Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Sandsæktræning. Alle sæt med 30-50 sek pause

clean and press

1 x 6 x 52,5 kg

1 x 6 x 50 kg

7 x 6 x 45 kg

Kropshævninger

1 x 6 x mig + 25 kg

1 x 6 x mig + 20 kg

4 x 6 x mig + 5 kg

1 x 4 x mig + 5 kg

Front squat

1 x 6 x 57.5 kg

1 x 6 x 55 kg

12 x 6 x 47,5 kg

Armstrækker

2 x 20 x mig

Volumen: 10512 kg (1,8%)

tid: ca. 50 min

Satan, så hårdt det var. Jeg fik ikke så mange kropshævninger, så tonagestigningen skulle reddes ved hjælp af front squatten, der nok mere var bearhug squat. :crazy::bigsmile:

post-3384-1172418792_thumb.jpg

post-3384-1172418813_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Der bliver lidt stille her i loggen i et en rum tid. Jeg har problemer med opkoblingen og de forbistrede teknikkere tager sig god tid om at komme. :nonono:

Jeg fik trænet Vale Tudo her i mandags, men fik store brændmærker på fødderne igen. Pt. er de godt plastret ind og så håber jeg bare, at det går hurtigt med helingen.

Hr. K

Att: DBM --> Takker! Altid godt med kommentarer i loggen. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nå, teknikkeren kom i dag. Det passede med, at jeg var i gang med at træne, så han må have troet sit, da jeg åbnede døren godt rødt i hovedet og svedig ud over alle grænser. :laugh:

Min træning var helt til rotterne.

Clean and press

1 x 2 x 55 kg PR

1 x 6 x 50 kg

8 x 6 x 45 kg

Kropshævninger

1 x 6 x mig + 27,5 kg

1 x 6 x mig + 17,5 kg

3 x 6 x mig + 5 kg

Tonage = ca. 5500 kg :nonono:

Jeg nåede ikke mere, og desuden tror jeg, at jeg har ramt muren vægtmæssigt. Nu skal jeg til at overveje om, jeg vil begynde forfra i cyklen eller om jeg vil begynde med tre nye øvelser?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Sårene på mine fødder har været ret slemme, så jeg fik fat på en Aloe Veraplante. Tidigere har jeg brugt saften derfra på nogle brandsår, så jeg ville prøve om den også virkede på alm. hudafskrabninger.

Det er gået rigtig hurtigt med ophelingen herefter, og jeg er klar til at gå en længere skovtur i dag. Tak til Aloe Vera. :4thumbup:

Så nu er der røget et par plastre på fødderne. Læg lige mærke til *hvilken* slags pastre det er: :cool:

post-3384-1172914604_thumb.jpg

Og så har jeg fået investeret i et par skridsikre skamler til step-ups, romænsk dødløft eller dybe armstrækkere. De kan købes i Ikea og jeg gav vist 40 kr for hver.

post-3384-1172914627_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bear-rutinen vol. 2.0.

Forfra med nye øvelser.

Et-arm DB Clean'n'press

1 x 6 x 16,5 kg

8 x 6 x 19,5 kg

Underhånd kropshævninger.

5 x 6 x mig

1 x 3 x mig

Split squat m. sandsæk

3 x 6 x mig + 35 kg

2 x 6 x mig + 25 kg

Dybe armstrækker

1 x 15, 11 x mig

Tonage: 4923 kg :laugh:

De var de nye øvelser. Split squatten er sindssyg svær at udføre balancemæssigt fordi sandsækken ikke fordeler vægten lige. :w00t:

Kropshævninger med underhånd har altid været min svage side, så jeg ser lige om jeg gider dem.

Det var skæg at arbejde med håndvægtene igen. Det skal nok blive godt, når jeg kan få noget mere vægt på.

Link to comment
Share on other sites

Fik trænet Vale Tudo her i mandags, og af en eller anden årsag, så kørte jeg på 40-50%. Tror måske infektionen i min fod er skyld i det. :sneaky2:

Alternativ træning i dag

Der skulle stables brænde i sommerhuset, så det var bare at tage fat. Dejlig træning for lænd, arme og greb. Alt i alt tog det ca. en times tid.

post-3384-1173267833_thumb.jpg

post-3384-1173267841_thumb.jpg

post-3384-1173267848_thumb.jpg

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Fik forresten mailen en smule sammen med selveste Pavel himself for at høre til mit nuværende program:

I've just finished my first bear-program cycle. Now I want to use different exercises for a change.I used these exercises:

Chins

Front squat w. sandbag

Clean'n'press w. sandbag

Please note that I train at home, so I only have a sandbag, a swissball and a pair of DB to use. My goal is gaining muscle mass and overall strength.

I was thinking of changing the above three exercises to these three:

one arm DB clean'n'press

Split squat w. sandbag

Chins

What do you guys think, and/or do you have alternatives?

Her fanger Den Onde Russer så ikke lige, at min sandsæk kan varieres i vægt:
Com. Hr. K, welcome to the Party! The bear cycle requires a type of weight progression that is only possible with a barbell. Try Com. Charles Staley's EDT with the sandbag/dumbells (multiple sets of low reps against the clock; get the book on edtsecrets.com) or ETK ladders.

Hvilket jeg forklarer her:

My sandbag can be used for weight progression. I've got a dozen smaller bags which I fit into the larger bag. I can go anywhere between 0 - and 70 kilograms with 2,5 kilograms intervals.

What do you think about my choice of exercises?

Så der er meldt "go" til superstyrke :4flex:
Com. Hr.Kirchebrandt, then it should work. The exercises are fine. n/m
Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes (som Guarden også tidligere skrev), at cleans med håndvægte er en dårlige øvelse. Når efter min meningen slet ikke op på samme niveau som med vægtstang eller kettlebells -men måske det virker bedre for dig?!

Link to comment
Share on other sites

Hjemmetræning. Alt med 30 sek. pause

Et-arm DB Clean'n'press

1 x 6 x 22 kg

1 x 6 x 19,5 kg

10 x 6 x 16 kg

Underhånd kropshævninger.

8 x 6 x mig

Split squat m. sandsæk

1 x 6 x mig + 35 kg

7 x 6 x mig + 30 kg

Armstrækker

1 x 20, 20, 20 x mig

Bear tonage: 6990 kg

Rigtig fin træning. Håndvægtsøvelsen virker fint nok. Problemet er bare, at jeg kun har 25 kg i alt til håndvægten. :nonono: Det må jeg finde en løsning på.

Strækkerne smed jeg ind i programmer for at få lidt til slagstyrken i MMA.

Link to comment
Share on other sites

Hjemmetræning. Alt med 30 sek. pause

Et-arm DB Clean'n'press

1 x 6 x 25 kg PT

1 x 6 x 21,5 kg

8 x 6 x 19,5 kg

Underhånd kropshævninger.

8 x 6 x mig

1 x 5 x mig

Split squat m. sandsæk

1 x 6 x mig + 37,5 kg

6 x 6 x mig + 32,5 kg

Bear tonage: 7494 kg

Mine ben er godt smadret efter split squatten. Hvis der er kvindelige læsere i denne log, så kan jeg varmt anbefale split squat som balleøvelse nummero uno :w00t:

Og så lige et stemningsbillede til damerne. :4flex:

post-3384-1173509953_thumb.jpg

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share