Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Tilbage igen.

Det gik jo forrygende. På trods af, at jeg måtte løbe i nogle gamle udslidte løbesko (de nye havde jeg glemt på mig arbejde :blush:) og derfor fik et par vabler, så fik jeg en fin tid på 49:58 på 10 km. :4thumbup:

Under hele løbet havde jeg udset mig en gammel erfaren løber, som jeg mente jeg kunne følge med, og det fik også glimrende. Jeg kom tættere og tættere på ham som løbet skreb frem. Helt til sidst fik jeg endda overhalet ham :cooldance: Eller det vil sige .. indtil han satte spurten ind 200 m før målet og fløj forbi mig :dry: Oh well ...

post-3384-1117982251_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Spændende LOG sherif. Istedet for at være dådyret, kan du jo finde en skov og løbe ind imellem træer, finde en træstub du kan tage på nakken, løbe med over hovedet, løbe igennem åer m.m... så  føles det ikke så ligegyldigt at løbe alligevel  :smile:

Fortsat god træning.

-Guarden.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det kunne være en mulighed. Desværre er Hjørring bare rippet for alt, der ligner skov eller naturområder. Vi har kun en fesen hede i nærheden, og der er ikke meget at komme efter :smile:

Tilgengæld skal jeg løbe konkurrence i dag. Det skal nok blive spændende at se, om jeg kan løbe fra alle de magre pinde, der stiller op på 10 km distancen.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

:4smartass: Tillykke med den fine placering Hr K Tsk tsk ja ja Hjørring kan jo ikke helt måle sig med gode gamle Fresse :w00t: Ses vi lørdag i helsestudiet :innocent:

Link to comment
Share on other sites

:4smartass: Tillykke med den fine placering Hr K Tsk tsk ja ja Hjørring kan jo ikke helt måle sig med gode gamle Fresse  :w00t: Ses vi lørdag i helsestudiet  :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Fresse? Mener du Frederikshavn? :unsure: For jeg vidste ikke, at du også var Frederikshavner.

Jeg har aldrig været nede i Helsestudiet ... Tror Hjørring Styrkesport er mere min stil :wink: :4flex:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

:4smartass: Tillykke med den fine placering Hr K Tsk tsk ja ja Hjørring kan jo ikke helt måle sig med gode gamle Fresse  :w00t: Ses vi lørdag i helsestudiet  :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Fresse? Mener du Frederikshavn? :unsure: For jeg vidste ikke, at du også var Frederikshavner.

Jeg har aldrig været nede i Helsestudiet ... Tror Hjørring Styrkesport er mere min stil :wink: :4flex:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Nåååå jeg troede faktisk kun, at der var helsestudiet tilbage efter at det andet brændte ned...Jamen rigtig opfanget. A er skam Frasavner til fingerspidserne.... :cooldance::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det gik jo forrygende. På trods af, at jeg måtte løbe i nogle gamle udslidte løbesko (de nye havde jeg glemt på mig arbejde  :blush:) og derfor fik et par vabler, så fik jeg en fin tid på 49:58 på 10 km.  :4thumbup:

Under hele løbet havde jeg udset mig en gammel erfaren løber, som jeg mente jeg kunne følge med, og det fik også glimrende. Jeg kom tættere og tættere på ham som løbet skreb frem. Helt til sidst fik jeg endda overhalet ham  :cooldance: Eller det vil sige .. indtil han satte spurten ind 200 m før målet og fløj forbi mig  :dry: Oh well ...

<{POST_SNAPBACK}>

Tillykke med den fine tid

Det er sq godt gået :4thumbup:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den gode tid. :4thumbup:

Nu skal du også tænke på, at den "erfarne løber" render rundt med de ærweligste stikker, så han har en fordel der... tsk tsk

<{POST_SNAPBACK}>

Det gør Hr Pind her sgu da også snart hvis han bliver ved at skrumpe :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning 070605

Squat 1 x 2 x 110 kg, 4 x 2 x 120 kg

Chins 2 x 6 + 2 x 5 x mig + 25 kg

Bænkpres 5 x 3 x 85 kg

Dragonflags 1 x 6, 5, 5 x mig

Upright rows 4 x 5 x 40 kg

Dips 1 x 0

Av for pokker, så kom der knas med albuen under dips. Heldigvis havde jeg ingen vægt i bæltet, så det er ikke slemt. Håber ikke jeg kommer til at mærke for det.

Resten af træningen gik fint. Squat var hård, men det er sikkert pga. løbet i søndags.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Skal ned og træne om lidt :cooldance: men følgende artikel fra T-Nation satte nogle tanker i gang:

Ifølge Chad Waterbury opnås stryke OG hypertrofi inden for rep/sæt volumen 24-36 med 70-80% af 1 RM.

Her kan jeg se, at mine primærøvelser kun kommer op på det interval i første del af mit program og kun på de lette dag, hvor jeg kører 5 x 5. Måske skulle jeg forsøge at få flere sæt ind i mit program? I dag skal jeg fx køre 5 x 2 x 180 kg i dødløft, men måske kunne jeg tage 8 x 2 x 180 kg? Jeg kommer stadig ikke ind i det anbefalede rep-interval, men kommer dog tættere på.

Måske har I nogle kommentarer?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Træning 090605

Dødløft 1 x 2 x 150 kg + 6 x 2 x 180 kg (nå ja, så meget for øget volumen :tongue:)

Dips 1 x 8,8,8, 7 x mig + 10 kg

Upright row 1 x 8, 7, 7, 6 x 40 kg

Hack squat slæde 1 x 8, 7, 8, 7 x 60 kg

Dragon flags 1 x 7, 6, 5 x mig

Pull-ups 1 x 10, 9, 8 x mig

Fin træning. Det tog ikke specielt længere tid at tilføje et ekstra sæt til hver øvelse. Jeg tror, jeg vil lege lidt med volumen i mine hjælpeøvelser så jeg ligger mellem 24-36 reps. 4 x 6-8 kører jeg nu. Senere bliver det nok 3 x 8-12 eller 5 x 5-7, måske endda 8 x 2-4

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Skal ned og træne om lidt  :cooldance: men følgende artikel fra T-Nation satte nogle tanker i gang:

Ifølge Chad Waterbury opnås stryke OG hypertrofi inden for rep/sæt volumen 24-36 med 70-80% af 1 RM.

Her kan jeg se, at mine primærøvelser kun kommer op på det interval i første del af mit program og kun på de lette dag, hvor jeg kører 5 x 5.  Måske skulle jeg forsøge at få flere sæt ind i mit program? I dag skal jeg fx køre 5 x 2 x 180 kg i dødløft, men måske kunne jeg tage 8 x 2 x 180 kg? Jeg kommer stadig ikke ind i det anbefalede rep-interval, men kommer dog tættere på.

Måske har I nogle kommentarer?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Længere nede står at hypertrofi opnås i rep range 36 - 50 med 70 - 80 % af 1 rep max.

Det passer fint nok, og de tanker jeg synes det sætter i gang hos mig er mest

alle de diskussioner jeg tidligere har deltaget i her på MOL.

Jeg har aldrig helt overgivet mig til styrke løfternes udlægning

af hypertrofitræning.

Ikke fordi jeg ikke vil høre høre deres forklaringer med tilsvarende videnskabelige

undersøgelser, men jeg oplevede bare noget andet gennem min træning.

Jeg har altid følt at der skal mere volumen til f.eks. 4 sæt 10 - 12 rep,

og så har jeg holdt styrken tilsvarende lavere for at kunne gennemføre det.

Det er vel old-scool, og måske ikke så godt som de nyere programmer.

Der er forsket meget og kommet meget viden til siden den gang,

men datidens bodybuildere opnåede også resultater.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

<{POST_SNAPBACK}>

Længere nede står at hypertrofi opnås i rep range 36 - 50 med 70 - 80 % af 1 rep max.

Det passer fint nok, og de tanker jeg synes det sætter i gang hos mig er mest

alle de diskussioner jeg tidligere har deltaget i her på MOL.

Jeg har aldrig helt overgivet mig til styrke løfternes udlægning

af hypertrofitræning.

Ikke fordi jeg ikke vil høre høre deres forklaringer med tilsvarende videnskabelige

undersøgelser, men jeg oplevede bare noget andet gennem min træning.

Jeg har altid følt at der skal mere volumen til f.eks. 4 sæt 10 - 12 rep,

og så har jeg holdt styrken tilsvarende lavere for at kunne gennemføre det.

Det er vel old-scool, og måske ikke så godt som de nyere programmer.

Der er forsket meget og kommet meget viden til siden den gang,

men datidens bodybuildere opnåede også resultater.

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er selvfølgelig rigtig, Henning. Dog skal du stadig træne for at blive stærkere. Hvis du kører med 80% af 1 RM på 100 kg i flere år, så sker der ingenting. Jeg tror ikke, at der er nogen vej udenom at presse sigselv styrkemæssig, Henning :wink:

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Er du ikke vokset så meget som du havde forventet, eller hvad er årsagen til ønske om yderligere muskelvægst..?

Du skulle prøve at løfte kettlebells - så kommer repantallet hurtigt der op. :devil:

Syntes ellers din træning går rigtigt godt.. især på styrkesiden. Du er jo ved at være rigtig stærk --> 6x2x180 kg. i dødløft, er da totalt iorden. :4thumbup:

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig rigtig, Henning. Dog skal du stadig træne for at blive stærkere. Hvis du kører med 80% af 1 RM på 100 kg i flere år, så sker der ingenting. Jeg tror ikke, at der er nogen vej udenom at presse sigselv styrkemæssig, Henning  :wink:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Du skulle prøve at løfte kettlebells - så kommer repantallet hurtigt der op.  :devil:

Syntes ellers din træning går rigtigt godt.. især på styrkesiden. Du er jo ved at være rigtig stærk --> 6x2x180 kg. i dødløft, er da totalt iorden.  :4thumbup:

-kajakroer

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, kettlebells er en helt anden form for træning, og den giver også styrke :4thumbup:

Den har faktisk inspireret mig videre væk fra den generelle MOL_indstilling,

med at tunge singles er vejen frem både til masse og styrke.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Er du ikke vokset så meget som du havde forventet, eller hvad er årsagen til ønske om yderligere muskelvægst..?

Du skulle prøve at løfte kettlebells - så kommer repantallet hurtigt der op.  :devil:

Syntes ellers din træning går rigtigt godt.. især på styrkesiden. Du er jo ved at være rigtig stærk --> 6x2x180 kg. i dødløft, er da totalt iorden.  :4thumbup:

-kajakroer

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for rosen :smile:

Det er ikke andet end forfængelighed, der driver mig til mere muskelmasse. Jeg er nu ellers ved at være godt tilfreds. Trøjerne sidder godt og mavemusklerne kan tydeligt ses meeeeen ... arme på 40 cm ville også være en god ting.

Resten er styrkemæssige mål, så som 250 kg i DL, 150 i BP og 200 i Sq

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Tak for rosen  :smile:

Det er ikke andet end forfængelighed, der driver mig til mere muskelmasse. Jeg er nu ellers ved at være godt tilfreds. Trøjerne sidder godt og mavemusklerne kan tydeligt ses meeeeen ... arme på 40 cm ville også være en god ting.

Resten er styrkemæssige mål, så som 250 kg i DL, 150 i BP og 200 i Sq

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Du er simpelthen ved at være strandklar :smile:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Tak for rosen  :smile:

Det er ikke andet end forfængelighed, der driver mig til mere muskelmasse. Jeg er nu ellers ved at være godt tilfreds. Trøjerne sidder godt og mavemusklerne kan tydeligt ses meeeeen ... arme på 40 cm ville også være en god ting.

Resten er styrkemæssige mål, så som 250 kg i DL, 150 i BP og 200 i Sq

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Du er simpelthen ved at være strandklar :smile:

-Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jeg nemlig :w00t: Sweeeet lovin'

fat-man.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share