Pumpe musik, Hvad træner du til?


linder
 Share

Intet godt trænings pas u/musik, men hvad foretrækker du kære MOL'er?  

268 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

QUOTE(Clark Kent @ 4. Sep 2005, 17:50)

QUOTE

Stemte klassisk, men mest pga at det er mit foretrukne valg... Det er desværre sjældent jeg kan få lov til det i centeret.

Ellers er div. yogamusik også ok...

Musik skal være en hjælp til at koncentrere sig og fokusere på opgaven, og her er metal slet ikke nogen hjælp - efter min mening naturligvis....

Og du træner hvad?... blink.gif

*

Styrketræning - det er vigtigt med fuld koncentration under ex. dødløft...

Det med koncentrationen er vi enige om.

Hvordan træner du, eks. dødløft? Jeg mener f.eks., om du kører forholdsvis langsomt ned med vægten, høj rep. osv, for så kunne jeg godt forestille mig, at man (dog nok ikke mig selv) kunne bruge "din" musik.

Har du evt. maxet til sådan noget musik?

Der ligger ikke andet bag, at jeg spørger, end at dit foretrukne valg af musik, ville ligge mig, og dem jeg træner med, meget fjernt som træningsmusik. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Forleden dag skulle jeg maxe. Og hvad tror i, jeg maxede til? Noget hardcore rock. Næ. Nogle vanvittige techno-rytmer. Næ. Det var såmænd Anna Davids sang "Fuck dig". Nu er jeg stort set kategorisk i mod statslig indgriben, men i dette tilfælde kan det kun gå for langsomt. Forbyd dette helvedes præpubertære galde :devil:.

K

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vist månedens uundgåelige. Det er længe siden, at jeg har undgået den til træning i Hardwork. Men Voice er generelt skidt, både til styrketræning og alt andet.

Endnu værre var det, på et tidspunkt, hvor de altid spillede Justin Timberlake når jeg dødløftede :4ranting: , jeg tror faktisk ikke det kan blive værre. (ok måske country som en nævnte :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrækkert en poppet radiostation. Gerne FM 100, de har tilsyneladende kun et begrænset antal skiver, som så spilles ofte. Det giver god genkendelighed, rart for et vanedyr som mig. OK at høre de samme numre med Anastacia, tøsedrengene, TV2 (dejlig nostalgisk for en gammel dreng). Ellers kan Voice, Sky og p4 også gå an.

Link to comment
Share on other sites

Forleden dag skulle jeg maxe. Og hvad tror i, jeg maxede til? Noget hardcore rock. Næ. Nogle vanvittige techno-rytmer. Næ. Det var såmænd Anna Davids sang "Fuck dig". Nu er jeg stort set kategorisk i mod statslig indgriben, men i dette tilfælde kan det kun gå for langsomt. Forbyd dette helvedes præpubertære galde :devil:.

K

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vist månedens uundgåelige. Det er længe siden, at jeg har undgået den til træning i Hardwork. Men Voice er generelt skidt, både til styrketræning og alt andet.

Endnu værre var det, på et tidspunkt, hvor de altid spillede Justin Timberlake når jeg dødløftede :4ranting: , jeg tror faktisk ikke det kan blive værre. (ok måske country som en nævnte :blink: )

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er country jo et relativt bredt begreb, der er da flere kunstnere i genren man sagtens kan træne til. Jeg har sgu tit trænet til nogle af de numre med gang i af Johnny Cash. :wink:

Radio er et absolt no-no at træne til. Man kan sgu ikke komme i den rette stemning til nyheder eller reklamer. Det skal gerne være noget musik med en smule aggresiv attitude. Mine favoriter er for tiden Megadeth, AC/DC, Body Count, Motorhead, Rammstein, Accept og Eminem.

Link to comment
Share on other sites

QUOTE(Clark Kent @ 4. Sep 2005, 17:50)

QUOTE

Stemte klassisk, men mest pga at det er mit foretrukne valg... Det er desværre sjældent jeg kan få lov til det i centeret.

Ellers er div. yogamusik også ok...

Musik skal være en hjælp til at koncentrere sig og fokusere på opgaven, og her er metal slet ikke nogen hjælp - efter min mening naturligvis....

Og du træner hvad?... blink.gif

*

Styrketræning - det er vigtigt med fuld koncentration under ex. dødløft...

Det med koncentrationen er vi enige om.

Hvordan træner du, eks. dødløft? Jeg mener f.eks., om du kører forholdsvis langsomt ned med vægten, høj rep. osv, for så kunne jeg godt forestille mig, at man (dog nok ikke mig selv) kunne bruge "din" musik.

Har du evt. maxet til sådan noget musik?

Der ligger ikke andet bag, at jeg spørger, end at dit foretrukne valg af musik, ville ligge mig, og dem jeg træner med, meget fjernt som træningsmusik. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Træner typisk med forholdvis mange reps i dødløft - max'er sjældent i denne øvelse, idet risikoen for skader IMO er for stor i netop denne øvelse ved 1 rm.

Jeg er udemærket klar over, at mit valg af musik er en smule atypisk, men agressiv musik motiverer mig bare ikke - det virker tværtimod forstyrrende...

Link to comment
Share on other sites

Forslag til den gode trænings CD:

1) Opvarmning : Judas Priest ”Metal Gods”

2) Disturbed ”Down with the sickness”

3) Drowning Pool “Let the Bodies hit the floor”

4) Rob Zombie “Dragula”

5) Rammstein “Feuer frei”

6) AC/DC; Highway to Hell

7) Iron Maiden “The Trooper”

8) Motorhead “Ace of spades”

9 Suicidal Tendencies: You can’t bring me down

10) Rollins Band "Disconnect"

Hey..det ligner jo faktisk næsten min trænings cd..hvor pudsigt

Link to comment
Share on other sites

Mit center har tv-lyd før klokken et-eller-andet-om-formiddagen og derefter Radio100 - af alle lo...radiokanaler :mad:

Stod det til mig blev der spillet hiphop og techno, men det passer nok ikke til Rungsted-drengenes lyserøde træningpolotrøjer :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Det skulle vel aldrig være Form & Figur?

Jeg har altid iPod'en med til træning og der skal den sgu stå på Rammstein, SOAD, Metallica, evt. noget Manson, Korn, Slayer, In Flames, Sepultura, Dimmu Borgir, Cradle of Filth osv. Kort sagt noget man kan hidse sig lidt op over og blive en smule arrig til.

Som inkarneret Rungsted-dreng vil jeg ikke tage på min kappe at der spilles elendig musik i radioen. Det er Rungsted-tøserne du skal skyde skylden på her :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Rammstein er aaaltid holdbart at træne til!! :devil:

Har vidst:

Live Aus Berlin

+Flere numre fra Sensucht & Mutter, samt Keine Lust (Reise reise) med på Ipod

Ellers ligger der pt udvalgte numre fra:

Jay Z

50 Cent

Missy Elliott

Lil Kim

Div. techno

Hed Kandi

Puddle of Mudd

Garbage

Faith No More

Kylie

Sade

MAO - et halv skizofrent mix :wink:

Burde også ligge lidt på:

Manson

NWA

Wu Tang

Black Sabbath

Unsane (hvis jeg kan finde den.. :raisebrow: )

-så det vil jeg gøre... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dj Rush eller Chris Liebing hvis jeg selv kunne bestemme :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

ahhhhhhhhhhhhh, you said it!!!!! chris liebing er simplethen for S-E-J!!!!!!! jeg praesterede at faa fat paa et af hans live mix's fra sao paulo gennem an af mine brasilianske venner. det er totalt kvalitets musik :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

livesets.com = masse mix'es med liebing.. han er 1000gange federe live. Det funker bare bedre i tresor's svedige kælder end på en i-pod :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dj Rush eller Chris Liebing hvis jeg selv kunne bestemme :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

ahhhhhhhhhhhhh, you said it!!!!! chris liebing er simplethen for S-E-J!!!!!!! jeg praesterede at faa fat paa et af hans live mix's fra sao paulo gennem an af mine brasilianske venner. det er totalt kvalitets musik :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

livesets.com = masse mix'es med liebing.. han er 1000gange federe live. Det funker bare bedre i tresor's svedige kælder end på en i-pod :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

jep, men det er jo skam, at danmark ikke kan tilbyde saadanne fester :poking:

Link to comment
Share on other sites

Min træningsplaylist som den er idaw! (Den ændrer sig ikke så meget, men har lige fået en masse ny metalcore der skal lefles ind på den snart :wink:

Mit favemax (her snakker vi repmax - maxer stort set aldrig 1 RM mere da jeg træner pure BB) nummer er helt klart Hatespheres hammer fede udgave af Anthrax klassikeren "Caught In A Mosh" Den er så leee med feee gunshot intro og grovsmaaa'er på :4thumbup:

To andre gode bud på en beskidt omgang reps med brand i random kropsdel kunne være SYL med "Love?" - whooa den er fee! Og også Panteras gode gamle "5 minutes alone"

Og G-man ... Trespass holder ALTID!!! :devil::w00t: :4thumbup:

post-1757-1126039091_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lung -> Trespass holder ALTID! :devil: Et andet fedt max nr. er Hatespheres - Deathtrip, 5. gear fra start :devil:

Fed smadr musik på din ipod iøvrigt! :4thumbup: Og et nr. med HevyDevy, den kønneste musiker of all time! :tongue:http://www.jeremysaffer.com/gallery/bands/devintownsend.jpg

Edited by Rasmus G
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share