Jeg er faktisk overrasket over så meget svagere jeg er når der køres til nakke, istedet for at køre til bryst.....

Link to comment
Share on other sites

Hva sørnsen er den af Johnny Bravo hvad er det for en kal du har fundet som avatar der?

Ja jeg elsker også Chins. Men jeg synes stadig at pull ups er den RIGTIGE mande øvelse.

Og ja Michael at røre med brystet er umildbart kun et spørgsmål om styrke og tilvænning. Det er muligt. Og det er ikke så svært når det først lykkedes.

jeg har tit trænet øvelsen for sjov, fordi at der er lidt mere udfordring i det, og så ser det ekstra provo ud, når der står nogle newbie`s som ikke kan hive sig op en gang ved siden af og lurer.

Atom er det samme muskel gruppe du rammer når du trækker dig op til Nakken istedet? Jeg tror du rammer eller udelukker nogle andre muskler. Det virker sådan.

Link to comment
Share on other sites

Hm, jeg troede styrede chins. Nu har jeg prøvet igen, og uanset hvilket greb jeg benytter, kan jeg altså ikke trække mig så højt op, at der er kontakt mellem bryst og stang. Det kan jeg ellers snildt med alm. chins.

Jeg håber, det kommer hvis jeg bare fortsætter med at trække mig så højt som muligt.

Jeg synes at underhåndsgreb lidt bredere end skuldrene er der hvor jeg kommer højest. Er det også den type, som er lettest for jer?

Link to comment
Share on other sites

ja han er en meget vild gut Johnny. Jeg må indrømme at jeg troede at det var Ronni C som var Mr.O i 2001.

jeg har trænet pull ups i næsten 5 år tror jeg. Chins er ret nyt.

Så vidt jeg ved Johnny er rigtige chins med bredt greb. Men jeg ved det da ikke.

Du skal have lidt bredere greb en skuldere brede.

Michael det er kun et spørgsmål om øvelse. Det kommer. Du kan evt prøve at gøre det samme med pull ups, det vil du nok finde noget nemmere.

Jeg håber de har et bælte i det center hvor jeg tilmelder mig i dag .Det er jeg nu også ret sikker på at de har. De har VL bælter så har de vel også beælter jeg kan bruge til chins.

Link to comment
Share on other sites

Black og Johnny> hvis det står på hans homepage, så må det være fordi han tager pis på folk, for hans vandt bestemt ikke Mr. O i 2001. Han blev nummer 10. Ronnie Coleman vandt hans fjerde Mr. O titel i 2001. Han må være lidt af en joker ham King Kamali. Check selv her:

http://www.getbig.com/results/e-mroly.htm

http://www.issresearch.com/popup/mr.omain.html

http://www.fitnesspros.com/2001olympia.html

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ man må retfærdiggøre ham ved at sige at der faktisk ikke står at han blev MR O. Men på den måde det er opsat på hans side med billeder osv ser det ud som om han var vinder.

Men der står han at SATSER på at blive MR.O med tiden.

Men godt så tog jeg ikke fejl da jeg sagde at det var Ronnie C som blev MR O. Great.

Link to comment
Share on other sites

I det center hvor jeg var igår var der er ret så vildt chinup stativ. Det er lige som et kæmpe cykkel styr. Du ved de gammel dags med et look som dette /--\ Sådan et meget bredt. Det var ret hårdt må jeg nok erkende. Jeg prøvede lige at køre tre sæt, 8 i første, 6 i andet og 3 i tredje sæt. UF. Men ok det var uden opvarmning.

Men det skal jeg nok blive gode venner med. Men den hænger også så højt oppe at der var en lille stige på vægen til at komme op og hænge i svinet.

Link to comment
Share on other sites

Mkay, nu har jeg den ...

Jeg begik mindst 2 fejl:

1. Kravebenet skal være over stangen. Jeg lå nærmest vandret med kravebenet under.

2. Nederste del af sternum skal ramme stangen, dvs. punktet lige under pecs. Jeg kom mere til at sigte efter navlen.

Et hint mere: Der skal virkelig trækkes igennem fra start, ellers kommer man (aka. jeg) ikke helt op.

Indrømmet, jeg rammer ikke hver gang, men jeg har da lige lavet 5 i træk.

Link to comment
Share on other sites

Indrømmet: Jeg gidder ikke bruge mere tid på den øvelse. Kan ikke se at den er nødvendig. meget sjov, men det er vidst også det. Der er massere af lign øvelser. feks one hand chins, osv. Jeg vil ikke ind i den onde cirkel igen med bare at fylde øvelser på mit program efter som jeg finder nogen sjove.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share