Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Fed træning. Synes du ikke frontsquat er en killer med sådan en uhåndterbar satan? :devil: Snyd nu ikke dig selv for flere af de øvelser som er EKSTRA seje med sandsæk: Clean&press, Rows, 'shouldering the sandbag' mm.

Link to comment
Share on other sites

Fed træning. Synes du ikke frontsquat er en killer med sådan en uhåndterbar satan? :devil: Snyd nu ikke dig selv for flere af de øvelser som er EKSTRA seje med sandsæk: Clean&press, Rows, 'shouldering the sandbag' mm.

Frontsquats er dæ'li med sandsæk. :nissegrin: Jeg lå mærke til, at maven og lænden var godt involveret.

Mht. til øvelserne, så går jeg og overvejer, hvilke der skal være en fast del af mit program. Clean&press er god, men hvad ellers? Jeg går efter overall vækst + styrke.

Kender du forresten Pavels Bear?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hej Hr. K.

Det lyder spændende med sandsækketræning.

Har du helt lagt styrkeløft på hylden?

Glædlig jul og godt nytår

Rasmus :xmas:

Hej Rasmus,

Ja, styrkeløften er langt på hylden på ubestemt tid. Lige nu er min prioritering at få mere fleksibilitet ind i hverdagen, så kampsport suppleret med sandsækken m.a. er opskriften lige nu. :xmas:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Frontsquats er dæ'li med sandsæk. :nissegrin: Jeg lå mærke til, at maven og lænden var godt involveret.

Mht. til øvelserne, så går jeg og overvejer, hvilke der skal være en fast del af mit program. Clean&press er god, men hvad ellers? Jeg går efter overall vækst + styrke.

Kender du forresten Pavels Bear?

Hr. K

Som jeg skrev tidligere er mine favorit sandsækøvelser: C&P, diverse rows, frontsquat, 'shouldering the sandbag' og så måske noget farmer walk. Det og så en røvfuld kropshævninger... så er du godt på vej! Jeg godt lidt til Pavels Bear, men har ikke selv prøvet det.

Link to comment
Share on other sites

Var i Lønstrup for at hente noget sand. Synes godt nok at sækken var noget tung at slæbe tilbage til bilen. Da jeg så kom hjem og vejede den, så havde jeg taget 46,8 kg sand med hjem. Det er måske liiiige ambitiøst nok at supplere mine 40 kg med endnu 46,8 kg. :nissegrin:

Jeg har lavet yderligere to poser + en pose på 2,5 kg, så nu har vi 52,5 kg sand i alt. Der er faktisk ikke plads til mere i sækken, så måske skal jeg ud og ha' lavet en større sæk på et tidspunkt. Men jeg har faktisk gået og luret på, om en sportstaske i overstørre måske ikke også er fin? Jeg ved i hvet fald, så de kan fås i XXL-størrelse og i noget kraftigt stof.

20020_FULL.jpg

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Sandsæktræning uge 1.

Clean&Press - sandsæk

10 x 5 x 30 kg

DB pull-over

3 x 15 x 15 kg

Front squat - sandsæk

2 x 5 x 47,5 kg

6 x 5 x 42,5 kg

Kropshævninger, ladder

1,2,3,4,5

1,2,3,4,2

i alt = 27

Laterat raise med to sandsække

2 x 12 x 5 kg

Volumen i alt: ca 4,5 ton

Rigtig god træning. Jeg kunne smage blod under frontsquatten :santa2: :4flex:

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Hey Hr K!

Lige et stort og kærligt ønske om at I alle tre må få den glædeligste jul og en molotowcocktail af et nytår .. hils hils hils :Mrs_Claus:

Stort knus og vinken med konfekt-fingre

Sally - nu helt oppe i det julehjerte-røde felt

Tak for det søde Sally og lige over. :blush: Altid rart at få en hilsen fra dig i loggen.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Lige en træningsopdate;

Jeg er simpelthen så ridstet i kroppen, at man skulle tro at det var løgn. Jeg ved ikke specielt meget om højvolumetræning, men et eller andet sker der sgu. :cool:

Der er måske nogle af læserne her i loggen, der kan lænke til et par gode artikler om højvolumetræning?

Hr. K

Edit: Har fundet et par selv

T-nation

musclertech

Link to comment
Share on other sites

Sandsæktræning uge 2

Clean'n'press

1 x 5 x 35

10 x 5 x 32,5 kg

Kropshævninger

1 x 5 x mig + 5 kg

7 x 5 x mig

DB Pull-over

3 x 15 x 17,5

Front squat

3 x 5 x 47,5

5 x 5 x 42,5

I alt en volume på 7,5 ton

Pik og patter :crazy::devil: Nu kan jeg dælme mærke, at jeg lever. Jeg har sat kropshævninger ind som del af bear-programmet, og smider jeg bare sandsække i min rygsæk.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Vale Tudo-træning

Lidt opvarmning efterfulgt af tumlen på måtten.

Herefter fik vi noget basis-boksetræning med højre-venstrekombinationer + en masse fodarbejde. Vi fik også set på nogle counter moves og en snedig tilbagetrækningsmanøve, hvor man smider et jab lige i snotten på modstanderen. :4thumbup:

boxing.jpg

Vi sluttede af med lidt boksning mano-a-mano. Og lidt blod fik jeg da smidt, da jeg løb lige ind i Svendsens venstre :nono:

Rigtig fin træning

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Du skal nok komme til at hade mine lange arme :tongue: Hvor høj er du egentlig?

Her er lidt information der måske kan hjælpe på begrebsforvirringen.

Vi er medlem af www.shootersmma.com Derinde kan du se nogle af de regelsæt som primært bruges i DK.

Kim har skrevet tre gode artikler om shootfighting, submission wrestling og MMA / Vale tudo

I den udenlandske scene er der to stævner som hæver sig over resten, henholdsvis Pride og UFC

Topnavnene er blandt andet

Fedor, uden tvivl den bedste kæmper i verden pt

Cro cop

Anderson Silva

Chuck Liddel

Takanori Gomi

Yderligere har 60 minutes lavet en rigtig god udsendelse om sporten

Enjoy :4mewantfood:

/edit

Bonus: MMAordbogen http://www.mmareporter.dk/?id=26 Hvis du er i tvivl om begreber vi bruger

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

Sandsæktræning bear-style uge 2

Clean'n'press m . 30 sek. pause

1 x 5 x 37,5

10 x 5 x 35

Kropshævninger m. 30 sek. pause

1 x 5 x mig (90kg) + 5 kg

7 x 5 x mig + 2,5 kg

Front squat m. 30 sek. pause

2 x 5 x 50 kg

7 x 5 x 42,5 kg

DB pull-over

2 x 12 x 19 kg

samlet volume 7603 kg :devil:

Rigtig fin træning. Jeg er i gang med at opbygge vægten i kropshævninger :4thumbup:

Ellers er der bare at sige til loggens læsere :wub: :

GODT NYTÅR

BTimg_638041_INNBLI_237368e.jpg

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Sandsæktræning Bear-style. Uge III

Clean'n'press m . 30 sek. pause

1 x 5 x 40

11 x 5 x 35

Kropshævninger m. 30 sek. pause

1 x 5 x mig (90kg) + 10 kg

1 x 5,5,5,5,5,4 x mig + 5 kg

Front squat m. 30 sek. pause

1 x 5 x 52,5 kg

10 x 5 x 42,5 kg

Mågen m. sandsække

2 x 15 x 5 kg

Bear Volume 7705 (+0,7%)

Ok træning. Men som sædvanlig er man ved at knække sig til sidst. :devil::crazy:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share