Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

En tanke ...

Jeg havde et stort overskud efter træningen i dag, så derfor ryger der et par hjælpeøvelser ind. En art maveøvelse er obligatorisk, men hvad kunne jeg ellers finde på? :unsure:

Nogle ideer til en hjælpeøvelse á la 2 x 6-8 reps?

Programmet ser således ud:

Mandag

Squat 10 sæt x 3 reps

Bænkpres 10 sæt x 3 reps

Bent rows 10 sæt x 3 reps

+ mave

Onsdag

Dødløft 10 sæt x 3 reps

DB skulderpres 10 sæt x 3 reps

Chinups med vægt 10 sæt x 3 reps

+ mave

Fredag

Squat 10 sæt x 3 reps

Bænkpres 10 sæt x 3 reps

Chinups med vægt 10 sæt x 3 reps

+ mave

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Du skal bare ha straffet de guns :4whip::tongue:

Men personligt ville jeg ikke vælge nogen "store" øvelser som basis-øvelse.

Det bliver alt for hårdt når du kommer længere ind i programmet, og hvis du forsøger at holde nogen fornuftige pauser i de forudbestemte øvelser, så skal du nok regne med at droppe hjælpeøvelserne i den sidste del af cyklussen.

Men nu ved jeg ikke hvor dine svagheder ligger i de forskellige løft, så det er svært at sige - her tror jeg du er noget bedre til at bedømme det :wink:

Link to comment
Share on other sites

En tanke ...

Jeg havde et stort overskud efter træningen i dag, så derfor ryger der et par hjælpeøvelser ind. En art maveøvelse er obligatorisk, men hvad kunne jeg ellers finde på? :unsure:

Nogle ideer til en hjælpeøvelse á la 2 x 6-8 reps?

Hvad med BB Shrugs om mandagen og Cuban Presses om fredagen?

(Cuban Press kan ses her: Link )

De par ekstra øvelser er ret hurtigt overstået, og giver lidt mere fokus på ryg/skulder - uden at der går fuldstændig disco i den. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nugga + J_J -->

Tak for forslagene. Mon ikke det bliver overarmsøvelser, som Nugg siger? :tongue: Ej, men det bliver nu nok en eller anden isolationsøvelse. Cubanpresses ser spændende ud, men shugs må jeg hellere holde mig langt fra. Jeg har allerede en overproportioneret nakke :dry: i forhold til resten af kroppen.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Tilbage fra Kanoturen.

Egentlig havde vi lejet kanonen i 6 dage, men vi blev hurtigt klar over, at vi kunne gennemføre hele ruten på 3, hvis vi sejlede i mere end 4 timer om dagen. :dry: Vi blev enige om at holde en hviledag ved Himmelbjerget og gå en lag tur i stedet den dag. Første dag sejlede vi fra Skanderborg til Vissingkloster til en teltplads fuld af tyskere. Fint sted, men af en eller anden grund så opkræver Skov- og Naturstyrelsen 35 kr per mand per overnatning for at ligge på en græsplæne med tilgængeligt koldt vand. :blink: Anden dag gik fra Vissing Kloster til Alling Teltplads. Dagen efter sejlede vi ind til Skyttehusets Campingplads og fik et lækkert varmt bad :4thumbup: Samme dag gik vi til Himmelbjerget af en skummel gammel sti langs vandet - spændende at gå og betragte alle de gamle både, der ligger gemt inde bag sivet. Gad vide om bare kunne nappe sådan een uden nogen ville savne den? Mange af dem så i hvert fald ud til at være glemt, enkelte træjoller var groet helt til og der stak græs op af dem.

Sidste dag gik direkte til Truust Camping, der var vores slutpunkt. Alle andre dage var 100% i orden med solskin og lækkert varmt vejr, men absolut ikke sidste dag. Fra tidligt morgen og frem til over middag regnede og tordnede det. Flere af campingpladsensgæster rystede på hovedet af os, da vi pakkede vores kano iført regntøj i silende regn. Da vi kom ud på søen, og det samtidigt begyndte at lyne, så begyndte vi at tænke på, om det nu også var så god en ide at sejle videre den dag. Gad vide, hvad der egentligt ville ske, hvis lynet slog ned i søen, mens vi var dér? :blink:

prev4.jpg

Der er i øvrigt en hæftig traffik visse steder på Gudenåen, og jeg skal hilse at sige, at det er spændende at sejle kano i dønningerne efter een af rutefærgerne. En far og hans to sønner røg på hovedet i vandet, fordi de ikke fik kanonen snude opimod dønningerne. Sådan kan det gå, når man ikke er hærdet søulk som os.

Hej.jpg

Overordnet set var det en fantastisk tur. Det blev dyrere end vi havde forventet, men oplevelserne ved at sejle ned af åen er fantastisk. Der er et vrimmel af forskellige dyr, og foruden lappedykkere, blishøns og diverse insekter, så vi en fiskeørn. Fantastiske dyr, og et utroligt sceneri. :4thumbup: Turen kan klart anbefales, men påregn, at I kan gennemføre turene på halv tid.

post-3384-1121501628_thumb.jpg

post-3384-1121501656_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertofi. Uge 1 dag 1.

Squat 10 x 3 x 97,5 kg :gal:

Bænkpres 10 x 3 x 80 kg

Chins 10 x 3 x mig + 20 kg

DB Hammercurls 2 x 8 x 33 kg

Hanging hip raise 1 x 5, 4 x mig

+ udstrækning.

Fin træning. Jeg finder det en smule usandsynligt, at jeg nogen sinde kommer ret højt op i vægt med squatten, når volumen er så stor, men lad os nu se. :smile: Jeg skal desuden huske at stå bredere og sikkert indføre boxsquat een gang om ugen i stedet for 2 x konventionel squat om ugen. Jeg er temmelig sikker på, at mit svageste punkt i squatten er bunden.

Ah ja, se lige hvad 10 x 3 i squat kan gøre: :devil:

post-3384-1121518234_thumb.jpg

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Min kutter er smart, for jeg er ferskvands-pirat, (gargh!) :bigsmile:

Det ser ud til at have været en rigtig go tur, med nogen flotte billeder! :4thumbup:

Det gad jeg sq også godt prøve engang :smile:

Og mht. dine abs - du er rigtig glad for dem hva? :w00t: Kano er go cardio :4smartass:  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe .. vi fik mange kommentarer omkring vores sørøverflag. :laugh: Ja, det var en rigtig fin tur.

Yes sir .. mine abs er benhårde. :4flex: :tongue: Lad mig nu nyde den smule jeg har. :innocent:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Alternativ træning.

Cykel-o-workout á 3 timer i bagende sol :sun:

I vinters købte jeg en billig cykel hos SuperBrugsen, og jeg regnede egentlig med, at den kunne holde en 3-4 år. Her for nylig begyndte een af pedalerne at knirke og der var kommet sløk i kranken, så jeg skiftede pedalen ud med en ny (det er forresten sværere end man skulle tro). Kranken ville jeg have en cykelsmed til at ordne jf. de to års garanti på cyklen. Problemet var bare, at jeg ikke kunne finde købebeviset til cyklen :dry: Nu har jeg ikke undersøgt det, men jeg kan levende forestille mig, at det koster en pæn slat at få lavet kranken hos smeden, så nej tak. Alternativ løsning ønskes :nonono:

Jeg kom i tanke om, at min gamle cykel stod i kælderen, og ved at tage baghjulet fra min nye cykel og smide det over på den gamle cykel, så kunne jeg undgå regning fra smeden og samtidig få en kvalitetscykel igen. :4thumbup: Easy peasy! Den gamle cykel kostede 4000 kr fra ny af, og er lavet af noget bedre kram end den nye.

Nu tog det så bare lige tre timer, at skifte begge hjul, fjerne et led fra cykelkæden, sætte nye skærme på den gamle cykel, fjerne og påsætte cykellås og fjerne og påsætte de nye gear på den gamle cykel.

Damn ... den slags giver altså sved på panden.

Men nu har jeg en brugbar cykel igen, der bare lige skal justeres lidt på. :cooldance:

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Uha ... efter kanoturen er jeg sgu nede på 89 kg  :w00t: Dvs. -6 kg i forhold til før diæten. Ufatteligt, men nu er mavemullerne også kommet frem. Se lige her:

Hva, hva, hva ... :santa2: Det er helt vildt.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er helt vildt :4thumbup: ser godt ud.

og lækker kanotur I har været på,

flotte billeder.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Efter lidt panglen frem og tilbage er programmet kommet til at se således ud:

Mandag

Squat 10 sæt x 3 reps

Bænkpres 10 sæt x 3 reps

Bent rows 10 sæt x 3 reps

Hanging hip raise 2 x 6-8

Hammercurls 2 x 6-8

Onsdag

Dødløft 10 sæt x 3 reps

DB skulderpres 10 sæt x 3 reps

Chinups med vægt 10 sæt x 3 reps

Dragonflags 2 x 6-8

Dips 2 x 6-8

Fredag

Box squat 10 sæt x 3 reps

Bænkpres 10 sæt x 3 reps

Chinups med vægt 10 sæt x 3 reps

Hanging hip raise 2 x 6-8

Hammercurls 2 x 6-8

Mjah ... nu får vi se, om jeg ikke bytter rundt på en hel masse i næste uge også :laugh:

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi uge 1 dag 1 (igen igen :wink: )

Squat 10 x 3 x 90 kg

Bænkpres 10 x 3 x 80 kg (raketter! :devil:)

B.O. Row-lever 10 x 3 x 45 kg (Alt for let)

Hanging hip raise 1 x 7, 5 x mig

Pull-ups 2 x 8 x mig*

*Skulle have været DB hammercurls, men en flok diskopumpere havde erobret håndvægtene :dry:

Fin fin træning. Jeg er virkelig ved at have styr på squatten. Louis Simmons råd angående squat om at: Presse skuldrebladene sammen og klemme hård om stangen, at "bule" med maven under løftet og holde fødderne parallelle hjalp virkelig meget :4thumbup:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

*Skulle have været DB hammercurls, men en flok diskopumpere havde erobret håndvægtene  :dry:

Fin fin træning. Jeg er virkelig ved at have styr på squatten. Louis Simmons råd angående squat om at: Presse skuldrebladene sammen og klemme hård om stangen, at "bule" med maven under løftet og holde fødderne parallelle hjalp virkelig meget  :4thumbup:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Diskopumpere ved håndvægtene, det må man respektere :1356:

Det var noget andet, hvis de curlede i squatstativet :laugh:

Hvad er det for nogle squat_råd med skulderbladene og maven ?

Skal man virkelig bule ud med maven ?

Så burde jeg være god til squat :laugh::laugh:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Diskopumpere ved håndvægtene, det må man respektere :1356:

Det var noget andet, hvis de curlede i squatstativet  :laugh:

:laugh: sandt nok.

Hvad er det for nogle squat_råd med skulderbladene og maven ?

Skal man virkelig bule ud med maven ?

Så burde jeg være god til squat  :laugh:  :laugh:

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Naaa, det er ikke passiv udbuling, der tales om. Desværre. :tongue::innocent: I stedet for blot at spænde i maven, så skal der indåndes så meget luft at maven buler ud mens der spændes.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

iHola!

Hvad blev der af Sheiko? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Mjah, mjoh ... :blush:

Tror, at vanen fik mig til at vælge anderledes. Jeg hoppede på TJs Alternative hypertofi, fordi jeg fik en skummel mistanke om, at Sheiko ville tage for lang til per session, og nu hvor jeg også har planer om at genoptage kampsporten, så duer det ikke. Tilgengæld har jeg gemt alle Sheiko-papirerne, så det kommer nok en dag. :wink:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share